Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
 Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy) 

Czy ułatwiłoby Ci grę, gdybyś mógł otworzyć SKLEP na zasadach opisanych w tym temacie?
Tak, 99% poparcia ! 50%  50%  [ 12 ]
Tak, ale po znacznych poprawkach 17%  17%  [ 4 ]
Jest mi to obojętne, czat handlowy mi wystarcza 17%  17%  [ 4 ]
Nie, poczekam jeszcze kilka lat na powstanie rynku 13%  13%  [ 3 ]
Nie mam zdania 4%  4%  [ 1 ]
Razem głosów : 24

 Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy) 
Autor Wiadomość
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 7 Kwi 2011, o 14:48
Posty: 6
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy)
Witam, od kilku lat bardzo duża część graczy czeka na powstanie rynku, nie mam pojęcia dlaczego tak istotny, kluczowy dla każdej gry temat jest wciąż pomijany, i zostawiany na odległe czasy... , ale nie o tym mam zamiar pisać (chyba że potrzebujecie pomocy w tej kwestii, jeśli nie macie pomysłu jak to zrobić, dla mnie to banał, po prostu skopiowanie pomysłu z innych dobrze funkcjonujących gier).

O niedoskonałościach obecnego sposobu handlowania chyba nie trzeba tutaj pisać, każdy dobrze wie w czym problem.

Skoro więc na rynek nie ma szans, może wypadałoby w końcu stworzyć dla graczy jakieś alternatywne miejsce handlu?, zwłaszcza takie, gdzie można sprzedać swoje towary, nie będąc on-line

Przedstawiam tutaj bardzo prosty pomysł, który byłby korzystny zarówno dla graczy, jak i dla właścicieli gry, oraz ekipy (powinno być proste we wprowadzeniu, oraz dochodowe, bo za platynę)

Mianowicie SKLEP, który gracz mógłby otworzyć oraz wystawiać swoje towary
poniżej dokładniejszy opis :

koszt założenia sklepu : 100 platyny/darmowe po ukończeniu questa, w podstawowej wersji możemy wystać max 3 produkty (1 miejsce = możemy wstawić rar, lub inne rzeczy bez limitu, tj: (100x Wf hp, lub tez 2500 sztuk kryształu))
/ opcja rozbudowy sklepu, 1 dodatkowe miejsce = 50 platy
/ ustawienie limitu wagowego, sklep podstawowy na 3000 kg, każdy dodatkowy zakup miejsca, podwyższałby max limit o 1000kg

lokalizacja oraz sposoby funkcjonowania sklepu :
/ dodatkowe miejsce w depo (wizualizacja straganu zamiast dodatkowej skrzyni) , po którego wykupieniu licencji, można zdeponować swoje towary
/ gdy klikamy w to dodatkowe miejsce w depo "stragan" otwiera nam się opcja wyboru, wejścia w swój sklep, lub platforma gdzie możemy przeglądać sklepy innych
/ działanie podobne do depozytu, fizycznie wstawiamy do sklepu dany towar, który będzie tam zdeponowany dopóki się nie sprzeda, lub nie zabierzemy go własnoręcznie
/podczas deponowania przedmiotu/innej rzeczy w sklepie wyskakuje okno do wpisania pożądanej przez nas ceny
/pieniądze ze sprzedanych towarów lokowane są w naszym sklepie, gdy go odwiedzamy możemy je wypłacić (ilość posiadanej gotówki w sklepie jest niewidoczna dla klientów) , albo pieniądze przesyłane są bezpośrednio do nas, przy czym przy każdej sprzedaży, otrzymamy na żółto informację na bocznym czacie "w Twoim sklepie zarobiono własnie xxx złota " / "zarobiłeś własnie xxx $$ ze sprzedaży w swoim sklepie"
/możliwość zmiany nazwy sklepu. Przy zakładaniu sklepu możesz wpisać jego nazwę (max 20 znaków ? ), aby gracze mieli szanse opisać co sprzedają ( przykłady: "Flaszki i surowce", "rary z wieży i misia" "Udręki 50% Wt, 200kk !" ), jesli jednak, gracz nie nazwie swojego sklepu, system sam wygeneruje nazwę "sklep u xyz" (xyz= nick gracza danego sklepu)
/ możliwość otworzenia sklepu po ukończeniu np 50 lvl
/ sklepy w których nie ma towaru, nie są wyświetlane dla klienta
/ możliwość otworzenia tylko jednego sklepu na konto

W takiej formie, byłoby jednak za dużo sklepów, także znalezienie czegokolwiek konkretnego byłoby dość dużym wyzwaniem. wypadałoby tutaj wprowadzić możliwość prostego wyselekcjonowania sklepów, poprzez wpisanie kryteriów , tak by wynik dostępnych sklepów miał szansę zawierać to co nas interesuje

Najprostsze rozwiązanie to możliwość selekcji poprzez określenie ceny :
/ wpisujemy cenę od, do, > po czym możemy oglądać sklepy spełniające nasze kryteria. Sklepy pokazane byłyby jako lista, z nazwami sklepów

przykłady:
1. szukając WF HP wiemy że ich koszt wynosi obecnie mniej więcej 40k/szt, ustawiamy więc od/do 20.000-60.000 i wyświetlają nam się sklepy w których znajduje się przynajmniej 1 item, wystawiony w cenie od 20, do 60k/szt
(czyli większość średnich i większych flaszek, gnaty yoko,kotki, martumal, i cała reszta)
/ oczywiście w tym przypadku ilość dostępnych sklepów będzie bardzo duży , dlatego tez istotna rolę odgrywa nazwa sklepu. Ustawiając przedział 20-60k wyskoczy nam lista :
WF oraz skogan
Tani Ayol !
Wejdź i zobacz
sklep u xyz
kupię słownik
Promocja !
+inne, wiemy mniej więcej jako klienci jakie sklepy odwiedzać żeby trafić to co nas interesuje.

2. szukając Mallusa, Bólu , Kilu, i innych tańszych rarków z beirn, czy też setów, po wpisaniu od/do 50-150kk powinny nam wyskoczyć sklepy , w których po nazwach bez problemu znajdziemy to czego szukamy (oczywiście o ile ktoś będzie wystawiał swoje rary w ten sposób)

// oczywiście będą przypadki geniuszy, którzy wystawia np. Smoczy Gnat za 100kk, lub WF za 200k/szt. Z tym jednak nic nie da się zrobić. Zakładam jednak że takich sklepów nie będzie zbyt wiele, zawsze można jednak powołać nowe stanowisko SM (Shop master), czyli nic innego jak osobę kontrolującą sklepy i mogącą ukarać za niestosowne nazwy sklepów, oraz po otrzymaniu skarg, może zainterweniować w przypadku delikwenta wystawiającego towar po bezsensownej cenie (np. martumal za 10kk) , karać w odpowiedni sposób : likwidacja sklepu, bez możliwości ponownego otworzenia, ban na prowadzenie sklepu przez okres xx dni , itd.

Oczywiście wszelkie limity, ceny są jedynie przykładowe , obecna forma to również tylko przedstawienie pomysłu, jednak nie ma sensu rozpisywać się dalej. Jeśli pomysł się spodoba i, w co wątpię "Ekipa" chciałaby ułatwić nam grę w taki sposób, jestem gotowy pomóc w pracach, dopracować detale itd.

/ Nie bójcie się, nie zmniejszy to "relacji pomiędzy graczami" - jeśli dobrze pamiętam to główny powód , dla którego nie ma prac nad stworzeniem "rynku".

tradycyjny, czatowy handel dalej by istniał, nie każdy przecież pozwoli sobie na otworzenie sklepu, a nawet jeśli, to nie wszystko mu się tam zmieści

temat oddaję do waszej opinii


12 Kwi 2016, o 11:36

Podziękowali: NastiI (12 Kwi 2016, o 11:58)
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 5 Cze 2015, o 00:55
Posty: 1
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Nick w grze: BaiHu
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
świetny pomysł , grałem kiedyś w taką grę gladiatus , i tam był stwożony rynek licytowało się i potem za wygraną sumę przesyłano paczkę graczowi ,a kasa szła na konto wystawiającego :) Warto rozważyć coś takiego , niż tylko ciągłe spamy na handlu i relogi bo się pomyliłem :)


12 Kwi 2016, o 12:57
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2013, o 15:13
Posty: 139
Miejscowość: Rzeszów
Podziękowano: 94 razy
Otrzymanych podziękowań: 134 razy
Nick w grze: Kaladin
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
To samo co targowisko...
Ale nie wejdzie bo "zmniejsza komunikację międzyludzką" :/

_________________
For what shall it profit a man, if he shall gain the whole world, and lose his own soul?


12 Kwi 2016, o 14:23
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 20 Kwi 2013, o 12:49
Posty: 48
Miejscowość: Czę100chowa
Podziękowano: 8 razy
Otrzymanych podziękowań: 27 razy
Nick w grze: ALiien
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
Pomysl fajnie rozpisany, przejrzyste zasady, ale...
Ulatwienie handlu jakiekolwiek nie wejdzie, sam Drygu jest przeciwny, wiec nie ma co polemizowac. Po 3D szacowanego poczatkowo na poczatek 2016, mialy byc podklasy, ktore moge ocenic na 2019, po tym ewentualnie targowisko czyli przed 2020 nie ma co ie spodziewac zmian w tej kwestii.

_________________
Marzenia wydają się głupie tylko ludziom, którzy ich nie mają - z zasiadaniem jest tak podobnie.

29.12.2016 23:17 Udało ci się osiągnąć 140 poziom.


12 Kwi 2016, o 15:04
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 1 Gru 2013, o 11:55
Posty: 5
Podziękowano: 11 razy
Otrzymanych podziękowań: 31 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
Aliien napisał(a):
Pomysl fajnie rozpisany, przejrzyste zasady, ale...
Ulatwienie handlu jakiekolwiek nie wejdzie, sam Drygu jest przeciwny, wiec nie ma co polemizowac. Po 3D szacowanego poczatkowo na poczatek 2016, mialy byc podklasy, ktore moge ocenic na 2019, po tym ewentualnie targowisko czyli przed 2020 nie ma co ie spodziewac zmian w tej kwestii.

Gdzieś po drodze jeszcze epiki v2


12 Kwi 2016, o 16:01
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lis 2014, o 15:51
Posty: 51
Podziękowano: 200 razy
Otrzymanych podziękowań: 26 razy
Nick w grze: Ahamenum
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post 
Pomysł ładnie opisany, ale szczerze mówiąc to ja wolę ten nasz czat handlowy niż jakieś targowiska, stragany, rynki, domy aukcyjne i różne inne podobne twory.
Obacna forma handlu ma jak dla mnie sporo zalet, można podyskutować, zejść z ceny albo wynegocjować więcej, można się przy okazji czegoś ciekawego dowiedzieć, można droczyć się z idiotami, można przedmiotu nie sprzedać osobie, która działa nam na nerwy. Obecny system jest "giętki", możesz handlować jak ci się podoba, jak cena jest za wysoka zawsze można się potargować.
Przy targowisku wszystko to zostałoby usztywnione i ograniczone, jeśli dla kogoś brak możliwości handlu gdy jest się offline, czy też napisanie paru słów co 10 minut stanowi problem to sory, ale taki mamy klimat :D

Wyszukiwanie według ceny jest trochę bez sensu, ktoś może np. wystawić rękawice z pinari za 200k, nikt mu tego nie zabroni, a my tracimy w takiej sytuacji możliwość nabycia przedmiotu niemal za darmo. Lepsze jest wyszukiwanie po nazwie, jeszcze lepsze byłyby oba naraz.

Moim zdaniem, jeśli targowisko miałoby wejść, to nie jako "stragany" tylko po prostu spis (taka "tablica informacyjna") pojedynczych przedmiotów, z nickiem właściciela bez podanej ceny, lub z ceną minimalną, ofkami poniżej której nie powinno się zawracać głowy na pw. Handel i targowanie odnośnie ceny pozostałoby bez zmian.


Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

_________________
Łuk 124, Dr 90, Sh 88, Vd 76 ~Tolnor


12 Kwi 2016, o 16:39
Profil
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
Ja mam jedną ogromną uwagę rzucającą się w oczy - mianowicie jeśli taki sklep będzie oddzielny od depo to tylko idiota mając mało miejsca w depo by nie trzymał tam rzeczy wystawionych w nierealnej cenie, aby swoje depo odciążyć. Możliwość wystawiania na forum czy coś itemów fizycznie leżących w depo ok ale nie dodatkowa, darmowa po queście przestrzeń.

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


12 Kwi 2016, o 16:43
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2011, o 16:08
Posty: 170
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 36 razy
Otrzymanych podziękowań: 16 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
przeciez targowisko jest chwilowo nieczynne =D
Cytuj:
Image

_________________
08.2010 START GRY

SERWER 1


12 Kwi 2016, o 17:59
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 7 Kwi 2011, o 14:48
Posty: 6
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
Marovit napisał(a):
Obacna forma handlu ma jak dla mnie sporo zalet, można podyskutować, zejść z ceny albo wynegocjować więcej, można się przy okazji czegoś ciekawego dowiedzieć, można droczyć się z idiotami, można przedmiotu nie sprzedać osobie, która działa nam na nerwy. Obecny system jest "giętki", możesz handlować jak ci się podoba, jak cena jest za wysoka zawsze można się potargować.
Przy targowisku wszystko to zostałoby usztywnione i ograniczone, jeśli dla kogoś brak możliwości handlu gdy jest się offline, czy też napisanie paru słów co 10 minut stanowi problem to sory, ale taki mamy klimat :D


handel "czat" dalej by istniał, dalej mógłbyś robić te rzeczy o których tu napisałeś.
weź jednak pod uwagę że dla kogoś kto mało handluje, a chce coś kupić - to czasami mega problem. Ogłoszenie które sam wystawił ginie w tłumie innych ogłoszeń, a samemu tez trudno mu wyłapać to co go interesuje. Ponadto zamiast grać, skupia się na czacie. Jest jeszcze jedna kwestia, masz coś do sprzedania ale grasz jedynie nocami, natomiast potencjalny klient gra tylko w dzień , tak więc nie spotkacie się nigdy : )


Marovit napisał(a):
Wyszukiwanie według ceny jest trochę bez sensu, ktoś może np. wystawić rękawice z pinari za 200k, nikt mu tego nie zabroni, a my tracimy w takiej sytuacji możliwość nabycia przedmiotu niemal za darmo. Lepsze jest wyszukiwanie po nazwie, jeszcze lepsze byłyby oba naraz.


Jeśli będziesz wyszukiwał poprzez wyselekcjonowanie sklepów, wpisując zakres poszukiwań od/do 2-5kk, tyle ile normalnie kosztują te rękawice (?) to tak, masz rację, nie pokaże Ci się taki sklep.

Ale jeśli nie użyjesz wyszukiwarki, będziesz mógł przeglądać wszystkie sklepy jak leci, może znajdziesz wtedy coś takiego

poza tym jak już ktoś zainwestowałby 100 platy w sklep (to tylko przykładowy koszt), to oczekiwałbym że mało który z właścicieli wystawiał takie rękawice za bezcen. ( ludzie którzy oddają rarki za darmo z reguły nie mają $$ na nic)



Nephalem napisał(a):
Ja mam jedną ogromną uwagę rzucającą się w oczy - mianowicie jeśli taki sklep będzie oddzielny od depo to tylko idiota mając mało miejsca w depo by nie trzymał tam rzeczy wystawionych w nierealnej cenie, aby swoje depo odciążyć. Możliwość wystawiania na forum czy coś itemów fizycznie leżących w depo ok ale nie dodatkowa, darmowa po queście przestrzeń.


Dlatego też sklep miałby ograniczenia wagowe. pisałem o tym, kwestia zastanowienia się jakie limity będą najlepsze.

Ja pisałem o sklepie za 100 platy gdzie masz limit 3000kg. być może to za wiele, jednak na dobrą sprawę jeśli ktoś chce mieć darmowe miejsce depozytowe - to taniej jest zrobić sobie kilka postaci 1-3 lvlowych, każda z nich ma tyle udźwigu ile my, co jest zależne od posiadania i rodzaju premium


12 Kwi 2016, o 21:19
Profil
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sklepy graczy (możliwość prowadzenia sklepu przez graczy
Gwynn napisał(a):
Nephalem napisał(a):
Ja mam jedną ogromną uwagę rzucającą się w oczy - mianowicie jeśli taki sklep będzie oddzielny od depo to tylko idiota mając mało miejsca w depo by nie trzymał tam rzeczy wystawionych w nierealnej cenie, aby swoje depo odciążyć. Możliwość wystawiania na forum czy coś itemów fizycznie leżących w depo ok ale nie dodatkowa, darmowa po queście przestrzeń.


Dlatego też sklep miałby ograniczenia wagowe. pisałem o tym, kwestia zastanowienia się jakie limity będą najlepsze.

Ja pisałem o sklepie za 100 platy gdzie masz limit 3000kg. być może to za wiele, jednak na dobrą sprawę jeśli ktoś chce mieć darmowe miejsce depozytowe - to taniej jest zrobić sobie kilka postaci 1-3 lvlowych, każda z nich ma tyle udźwigu ile my, co jest zależne od posiadania i rodzaju premium

Choćby miał i małą wagę, to i tak wiele zmienia, poza tym pisałeś o darmówce za quest i tego się będę czepiał.

Ale abstrahując od wszystkiego, to powiem Ci, że zaproponowałeś coś o wiele bardziej skomplikowanego i pod względem kodu programistycznego jakiego by wymagało jest o wiele wiele wiele wiele wiele wiele wiele wiele wiele wiele bardziej skomplikowane, niż targowisko - bo na dobą sprawę targowisko to jedynie rozbudowana baza danych, a to co chcesz zrobić wymaga zintegrowania z każdym kontem gracza, dodatkowej grafiki, zmiany dotychczasowej grafiki i funkcjonalności depo itd., zresztą opowiem Ci pewną historię....

Zimna wojna - Amerykanie i Rosjanie konkurują w wyścigu w kosmos i chcą, aby ich kosmonauci mogli w kosmosie robić notatki, ale okazało się, ze bez grawitacji zwykły długopis nie zda egzaminu, inna chemia w próżni, tusz nie spływa w dół i takie tam. Amerykanie kilka lat opracowywali i testowali różne pisaki, aż wynaleźli taki, co będzie pisał w kosmosie... Rosjanie tymczasem swoim kosmonautom dali ołówki...

No i Ty działasz jak Amerykanin, szukasz rozwiązania prostego problemu w straszliwie rozbudowany sposób, co zamiast zaspokajać wszelkie kwestie tworzy dodatkowe, a na dobrą sprawę jedyne czego potrzebujemy to miejsca (forum?) gdzie osoby które chcą coś kupić wystawią takie zapotrzebowanie, sprzedawcy wystawią co mają na sell i wyszukiwarkę, która pozwoli jednym odnaleźć drugich, bo nie martw się - jak ktoś chce coś kupić a inny sprzedać to trafią do siebie, jeśli tylko obaj będą świadomi swojego istnienia i nocny tryb gry jednego a dzienny drugiego czy inne historie im nie przeszkodzą.

W większości gier targowiska służą dla bezpieczeństwa transakcji a tutaj jest ono zapewnione systemem wymiany gracz<>gracz i widocznością okna wymiany przed potwierdzeniem (brakowałoby widoczności na itemie jego wytrzymałości, bo to chyba jedyne co wpływa na cenę na czym da się oszukać, ilości gwiazdek, czy stat na ssie nie sfałszujesz).

Zresztą jakikolwiek system aukcyjny rozwala kilka rzeczy, dla których handel na Taernie jest wyjątkowy:
1. Wymian przedmiot<>przedmiot z dopłatą lub bez
2. Wszelkiego rodzaju alternatywnych płatności (platyną, która dla systemu targowiska byłaby itemem, nie wartością; flaszkami, eskami, runkami, etc)
3. Targowania się
4. Odmowy płatności dla nielubianej osoby/wrogiej gildii czy zniżki dla dobrego kumpla/gildii

Do meritum - stworzenie prostej bazy danych zawierającej takie pola:
-kupię/sprzedam
-nick
-nazwa przedmiotu
-w przypadku przedmiotu z gwiazdkami, ss, w przypadku przedmiotu bez gwiazdek baza danych automatycznie doda link do wiki lub pole nieaktywne
-link do forum w przypadku licytacji, pole opcjonalne
-cena, pole opcjonalne, ewentualnie możliwość wyboru pola "ofki" (ale lepiej i latwiej, że opcja ofki wchodzi kiedy pole zostało puste)
I wyszukiwarka tego śmiecia - możliwe, że wielu idiotów będzie wystawiało głupoty, przynajmniej na początku, ale jakieś proste moderowanie i kary knebli wystarczą.

Dla uproszczenia nie weryfikowalne czy masz ten konkretny item - wystawiasz ofke jak na czacie handlowym tylko wisi dłużej, powiedzmy 48h lub do wycofania ofki przez autora. I tyle wystarcza w zupełności, ktoś kto czegoś szuka o ile jest taka oferta - znajdzie w kilka sekund a od tego tylko krok do wysłania prv lub koperty i w rezultacie skutecznego handlu. Ba, nawet jak czegoś nie mamy a widzimy, że ktoś np chce kupić dużo mięska w dobrej cenie, możemy odpowiedzieć, a mięsko zrobić później.

EDIT i jeszcze jedno - w przypadku takiej opcji nie tylko kupujący będzie przeglądał oferty, ale i sprzedawca porówna ceny konkurencji i ewentualnie wystawi taniej, co też fajnie będzie regulowało rynek.

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


12 Kwi 2016, o 22:02
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 435 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron