Strona 1 z 1 |
[ 7 posty(ów) ] |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magiczne
Autor | Wiadomość |
---|---|
Walczący z drzewcami
|
W obliczu ostatniego upka, ale i nie tylko - że tak zarymuję - wpadł mi do głowy koncept całkiem nowy:
Mianowicie zacznę od nakreślenia sytuacji czysto teoretycznie w obliczu dnia codziennego - niejeden raz widzieliśmy niejeden film akcji, w którym bohaterem był napakowany koksu - masz mistrz walki próbował go atakować, ale ten nic sobie z jego supersilnych kopnięć w stosunku do normalnych ludzi, nie robił. Co się działo? Napakowana góra mięśni nie była nadczłowiekiem, ale jego nadludzka siła sprawiała, że ciosy przyjmował na klatę w taki sposób, że je swoją siła bardzo osłabiał. W innym filmie z cyklu fantasy - mega wykokszony mag o wielkiej mocy nic sobie nie robił z miotanych w niego kul energii. Dlaczego? Bo jego własna moc je rozprzaszała czy odbijała. No i jaka jest idea mojego pomysłu? Otóż uzależnić, choć częściowo - kwestia wybalansowania i testów na ile - otrzymywane, a właściwie redukowane obrażenia fizyczne od siły, a magiczne od mocy. Teraz pytanie na ile ten efekt ma być silny... to z moich obserwacji i wyliczeń wynika, że 10 siły/mocy powinno dawać 1 co do wartości resa odpowiednio fizycznego (pancerz kłute, pancerz sieczne, pancerz obuchowe) lub magicznego (zimno, ogień, energia, uroki) biorąc pod uwagę, że resy zarówno fizyczne jak i na żywioły liczą się w wartości liczbowej przeliczanej na wartość redukcji - im wyżej tym mniejszą - to i ja bym widział przelicznik siły i mocy na wartości resa, nie na % redukcji obrażeń - czyli im więcej te siły czy mocy mamy tym jej wpływ staje się słabszy, a i tak największy wpływ mają zawsze same resy - bo łatwiej dobrać 2 pierścionki plus naszyjnik i do tego bufnąć się z gildii i osiągnąć 160 resa czyli jak dobrze pamiętam około 68-70% redukcji, niż dobrać eq tak, aby mieć 1600 mocy, z siła to samo - szybciej ubierzemy lepszą zbroję, niż kolejne 200 siły. Zajrzałem na swoje postaci jak by w ich przypadku się to przeliczyło - i tak - mo przy niecałych 500 mocy dostałby jakieś 41% resa na wszytsko... trochę dużo, ale tylko biorąc pod uwagę, że ubrany pod moc nie ma resa prawie w ogóle na nic, bo licząc od poziomu ubrania się na 63% resa pod zimno z mocy by mi się on podniósł tylko o jakieś 13-15%, więc już aż tak wielkiej przewagi nie daje. A dzięki temu można na v2 spokojnie ustać mośkiem z buildem max pod moc bez szczególnych resów, a jak fajnie się tam takim bije każdy wie. Z drugiej strony patrząc na postać sheeda z siła na poziomie 200+ w podstawowym eq mam resy fizyczne z eq na poziomie 68% i z siła miałbym je rzędu 72-3% także niewielki wpływ, za to z tarczą mam poziom 78% z siła - max czyli 80% by było. Natomaist gdybym był barbą ze statami pod moc - mój res fizyczny na przykładowym batagurze dającym jeszcze więcej siły podniósłby się do poziomu 79% zakładając razem z eq posiadanie około 480 siły i 250 zręki, choć zapewne lepszy byłby buid rzędu 430/300 ze względu na celność, aczkolwiek w słabe moby, które bb bije solo i tak by trafiał, a na silne insty brałby debufera pod pachę - zresztą może go brać i do watahy grając solo i ogarnie. Dodatkowo ryce też by mogli sobie "przypakować", żeby dostawać mniej i może wytworzyłby się nowy ciekawszy build - ryca pod siłę, rzadziej stosującego tarczę, aby sobie celności nie osłabiać, ale za to z większym dmg, podobną celnością, mimo mniejszej zreki, ale nadal pancernego. Ewentualnie opcjonalnie można dać wyjściowy max czyli 80% na poziomie 250 co do wartości resa, a nie 200 jak teraz, choć uderzy to w resy fizyczne prof magicznych i na odwrót - ale może i słusznie? _________________ Nephalem 104 (sh) i rośnie NephaleMo 101 (mo) XioncDawid 65 (dr) NephalemUk 50 (łuk) i rośnie |
6 Mar 2017, o 22:33 |
|
Chodząca legenda
|
Przeczytałem i inny temat z twoją wypowiedzią, co prawda się zgadzam tylko częściowo, mam inny pomysł na grę rycerzem po zmianach, zarówno odnosząc się do tego co piszesz w tym temacie, jak i w temacie o zmianach, ale każdy gra jak lubi.
Odnośnie wpływu mocy i siły na resy uważam to za słaby pomysł. W tej chwili sam ekwipunek daje blisko 80% resów, czyli max. Jak ktoś jest magiem, czytaj ma słabsze eq pod kątem odporności na ataki fizyczne (co jest uzasadnione standardami z gier, chociaż dla mnie to żaden argument, tak samo jak odniesienie do życia realnego, mam inne poglądy na ten temat) to wszystko pasuje. Jak chce słabiej obrywać to bierze buff z gildii i ma 80%. Do tego cały czas może ubrać tarczę, jak każdy zresztą. Wpływ samej tarczy i pomysły jak ukrócić budowanie postaci innych niż rycerz z tarczą to osobna bajka, pewnie ekipa się nad tym pochyli. Kolejna sprawa - wiele postaci magicznych inwestuje w siłę, aby nosić smugę, więc ich podstawowy pomysł zakłada już jakąś bazową siłę, więc mieliby odporności na ataki extra. Dodanie siły w tym przypadku niesie ze sobą dwie korzyści jednocześnie. Postacie fizyczne nie mają żadnej sensownej potrzeby w tej chwili inwestowania w moc. Poza tym mają lepszy ekwipunek pod kątem resów, więc nawet po zmianach sądzę, że i tak nikt nie inwestowałby w moc, szkoda punktów, bo resy są praktycznie wymaksowane. Reasumując - nie podoba mi się ta opcja, przekombinowana, niepotrzebna. Pozdrawiam _________________ Mój kanał na YT Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia. Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć. Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha. |
7 Mar 2017, o 09:01 |
|
Walczący z drzewcami
|
W odpowiedzi na 2 argumenty (chciałem o nich napisać od razu, ale postanowiłem, że poczekam aż padną):
1. siła pod smugę - 50 siły czyli 5 co do wartości dla postaci rzędu 72-73% odporności fizycznej podbija o 1% i jest pomijalna, wiec nie daje podwójnego bonusu. 2. Postacie fizyczne nie zainwestują w moc... może nie bezpośrednio, ale założą exuvium pod podbicie wiedzy i dostaną moc w gratisie sztuk 5 narzekając, że niepotrzebna, czy np ja osobiście na sh noszę vorleah i mam w gratisie moc 20 - jakby mi to coś dawało, nawet symbolicznie bym sie cieszył. No i pomysł kompletnie nie ma na celu zachęcania postaci magicznych do inwestowania w siłe czy fizycznych do pakowania w moc - nic z tych rzeczy - on ma na celu zachętę dla typowych dmg do robienia buildów z mniejszą zręką i wiedzą, bo teraz mo 110+ od vd na tym lvlu różni się tym, że obaj mają moc bazowo pod eq reszta w wiedzę, tyle, że vd się jeszcze dodatkowo ulepsza w wiedzę, a mosiek w moc - o barbie, który od sh różni się wyłącznie charakterem ataków już nie wspomnę - build z założenia jedyny słuszny dla typowego napierdzielacza - czyli pod siłę praktycznie w tej grze nie istnieje, a to jest nie tylko smutne, ale i chore. Nigdy nie założyłem postaci bb w Dumie Taernu, choć to mój najczęstszy wybór w większości tego typu gier - bo jak mam mieć postać pod dmg, w przypadku której nie mogę maksować tego dmg, bo będę padał jak mucha to mam to w głębokim poważaniu. _________________ Nephalem 104 (sh) i rośnie NephaleMo 101 (mo) XioncDawid 65 (dr) NephalemUk 50 (łuk) i rośnie |
7 Mar 2017, o 09:31 |
|
Chodząca legenda
|
@up - OK, rozumiem ideę dodatkowych bonusów i dodatkowego motywu do zmiany zbudowania postaci. Dla mnie to jednak kompletnie chybiony argument.
Nie pasuje mi przede wszystkim jedno - mam w gildii 3 MO i 4 barbów - każdy z nich zainwestował bardzo dużo punktów moc lub siłę, powiedzmy budują postacie 50/50, kilku z przewagą mocy lub siły, są przypadki budowania postaci barbarzyńcy w 750 siły i 400 zręki (podobny rozkład również przed update) - świetna sprawa, polecam. Zupełnie nie zgadzam się, że jedyny słuszny build to pod zrękę lub wiedzę. W przypadku żadnej profesji, a w szczególności u typowych dmg. W przypadku debufferów zgadzam się, że bardziej trzeba trafiać niż bić, czyli budować postać pod wiedzę i zrękę. Jednak nie ma sensu przy obecnych realiach dawać sobie 900+ punktów w zrękę czy wiedzę, ostatnie 100 punktów da 1%? Barb i MO ma bić, najlepiej mocno. Trafić pomogą im debufferzy. Tak moim zdaniem przedstawiają się zadania profesji. _________________ Mój kanał na YT Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia. Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć. Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha. |
7 Mar 2017, o 10:21 |
|
Walczący z drzewcami
|
No i Ty to rozumiesz i ja to rozumiem, ale wytłumacz to mośkom 135+ z jakimi miałem okazję latać v2, a bili mniej, niż mój mo przed resetem (teraz jest zrobiony wyłącznie na mięsko pod 1600 many, a mocy tyle, byle na 1 deszcz spadały grupki) jak go ekspiłem na 100lvl - argument zawsze był 1 - build pod wiedzę, bo nie ustoję Morany.
Ciekawostką był tez zawsze dla mnie build mo pod wiedzę na 40+ na dz, bo rzekomo nie trafiali bez tego - zupełnie jakby nie istniała koriatula... ja jakoś w niej biegałem z wiedzą wyłącznie pod eq a trafiałem nawet bez debufa... A build bb pod siłe... jak patrzę na ceny skupu WF siły (o ile takie coś w ogóle instnieje) jasnym dla mnie jest, że jedyne ich zastosowanie to opcja robienia peta aquatona, na którego są wymagane, ale nikt tego nie stosuje do ulepszeń... a teoretycznie barba powinien się ulepszać tylko w to. A chcesz kolejny argument? Powinno tak być, że postać fizyczna nie jest prawie wcale odporna na magię, ale za to fizycznie dość mocno i na odwrót, a tymczasem obie opcje można ubrać to w resy to w pancerze czy tarcze... I tak sobie głośno myślę, czy ryc by nie chciał dać 80 mocy i nosić smugę... daje manę hp i wiedzę, a one są przydatne, dodatkowo jakby mu moc podniosła resy to czemu nie... W ogóle co do tarcz to inny temat a smuga to już całkiem inny temat, bo nie powinna być tarczą a orbem nawet od biedy bez zmiany wyglądu stat i wymagań, pozostałe natomiast tarcze powinny wymagać więcej siły ewentualnie tak sobie myślę, że może być jeszcze inny patent... Jeśli tarcza wymaga jakiejś siły i miecz wymaga jakiejś siły to te wartości się sumują, aby dźwignąć zestaw, w ten sposób sobie będzie można dźwigać samą tarczę i się za nią schronić, ale aby unieść tarczę i jeszcze atakować trzeba będzie mieć więcej siły - no chyba, że będzie to leka szabelka wymagająca zręki lub tylko lvla (np miecz pinari, który ze względu na wygląd powinien się nazywać szabla pinari, ale to szczegół)... _________________ Nephalem 104 (sh) i rośnie NephaleMo 101 (mo) XioncDawid 65 (dr) NephalemUk 50 (łuk) i rośnie |
7 Mar 2017, o 10:58 |
|
Chodząca legenda
|
Więc po kolei:
- spotkałeś słabego MO na hlvl, - zrobiłeś MO pod moc na małym lvl, z modyfikatorem trafień, - moi znajomi skupują setki WF siły do ulepszeń postaci, wiele lat temu też ulepszali postacie w siłę, teraz sam się mocno zastanawiam, - będąc rycem wołałbym kil od smugi, do tego nie tracąc 70 punktów na moc. Moim zdaniem nie powinno być tak, że magowie są odporni na magię, a fizole na ataki fizyczne i mają odpowiednio sporo resów na uroki czy magię / ataki fizyczne. Ta gra jest tak skonstruowana, że oba typy profesji mają zbliżone właściwości ekwipunku i możliwość ubrania odporności na ataki fizyczne, magiczne czy uroki. Ty po prostu chcesz, żeby było inaczej, ale dla mnie żaden argument z wymienionych wyżej ku temu nie przemawia. Taern jest być może właśnie pod tym kątem inny od reszty i o to chodzi, po co nam kopia setek gier, gdzie jest taki układ. Temat tarcz to inna bajka, szkoda tu spamować. Rozumiem twój pomysł, w pewnym stopniu uzasadnienie, ale mi się on po prostu nie podoba, a robienie rewolucji na tym etapie gry jest moim zdaniem niepotrzebne, a nawet niewskazane. Na tym zakończę, może niech inni zabiorą głos, ja chyba nie mam już nic do dodania, a nie ma sensu się przepychać, bo widzę mamy trochę inne doświadczenia. Pozdrawiam _________________ Mój kanał na YT Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia. Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć. Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha. |
7 Mar 2017, o 11:26 |
|
Walczący z drzewcami
|
Szcerze? Przekonałeś mnie... nawet nie tym, że temat Ci się nie podoba, ale tym, że robienie takiej rewolucji na tym etapie nie ma sensu, czy jak kto woli siły przebicia.
A co do tarcz to założyłem oddzielny temat: viewtopic.php?f=121&t=50186 _________________ Nephalem 104 (sh) i rośnie NephaleMo 101 (mo) XioncDawid 65 (dr) NephalemUk 50 (łuk) i rośnie |
7 Mar 2017, o 11:31 |
|
Strona 1 z 1 |
[ 7 posty(ów) ] |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |