Ithuriel - poruszyłeś bardzo ciekawą kwestię, która od dawna i mnie nurtowała. Otóż chodzi mi tę "wyimaginowaną przypadkowość" zdarzeń.
Jak wszyscy wiemy każde zdarzenie w grze jest określone przez wartość procentową szansy zaistnienia tegoż zdarzenia. Niezależnie więc od wszystkich wspaniałych wyliczeń matematycznych ostatecznie otrzymujemy wartość od 0% do 100% (przy niektórych umiejętnościach lub czarach pojawia co prawda np 120% - co niczego nie zmienia gdyż oznacza dokładnie 100% szans na zdarzenie).
No i teraz dochodzi do głosu generator liczb losowych z przedziału 0-100. Taki generator generuje liczby tylko teoretycznie losowe
gdyż nikt jeszcze na świecie nie zbudował "prawdziwie" losowego generatora. Taki program (powiedzmy to sobie szczerze) jest oparty na jakimś algorytmie teorii chaosu, czyli mniej lub bardziej nieprzewidywalny (tak działają automaty w kasynach gry) - raczej bardziej przewidywalne niż nieprzewidywalne
Ja czasami odnoszę wrażenie że w grze jest dokładnie jeden generator liczb losowych, który obsługuje wszystkie zdarzenia, a że jest ich tysiące, jeśli nie miliony, zachodzi taka sytuacja, że kolejne następujące po sobie zdarzenia mają przybliżony współczynnik (wynik działania algorytmu generatora).
W efekcie często obserwuje że 4 ciosy pod rząd z szansą 90% nie weszły, a za chwile kolejne 4 z szansą 30% weszły. To dotyczy dokładnie obu stron konfliktu, tylko nam w pamięci utrwalają się te zdarzenia, które nas szczególnie zabolały.
Na to jak jest naprawdę i co można w tej kwestii zmienić aby zdarzenia były bardziej losowo nieprzewidywalne, może się wypowiedzieć tylko autor tego programu