Strona 1 z 2 |
[ 17 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2 Następna |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Morale
Autor | Wiadomość | |
---|---|---|
Uczeń Simona
|
Tytułem wstępu.
To, że my mamy na coś ochotę w danym momencie, nie koniecznie musi oznaczać, że kierowana przez nas postać również. Nie ma co ukrywać, że w grze brakuje bezpośredniego, nawet niewiele znaczącego powiązania między naszymi poczynaniami, a losami naszej postaci. Owszem, możemy zmienić eq, możemy co chwile ginąć, czy to w pvp, czy pve, tracąc przy tym doświadczenie, ale czy nie uważacie, że to troche mało? To co robimy, co co się dzieje z naszą gildią, to, w jaki sposób traktujemy naszą postać powinno wpływać na to, jaką " chęć do gry " ma grana przez nas postać. Jak bardzo jest " zadowolona " z obsługi, którą to my jej zapewniamy!! Przechodząc do sedna, nasza postać powinna mieć własne morale. Czym byłoby morale? Morale w mojej opinii powinno być dodatkową statystyką podobną do statusu pvp ze skalą od -200 do 1000, z 14 progami wpływającymi bezpośrednio na naszą postać. Progi morale: (-3) -200 (-2) -199 do -100 (-1) -99 do -1 (0) 0 do 99 (1) 100 do 199 (2) 200 do 299 (3) 300 do 399 (4) 400 do 499 (5) 500 do 599 (6) 600 do 699 (7) 700 do 799 (8) 800 do 899 (9) 900 do 999 (10) 1000 Zdobywanie / tracenie morale Nie chciałbym podawać gotowych wzorów, bo nie dość że zapewne nie byłyby one właściwe, to także w mojej opinii nie powinny one być jawne. Jawne jedynie powinny być zasady zdobywania / tracenia morale. Tracenie morale Podstawowe zasady: -za śmierć z ręki mobka przy nieujemnym morale, nasze morale spada do poziomu -100 ( próg -2) -za śmierć z ręki mobka przy ujemnym morale, nasze morale spada do poziomu -200 ( próg -3) Kolejnymi zasadami odnośnie tracenia morale są: - śmierć w pvp ( poza areną) - nieudane ulepszenie przedmiotu - śmierć znajomego z listy - mordowanie słabszych, lub grupowe mordowanie pojedynczych graczy - śmierć naszego peta - wyjście z gildii - inne Zasady zdobywania morale. Nadrzedna zasada ( poza przypadkiem szczególnym, który opiszę przy bonusach / karach za poszczególne progi ): -im mamy wyższy próg morale, tym zdobywamy je wolniej. Za co zdobywamy morale: - zabijanie potworów* - wygrana w pvp z równym sobie lub silniejszym* - zdobycie poziomu doświadczenia przez siebie lub swojego peta* - wstąpienie do gildii* - wybudowanie budynku w gildii* - wydropienie rara* - ukończenie questa / zlecenia* - przypisanie do siebie przedmiotu rangi IV lub wyżej* - rośnie samoistnie w tempie 1/h* - udane ulepszenie przedmiotu - inne* - wypicie piwa w dowolnej karczmie podnosi morale o 1** * - nie dotyczny progu morale (-3) ** - dotyczy tylko progu morale (-3) Bonusy za morale. A - 1% silniejsze ataki ( wszystkie strefy) B - 1% większa szansa ataku ( wszystkie strefy) C - 1% szybszy odpoczynek D - 1% szybsza regeneracja w walce E - 1% większa szansa zdobycia rara ( jeśli za jakiegoś bossa mamy normalnie np 4% to nasza szansa wynosi 4,04%, nie 5%) F - 2% więcej zdobywanego doświadczenia G - 2% więcej zdobywanego przez nas złota H - 2% zwiększone otrzymywane przez nas obrażenia Działanie bonusów przy poszczególnych progach: (-3) - Specjalny, karny próg, w którym nasze morale nie rośnie do czasu, aż nie udamy się do dowolnej karczmy i nie napijemy się piwa. Dodatkową karą jest to, że przy tym progu atakują nas wszystkie mobki jakie napotkamy, niezależnie od naszego poziomu. pozostałe bonusy przy tym progu: (-15A)+(-15B)+(-15C)+(-100E) (-2) - (-10A)+(-10B)+(-10C) (-1) - (-5A)+(-5B)+(-5C) (0) - BRAK (1) - A+B (2) - 2A+2B+C (3) - 3A+3B+2C+D (4) - 4A+4B+3C+2D+E (5) - 5A+5B+4C+3D+2E+F+G+H (6) - 6A+6B+5C+4D+3E+2F+2G+2H (7) - 7A+7B+6C+5D+4E+3F+3G+3H (8) - 8A+8B+7C+6D+5E+4F+4G+4H (9) - 9A+9B+8C+7D+6E+5F+5G+5H (10) - 10A+10B+10C+10D+10E+10F+10G+6H Uwagi końcowe. Choć starałem się w miarę możliwości opisać temat, jest to jedynie pomysł wymagający dyskusji. W moim zamyśle cały bajer z morale polegać powinien na zasadzie, że łatwo je stracić, trudno zyskać. Trudno mi oceniać, jak powinny być dopasowane parametry zyskiwania morale, ale już teraz uprzedzam, że nie było moim celem uzyskanie sytuacji, gdzie pół serwera będzie biegało z poziomem 10, a raczej aby średnia wynosiła między 1 a 2, a 9 czy 10 pozostawała w sferze marzeń. Same bonusy także dałem jako przykład. Możliwe że powinny być nieco, a może nawet znacznie wyższe, trudno powiedzieć. Uprzejmie proszę o w miare merytoryczne odpowiedzi i komentarze. _________________ "Plany. Zrobimy te podklasy! Nie ma bata. Ciągle nam wyskakuje coś innego, ale obiecujemy: słowo Taernijczyka! Podklasy będą i to już w przyszłym roku. Słowo!" Torgerd 17.12.2012 Ostatnio edytowany przez Butosh, 5 Lip 2012, o 20:16, edytowano w sumie 1 raz |
|
5 Lip 2012, o 11:00 |
|
|
Błądzący w Tunelach
|
Dawno nie widziałem tu tak dobrze rozwiniętego pomusłu
Raczej nie przejdzie, bo duża ilość graczy to czachy i lubią bić słabszych. Na tym ta gra polega, można bić słabszych, ale nie dużo słabszych, bo to wiąże się z ryzykiem Jeśli za każde PvP na mokrych byłyby ujemne morale to zlikwidowałoby to walki gracz vs gracz, oraz wszelkie grupowe PvP (ataki na słabszych i możliwa śmierć ). Pomysł ciekawy, ale powinien zostać dopracowany _________________ Sypię piaskiem, okazjonalnie wystrzelę coś z łuku. |
|
5 Lip 2012, o 11:21 |
|
|
Uczeń Simona
|
Tak jak napisałem wcześniej, za mordowanie słabszych byłaby strata morale, nie restet. Może być to bardzo minimalna strata ( 1 pkt ).
Jak też pisałem, nie mam zamiaru pisać gotowego wzoru na stratę/ zysk morale, bo aż tak gry nie znam, nie znam jej statystyk itd. Po prostu chciałbym, aby nasze decyzje miały jakiś dodatkowy wpływ na naszą postać. Aby niejako nasza postać mogła zaprotestować przeciw nam, jeśli obsługujemy ją nieudolnie. Co do samego mordowania na mokrych. No cóż, każda postać przechodziła prolog. Każdy jest uciekinierem i każdy zaczynał tak samo. Każdy jest niejako bratem/siostrą, bo każdy z nas do tej samej osoby w grze mówił " matko ", zatem nie ma się co dziwić, że naszej postaci nie powinno się podobać mordowanie własnego, " młodszego " rodzeństwa _________________ "Plany. Zrobimy te podklasy! Nie ma bata. Ciągle nam wyskakuje coś innego, ale obiecujemy: słowo Taernijczyka! Podklasy będą i to już w przyszłym roku. Słowo!" Torgerd 17.12.2012 |
|
5 Lip 2012, o 11:29 |
|
|
Zabójca Tilsai
|
Na początku skojarzyly mi sie simsy ;D ale pomysł nie jest głupi .
_________________ Gram od: 2011-04-13 PEWNE INFORMACJE POZOSTANĄ UKRYTE ! ; ) MALDITO OSTLOR 101 TOLNOR 60 HELLSINGMO OSTLOR 44 VIP OSTLOR 37 OZ TOLNOR 31 |
|
5 Lip 2012, o 12:08 |
|
|
Walczący z drzewcami
|
Pomysl fajny, widac, ze autor go przemyslal.
|
|
5 Lip 2012, o 12:14 |
|
|
Współpracownik Gnarla
|
Przeglądam forum od bardzo dawna, praktycznie żaden pomysł mi sie nie spodobał. No ale to co napisałeś jest godne uwagi i dokładnego przeczytani. Tylko małe ale jeżeli dobrze zrozumiałem morale 1000 +10% do dmg itd jak dla mnie leciutka przesada na moje oko 5% by w zupełności wystarczyło. No ale tak czy tak pomysł naprawde wporzo
_________________ Wracam do gry ze zdwojoną siłą ! W głębi serca zawsze będę jednym z graczy Mielonych |
|
5 Lip 2012, o 12:16 |
|
|
Zabójca Tilsai
|
Oczywiście pomysł dobry jak i nieźle rozpisany chwała ci za to, tutaj to rzadkość osobiście uważam że te wzory wymagają pewnych niewielkich zmian, niektóre bonusy są zbyt wysokie
_________________ We are all the same, players in the game. |
|
5 Lip 2012, o 12:17 |
|
|
Uczeń Simona
|
Czy ja wiem czy bonusy są za wysokie? Raczej uważam że kary są dobre, a bonusy za małe.
Wszystko, dosłownie wszystko zależałoby od schematu zdobywania/tracenia morale. Tak jak napisałem, poziom 10 powinien być jedynie w swerze marzeń. Dodatkowo wyższe poziomy " obarczyłem " zwiększeniem otrzymywanych obrażeń, aby niejako jeszcze ułatwić spadek z samej góry na samo dno. I zapewniam, moim celem nie było ukrucenie jakiegokolwiek PvP, nawet takiego jakie można codziennie zaobserwować na mokrych. Walki nie odmawiam nigdy, nie staram się uciekać, nawet jeśli z góry jestem bez szans. _________________ "Plany. Zrobimy te podklasy! Nie ma bata. Ciągle nam wyskakuje coś innego, ale obiecujemy: słowo Taernijczyka! Podklasy będą i to już w przyszłym roku. Słowo!" Torgerd 17.12.2012 |
|
5 Lip 2012, o 12:27 |
|
|
Uczeń Simona
|
Też często przeglądam forum, ale takiego pomysłu jeszcze niespotkałem , jest świetny !
Skojarzyło mi sie ze starą statystyką zwaną odwagą (nabiłem 36k) niestety zmienili ją na honor o ile się nie myle. Ale wracając do pomysłu przedziały dałbym większe jeśli 10 ma być w strefie marzeń maksymalny poziom morali powinien wynosić jakieś 10k, przynajmniej moim zdaniem. I tak w propozycji za osiągnięcia mógł by być spory dodatek do morali, jak narazie są tylko ozdobą. _________________ Krzychuw - Rycek 118 lvl s1 |
|
5 Lip 2012, o 18:05 |
|
|
Walczący z drzewcami
|
Pomysł ładnie rozpisany, w końcu coś ciekawego. Jak dla mnie rozwiązało by to problem z pumpem. Tylko śmierć postaci od razu nie powinna spadać do poziomu -100. Powinno być coś w deseń tracenia zabójcy przy pvp (2x posiadany poziom). Tak to podpisuję się.
_________________ BloodlineMage s2 86 mo OFF UndeadMage s4 121 mo OFF UndeadPonyH Ostlor 123 łucznik Undi EU 62 druid OFF Undiii Ostlor 40 Ryc |
|
5 Lip 2012, o 19:34 |
|
|
Strona 1 z 2 |
[ 17 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2 Następna |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |