Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 artefakty gildyjne 

Czy jesteś za wprowadzeniem artefaktów gildyjnych?
Tak 80%  80%  [ 16 ]
Nie 15%  15%  [ 3 ]
Nie mam zdania 5%  5%  [ 1 ]
Razem głosów : 20

 artefakty gildyjne 
Autor Wiadomość
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 11 Mar 2014, o 18:04
Posty: 30
Podziękowano: 17 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Nick w grze: Damianorr
Odpowiedz z cytatem
Post artefakty gildyjne
Wstęp
Zawiodłem się ostatnio trochę na graczach hlvlevlowych. Morana ciągle stoi nieubita, a podobno rekordem było zbicie 22k hp. Jakiś postęp? Tak: u Lugusa, który też zyskał tytuł niepokonanego ostatnio. Wygląda na to, że w takim tempie za miesiąc z Seleną będzie kłopot. Wydaje mi się, że graczom potrzebne jest jakieś wzmocnienie. Coś dzięki czemu walka z Moraną nabierze sensu. Nie chodzi mi o to żeby była łatwa do pokonania. Chodzi mi o to, żeby była bardzo trudnym i wymagającym przeciwnikiem, ale żeby dało się ją ubić. Co jednak może nas wzmocnić?
Podklasy? -Nie, bo zaburzą balans, dlatego zostaną wprowadzone za jakieś 2 lata.
Nowe epiki? -Nie, bo sprawa taka sama jak z podklasami: zaburzenie balansu.
Nowe rary? -Z czego? Z kolejnych bossów nie do ubicia?
Jest to jeden z powodów stworzenia mojego nowego pomysłu, czyli artefaktów gildyjnych. Są to specjalne przedmioty, które opiszę poniżej.

1.Czym są artefakty gildyjne?
Są to niezwykle cenne przedmioty dające ciekawe bonusy wszystkim członkom gildii. Mogą to być zwykłe statystyki albo nowe efekty. Wszystko zależy od tego jaki artefakt gildia posiada. Jest tylko jedna sztuka każdego artefaktu.

2.Jak zdobyć artefakt gildyjny?
Na pewno nie może być on do wydropienia. Na s5 jest około 120 gildii z działką. Ciekawe ile z tego jest aktywnych. Nawet jakby artefakty wypadały tak rzadko jak epiki to i tak po kilku miesiącach każda gildia miałaby artefakt. Lepszym pomysłem jest wprowadzanie po jednym artefakcie co jakiś czas w specjalnych eventach. Byłyby to eventy w, których mogłyby brać udział tylko gildie. Dzięki wzajemnej współpracy kanclerz najlepszej gildii otrzymywałby artefakt. Prawdopodobnie takie eventy zdominowałyby gildie z topki, aby więc tego uniknąć opracowałem sposób liczenia siły gildii tzw. power gildyjny, który opiszę w podpunkcie wojen. Każdy event miałby 4 etapy. 1 etap byłby dla gildii z niewielkim powerem. 2 etap dla trochę lepiej rozbudowanych. 3 etap dla średnio rozbudowanych. 4 etap dla najlepszych. Dawałoby to możliwość zdobycia 4 artefaktów w jednym evencie.

3.Jak aktywować i rozwijać artefakt gildyjny?
Kiedy kanclerz zdobędzie artefakt musi go włożyć i tym samym aktywować do nowego budynku jakim będzie skarbiec. Wystarczy pierwszy poziom skarbca aby korzystać z bonusu artefaktu. Bonusy te jednak nie trwają cały czas. Osoba uprawniona (kanclerz/strateg) codziennie może jednorazowo aktywować artefakt na okres 4 godzin. Aby jednak rozwinąć bonus konieczne jest ładowanie artefaktu i tym samym rozwijanie jego bonusów. Każdy artefakt ma 6 poziomów. Zdobywamy artefakt na pierwszym poziomie, a kolejne trzeba rozwinąć. Można to zrobić na 3 sposoby:
a)ładując artefakt esencją zwiększającą jego poziom expa.
b)pokonując bossy w zespole składającym się tylko z członków gildii. Liczy się tutaj też solowanie bossa.
c)wygrywając wojny gildii. Każda wygrana wojna zwiększa ilość expa posiadanego przez artefakt.
Artefakt traci doświadczenie, gdy:
a)gildia przegrywa wojnę
b)zostaje przejęty przez inną gildię. Wtedy ilość expa się zeruje i artefakt znów ma 1 poziom.
Trzeba jednak pamiętać, że poziom artefaktu nie może być większy niż poziom skarbca w, którym się znajduje, czyli jeśli mamy skarbiec na 1 poziomie, a na artefakt zdobędzie tyle expa ile trzeba na wbicie mu drugiego poziomu nie awansuje i przestanie zdobywać exp, dopóki gildia nie rozbuduje skarbca.


4.Rodzaje artefaktów.
Z powodu, że jestem fanem mitologii greckiej zapożyczyłem sobie trochę nazw, a w zasadzie wszystkie właśnie z niej. Chyba to jednak zbytnio nie przeszkadza.

Nazwa artefaktu: Piorun Zeusa
Opis artefaktu: Potężny piorun będący atrybutem Zeusa. To właśnie dzięki niemu Gromowładny sieje grozę wśród innych bogów.
Działanie:
*zwiększa zadawane obrażenia o 2% co poziom (max 12%)
*daje 0,5% szansy co poziom na wystąpienie efektu Gniew Zeusa (max 3%)
Gniew Zeusa - przywołuje potężną błyskawicę, która zadaje obrażenia przeciwnikowi. Nie ma możliwości uniknięcia jej. Szansa na efekt jest przy każdym zadawanym ataku, który wejdzie.

Nazwa artefaktu: Hełm Hadesa
Opis artefaktu: To właśnie ten hełm nakłada na głowę władca piekieł podczas podróży do świata żywych. Podobno dzięki jego mocy staje się on niewidzialny.
Działanie:
*zmniejsza agresywność mobków o 3% co poziom (max 18%)
*daje 0,6% szansy co poziom na wystąpienie efektu niewidzialność. (max 3,6)
Niewidzialność - uniemożliwia zaatakowanie gracza jakimkolwiek atakiem dystansowym i fizycznym. Nie działa na ataki obszarowe i uroki. Szansa na wystąpienie efektu jest na początku każdej rundy. Czas działania: 1 runda.

Nazwa artefaktu: Róg obfitości
Opis artefaktu: Jest to róg stworzony z rogu kozy Almatei, która karmiła Zeusa gdy ten był dzieckiem. Znajduje się w nim nieskończone bogactwo.
Działanie:
*gracz codziennie w momencie zalogowania otrzymuje określoną ilość złota, która jest obliczana ze wzoru: 50*lv gracza*lv artefaktu
*szansa na rara jest zwiększona dla drużyny jest zwiększona o 4% wartości podstawowej co poziom. (max 24%)
*gracz codziennie przy zalogowaniu ma 0,3% szansy, że dostanie tyle platyny ile wynosi jego poziom. (max 1,8%)

Nazwa artefaktu: Włócznia Herkulesa
Opis artefaktu: Broń legendarnego Herosa, który zasłynął z wykonania dwunastu ciężkich zadań.
Działanie:
*+4 siły co poziom (max 24)
*+4 mocy co poziom (max 24)
*szansa na atak krytyczny zwiększa się o 1% co poziom. (max 6%)

Nazwa artefaktu: Hełm Ateny
Opis artefaktu: Hełm należący do bogini mądrości. Jest jednym z jej atrybutów.
Działanie:
*+6 wiedzy co poziom. (max 36)
*daje 0,5% szansy co poziom na wystąpienie efektu mądrość Ateny. (max 3%)
Mądrość Ateny - wszystkie buffy rzucane przez gracza wchodzą na 100% niezależnie od ilości PA. Szansa na efekt jest na początku każdej rundy. Czas działania: 2 rundy.

Nazwa artefaktu: Głowa Meduzy
Opis artefaktu: Meduza była jedną z trzech gorgon. Piękna kobieta pod wpływem zaklęcia Ateny zamieniała się w szkaradnego potwora. Swoim spojrzenie zamieniała ludzi w kamień. Nawet, gdy Perseusz odciął jej głowę magiczne spojrzenie nie utraciło mocy.
Działanie:
*daje 1% co poziom szansy na wystąpienie efektu spojrzenie Meduzy. (max 6%)
Spojrzenie Meduzy - zamienia przeciwnika w kamień uniemożliwiając mu wykonanie jakichkolwiek akcji, oraz uników przez co wszystkie ataki wchodzą na 100%. Zamraża też regenerowane co rundę 5% many i kondycji. Z powodu jednak, że przeciwnik zamieniony jest w kamień otrzymuje on redukcję obrażeń 90%.
Przykład:
Atak, który normalnie zadaje wrogowi 1000 obrażeń zadaje tylko 100.
Szansa na efekt jest na początku każdej rundy. Czas działania: 4 rundy.

Nazwa artefaktu: Skóra lwa nemejskiego
Opis artefaktu: Skóra ta należała do groźnej bestii, którą zabił heros Herkules. Następnie zdarł z niej skórę i założył ją na siebie przez co stała się niezwykle wytrzymałą zbroją.
Działanie:
*+2% szansy co poziom na rozproszenie Holma (max 12%)

To tyle jeśli chodzi o wymyślone przeze mnie do tej pory artefakty. Oczywiście jeśli pomysł się spodoba dodam kolejne.

5.Wojny o artefakt
Artefakty innych gildii można oczywiście przejąć w wojnach o artefakt. Wojna ta działałaby na podobnej zasadzie jak dotychczasowa. Miałaby jednak kilka różnic.
Wojny tej nie dałoby się odmówić. Dlaczego? Bo nikt by nie przyjmował takich wojen. Jednak w ten sposób można by było z dyskryminować słabsze gildie, które mimo wygranych eventów traciłyby artefakty po kilku dniach. Z tego, więc powodu obmyśliłem pomysł, aby wprowadzić power gildyjny. Mówi on o sile danej gildii. Jak liczymy power? Według mnie są 2 sposoby prosty i trudny. Wybierzcie, który lepszy:
a)prosty:
power gildii = suma powerów wszystkich członków gildii
b)trudny:
power gildii = (łączny lv członków gildii/ilość członków gildii + prestiż/100) *lv warowni
Nie można zaatakować gildii, której power jest o ponad 20% mniejszy od poweru gildii atakującej. Po wytoczeniu wojny przez gildię atakującą obydwie strony mają 3 dni na przygotowanie się. Po trzech dniach rozpoczyna się wojna. Następnie przez okres pięciu dni gildie walczą ze sobą na obecnych zasadach walki zdobywając punkty. Po za piątym dniu wojna się kończy. Od tego, czy dana gildia wygrała zależy poziom skarbca gildii broniącej
Poziom skarbca - wymóg wygranej
1 - gildia atakująca musi zdobyć więcej punktów niż gildia broniąca.
2 - gildia atakująca musi zdobyć przynajmniej o 5% więcej punktów niż gildia broniąca.
3 - gildia atakująca musi zdobyć przynajmniej o 10% więcej punktów niż gildia broniąca.
4 - gildia atakująca musi zdobyć przynajmniej o 15% więcej punktów niż gildia broniąca.
5 - gildia atakująca musi zdobyć przynajmniej o 20% więcej punktów niż gildia broniąca.
6 - gildia atakująca musi zdobyć przynajmniej o 25% więcej punktów niż gildia broniąca.

Jeśli gildia atakująca wygra jej kanclerz zyskuje artefakt, który może następnie aktywować w swoim skarbcu.


Ostatnio edytowany przez Damianor13, 11 Maj 2014, o 08:49, edytowano w sumie 1 raz



10 Maj 2014, o 15:11

Podziękowali: Vendetta (10 Maj 2014, o 18:16)
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 22 Wrz 2013, o 12:23
Posty: 157
Miejscowość: Pobiedziska (Wielkopolska)
Podziękowano: 53 razy
Otrzymanych podziękowań: 22 razy
Nick w grze: CordingMilq
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Wojny mogły by być ale maxymalna różnica presta w gildi to 10k żeby np. Nemesis/NOname zatakowało np. Klub pijanego jeża

_________________
s4->s7->s.Ostlor


LowcaZguby s4
lev-51 łuk
s4/s7 Jeże FOREVER


CordingMilq s7
Lev-51 luk =on
Turek miejsce... 4 :P


10 Maj 2014, o 16:36
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 Gru 2013, o 16:40
Posty: 161
Podziękowano: 232 razy
Otrzymanych podziękowań: 77 razy
Nick w grze: Elfnocy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Eventy o artefakt w których miały by wygrywać najlepiej zorganizowane gildie, prawda była by tak że tych kilka gildii z ludźmi 100+ zgarniałby by wszystko to samo z wojnami o artefakt także gildie 30-60lvl nie miały by szans na zdobycie czegoś takiego, ale pomysł lepszy tylko jego zdobycie powinno działać na innej zasadzie. Tak więc aktualnie jestem na nie, choć sama idea takiego artefaktu nie jest zła a nawet mi się podoba to mimo wszystko uważam że bonusy powinny być mniejsze , gildia mająca róg obfitości w ciągu miesiąca stałaby się najbogatsza na servie.

_________________
"Nic nie jest bardziej niebezpieczne niż wróg,który nie ma nic do stracenia"
Dziedzictwo
"hy hy nowa krainka do nowych questów"-Togerd
"osobiście jestem przeciwko HH, ludzie wtedy zachowują się jak zwierzęta"-Seba11pl


10 Maj 2014, o 18:06
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 3 Cze 2012, o 10:33
Posty: 134
Podziękowano: 519 razy
Otrzymanych podziękowań: 276 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Ogółem mi się nie podoba, no niestety maruda jestem, ale bardzo spodobała mi się jedna umiejętność.
Spojrzenie meduzy - nic nie możesz robić 4rundy, ale otrzymujesz 10% podstawowego dmg.
Moim zdaniem można by to wykorzystać do bossów /petow .

_________________
IImiejsce-jedyny 29lvl, który dobił 800powera
http://scr.hu/2s0/ullr3

Koniec gry 2017.04.19


10 Maj 2014, o 18:16
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Paź 2011, o 15:38
Posty: 249
Miejscowość: Daleko
Podziękowano: 150 razy
Otrzymanych podziękowań: 472 razy
Nick w grze: Brigitte
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Pomysł bardzo ciekawy, ale bonusy przesadzone... Co do zdobywania artefaktów nie podoba mi się idea, że tylko z eventów. 1 event/miesiąc = 25 miesięcy = 2 lata? Bonusy i zdobywanie warto zmienić, ale co do ogółu jestem na tak. +Bonusy powinny być możliwe do włączenia raz na powiedzmy tydzień i trwać 24h.

_________________
LARKAS
Brigitte
74 VD
Mordoorr 27 BB
"...and we don't know why
we fear, how we feel inside..."


10 Maj 2014, o 19:15
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2011, o 22:55
Posty: 578
Miejscowość: Parowar
Podziękowano: 478 razy
Otrzymanych podziękowań: 2053 razy
Nick w grze: Inkwizycja
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Tak jak kolega wyżej napisał, bonusy odrobinę za duże. Trochę zerżnięte z innych gier strategicznych-przeglądarkowych... Jeżeli już to bożkowie Taernu to Drygusos, Sokolistus czy Majkerhavenos. O Ghotrusosie czy Blivoblisusie nie wspominając.

Ogólnie - każdy pomysł mający na celu zwiększenie znaczenia gildii i jej zgrania jak najbardziej na plus.

Edit:

dodałbym też świątynie:

psujosogromusosa: -15% do morali przeciwników w pvp - na przeciwnika z nienacka spada grad dziwnych postów.

_________________
"Zawsze mam rację z prostego powodu-nie chrzanie głupot" - Kalart

"Moja refleksja jest taka że kneblować każdy umie, domagać się sprawiedliwości wobec innych " - Mroczna

"Wybacz jeżeli uraziłam Twoje myślenie" - Ruuda


10 Maj 2014, o 19:18
Profil ICQ WWW
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 11 Mar 2014, o 18:04
Posty: 30
Podziękowano: 17 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Nick w grze: Damianorr
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Chm, a więc problemem jest siła bonusu i sposób zdobycia artefaktów?
Ad. 1. Niektóre wartości można zmniejszyć, ale nie wszystkie, gdyż o to mi chodzi, by te przedmioty były cenne. Co do rogu 200*lv to nie tak dużo. Gracz może więcej zdobyć z jednorazowego zlecenia.
Ad 2. Tu rzeczywiście mam problem. Przychodzi mi jedno rozwiązanie. Mianowicie aby podczas jednego eventu możnabyło zdobyć kilka artefaktów, oraz by event ten był podzielony na przedziały. Pytanie tylko jak liczyć siłe gildi. Ilość prestiżu czy łączny lv członków gildii? To samo w wojnach żeby gildia z topki mająca koksów na +100lv nie zmasakrowała gildii, gdzie najlepszy gracz dopiero co wbił 70.

Gromak jedyna rzecz z, której to ,,zerżnąłem'' była mitologia. Mam nadzieję, że Parandowski nie pozwie mnie o plagiat. Przyznam się, że grałem kiedyś w Grepolis, ale tam są cuda świata, więc trochę inaczej to wygląda. Dałem te nazwy, gdyż mi się podobają i są klimatyczne. Nie mówię żeby wprowadzać w Taernie od razu pantenon greckich bogów. Czy jeśli mam w domu chiński sprzęt to jestem chińczykiem? Czy jeśli czytam mitologię to znaczy, że podzielam poglądy starożytnych greków?


10 Maj 2014, o 20:05
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2014, o 21:24
Posty: 95
Podziękowano: 25 razy
Otrzymanych podziękowań: 243 razy
Nick w grze: Vanessa
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Ciekawy pomysł, chociaż mam kilka zastrzeżeń.

1. Bonusy ciekawe chociaż lekko przesadzone. Artefakt mógłby wzmacniać członków gildii, ale bez przesady. Wyobraźmy sobie sytuacje, gdy silny bonus posiada jakaś gildia kochająca wręcz pvp i zabijanie innych. Z tak silnym bonusem koszenie innych graczy byłoby dla nich przyjemnością (tak samo podczas wojny. Gildia z bonusem miałaby przewagę)

2. Zmiana nazw artefaktów. Taern nie opiera się na greckiej mitologii, więc to zrozumiałe. Osobiście jako nazwy spodobały by mi się części ciał bossów np: Pięść Geomorpha, Łuska Nidhogga czy Silnik Konstrukta?

3. Ograniczenie działania bonusu. Taka potężna moc nie mogłaby działać 24/h, więc powiedzmy, że bonus można, by było aktywować raz na 24 godziny. Sam bonus trwałby tylko godzinę czasu, a jego aktywacja wymagałaby również pewnej ilości magicznych kryształów i złota.

4. Chęć posiadania takiego artefaktu narobiłoby wiele zamieszania i spowodowałoby pewnie wiele wojen gildijnych. Trzeba by było przemyśleć ten punkt, ponieważ załóżmy, że artefakt posiada gildia złożona z leveli 70-90, podczas gdy artefakt chce posiąść gildia 110-140.

_________________
Tikki! Kropkuj! Taaaaaaak!
Niesamowita Biedronkaaaaa!


10 Maj 2014, o 20:14
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
Zasadniczo pomysł mi się podoba, dość ciekawy, rozbudowany, dobrze opisany. Myślałem o czymś podobnym po propozycji DQ ze ślubem - tam pojawiał się bonus dla 2 osób, które zrobią DQ. Myślałem o tego typu bonusie dla całej gildii, a teraz właśnie taki pomysł się pojawił :)

Z drugiej strony wiele spraw mi się w nim nie podoba, jest niedopracowanych i sądzę, że bardzo trudnych w realizacji lub całkowicie niemożliwych. Do tego mam trochę inne propozycje odnośnie poszczególnych punktów.


1. W miarę ok, ale nie pasuje mi 1 sztuka danego typu na serwerze. Poza tym staty + istniejące efekty, o tym napiszę niżej. Moim zdaniem poszczególne bonusy będą różnie klasyfikowane przez graczy, przez co jedne będą bardziej wartościowe od innych. Nie powinno się blokować możliwości posiadania takiego samego bonusu przez kilka gildii na raz, o tym dlaczego też napiszę niżej.

Brak ich limitu na serwerze jeśli chodzi o całkowitą ilość oraz ilość poszczególnych typów. Wynika z faktu możliwości posiadania przez każdą gildię każdego typu bonusu.


2. Drop to słaba sprawa, nie zależy od gildii, tylko graczy w niej aktualnie będących. Przede wszystkim szczęście oraz ilość czasu/bitych bossów. Gdy gracz coś dropnie, to jest jego, a nie gildii, nie ma przymusu oddawania czegoś do gildii. Zasadniczo może być tak jak z epikami - ktoś dropnie 3 i je odda, ktoś 3 i nie odda żadnego, a ktoś grający 3x więcej nie dropnie żadnego, zatem nie jest to dobry pomysł.

Podoba mi się opcja z eventami, jednak czasami mogą być ograniczone możliwości jeśli chodzi o niedopuszczenie graczy do brania udziału w evencie, jeśli nie mają gildii. Można to łatwo rozwiązać nagradzając tylko gildie. Zbyt mało w tej kwestii napisałeś - specjalne eventy, ale jakie? Na czym polegające? Jak zdobędzie się nagrodę?

Moim zdaniem powinny być ogłaszane przez ekipę z tygodniowym wyprzedzeniem - tj, termin, opis eventu oraz rodzaj artefaktu, będącego nagrodą. Bez określonej częstotliwości, wtedy gdy ekipa znajdzie na to czas, ale nie rzadziej niż 1x na miesiąc. Pozwoli to zorganizować zainteresowane ekipy, w przypadku gdy któraś gildia będzie już w posiadaniu danego typu artefaktu nie będzie miała po prostu celu w braniu udziału w evencie jeśli chodzi o wygraną dla siebie. W takim przypadku nagroda powinna być przyznawana najlepszej gildii nie posiadającej danego typu artefaktu. Możliwe jest branie udziału w evencie przez wszystkich, nawet nie mogących wygrać, oczywiście w celu utrudniania lub ułatwiania zadania wrogom/sojusznikom.

Każdy event = 1 artefakt, zdobywany przez najlepszą gildię. Z czasem mogą być różne typy eventów z różnymi nagrodami i zasadniczo nie podoba mi się wizja ograniczonej ilości artefaktów na serwerze, nie powinno być limitu.

W zależności od typu eventu kluczem do wygrania będzie szczęście, jak największa ilość aktywnych osób z gildii, podział ról, stworzenie jednej najlepszej ekipy, współpraca czy taktyka.

Eventy można robić w różnych wariantach: normalne pvp, czyli pełne obszary map, non-pvp czyli lokalizacja tylko na zielonym lub w trybie 'agresywnym', wybierając tylko lokalizacje na czarnym polu.

Przykładowe propozycje eventów:
odnalezienie GM'a - najprostsza opcja, wszyscy szukają, wygrywa ten kto pierwszy wejdzie do drużyny ukrytego Gm'a,

zbieranie skrzynek - również istniejący typ, czyli wysyp zielonych skrzynek, wygrywa gildia z największą zebraną ilością kamieni,

dropienie przedmiotów - na zasadzie jak event świąteczny, tzn wysyp specjalnych mobków, dropiących zablokowane w handlu przedmioty (np: kamyki), analogicznie jak spadały czapeczki i gwiazdki. Do zdobycia tylko jeden typ takich przedmiotów,

pokonanie bossa - może być jeden, na końcu jakiejś lokacji do odnalezienia, bez utrudnionego dojścia, czyli pierwsza ekipa na miejscu spróbuje walki lub z utrudnionym dojściem. Z informacją, gdzie należy szukać, ale wtedy z utrudnionym dojściem, zastawionym agresywnymi mobkami. Również można ustawić ich wiele w obu wariantach, wtedy decydować będzie ilość ekip i czas bicia, dobór odpowiedniej taktyki. Nie wiem jak z dodaniem zablokowanego handlu w dropie, może sam GM ogarnie kto ile zabił lub dokumentowanie screenami.

'last man standing' - czyli po prostu pvp każdy na każdego. Kiedyś odbywały sie podobne eventy i ze starą mapą czy walkami na pięści na zgorzelisku :D Prawdopodobnie członkowie jednej gildii będą współpracować, a być może również z innymi gildiami - tu bym pozostawił dowolność, brak ingerencji ekipy. Przeniesienie chętnych graczy na starą mapę, gdzie będą się eliminować. Ostatni żywy gracz wygrywa (tzn jego gildia). Tutaj jest dużo miejsca, więc można się chować, uciekać i wyczekiwać taktycznie podchodząc do sprawy. Możliwy szybszy wariant, tzn przeniesienie wszystkich na ring (czarne pole) z instancją GM'a, czyli szybka rzeź. Również można ograniczyć ilość graczy np: jedna drużyna 5x, 10 osób z danej gildii lub pozostawić dowolność, czyli mniej aktywne gildie w danym czasie mogą wystawić 1 gracza, a inne 24. Będzie śmiesznie, istotne będzie zgranie, dobieranie eq, celu, potowanie na czas, tworzenie drużyn lub walki pojedyncze. Zdecydowanie mi się takie eventy podobają, dlatego go szerzej rozpisałem, dawno takiego nie było, jak walki na gołe klaty, chyba z 2,5 roku temu ostatni raz, jakieś 0,5 roku temu pvp na starej mapie.


3. Kolejna sprawa to jak ten bonus będzie działać? Musi być to coś na zasadzie obecnie funkcjonujących buffów z gildii lub dodatkowych właściwości z eq. W przeciwnym razie trzeba stworzyć nowy system bonusów. Nie wiem na jakiej zasadzie, nie mam za bardzo pomysłów. Może dodatkowa pozycja obok wizerunku postaci tak jak buffy gildyjne, jednak traktowana jako stały bonus, wynikający z aktywowania artefaktu w gildii. Pokazywałby się analogicznie jak gildyjne, jednak wymagałoby to konwertowania wszystkich bonusów ze sprzętu tak aby mogły być traktowane jak gildyjne.

Nie traktowanie artefaktów jako przedmioty, tak aby nie było obecności kanclerza/gracza w tym procesie. Może on nie brać udziału w evencie, a może jego gildia wygrać. Każdy jako człowiek ma wybór, czy chce ten wygrany artefakt wykorzystać czy nie. Powinien być on związany z gildią, a nie z osobami - one przecież gildie zmieniają.

Raczej coś na zasadzie budynków - przypisywania ich do gildii na stałe, bez możliwości ingerencji gracza. Napisałem już gracz w gildii nie = gildia. A takie artefakty wygrywane przez graczy zostaną zawsze w gildii, zwiększą jej wartość, analogicznie jak obecnie prestiż - każdy go zdobywa sam, ale jest kumulowany w gildii, a nie na postaci. Może to być ten skarbiec, gdzie będą ikonki zdobytych artefaktów wraz z opisem bonusu (analogicznie jak świątynia), tak aby można było wybierać ten, który chcemy mieć aktywny. Tutaj chyba bez interwencji GM'a się nie obejdzie, powinien zostać stworzony system, który pozwoli mu po wygranym evencie danej gildii jako nagrodę dać możliwość korzystania z danego artefaktu.

Sam skarbiec - może być wariant płatny jeśli chodzi o budowę lub darmowy w każdej gildii z działką. Aktywacja za darmo lub płatna. Czasowy limit zmiany bonusu, coś na zasadzie oczekiwania na ładowanie świątyni. Możliwość wykupowania miejsc na artefakty lub brak takiego limitu, bardziej podoba mi się kopia świątyni + bonusy z eq, gdzie dopiero GM będzie odblokowywać możliwość użycia danego bonusu jako stałego.


4. Bonusy. Nie podoba mi się tak bardzo rozbudowana forma, ograniczyłbym się do już istniejących bonusów ze świątyni + bonusów z eq. Wtedy nie jest potrzebny cały cyrk z nazwami. Np: nagrodą w dzisiejszym evencie jest +1% rozproszenia holma. Jest tego na prawdę sporo, jeśli jeden artefakt ma dawać jeden bonus to na pewno nudno nie będzie, moim zdaniem tyle wystarczy, czyli każdy artefakt będzie dawać jakiś rodzaj już istniejącego bonusu. I na pewno w zdecydowanie mniejszym stopniu niż proponujesz. Do tego tylko jedna możliwa wartość bonusu, przykładowo jeśli to dodatkowe złoto, to tylko na poziomie +5%, a nie 5-15. Mniejsze zamieszanie, jeden artefakt = jeden bonus ze stałą wartością. Wyeliminuje to gradację bonusów, czyli samych artefaktów, po prostu prostsza wersja. Chyba, że się rozkręcamy, to można zrobić wiele poziomów danego typu artefaktu, ale wtedy gildie będą zastępować słabsze silniejszymi, trudniejszy będzie system wgrywania nagród i całkowita ilość artefaktów nie będzie taka sama jak eventów i przyznanych nagród, ta opcja mniej mi się podoba.

Przykładowo statystyki powinny być na poziomie max buffów z gildii, a bonusy z eq takie jak dostępne w eq. Raczej widzę te artefakty jako minimalny bonus. Jak każdy gracz w gildii na stałe dostanie +30 mocy/wiedzy to jest dużo. Sądzę, że taki bonus ma sens w określonych przypadkach, co pozwoli dobierać właściwy w właściwym czasie. HP przyda się wszystkim zawsze, ale np: zręka/wiedza/mana może być aktywowana zależnie od ekipy powiedzmy udającej się na Moranę w danym czasie. Analogicznie bonus do dmg: trzeba będzie wybrać odpowiedni modyfikator - fizyczne, magiczne, od ognia, energii - na poziomach dostosowanych do realiów, przykładowo +10 zręki, +100hp, +1% krytyk, +2% modyfikator trafień fizycznych, +1% modyfikator obrażeń magicznych, itd.


5. Wojny - nie podoba mi się. Skoro będą zawsze akceptowane w bardzo prosty sposób najsilniejsza gildia będzie mieć wszystkie artefakty, a nie o to tu chodzi. Nawet nie wygrywając żadnych eventów będzie mogła bezproblemowo kolekcjonować artefakty, zabierając je słabszym. Z tego powodu proponuję brak wojen o artefakty oraz brak limitów, opisany wcześniej.

edit

6. Punkt znikł :P Być może na kilka pytań do graczy już padły odpowiedzi.


Podsumowując sam pomysł mi się podoba, ale sla mnie jest nie do przyjęcia w zaproponowanej formie. Zbyt duże ułatwienie i zbyt wiele trudności z tworzeniem jeśli chodzi o możliwości dryga i silnika. Sporo się rozpisałem, ale idea jest zacna, dlatego przyda się jak najwięcej uwag graczy, każdy będzie chciał coś innego, a pomysł na pewno można szlifować :) Zbierając uwagi od graczy, pomysł autora ekipa będzie mogła dorzucić swoje trzy grosze i wszystko zebrać razem, opracować wersję finalną.

Pozdrawiam

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


Ostatnio edytowany przez Szymdaro, 11 Maj 2014, o 16:48, edytowano w sumie 1 raz



10 Maj 2014, o 20:42

Podziękowali: 2 Damianor13 (11 Maj 2014, o 08:06), gromak (10 Maj 2014, o 21:02)
Profil WWW
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 11 Mar 2014, o 18:04
Posty: 30
Podziękowano: 17 razy
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Nick w grze: Damianorr
Odpowiedz z cytatem
Post Re: artefakty gildyjne
No i to mi się podoba. Rozbudowana subiektywna opinia. Jutro edytuję pomysł i poprawię go o wskazane zalecenia. Szymdaro trochę zmieniłeś jego ideę. Moim początkowym pomysłem było aby każda gildia mogła mieć tylko jeden artefakt. A co do skarbca miał to być zwykły budynek taki jak świątynia lub teleport, który normalnie rozbudowywujemy za surowce. A co do nowych efektów nie podobają ci się? Obecnie mamy tylko Holma, Farida i podwójny. Ewentualnie możemy dodać do tego krytyk.


10 Maj 2014, o 21:02
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 41 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron