Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 (event) Wyzwanie Cienia 
Autor Wiadomość
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2014, o 21:24
Posty: 95
Podziękowano: 25 razy
Otrzymanych podziękowań: 243 razy
Nick w grze: Vanessa
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post (event) Wyzwanie Cienia
Wyzwanie Cienia

Pomysł na event zrodził mi się już wiele miesięcy temu, ale jakoś nie było sił, by go spleść w całość i opisać, no ale w końcu ten moment nastał. Może ktoś zrobi z tego użytek, może nie. Mam czas to co mi szkodzi napisać.
Event trwałby nieco ponad tydzień i wymagałby jednak dość dużego zaangażowania ekipy. W skrócie: Tajemniczy Cień z lasów Nijah przybył do Alarilu, niosąc za sobą strach w oczach, które na niego spoglądały. Zdawał się iść do Haligradu i tam osiadł w podziemiach ruin. Cień co jakiś czas wzywa śmiałków do wzięciu udziału w jego wyzwaniu w jego wymiarze. Każdego kto podoła czeka nagroda, jednak tego kto przegra - czeka śmierć. Czy znajdą się śmiałkowie, którzy podejmą wyzwanie?

Tak... póki co jeszcze nic z tego nie wynika i zapewne nie wiecie o co chodzi. Zacznijmy od początku. Pewnego dnia pojawiła by się na globalu po prostu informacja w stylu:
"Ciemność spada na północny Alaril, coś powoli wyłania się z lasów i zdaje się zmierzać na południe, strzeżcie się wojownicy, bo nadchodzi mrok"
a po jakimś czasie:
"Mroczny Cień z lasów Nijah przemierza Alaril, powoli przemieszczając się w stronę Haligradu, czego szuka ta zabłąkana i tajemnicza istota? Nie zbliżajcie się do niego dzielni taernijczycy... jeszcze nie czas. Z pewnością wkrótce sami się dowiemy jaki jest cel jego wizyty."
i znowu:
"Cień przekroczył granicę Alarilu i wkroczył do Haligradu, generał Bertold stał jak osłupiały spoglądając na mrocznego wędrowca, nie był w stanie go zatrzymać. Nikt nie był. Wieści głoszą, że ten tajemniczy cień pochodzi z innego wymiaru, obsypując bogactwami tego kogo uzna za godnego jego skarbów, a całą resztę - zabija"
no i:
"Cień zawędrował do ruin w lesie, zdaje się że tam osiadł, czekając na tych, którzy przyjdą przyjąć jego wyzwanie. Bądźcie gotowi wojownicy, gdyż wkróce zapewne was wezwie"

(Tajemniczy cień wyglądałby jak cień z htagi)
Na czym polegałyby wyzwania? Przez kilka dni o losowej godzinie w przedziale 15:00 - 22:00 (gracze nigdy nie wiedzieliby o której) - Cień wzywałby do siebie do ruin, by podjąć jego próbę, która polegałyby na tym, że:
W przeciągu 10-15 minut od zwołania "Dźwięk tajemnicznych trąb rozlega się nad ruinami Haligradu, Cień wzywa śmiałków do siebie, by otworzyć bramy do skarbów. Strzeżcie się jednak! Każdego kto nie podoła wyzwaniu tej tajemniczej postaci czeka śmierć z jego ręki!" gracze chętni do podjęcia próby szli by do ruin w lesie (piwnica w ruinach, komnata, w której byli Andajowie). Tam osoba odpowiedzialna zapisywałaby chętnych uczestników (czyli tych, którzy tam poszli), a następnie po 10 minutach wszyscy byliby przenoszeni na osobną mapę (stary alaril, podziemia ducha zamku (pasuje do wymiaru cienia), lub jakąkolwiek inną mapę, do której nikt poza teleportowanymi osobami nie miałby dostępu. (nie wolno by się atakować, najlepiej jakby było neutralne pole) Na mapie tej znajdowały by się nieagresywne moby, z których leciałyby klasyczne dla nich przedmioty. Cień nakazywałby w danym czasie (dajmy na to 30-40 minut) zebranie odpowiedniej ilości danego przedmiotu (wisiory druidów, orków, jagody, kości czarnego wilka itp. itd) Po zdobyciu wymaganej liczby - dostawalibyśmy nagrodę, a jeżeli komuś nie udało by się zebrać przedmiotów w wyznaczonym czasie - teleportowany by był do pomieszczenia z cieniem, który by go zabijał, za nie podołaniu jego wyzwaniu(chyba, że komuś udałoby się wysolować cienia). Po śmierci gracz trafiałby do Trentis, bądź innego znanego miejsca.

Przy informacji o zaproszeniu można również wstawić w nawiasie level od jakiego w ogóle warto by było się zabierać do wyzwania. W końcu nie ma sensu by 10 levelek szedł do Cienia a tu grupki sopli z płaskowyżu.

Przykłady wyzwań:

Wyzwanie I:
Poziom: 5+
Potwory: Zedy w grupach po 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 100 jagód
Czas: 40 minut
Nagroda: 50k złota, inhibitor turkusowy, mniejsza flasza życia, 30 mikstur życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 20-22

Wyzwanie II:
Poziom 15+
Potwory: Nietoperze w grupach po 2,3,4
Cel: Zdobyć 100 mózgów nietoperza
Czas: 45 minut
Nagroda: 120k złota, inhibitor kwarcowy, 20 eliksirów życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 30, derengil

Wyzwanie III:
Poziom: 15+
Potwory: Upadli w grupach po 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 100 serc upadłych
Czas: 45 minut
Nagroda: 150k złota, 2 inhibitory kwarcowe, 20 eliksirów życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 30, martumal

Wyzwanie IV:
Poziom 20+
Potwory: Krabostwory w grupach po 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 100 szczypiec
Czas: 45 minut
Nagroda: 200k złota, 3 inhibitory kwarcowe, 50 eliksirów życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 40, 10 esencji

Wyzwanie V:
Poziom 25+
Potwory: Wilki Czarne w grupach 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 100 kości
Czas: 45 minut
Nagroda: 200k złota, inhibitor topazowy, 50 eliksirów życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 40, 10 kluczy do tamki

Wyzwanie VI:
Poziom 30+
Potwory: Druidzi w grupach 2,3,4
Cel: Zdobyć 100 wisiorów druidów
Czas: 40 minut
Nagroda: 350k złota, inhibitor korundowy, 60 eliksirów życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 50, 10 esencji, klucz na fyo

Wyzwanie VII:
Poziom 30+
Potwory: Orkowie w grupach 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 100 wisiorów orków
Czas: 45 minut
Nagroda: 400k złota, inhibitor korundowy, 30 eliksirów życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 50, 10 esencji, 2x klucz na fyo

Wyzwanie VIII:
Poziom 30+
Potwory: Bluttery w grupach 2,3,4
Cel: Zdobyć 100 kłów bluttera
Czas: 35 minut:
Nagroda: 500k złota, 5 kamyków tresera

Wyzwanie IX:
Poziom 40+
Potwory: Tygrysy Białe w grupach 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 100 ścięgien
Czas: 45 minut
Nagroda: 500k złota, inhibitor szmaragdowy, 50 eliksirów życia, many i kondy, losowy przedmiot sklepowy dla leveli 60, 4 kamienie tresera

Wyzwanie X:
Poziom 40+
Potwory: Grizzly w grupach 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 70 pazurów
Czas: 50 minut
Nagroda: 1kk złota, 5 kamieni tresera, 30 eliksirów życia, many i kondy, owadzia mapa

Wyzwanie XI:
Poziom 60+
Potwory: Sople w grupach 1,2,3,4
Cel: Zdobyć 30 lodowych rdzeniów mocy
Czas: 60 minut
Nagroda: 3kk złota, 30 esencji, 50 wywarów życia, many i kondy, klucz Alkazaara

Wyzwanie XII:
Poziom 110+
Potwory: Kleszcze w grupach 1,2,3
Cel: Zdobyć 30 odwłoków
Czas: 60 minut
Nagroda: 5kk złota, 50 esencji, 80 wywarów życia, many i kondy, 10 kamieni tresera

- Wszystkie wyzwania są tylko przykładowe. Potwory, czas, grupy, nagrody, wszystko zależy od ekipy.
- Wszystkie potworki oczywiście nie trzeba lać solo, można to robić w grupach, by szybciej zdobyć przedmioty.
- W przypadku cwanych graczy, którzy posiadają w EQ wymaganie przedmioty przed przystąpieniem do wyzwania - zostaną one im zabrane.
- Jeżeli ktoś zbierze składniki w krótszym czasie - wystarczy się zgłosić, otrzyma nagrodę i zostanie teleportowany do ruin.
- Uciekanie przed przegraną (logout) nic nie da. Gracz i tak w końcu zostanie złapany przez Cienia, jeżeli zostanie odnaleziony, co w końcu nastąpi (i lepiej dla niego, by nie było to na żadnej inście podczas bicia bossa)

Po kilku dniach morderczych wyzwań - Cień odejdzie znów do lasu Nijah.

_________________
Tikki! Kropkuj! Taaaaaaak!
Niesamowita Biedronkaaaaa!


30 Wrz 2015, o 22:33
Profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
Według mnie, nagrody w złocie powinny być usunięte, albo przerobić je na 1/10 podanych przez Ciebie, poza tym kwestia dodatkowych nagród(itemki) też jest sporna.

Kolejnym problem jest taki, że trzeba ustawić maksymalne przedziały, zbyt dużo mid i h lvli sie nudzi, skoro do trentis poleca na event dla 20 lvli to i tutaj byłyby tłumy.

W obecnej chwili, bardziej opłaciłoby się zebrac w 5 i orac np te sople, w takim wypadku może 3-4 osoby by wykonały w tym czasie a wiec to 9kk-12kk/5 bardzo opłacalne :) fajnie byłoby aby gra "popierała" też bicie mobków solo no i te nagrody w złocie usunac

Ale mimo wszystko ciekawa idea.


30 Wrz 2015, o 23:11
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
Co do nagród w złocie... jeśli byłby to event jednorazowy (a moim zdaniem za dużo programowania na taki) to nagrody mogą być ok, ale dla eventu powtarzalnego zdecydownie za dużo. Poza tym brakuje tu 1 zasadniczej nagrody - t.j. ekspa...

Ja bym to widział nieco inaczej... jako event powtarzalny jak np z Tryfkinem czy Obserwatorem, czas losowy, częstotliwość co 2-3 tygodnie powiedzmy i nie przenosiłoby wszystkich do danej lokacji, bo oznaczałoby to szaleńczy wyścig o mobki, a przy braku pvp na mapce sprawiłoby, że nikt na dobrą sprawę by tego eventu nie zaliczył, dlatego ja proponuję, żeby ten Cień się respił na godzinę i przenosił każdego na indywidualną mapkę, w zależności od wybranego w dialogu poziomu trudności. Taką mapkę należałoby przejść i na końcu odebrać nagrodę bijąc po drodze agresywne mobki, dojśc do końca i wrócić po nagrodę zanim zniknie Cień (coś na zasadzie postumentu oddechu na valdku z tym, że zlecko na zabicie/wyczyszczenie insty oddajemy konkretnemu NPC, nie postowi i mamy tyle czasu, ile trwa cały event).

Nagrody zmodyfikowane tak, żeby dawały dużo ekspa, dużo mniej złota i dodatkowe nagrody (te kamienie tresera, eliksiry itd swoją drogą na high-lvl może mniej bo to te wywary po 500? to tak jakby dostał 200 eliksirów)

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


1 Paź 2015, o 12:01
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 10 Lip 2015, o 15:02
Posty: 58
Podziękowano: 23 razy
Otrzymanych podziękowań: 5 razy
Nick w grze: Motharg
Odpowiedz z cytatem
Post 
Jak najbardziej pomysł mi się podoba a co do pieniędzy to ok bo takie 20-29 nie zarobia sobie np. na malzach czy nasionkach to tam pelno graczy 40+(mowa o Larkasie)wiec hajs za zlecko bylby dobry a co z expem

Wysłane z mojego Wildfire S A510e przy użyciu Tapatalka


1 Paź 2015, o 19:31
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2014, o 21:24
Posty: 95
Podziękowano: 25 razy
Otrzymanych podziękowań: 243 razy
Nick w grze: Vanessa
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
Pomysł jest pomysłem na event jednorazowy. Powtarzalność takiego czegoś nie miała by sensu. Nagroda w expie jest - za zabijanie potworów. 100 level za zedy expa nie zbierze, ale taki 5 levelek już trochę zyska, tak jak 30-ste na blutterach.
Z nagrodami się nie ma jednak za bardzo co wysilać w wymyślaniu. To tylko koncepcja i zarys. Wszystko zależy od ekipy. Nagrody też.

_________________
Tikki! Kropkuj! Taaaaaaak!
Niesamowita Biedronkaaaaa!


1 Paź 2015, o 21:44
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Maj 2013, o 21:25
Posty: 24
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 11 razy
Nick w grze: DrKinimod
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
Pomysł jak najbardziej na duży +.
Co do samego przenoszenia na mape to np. walną bym u naszego Generała w Trentis na czas eventu dodatkową opcje gadania ( cos w stylu "Słyszałem ze haligrad okrył cień, wiesz moze cos o tym?")
Ta mapka na ktora mieli by byc przenoszeni gracze to bym zrobił cos ciut bardziej klimatycznego ( w końcu to insta tajemniczego cienia) a wszystkie moobki bym przemalowal na szary/czarmy tak by pasował do klimatu cienia.

_________________
S1-Larkas
Spoiler:


1 Paź 2015, o 22:48
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sty 2014, o 21:24
Posty: 95
Podziękowano: 25 razy
Otrzymanych podziękowań: 243 razy
Nick w grze: Vanessa
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
Soczek - nowy tekst npc, nowa mapka i mroczne moby jak najbardziej na plus :3 Także nowe przedmioty eventowe itp, ale nie chcę robić ekipie dodatkowych prac ^^. Dlatego staram się używać tego co w grze już obecne i skleić coś z tego, no i brać też pod uwagę możliwości adminów :3

_________________
Tikki! Kropkuj! Taaaaaaak!
Niesamowita Biedronkaaaaa!


2 Paź 2015, o 00:20
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 25 Kwi 2013, o 02:49
Posty: 47
Podziękowano: 1 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
Hmmm pomysł naprawdę ciekawy. Jednego nie rozumiem ... dlaczego jednorazowy ?? Proponował bym inne zastosowanie i nagrody zamiast złota - exp wychodzące 1/3 tego złota co jest podane :) No tak samo myślę że fajnie by było coś takiego robić ...
np. Raz w tygodniu o danej tam godzinie (na pewno nie jak jest podane że o godzinie 15-22 bo tu jest podane jak komuś leży by był ewent :/ ) wejście trwa np 4/6/8 godzin otwiera się portal w ruinach i można przez ten czas wejść - taki event był by naprawdę ciekawy. Oczywiście że się zaczął tam wysłany voice co jakiś czas itp.
Jeśli chodzi o nagrody to na taki event są i powinny być ciekawe :)

_________________
To my niepokonani, choć mają nas za nic
Niepokonani do granic przez rany i zawiść
By zabić strach i nienawiść.
Już czas
Otwarte bramy nie zatrzymasz nas


2 Paź 2015, o 00:35
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Maj 2013, o 21:25
Posty: 24
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 11 razy
Nick w grze: DrKinimod
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
#Vanessa
W pelni sie z tobą zgadzam ale jak juz wymyslamy to na maxa.
Moze ekipa zrobi z tego uzytek po wprowadzemiu 3D bo z tego co pisali na blogu to łatwiej i szybciej bedzie im programowac w czyD. A pozatym jak wczesniej byly propoztcje to prosili o pełen zakres pomysłu a nie tylko hasło, więc tylko uzupełnilem elementy grafiki do tego (wedlug mnie) bardzo ciejawego pomyslu i uwazam ze mazna go w pelni zrealizowac po wprowadzeniu 3D, jesli tylko ekipa zechce nadtym popracować.

_________________
S1-Larkas
Spoiler:


3 Paź 2015, o 11:52
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Cze 2011, o 20:32
Posty: 1947
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 442 razy
Otrzymanych podziękowań: 514 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: (event) Wyzwanie Cienia
Jako, że zajmuję się czasem robieniem eventów to muszę napisać parę ALE:
Po pierwsze bardzo cenimy sobie inicjatywę graczy, kiedyś robiliśmy na byłym s1 nawet event - adaptację Tego co napisał/ła Vanessa na forum (o ie pamiętam Zombie Apocalipsa).
Zanim jednak napiszemy event trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jaki jest dobry event i tu niestety wyobrażenia graczy a osób odpowiedzialnych za tworzenie ewentów są zgoła różne.
Dobry Event:
- powinien mieć unikalny pomysł lub fabułę (to tu jest)
- powinien wymagać MINIMUM zaangażowania Ekipy (już tłumacze poniżej)
- jak najmniej elementów które trzeba dorabiać na jego potrzeby

Już wyjaśniam o co chodzi z tym minimum. Otóż za każdym eventem stoi jakaś osoba czasem dwie, rzadko więcej natomiast graczy są dziesiątki. Każda grupka, każde przeniesienie gracza, każda jakakolwiek fajna interakcja wymaga zaangażowania osoby organizującej event. Przypuśćmy, że mają być grupki na starej mapce owszem postawię je 30/60 minut wcześniej pomyślę o ich różnorodności i rozmieszczeniu. Ale wtedy przychodzi czas, że trzeba przenieść 200 chętnych osób na mapkę i mimo najszczerszych chęci nie da się tego zrobić w minutę. Każdą osobę przenosisz osobno chyba że gracze się posłuchają i zgrupują w 5 ( wtedy masz 5 x mniej przenoszenia ale jednak to wciąż duża liczba).
Wracając do eventu proponujesz: zapisywanie iluśtam graczy, stawianie ileśtam grupek, przenoszenie graczy kontrole ich eq (czy nie wnoszą przedmiotów które mieli dropić - np. wisiory druidów) i wreszcie usuwanie tych itemów jeśli były by na danej postaci (pomijam fakt oburzenia graczy "chciałem tylko zobaczyć a zabrałeś moje wisiory") (i to wszystko w ciągu jak to napisałeś 10 minut). A później błyskawiczne rozstrzygniecie który gracz z 100 już wykonał zadanie i przeniesienie go na inną istancję...
A wszystko to dla eventu jednorazowego. Czy dostrzegasz już problem który nie wynika z niechęci czy lenistwa ekipy a z niemożności wykonania? Wiele osób uważa Gmów za programistów i bogów w grze którzy mogą wszystko - to nie prawda tworząc eventy korzystamy z pewnych gotowych narzędzi. A jeśli chcemy stworzyć coś czego nie było wymaga to znalezienia chętnego inżyniera i spędzenia dużej ilości czasu na s0 w celu wprowadzenia choćby malutkich rozwiązań.

Przykładowo CFT wymaga zaangażowania minimum jednego Gma (ale jest to męczarnia) za to sprawnie idzie z Gmem i smodem. Pierwsze CTF wymagało zaangażowania aż 6 osób udało się to jednak usprawnić dzięki zmianie formy rozgrywki.

Myślę, że już teraz mogę zdradzić pewną małą tajemnicę. Niedługo na Larkas będzie nowy, duży, innowacyjny event - jak go przyjmiecie zobaczymy. W założeniu ma być cykliczny. Ponadto wypadałoby zrobić kolejne CTF. Warto też pomyśleć o reedycji Ligi Profesji i Turnieju Mistrzów. Więcej informacji będzie za tydzień/dwa w dziale eventy.

_________________
Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D
100 level wbity 4.09.2014 :)
"Quis custodiet ipsos custodes?"
Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc...


9 Paź 2015, o 02:12
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 444 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron