desacred napisał(a):
Polak mądry po szkodzie. Wystarczyło policzyć ze spisu na wiki + i - setów vs rary...
To chyba nie do końca tak. W jakimś sensie oczywiście sam sobie jestem winien i mogłem to na spokojnie przemyśleć. Nie jestem jednak jakims hardcorem i choć gram dość sporo to uważam sie za takiego sobie żuczka. Po prostu tak jak pisała Calipsis było dla mnie jasne, że ten set jest dobry i że moja postać sie rozwinie. Może w inny sposób niz kombinaja rarów, ale jednak uważałem że pójdę zdecydowanie do przodu. Oczywiście tak powinno być, a nie jest bo obsługa zupełnie pokpiła sprawę.
Jak gadam z ludzmi to oni sobie z tego sprawy zupełnie nie zdają, tak samo jak ja. Gadałem z lvl-em +90 i on też bronił setów bo uważał tak samo jak ja, że musza być lepsze...potem jednak dałem mu wyliczenia i ku jego zdziwieniu nie miał żadnych argumentów na obronę setu. Ludziom sie po prostu w pale nie mieści, że to może byc aż taka beznadzieja. Ludzie mają ładne obrazki, mają dodatkowe umiejętności dostępne tylko dla setów typu "szansa na podwójny atak" i to działa na wyobrażnie.
To nie jest tak łatwo to wszystko wyliczyć i troche czasu trzeba poświęcić. Ludzie po prostu NIE CHCĄ tez tego dostrzegać. To sie po prostu zupełnie nie zgadza:), ale niestety jest prawdą, którą mi ciężko pojąć.
Jestem ciekaw jak wygląda proces projektowania takiego czegoś? Czy to glównie rysowanie i wymyślanie nazw? Bo nie mam żadnych wątpliwości, że ten kto wymyslał cyferki nie miał pojęcia co robi. Tu troche, tu tez coś dorzuce itd...ale czy to sie kupy trzyma to juz nie ważne.
Nie mam zamiaru sie łamać. Mam 2 części setu:rękawice i Tekko. Rękawice są ok, a niestety tekko będę musiał ponosić do 70 lvl. Zupełne dno i syf, no ale co zrobić jak już sie dało zrobić w jajo. Oczywiście następnych części nie kupie za więcej niż 400k czyli wcale, bo ludziom sie wydaje że tej szajs jest wart po kilka kk.
-----------------
Ponieważ jest to wątek z propozycjami to wypadałoby w końcu kilka zaproponować.
Generalnie myślę, że sety powinny sie jeszcze bardziej różnić od rarów. Nie chodzi mi o bezwzględne podniesienie statystyk, ale o inne ich rozdysponowanie.
1.
Niech poszczególne części mają bazowe statystyki, ale niech wraz z dodaniem kolejnej części(bez znaczenia jakiej) niech beda dodawane kolejne statystyki. To pozwoli zminimalizować "szok" w statystykach.
Przykład. Kupujesz rękawice które mają 5 zreki i 3 siły i dodatkowo dostajesz za założenie części setowej 2 i 1. Albo powiedzmy, że kupujesz głowę która ma 3 i 1 i także dostajesz dodatkowe 2 i 1.
Powiedzmy że potem kupujesz tekko które ma 2 i -5 i za założenie części 2 dostajesz 3 i 2. Jeśli jednak kupisz pas który ma 6i 4 to także dodatkowo dostaniesz 3 i 2 ponieważ jest to twoja druga część. Chodzi o to, żeby pewna część statystyk była dodawana "anonimowo" bez znaczenia jaką część bedzie dodawana.
2.
Druga kwestia. Jesli tych statystyk jest aż tak dużo to myśle że dobrze byłoby pozwolic uciec graczom z tej swoistej klatki i kieratu rozwojowego jaki jest narzucany poprzez sztywne przypisanie statystyk. Gracze rozwijają sie różnie. Jedni wolą siłe inni zrećznosć jeszcze inni HP. Fajnie by było gdyby część owych statystyk była plastyczna. Gdyby wraz z rozwojem setu nie tylko dochodziły jakieś konkretne statystyki, ale żeby można było je sobie zmodyfikować. Tak jak za wbicie levelu są dodatkowe 4 pkt które możesz przeznaczyć wedle własnej woli, to dobrze jesli set miąłby tez takową możiwość. Niech to bedzie chociażby 10 pkt, lub 100hp/konda/mana. Albo niech bedzie możliwość jednorazowej zmiany np: zreki na hp albo inaczej.
3.
To już jest zmiana innego rodzaju. Po prostu dajcie cokolwiek innego zamiast żartobliwej regeneracji kondycji. Prosze was bardzo:). Niech bedzie regeneracja many i takowy niepozorny ruch zmieni ową statystyke z beznadziejnie nieprzydatnej na bardzo przydatną...no chyba że to ma byc beznadziejnie nieprzydatne. To juz inna bajka.
połączyłam posty. znowu. - ironka