Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
 Ulepszanie ekwipunku - losowanie wytrzymania 

Czy podoba Ci się pomysł?
Tak, opcja 1. 37%  37%  [ 18 ]
Tak, opcja 2. 14%  14%  [ 7 ]
Nie, kompletnie niepotrzebne. 49%  49%  [ 24 ]
Razem głosów : 49

 Ulepszanie ekwipunku - losowanie wytrzymania 
Autor Wiadomość
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Ulepszanie ekwipunku - losowanie wytrzymania
@MatasQ - tylko dlatego napisałem ten pomysł, gdyż właśnie dla części graczy emocje to nie tylko nerwy, często również frajda z ulepszeń, element zabawy.

Odnośnie takiego podziału zegara myślałem o tym.
Z jednej strony wydaje się to najlepsza opcja prezentacji szans na każdym poziomie ulepszania - każdorazowo obszar niepowodzenia ulepszenia będzie dzielony według stałych proporcji na ulepszenie wyzerowane lub wytrzymanie procesu - tam możemy dokładać reol, który również mógłby mieć taką prezentację przesunięcia granicy. Z pewnością to informacja graficzna, która byłaby najlepszym odzwierciedleniem szans na 3 efekty końcowe ulepszania.

Z drugiej strony wydawało mi się uciążliwe czy trudne zilustrowanie takich szans na obecnym zegarku - już mamy zaokrąglenia co 2 punkty procentowe, a faktyczny przedział losowania to random 1-100. Innymi słowy mamy 50 miejsc na zegarze, w których może zatrzymać się strzałka. Taki sam przedział występuje dla losowania wytrzymałości, lecz tu obszar do zatrzymania się strzałki będzie tylko fragmentem koła, odpowiednio coraz większym przy kolejnych poziomach ulepszeń. Przy skrajnym ulepszeniu na +1 trzeba podzielić 5% na 2 części, zależnie od wytrzymałości przedmiotu, dla uproszczenia 50% - będą to 2 części po 2,5% z całego koła, gdzie w każdym z tych 2,5% mamy 50 możliwych wyników z losowania, a mieści nam się raptem jedna pozycji strzałki. Tego się po prostu nie da zaprezentować na istniejącym zegarku lub będzie to bardzo mało czytelne. Każdy poziom ulepszeń wymagałby dostosowania wizualizacji, a trochę tego jest.

Myślałem też o innej formie graficznej prezentowania losowania, np: słupek, lecz nawet o tym nie pisałem, bo wszyscy moim zdaniem przyzwyczaili się do zegara :)

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


18 Gru 2018, o 17:48
Profil WWW
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 371
Podziękowano: 96 razy
Otrzymanych podziękowań: 205 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Ulepszanie ekwipunku - losowanie wytrzymania
@Szymdaro cały interfejs przechodzi lifting graficzny do 3d, według mnie to żaden problem zrobić większy zegar z bardziej dokładnymi wartościami.

_________________
"Standing alone with no direction
How did I fall so far behind?
Why am I searching for perfection?
Knowing it's something I won't find"

"No Road Left" Linkin Park


18 Gru 2018, o 20:30

Podziękowali: MatasQ (18 Gru 2018, o 20:33)
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 15 Lut 2017, o 15:45
Posty: 34
Podziękowano: 6 razy
Otrzymanych podziękowań: 43 razy
Nick w grze: Quis
Serwer: HardCore
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Ulepszanie ekwipunku - losowanie wytrzymania
Idee zaproponowane przez MatasQ zgłaszałem już wcześniej. Jak dla mnie jedyna słuszna. Dodawanie dodatkowego pokrętełka nic nie wnosi, oprócz tego że dłużej posiedzisz u kowala. Nie lubię siedzieć i liczyć jakie są szanse na spalenie w stosunku do powodzenia ulepszenia. Te liczby powinny być podawane automatycznie. Taki zegar z 4 strefami podwojnego ulepszenia, ulepszenia, braku ulepszenia, spalenia przedmiotu powinien być wprowadzony. Te skrajne przypadki 5% które ma być podzielone na dwie strefy zwykle mało wnoszą, ulepsza się na +1 raczej bez trudu. Na wyższych przedziałach różnice są już dobrze widoczne.

EDIT:
Jeśli bardzo chcesz mieć dwa losowania to nic nie szkodzi dodać drugą krótszą "godzinową" wskazówkę przemieszczającą się tylko w obszarze nieulepszenia przedmiotu. Wtedy na podstawie połozenia wskazówek będziesz mógł mówić, że miałeś farta.


19 Gru 2018, o 12:17
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 89 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron