Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
 Targowisko (szczegółowy opis) 

Czy się podoba ?
Tak 42%  42%  [ 5 ]
Tak, ale bym coś zmienił/dodał 25%  25%  [ 3 ]
Raczej tak 0%  0%  [ 0 ]
Nie 33%  33%  [ 4 ]
Razem głosów : 12

 Targowisko (szczegółowy opis) 
Autor Wiadomość
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 6 Paź 2015, o 07:26
Posty: 5
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Targowisko (szczegółowy opis)
Moja wizja jak mogłoby działać "targowisko". Wiem, że już rozpocząłeś nad tym prace, Drygu. Mam nadzieje, że nie jest za późno na pomysły odnośnie targowiska i przyda się taki gotowy opis, bo trudno nie przeoczyć jakiś istotny szczegół przy projektowaniu.

1. "Targowisko" działa również gdy nie jesteśmy zalogowani do gry (nie trzeba być online żeby otrzymać przedmiot z wygranej aukcji).

2. Działy:
- Aukcje Sprzedaży Kup Teraz i/lub z Ceną Minimalna [Ukryta/Widoczna]
- Dział tylko dla wymian
- Dział 'Kupię' (gdy nie ma ogłoszenia w innych działach i np wyjeżdżamy na tydzień)

3. Czas aukcji min 5 minut(dla tych co potrzebują kasy na teraz i nie chcą za mało dostać) max 1 miesiąc od wystawienia. Dla 5 minutowych można by napisać ogłoszenie na czacie lub jakiś migacz/licznik nowych 5-minutowych ogłoszeń przy ikonie targowiska(do ustawienia w opcjach czy chcemy takie info).

4. Ustawienie minimalnej ilości przedmiotów możliwych do kupienia (np.10 mięska z 50)

5. Dla przedmiotów ubieralnych sczytywanie statystyk przy dodawaniu do aukcji(%, ilość gwiazdek, ewentualne ulepszenia)+ dobrze widoczne oznaczenie jeśli już jest ulepszony przedmiot np strzałka w górę po nazwie.
6. Zestawy: Możliwość wystawienia kilku różnych przedmiotów na 1 aukcji (z krótkim opisem)(np. zestawy reanimacyjne dla aquapetów. Czasem ktoś chce wyczyścić depozyt lub potrzebuje na szybko kasy)

7. Wybór gdzie umieścić kupiony przedmiot/zapłatę i automatyczna rezerwacja(blokada) miejsca:
- Na postać (456/800)
- Depozyt 1 (299/300) <- przyciemnione i niewybieralne bo się nie zmieści
- Depozyt 2 (0/500) itd.

8. Przedstawiciel Handlowy(PH) wymagany do handlu na targowisku - nick[lvl] największej postaci na koncie. Tworzony/wybierany na karcie ustawień PH przed pierwszym skorzystaniem z targowiska (wymagany 5lvl). Jeśli jest więcej niż 1 postać z najw.lvlem to opcja jednorazowego wyboru. Po pierwszym wyborze PH zmienia się na nick postaci która przegoni aktualnego PH o 1 lvl. Handlujemy jako PH z dowolnej postaci. By zalicytować trzeba przekazać odpowiednią sumę/itemy do PH.

9. Możliwość wycofania zalicytowanej sumy/oferty.

10. Możliwość wycofania ogłoszenia/aukcji.

11. Zabezpieczenie złota na zalicytowany przedmiot lub dla grupy/podgrupy

12. Grupowanie zalicytowanych kilku licytacji(grupy i podgrupy)(Przycisk "Dodaj do grupy" na karcie każdej aukcji): Przykład: Stać nas na kupno 2 z 3 interesujących nas rarów A B C. Przy zalicytowaniu rara A tworzymy grupę ("3 rary dla maga") z trzema podgrupami dla po 1 podgrupie dla każdego rara. Ustawiamy w każdej podgrupie ile aukcji chcemy wygrać (po 1). Z poziomu Grupy ustawiamy ile Podgrup może wygrać (ustawiamy 2). W każdej Podgrupie widoczna jest największa wartość za jaką zalicytowaliśmy. Z poziomu Grupy widoczna jest suma wartości dwóch najdroższych podgrup. Zapisujemy całą grupę. Po jakimś czasie przybyło nam kasy i zainteresował nas dodatkowo rar D. Licytujemy go i tworzymy dla niego "Podgrupę D". Ustawiamy, że w grupie mogą wygrać 3 podgrupy. Nie daje się. Otrzymujemy info, że PH ma za mało środków. Trzeba przekazać kasę do PH, po czym możemy ustawić trzy podgrupy wygrywające. Grupy/podgrupy można usuwać, co automatycznie usuwa nasze zalicytowania.
Możliwość tworzenia grup (przed zalicytowaniem) z poziomu widoku listy naszych zalicytowań. Info ile waży najcięższy przedmiot w podgrupie. Info wagi dla Grupy (np. suma 3 najcięższych podgrup z 4) - tyle mamy zablokowane miejsca (w depo, ?lub na postaci).

13. Możliwość ustawienia w normalnych aukcjach info o możliwości wymiany + opis w aukcji za co najchętniej wymienimy. Wtedy kupujący daje propozycję sprzedającemu z przedmiotami i na ile je wycenia. Po akceptacji sprzedającego oferta bierze udział w aukcji jako oferta za kasę.

14. Możliwość ustawienia częściowej płatności paczkami platyny (sprzedający ustawia w aukcji przelicznik)

15. Dla surowców z samą ceną Kup Teraz możliwość dodania kolejnych uzbieranych ilości.

16. nr ID ogłoszenia/aukcji po kliknięciu wpisu na liście w dziale

17. Buźki do oznaczania statusu zalicytowanych aukcji(widok na liście aktualnych aukcji i w historii)(Lub zamiast tych ikon to całe tło wpisu aukcji w tych kolorach):
- zielona gdy wygraliśmy
- żółta gdy nasza oferta aktualnie jest najwyższa
- pomarańczowa gdy nasza oferta aktualnie nie jest najwyższa
- czerwona gdy nie wygraliśmy
- szara (w widoku historii) przy zalicytowanych i usuniętych przez sprzedającego.

18.Przeglądanie aktualnych aukcji[filtry]:
I. Wybór działu[np. rozwijane menu]:
- Wszystkie
- Kup Teraz lub\i z Ceną Minimalną
- Wymiany
- Dział 'Kupię'
II. Wybór rodzaju przedmiotów[rozwijane menu]:
-Wszystkie
-Rary: - wszystkie
- do 40 lvla
- do 100 lvla
- od 101 lvla
- 41-60 lvl
- 61-80 lvl
- 81-100 lvl
- 101-120 lvl
- 121-140 lvl
-Platyna
-Sety do 40 lvla: + podmenu wszystkie/zestawy
-Sety na 50 lvl: + podmenu dla każdej klasy + zestawy
-Sety na 100 lvl: + podmenu dla każdej klasy + zestawy
-Flasze: - Wszystkie
- Większe Flasze Kryształowe + podmenu dla many/wiedzy/itd.
- Średnie Flasze Kryształowe + podmenu dla many/wiedzy/itd.
- Mniejsze Flasze Kryształowe + podmenu dla many/wiedzy/itd.
-Surowce (lista lub grupy ikon z tekstem jak na wiki?)
-Epiki
-Zestawy
-Skiny
-Inne zwykłe ubieralne (np. płotki,pierścienie/naszyjniki z odpornościami)
-Gildie (nowy item dla przekazania funkcji kanclerza)Po sprzedaży automatyczna zmiana kanclerza. Jeśli gildia jest pełna to poprzedni kanclerz wylatuje z wpisem w guildhistory w niestandardowym kolorze.Dla kupującego też wpis jeśli w jakiejś był.Spis budynków i surowców w opisie.
III. Dla ubieralnych oznaczenie lub dodatkowy filtr by pokazać [Wszystkie/U/NU] czy uszkodzony czy nieuszkodzony.

19. Wyszukiwanie po nazwie (również w ramach wybranego rodzaju przedmiotu)/po ID aukcji/po PH

20. Sortowanie kolumn np po dacie zakończenia aukcji

21. Możliwość przestawiania i rozszerzania kolumn + zapisanie tego ustawienia

22. Zapisywanie swoich ulubionych wyszukiwań/filtrów(rodzaj przedmiotu + wyszukiwanie po nazwie + sortowanie) i możliwość ustawienia jako domyślny widok po wejściu na "targowisko".

23. Nie pokazuj więcej aukcji od tego sprzedającego (+lista zablokowanych)

24. Dodatkowe Zabezpieczenia antyspekulacyjne by zapobiec zawyżaniu lub zaniżaniu cen przedmiotów ubieralnych (osobny temat --> Zabzpieczenia antyspekulacyjne na targowisku https://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=56005 bo sporo tego do ewentualnej dyskusji w jednym temacie)

Dodatkowe sugestie nie wiem czy dobre :)
- ? Wybór rodzaju/wyszukiwanie/sortowanie wykonywane przez klienta na urządzeniu gracza? By nie obciążać serwera.
- ? Powiadomienia o nowych aukcjach danego przedmiotu(bez surowców?)
- ? Minimalna wartość przebicia dla ubieralnych by nie przeciążać serwera.

_________________
140 MO SylverMo | 130 DR ChicoChoco | 127 RYC BrightSky | 127 VD GrimesV | 93 BB Woof


26 Lis 2019, o 09:19
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Paź 2019, o 15:55
Posty: 22
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 6 razy
Nick w grze: Razenas
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Targowisko (szczegółowy opis)
Woof napisał(a):
Moja wizja jak mogłoby działać "targowisko". Wiem, że już rozpocząłeś nad tym prace, Drygu. Mam nadzieje, że nie jest za późno na pomysły odnośnie targowiska i przyda się taki gotowy opis, bo trudno nie przeoczyć jakiś istotny szczegół przy projektowaniu.


Wbrew pozorom oprogramowanie nie polega na przejsciu natychmiastowo od słow "a zróbmy sobie targowisko" do implementacji

Tylko zawiera jakieś planowanie, a efekt końcowy jest na podstawie jakiegoś planu.

A ty tu opisałeś takie oczywistości, dodatkowo z dużą ich ilością się nie zgadzam.
Woof napisał(a):
- Dział tylko dla wymian

dział wymien, w sensie ogłoszeń? ja bym to nadal widział na czacie hanlowym, który mam nadzieje ze nie zostanie usunięty z wprowadzeniem targowiska

Woof napisał(a):
3. Czas aukcji min 5 minut(dla tych co potrzebują kasy na teraz i nie chcą za mało dostać) max 1 miesiąc od wystawienia. Dla 5 minutowych można by napisać ogłoszenie na czacie lub jakiś migacz/licznik nowych 5-minutowych ogłoszeń przy ikonie targowiska(do ustawienia w opcjach czy chcemy takie info).


5 minut do miesiaca? przecież to bezsensowne xD

Woof napisał(a):
4. Ustawienie minimalnej ilości przedmiotów możliwych do kupienia (np.10 mięska z 50)

Kupowanie czesci towaru tez mi sie nie podoba.
Woof napisał(a):

6. Zestawy: Możliwość wystawienia kilku różnych przedmiotów na 1 aukcji (z krótkim opisem)(np. zestawy reanimacyjne dla aquapetów. Czasem ktoś chce wyczyścić depozyt lub potrzebuje na szybko kasy)


To też według mnie słabe. Targowisko ma nam właśnie pozwolić uwolnić się od takich ograniczeń nakładanych przez innych użytkowników.

Woof napisał(a):
8. Przedstawiciel Handlowy(PH) wymagany do handlu na targowisku - nick[lvl] największej postaci na koncie. Tworzony/wybierany na karcie ustawień PH przed pierwszym skorzystaniem z targowiska (wymagany 5lvl). Jeśli jest więcej niż 1 postać z najw.lvlem to opcja jednorazowego wyboru. Po pierwszym wyborze PH zmienia się na nick postaci która przegoni aktualnego PH o 1 lvl. Handlujemy jako PH z dowolnej postaci. By zalicytować trzeba przekazać odpowiednią sumę/itemy do PH

Woof napisał(a):
11. Zabezpieczenie złota na zalicytowany przedmiot lub dla grupy/podgrupy

Woof napisał(a):
12. Grupowanie zalicytowanych kilku licytacji(grupy i podgrupy)(Przycisk "Dodaj do grupy" na karcie każdej aukcji): Przykład: Stać nas na kupno 2 z 3 interesujących nas rarów A B C. Przy zalicytowaniu rara A tworzymy grupę ("3 rary dla maga") z trzema podgrupami dla po 1 podgrupie dla każdego rara. Ustawiamy w każdej podgrupie ile aukcji chcemy wygrać (po 1). Z poziomu Grupy ustawiamy ile Podgrup może wygrać (ustawiamy 2). W każdej Podgrupie widoczna jest największa wartość za jaką zalicytowaliśmy. Z poziomu Grupy widoczna jest suma wartości dwóch najdroższych podgrup. Zapisujemy całą grupę. Po jakimś czasie przybyło nam kasy i zainteresował nas dodatkowo rar D. Licytujemy go i tworzymy dla niego "Podgrupę D". Ustawiamy, że w grupie mogą wygrać 3 podgrupy. Nie daje się. Otrzymujemy info, że PH ma za mało środków. Trzeba przekazać kasę do PH, po czym możemy ustawić trzy podgrupy wygrywające. Grupy/podgrupy można usuwać, co automatycznie usuwa nasze zalicytowania.
Możliwość tworzenia grup (przed zalicytowaniem) z poziomu widoku listy naszych zalicytowań. Info ile waży najcięższy przedmiot w podgrupie. Info wagi dla Grupy (np. suma 3 najcięższych podgrup z 4) - tyle mamy zablokowane miejsca (w depo, ?lub na postaci).

Nie rozumiem po co jakiś przedstawiciel handlowy. Jakieś dziwne mechanizmy.

Woof napisał(a):
9. Możliwość wycofania zalicytowanej sumy/oferty.

10. Możliwość wycofania ogłoszenia/aukcji.


Co? jakie wycofywanie ofert, to bez sensu. I ktos bedzie blokowal, a pozniej sobie wycofywal kiedy chce. Tak samo wycofywanie aukcji. bez sensu.


A reszty mi sie nawet nie chce komentować. Jeśli chodzi o antyspekulacyjne to tez nie rozumiem po co. Najwazniejsze ograniczenie jakie powinno istniec to maksymalna ilosc aukcji na uzytkownika, zeby nie było ze wszystko skonczy jako aukcje. Reszta powinna sie sama uregulowac.
Tak samo aukcje i licytowanie powinny byc według mnie anonimowe. Ale wejscie do aukcjonera powinno wymagac jakis 25 poziom.

_________________
Jeśli biorę udział w jakiejś dyskusji i mam rację to mi to wystarcza. Nawet jeśli o drugiej stronie jest cały tłum. Bo wiadomo, że liczy się jakość, a nie ilość. A lvl i godziny spędzone w grze nie robią na mnie wrażenia.


26 Lis 2019, o 11:39

Podziękowali: Wrzesień (26 Lis 2019, o 14:39)
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 6 Paź 2015, o 07:26
Posty: 5
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Targowisko (szczegółowy opis)
5 minut masz wyjaśnione. 1 mies. może faktycznie za długo. Ja bym np epika nie wystawiał na krótszej aukcji niż 2 tyg. Może się zdążyć, że w tydzień ktoś nie będzie grał a by mógł spokojnie kupić epika. Niektórzy potrafią długo czekać ze sprzedażą nim osiągną satysfakcjonującą ofertę.
Kupowanie części towaru powinno być. Są osoby co mają setki proszków do sprzedania. Mało kto by kupił całość. Pytanie czy to lepszy sposób niż wystawianie kilku aukcji z tym samym.
Przedstawiciel Handlowy by było 1 konto = 1 nick na handlu. By było wiadomo czym handluje jedna osoba, a nie jakieś dziwne przesadzone ceny pisane z różnych postaci z niskim lvlem, by nie było widać, że to akurat on.
Zabezpieczenie złota na zalicytowany przedmiot lub dla grupy/podgrupy powinno być jeśli po zakończeniu aukcji chcemy mieć automatycznie u siebie przedmiot nawet gdy byliśmy offline. Byś wygrał aukcję i byś był bez kasy i co wtedy?
Jak ktoś wycofa ofertę to po prostu nie będzie na liście do sprawdzenia kto wygrał. Co ma blokować?
Wycofywanie aukcji bo czasem można się rozmyślić i jednak ubierzemy przedmiot na swojej postaci. Faktycznie może zbędne.
Moim zdaniem większość powinno się sprzedawać przez aukcje czasowe lub Kup Teraz. Czat handlowy tylko w razie awarii targowiska. Handel od 5 lvla bo masz rary na od 15 lvl. Lvl szybko leci a i platynę można za realną kasę na nupku też kupić.
Nie rozumiesz po co zabezpieczenia antyspekulacyjne. Po to by były uczciwe ceny.

_________________
140 MO SylverMo | 130 DR ChicoChoco | 127 RYC BrightSky | 127 VD GrimesV | 93 BB Woof


26 Lis 2019, o 14:10
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 29 Cze 2015, o 22:06
Posty: 3
Miejscowość: Radomsko
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 1 raz
Nick w grze: SiewcaZla
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Targowisko (szczegółowy opis)
Może nie do końca zrozumiałem wszystko ale czytam sobie w trakcie jazdy do pracy.

Według mnie dobrym pomysłem było by, że ten wystawiony przedmiot ''przechodzi'' do nowego depozytu którego gracze nie widzą. Wystawienie tylko jednej rzeczy jest bezsensowne. Masz np. parę rarow z beirn więc chcesz wystawić wszystkie rary. Ale nie może też to być zrobione aby gracze wykorzystywali rynek jako dodatkowy depozyt. Więc musiała by być ustawiona jakąś waga. Np. ktoś wystawia max 200szut mięska ( nie wiem, może jakiś inny limit, to przykład)

Co do minimalnej sprzedaży, pomysł jak najbardziej na plus. Ktoś może chce sprzedać całe mięsko razem np. 50sztuk a ktoś inny wystawi, że chce kupić tylko 10sztuk bo więcej mu nie potrzeba.

Co do npc, niepotrzebny pomysł. Lepsza jakąś zakładka taka jak gildia czy znajomi. Tam wchodzisz i masz wybór przegląd Twoich ofert, przegląd aukcji, przegląd szybkiego rynku ( czytaj flaszki itd) przegląd legendarnych przedmiotów oraz wyszukiwarka. Jak dla mnie to by wystarczyło.


6 Gru 2019, o 13:46
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron