Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
 Sprawa tarczy 
Autor Wiadomość
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Sprawa tarczy
Taka jest ostatnio tendencja (moim zdaniem bardzo dobra) do tego, aby odwrócić tendencję do krycia się za tarczami przez prawie wszystkich - prawie się to udało z profesjami magicznymi - przy padniesionym ataku z pałki druida, i modyfikatorze obrażeń z trójżebu opłaca się nosić te dwuręczne bronie zamiast zestawu ze smugą, który ograniczał się do porównania stat olewając obrażenia.

Ale co z barbami gryzącymi w tarczach, czy debuferami wrzucającymi w tarczach co mają najlepszego? Otóż początkowo myślałem, żeby zrobić tak, aby tarcze były po prostu dość ciężkie, ale ostatecznie odszedłem od tego pomysłu, na rzecz czegoś bardziej realistycznego - mianowicie o ile poewiedzmy miecz waży 5kg a zbroja 7 to nagle tarcza nie będzie ważyła 15, ale też te 5 czy 6 jak miecz, tyle, że wykonanie inne, natomiast jednocześnie jeśli ktoś bierze na klatę 80kg na jednej sztandze to nie podniesie naraz dwóch sztangietek o masie 70kg każda, powinien je unieść jeśli daje sobie radę ze sztangą - ale 140 kilogramową.

Dlatego moja propozycja jest następująca - wymagania co do stat jakie trzeba mieć, żeby nosić w obu rękach dwuelementowy zestaw (w domyśle tarcza plus miecz, ale mam cichą nadzieję na jakieś magiczne orby czy laleczki voodoo do drugiej ręki w przyszłości, a może nawet barba z dwoma jednoręcznymi mieczami?) to suma wymagań a w najlepszym razie jakiś % tej sumy, ale większy, niż 70%, tak aby np sh nie założył sobie opcji kil+mallus inwestując 120 siły, ale musiał w to wpakować może nie przeginajmy, że 120+115=235 - choć na 120+ da się tyle dać, ale już 70% z tego czyli w zaokrągleniu 165 wydaje się realne...

Sprawdzałem czy nie rozwali to koncepcji low-lvlowych ryców, którzy ciułają jak mogą, zęby mieć sensowną wiedzę ale jednak nosić tą tarczę z duszka czy smocze skrzydło i... nie rozwali, miecz z duszka ani miecz pinari, nie wymagają siły. Kolejny przeskok to 85+ i zestaw otwieracz+karapaks - 90+80*70%=119 siły, ale co ciekawsze 90*70%=63 zręki - małe ułatwienie dla ryca, który będzie musiał siłę podbić, ale dźwignie tarczę ze zręki nie pozbawiając się wiedzy.

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


7 Mar 2017, o 11:20
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2 Sie 2013, o 09:01
Posty: 544
Miejscowość: Piaseczno
Podziękowano: 626 razy
Otrzymanych podziękowań: 451 razy
Nick w grze: Szpitalnik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sprawa tarczy
Zmiana wymagań już założonych przedmiotów z reguły nie ma miejsca, w ogóle rzadko kiedy ingeruje się w sprzęt, który został już wydropiony (jeśli już to najczęściej psychorary). A ten pomysł to poświęcenie balansu po to, aby było bardziej realistycznie - miałoby to sens na etapie tworzenia gry, ale teraz już nie ma jak takiego rozwiązania wprowadzić.

_________________
Spoiler:


7 Mar 2017, o 11:37
Profil
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sprawa tarczy
No w kwesti realizmu to też brakuje jednego banału - mianowicie miecze, a zwłaszcza cięzkie topory czy młoty obuchowe nie są wyraźnie cięższe od jednoręcznych - przykładowo otwieracz wymaga 80 siły a batagur 95 a powinien jakieś 110, dalej jednoręczny toporek Mallus selenorum a druręczny zerwikaptur o półtorametrowej długości Cierń wymagają tyle samo - a jak wiadomo taki wielki miecz w Ogniem i Mieczem poza Podbipietą mało kto dźwignął, a toporkami nawet rzucali... Ale balansu nie można ruszać a szkoda... Jakoś zmienić balans umiejętności łącznie ze statami do ich naliczania można było bez problemu w ostatnim upku i niektórzy i tak porobili resety, często dając więcej siły właśnie no i plotka głosi, że ekipa kombinuje co tu zrobić ze stosującymi tarcze debuferami...

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


7 Mar 2017, o 11:57
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 8 Mar 2016, o 15:54
Posty: 88
Podziękowano: 43 razy
Otrzymanych podziękowań: 13 razy
Nick w grze: Demonite
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sprawa tarczy
Ryce noszą ognisty młot w jednej ręce a w drugiej tarczę za to BB trzyma młot w obu rękach i gdzie tu sprawiedliwość. Niech zrobią tak aby BB mógł mieć obie bronie jednocześnie a statystyki to na przykład pełne staty z jednej broni i z drugiej tylko połowa stat


7 Mar 2017, o 12:27
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sprawa tarczy
Bardziej mi się podobał pomysł ekipy, aby ograniczyć możliwość korzystania z pewnych umiejętności. Na razie to luźna koncepcja, daleko jest jeszcze do konkretnego pomysłu i rozwiązań, padło raptem hasło na blogu, że być może kiedyś coś zmienią.

Obawiam się tylko, że takie zmiany będą fatalnie odebrane przez graczy, którzy zainwestowali setki milionów w wspomniany zestaw eq - kil+mallus lub smuga+ból. Na tym eq opiera się obecnie często budowanie postaci.

Odnośnie dmg u magów z broni dwuręcznych, tak na prawdę tylko druida, bo dla MO czy VD w ogóle broń czy typ obrażeń broni nie ma żadnego znaczenia - ból + smuga obalają twoją teorię, często druid zadaje w tym zestawie większe obrażenia niż latarnią, ze względu na typ obrażeń. Trójząb ma bonus do obrażeń magicznych, przy uderzeniu druida nic nie zmienia poza typem obrażeń, takim samym jak latarnią.

Jeśli chodzi o sam pomysł - niewiele wnosi. Ogranicza może lekko na postaciach z niższymi poziomami, dla topowych graczy to brak zmian.

Smuga wymaga siły, ból nie - w połączeniu uzyskujemy 70% wymaganej siły? Czyli jeszcze łatwiej dla postaci magicznych. Ewentualnie w wariancie, że wymagana siła + 0 = 100% wymagań, nic to nie zmienia.

Jeśli chodzi o fizoli to najdroższa i najlepsza opcja czyli kil+mallus i wymagane 165 siły. Myślę, że skoro ktoś ma odpowiedni poziom (120+), musiałby i tak mieć 120 siły, ma kupę kasy na ten zestaw eq (na Ostlor myślę, że ponad 200kk), więc pewnie ma też kasę na ulepszenia. Sam wspomniany zestaw daje ogromną ilość punktów, co pozwala resetować statystyki i dodać extra 45 punktów do siły, w zasadzie bez strat. Dodatkowo po zmianie systemu ulepszeń to już na prawdę żaden koszt, ulepszenie 2 przedmiotów zamiast jednego to kolejne ekstra punkty.

Reasumując - propozycja zmiany wymagań w przedstawionej formie moim zdaniem praktycznie nic nie zmienia, nie ma większego sensu.

Proszę nie mylić też wymaganej siły do noszenia eq z ciężarem broni - to dwie kompletnie różne sprawy. Jeśli chodzi o realizm ciężaru - to moim zdaniem jest OK. Najeżony labrys waży ponad 70, ciężki młot ponad 60, claymory ponad 50, ciężkie katany ponad 40, podczas gdy łuki, kastety czy inne bronie są znacznie lżejsze.

Ekipa ma być może, jeśli w ogóle, coś z tarczami zrobić, raczej w odległej przyszłości niż tej najbliższej. Zostawiłbym temat ku przemyśleniom, ale nie drążył, lepiej spokojnie czekać na rozwój sytuacji. Może za rok czy dwa jak zaczną pracować nad tarczami będzie można im podsunąć ten koncept.

Pozdro

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


7 Mar 2017, o 12:38
Profil WWW
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sprawa tarczy
akurat w przypadku smugi z bólem siła nie będzie problemem, a będzie nim moc:) ale niejeden druid da te 140 mocy bo tyle zestaw będzie wymagał (siły 35) - vd rozważy opcję...

ale z kolei ułatwia to zycie w przypadku drugiej reki bez wymagań bo obniża wartości wymagań wyższej ręki... także jak już to wymagania tarcz w całości i broni w połowie.

Kil+Mallus wtedy to 178 siły, karapaks + otwieracz 130, smuga+ból siły 50, ale za to mocy 150....

Ograniczenie umiejętności do stosowania w tarczy... tu raczej sprawa zawsze była prosta - te co wliczają obrażenia z broni w tarczy działają słabiej i to w sumie wystarczy.

Grendel napisał(a):
Ryce noszą ognisty młot w jednej ręce a w drugiej tarczę za to BB trzyma młot w obu rękach i gdzie tu sprawiedliwość. Niech zrobią tak aby BB mógł mieć obie bronie jednocześnie a statystyki to na przykład pełne staty z jednej broni i z drugiej tylko połowa stat

Jeśli masz taki pomysł opracuj go szerzej i opisz w oddzielnym temacie, tutaj skup się na komentarzach do mojego projektu ewentualnie podpowiedz jakieś zmiany. A co do korzystania z jednoręcznej broni w dwóch rękach to taki chwyt po prostu z większą siłę ciosu i generalnie każdy szanujący się wojownik dla większej siły rażenia uderza 1 młotem z dwóch rąk, niż wyprowadza 2 słabe uderzenia po jednym z każdej reki. Taki charakter ma profesja w niektórych grach zwana "tancerzem ostrzy", czy po prostu zwykły samuraj, choć i oni częściej stopowali 1 kindżał, czy jakiś inny ninja - w każdym razie postać, która nie wali zza głowy, ale wykonuje serie szybkich cięć raz z jednej raz z drugiej broni i jest to postać o małej sile a dużej zręczności, a tego typu gościem tutaj jest sheed, choć woli kastety od mieczy i słusznie, bo jest bardziej klimatycznie.
Jedyny sens to barba walący z dwóch broni tak jak jedna z marionetek - ale jak wiadomo ta marionetka nie trzyma młotów a 2 miecze albo miecz z toporem - dawno nie byłem, nie pamiętam.

@Szymdaro zmiana nie ma być bolesna, ale wymagać kombinowania, czy lepiej zainwestować w tą siłę czy sobie po prostu podnieść hp, co ja jako sh bym chyba zrobił w ten sposób, zwłaszcza, że odrzucając te rary mogę się ograniczyć tylko do 100 siły na cierpy i gronostaj, więcej, niż 100 wymagają tylko rary z Morany i właśnie zestaw Mallusa z Kilem.

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


7 Mar 2017, o 13:16
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sprawa tarczy
Wydaje mi się, że topowi gracze mają tyle punktów, że i tak inwestują w moc i wiedzę oraz w siłę i zrękę, stąd nie widzę żadnego wymuszania kombinowania, wystarczy prosty reset i niewiele się zmienia, a większość postaci nawet resetu robić nie będzie musiała.

"Ograniczenie umiejętności do stosowania w tarczy... tu raczej sprawa zawsze była prosta - te co wliczają obrażenia z broni w tarczy działają słabiej i to w sumie wystarczy."

Serio? Jakie? Pierwsze słyszę, żeby tarcza miała jakiś ujemny wpływ na umiejętności uwzględniające obrażenia z broni. Umiejętności te działają tak samo czy w tarczy, czy bez, wzór jest stały. Jedynie warunkiem może być posiadanie broni: bez tarczy, jak w przypadku ataku krytycznego u barbarzyńcy, czy strzelanie z łuku.

Czy ja rycerzem będę bić potężnym samym allenorem, batagurem, mallusem, czymkolwiek i czy założę tarczę jeśli mam broń jednoręczną - nie ma to żadnego wpływu na obliczenia obrażeń ze wzoru w umiejętności.

Jeśli ktoś rezygnuje z topowych rarów i woli dać punkty w HP, niż w siłę aby je ubrać i korzystać ze wszystkich korzyści (w tym zdecydowanie większej ilości punktów, w tym HP) to już indywidualna kwestia wyrobu, ale pierwszy raz spotykam się z czymś takim.

Fragment z bloga o tarczy:
Spoiler:


Wracając do tego, co kiedyś usłyszałem o dalekich planach ograniczania możliwości postaci innych niż rycerz korzystania z wszystkich umiejętności klasowych: "Zakłada się brak możliwości korzystania z niektórych umiejętności przy założonej tarczy." To wszystko.

Moim zdaniem to grube przegięcie, niemożliwe do wprowadzenia na obecnym etapie gry, biorąc pod uwagę ilość graczy, którzy w tarcze zainwestowali. Może jednak zanim ekipa zacznie nad tym pracować wymyśli coś innego, może inne wzory liczenia przy aktywnej tarczy, może osłabione efekty, obrażenia, czas pokaże.

Sądzę, że tematu nie ma co rozgrzebywać, skoro nawet sama ekipa nie wie kiedy zacznie nad tym pracować.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


7 Mar 2017, o 14:27
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron