Strona 1 z 1 |
[ 9 posty(ów) ] |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Charakter postaci.
Autor | Wiadomość | |
---|---|---|
Błądzący w Tunelach
Rejestracja: 10 Mar 2013, o 12:02 Posty: 89 Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 8 razy Nick w grze: Naloko |
Ja wiem, że mój pomysł to straszne babranie się z kodem dialogów, ale przecież nie musi wchodzić od razu. Ale o co chodzi? A o to, by jak w najlepszych cRPG, rozbudować mocniej dialogi, by na to jak odbierają nas NPC nie wpływało tylko to, jaką płeć ma nasz awatar. Akurat rasowość odpada.
Proponowane parametry wpływu na dialogi: - Profesja, - Płeć (propozycja rozbudowy), - Charakter, Ale jak by to mogło wpływać na dialogi? Zaraz to wszystko ładnie rozpiszę. Profesje (w tym i płeć): Barbarzyńca - Mężczyźni jak i kobiety nie powinni być odbierani jako osoby inteligentne czy w ogóle dobrze wychowane i to niezależnie od levelu. Do tego kobiety mogłyby budzić mocne zdziwienie i kompleksy u męskiej części NPC. Rycerz - Rycerz budzi szacunek u kmieci i reszty pospólstwa, pod warunkiem, że jest facetem. Z kobiety można by pożartować. Seksizm w takich czasach to przecie norma. Sheed - Niezależnie od płci, taka profesja budzi spore zdziwienie, w końcu chyba niewielu ludzi decyduje się na zostanie kimś w rodzaju mnicha-wojownika. Druid - O ile mężczyźni nie budzą jakiegoś specjalnego zdziwienia, to kobiety w tej profesji już tak. Jednak nie powinny być traktowane tak seksistowsko jak rycerzyce. Mag Ognia - Niezależnie od płci Magów Ognia można stereotypowo opisać jako osoby nieobliczalne i mocno wybuchowe (w charakterze jak i na polu walki). Łucznik - Łucznicy niezależnie od płci nie budzą ani zdziwienia, ani kontrowersji. Voodoo - Niezależnie od płci budzą strach, zwłaszcza wśród zwykłych mieszkańcach czyli chłopach i mieszczanach oraz ewentualnie niektórych szlachcianach. Charakter można by przekopiować z większymi i mniejszymi modyfikacjami z Neverwinter Nights 2. Ale myślę, że lepiej z większymi. Typy charakteru: Szarak/Postać tła - Nie wyróżnia się niczym i nie ma żadnych zmian w dialogach nie licząc płci oraz profesji. Łobuz - Osoba, która agresją słowną lub fizyczną dochodzi do celu i jest niemal zawsze nieprzyjemnie odbierana przez NPC. Nawet gdy próbuje być miłym gościem. Rolnik/Chłop - Zżyty z przyrodą, ale traktowany jak gbur przez mieszczan. Chłopi traktują jak swego. Bawidamek/[brak pomysłu dla kobiecej nazwy] - Płeć przeciwna go kocha, płeć ta sama pokpiwa. Postać o takim charakterze budzi śmiech, gdy próbuje zachować się jak twardziel. Żołnierz - Osoba z takim charakterem jest przyzwyczajona do wypełniania rozkazów od przełożonych, niezależnie od ich treści. Gawędziasz - Gaduła, która nie potrafi się skupić na rozmowie i często zmienia temat. Jak ktoś ma jakieś pytania, to walić śmiało. Postaram się edytować wątek. _________________ Rany zadane na ciele, tak jak powiedzieli, w imie... Rany zadane sercu, są początkiem, końca! Rany zadane duszy, i ty wiesz, iż to wie gdzie moje... Rany zadane mojemu życiu, przeklinające głośno, niczym chaos! |
|
10 Cze 2015, o 17:53 |
|
|
Walczący z drzewcami
|
To by wymagało zmienić dialogi do questów i nie tylko, ale jeśli chodzi o questy to na podstawie naszych charakterów musiałyby być zmienione decyzje, zależnie od naszego zachowania. Patrząc na zróżnicowanie questów, jak i nastawienie NPC do nas w tych q (np. raz nas poważają, a w innym z nas kpią). To utrzymanie logicznej i wytłumaczalnej opcji rozmów i decyzji naszych postaci byłoby jeszcze trudniejsze niż utrzymanie balansu profesji. Przykro mi, ale jeśli chcesz wprowadzać charaktery (mówię o rozwiniętych charakterach, a nie imitacje charaktero-podobne) do jakiejkolwiek gry to trzeba się z tym liczyć podczas tworzenia jej podstaw. Do Taernu tego wprowadzić jak dla mnie już nie można.
_________________ "Standing alone with no direction How did I fall so far behind? Why am I searching for perfection? Knowing it's something I won't find" "No Road Left" Linkin Park |
|
10 Cze 2015, o 18:11 |
|
|
Uczeń Simona
|
Potrzebna byłaby do tego mała armia ludzi, którzy osobiście musieliby prześledzić każdy quest zdanie po zdaniu, po czym zaproponować poprawki. Musieliby być na tyle dobrzy, że nie trzeba było i tak robić wszystko za nich.
To jak najbardziej możliwe. Tylko że nie ma ludzi nawet do tego, by pisać w strefie klimatycznej, a co jeszcze mówić o podjęciu się takiego wyzwania. |
|
11 Cze 2015, o 15:53 |
|
|
Współpracownik Gnarla
|
Pomijając fakt że za pomysłem stoję rękami i nogami , to w charaterystykach profesji bym pozmieniał jako przedstawiciel dumnej profesji uważam że jesteśmy czymś więcej niż tępymi osiłkami Co do organizacji zgadzam się z poprzednikiem.
_________________ "Nic nie jest bardziej niebezpieczne niż wróg,który nie ma nic do stracenia" Dziedzictwo "hy hy nowa krainka do nowych questów"-Togerd "osobiście jestem przeciwko HH, ludzie wtedy zachowują się jak zwierzęta"-Seba11pl |
|
14 Cze 2015, o 11:19 |
|
|
Błądzący w Tunelach
Rejestracja: 10 Mar 2013, o 12:02 Posty: 89 Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 8 razy Nick w grze: Naloko |
Ja pisałam, jak dane profesje są odbierane przez innych, a nie ich zachowanie. Nie chcę narzucać w tym temacie komukolwiek odgrywania stereotypowej roli.
_________________ Rany zadane na ciele, tak jak powiedzieli, w imie... Rany zadane sercu, są początkiem, końca! Rany zadane duszy, i ty wiesz, iż to wie gdzie moje... Rany zadane mojemu życiu, przeklinające głośno, niczym chaos! |
|
14 Cze 2015, o 18:18 |
|
|
Błądzący w Tunelach
|
Nonono tylko kupe roboty adm.. By mieli z zmianami dialogów
Ogólnie niech jakis kolorowy da komentarz _____________________ Memento Mori _________________ |
|
14 Cze 2015, o 19:10 |
|
|
Pogromca Valdaroga
|
Po co Ci komentarz kolorowego:P
Czytają, widzą itp. Ale jestem pewien na 99,999%, że są pilniejsze rzeczy do zrobienia niż zmienianie wszystkich dialogów w questach. Niestety z tego co obserwuje większość graczy (nie mówię, że wszyscy) i tak nie czytają questów tylko klikają co szybciej. Podsumowując ogrom pracy, który wymagał by przeredagowania wszystkich testów w wielu odmianach żeby zadowolić nieliczną grupkę klimatycznych graczy. Jestem za, ale tylko wtedy kiedy nic pilniejszego nie będzie do roboty ( a wątpię żeby przez długi czas tak było). _________________ Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D 100 level wbity 4.09.2014 "Quis custodiet ipsos custodes?" Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc... |
|
15 Cze 2015, o 10:47 |
|
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
i tu sie z vic zgodze. szlag mnie trafia jak ktos pyta:gdzie isc plis nie czytalem... ja bardzo lubie fabule, wiec wsio q mam zrobione:p z pomyslem na +
_________________ Rycerz 101 Zapraszam do mojego sklepu
Spoiler:
|
|
16 Cze 2015, o 17:36 |
|
|
Uczeń Simona
|
A ja się zgadzam z ViconiaDev. Narzekacie, że nie ma dalszego ciągu questa, że nie ma podklas, że 3D wolno idzie, że nie ma balansu itp., a chcecie mniej ważnych zmian, które wymagają wielkiej pracy, nieproporcjonalnej do efektu.
Ps.: Nie znam bardziej klimatycznego gracza ode mnie, ale trzeba zrozumieć, że dla większości ważniejszy jest gameplay. Poza tym nie da się robić kilku rzeczy na raz, i to jeszcze najlepiej szybko. Sam pomysł na +, ale NIE TERAZ. _________________ Najlepsza rzecz w Taernie? Być jedynym VD w dobrej gildii ^^ |
|
17 Cze 2015, o 14:00 |
|
|
Strona 1 z 1 |
[ 9 posty(ów) ] |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 39 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |