Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Zbiór przemysleń i propozycji
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=15616
Strona 1 z 3

Autor:  Polkot [ 28 Sty 2012, o 14:58 ]
Temat postu:  Zbiór przemysleń i propozycji

Nareszcie!!! Chciałoby się rzec. Ostatni restart serwera przyniósł długo oczekiwaną poprawkę działania pasków hp/mana/konda, dla właścicieli kont premium. Pojawiła się też nowość - kłódka blokady drużyny - co jest bardzo budujące, bo oznacza że Ekipa pracuje nad grą i ją stale poprawia. W związku z tymi zmianami i zaangażowaniem programistów, miałbym jednak kilka kolejnych propozycji do rozważenia.

1. Pomysł z "kłódką" jest świetny, pytanie tylko dlaczego jest ona podczas walki, a nie przez cały czas. Jaki jest obecnie sens ukrywania tej informacji? Chyba tylko taki że drużyna "otwiera" się sama przy zmianie lokacji. Ale to również otwiera stary problem nieautoryzowanego wchodzenia do drużyny zawodników z czachami i zarazem zmianę naszego statusu. Proponuję zostawić "kłódkę" na stałe - no i wprowadzić ją na belkę menu (bo teraz wisi w powietrzu).

2. Sterowanie walką. Moim zdaniem niedopuszczalnym błędem jest to, że nie mamy pełnego wpływu na to, kogo atakujemy. Innymi słowy nasza postać często jest poza kontrolą, podczas walki. O co chodzi? Jeśli mamy trzech lub więcej przeciwników, to możemy wybrać pierwszą (i tylko pierwszą) postać do ataku! Jeśli pierwszym uderzeniem zabijemy przeciwnika, następuje zmiana stron i jest dość czasu żeby wskazać (w tej samej rundzie) kolejnego przeciwnika do ataku, ale nie, nie można. Wszystkie pozostałe ataki naszej postaci, są losowe i chaotyczne. Żeby było jeszcze śmieszniej nasza postać rozdziela "razy" przeciwnikom, zamiast skupić się na jednym, a zwracam uwagę na to, gdyż nasi komputerowi przeciwnicy nigdy tak nie robią, bijąc zawsze jedną i tę samą postać. Konkludując, uważam że jest szczególnie niemiłe zachowanie gry, kiedy nie mamy wpływu na naszą własną postać i proponuję aby atak naszej postaci był zawsze tam, gdzie jest aktywnie zaznaczony przeciwnik.

3. Pies! Jest to najpowszechniejszy pet w grze. 90% "pet-ów" to właśnie pieski. Ten najpowszechniejszy zwierzak dysponuje zdolnością o nazwie TRANS, którą bardzo często stosuje (nieomal w każdej rozgrywce). Pytanie: Dlaczego prawie nigdy po wywołaniu TRANS-u, nasz pies nie atakuje! Celowo napisałem "prawie nigdy" gdyż rzadko kiedy ale zdarza się, co oznacza że pies losowo ustawia atak. Wkurzające jest jednak to że, TRANS oznacza podwyższony atak fizyczny, nie daje żadnej obrony i nie wpływa w żaden sposób na przeciwnika, zaś zwierzak wywołuje TRANS i... do końca rundy nic nie robi, będąc jedynie workiem do bicia. Niejednokrotnie widziałem jak pies aktywował TRANS, stał biernie do końca rundy, po czym... uciekł. Ja nie nie chcę wpływu na psa, niech sobie będzie niezależny, ale niech będzie w zgodzie z logiką, jeśli "przygotowuje się" do ataku, to powinien atakować w tej samej rundzie. To tak, jakbym ja wywołał np. "Furię" lub "Wyostrzone zmysły", po czym czekałbym do następnej rundy żeby wykorzystać tę umiejętność.

4. Ostania sprawa, dotyczy zakładki "Ranking". Po pierwsze, nie działa żadne wyszukiwanie! Po ostatnim restarcie można wpisać liczbową wartość "pozycji", ale odpowiedź wyszukiwarki jest nonsensowna, lepiej już było jak nic nie działało :P Po drugie czas odświeżania! Potrafię przez cztery/pięć godzin obserwować niezmiennie ten sam mój wynik. Lista odświeża się tylko jak zmienię poziom (i o nie od razu) oraz jak jestem przez dłuższy czas wylogowany. Nie wiem dokładnie jak to dział ale działa fatalnie nieprecyzyjnie. Zaobserwowałem np., iż pomimo wielogodzinnej gry moja postać spadała w rankingu?!? Gdyż przez 5 godzin mój licznik nie był aktualizowany, zaś liczniki innych graczy w tym samym czasie były updatowane - nie wiem, może dlatego że właśnie zmienili poziom albo zalogowali się do gry, w każdym razie "odświeżanie" działa fatalnie. A, i przy okazji proponuję zmienić format daty na "ludzki" a nie komputerowy, tak żeby był, dzień, miesiąc rok :)

Autor:  Szymdaro [ 28 Sty 2012, o 15:15 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

1. Dobry pomysł, nie będzie trzeba za każdym razem odpalać podglądu drużyny :) Można doczepić ikonkę na pasek, będzie zgrabniej wyglądać.

2. Dla mnie jest obecnie dobrze - wybierasz przeciwnika, po jego zabiciu ataki są losowe. Tak jakbyś chciał musiałbyś ustalić kolejność ataków na wszystkich przeciwników albo wszystkich ataków, zbyt dużo roboty i 10 sekund byłoby za mało.

3. Też jest dobrze. Pies może robić co chce, a widać trans bierze mu tyle PA, że po rozdaniu reszty w deff nie ma nic na ataki.

4. Faktycznie od zawsze nazwa to liczby, a liczby to nazwa. Teraz po nazwie można szukać, po miejscu nie.

Autor:  Mystheria [ 29 Sty 2012, o 07:37 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

1. zbedne
2. za duze ulatwienie
3. grales rycem? wiesz ile trans PA potrzebuje, by go rzucic na minimum 100%? nic dziwnego, ze jak rzuca trans, to nie atakuje, albo prawie nie atakuje, za to w nastepnej rundzie moze bez problemu atakowac.
4. choc ja z wyszukiwaniem problemow nie mam, to co do odswiezania troche racji moze byc.

Autor:  Polkot [ 29 Sty 2012, o 18:34 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

Mystheria napisał(a):
1. zbedne
2. za duze ulatwienie
3. grales rycem? wiesz ile trans PA potrzebuje, by go rzucic na minimum 100%? nic dziwnego, ze jak rzuca trans, to nie atakuje, albo prawie nie atakuje, za to w nastepnej rundzie moze bez problemu atakowac.
4. choc ja z wyszukiwaniem problemow nie mam, to co do odswiezania troche racji moze byc.


Ad. 1, Zbędne? To po co w ogóle ta kłódka, skoro teraz można przyłączać się do walki tylko w czasie pracy zegara? Ciekaw jestem jak postronna osoba ma wcelować w "okno czasowe" podczas walki żeby się przyłączyć. Ta kłódka ma obecnie jedyny sens poza walką, żeby widzieć stan drużyny! ;)
Ad. 2 Cóż, właściwie spodziewałem się takiej odpowiedzi. Ze też zachciewa mi się kontrolować moją postać w grze :shock:
Ad, 3 Sorry, nie grałem rycem, jeśli tak jest jak mówisz - zwracam honor i zmieniam zdanie.
Ad. 4 Teraz to czegoś nie rozumiem. Korzystam z Firefox 9.0.1 i gram od przeszło miesiąca. Nigdy od początku nie mogłem nic wpisać w pole "nazwa" w Rankingu. Od razu mówię że kilkukrotnie czyściłem cache. Dodam iż do niedawna nie mogłem również nic wpisać w pole "pozycja". Po ostatnim update gry, mogę wpisać liczby w pole "pozycja", ale odpowiedź wyszukiwarki jest niewłaściwa.

Pozdrawiam

Autor:  Mystheria [ 29 Sty 2012, o 22:00 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

Ad 1 poza walka masz opcje blokowania druzyny, klodka w samej walce pomaga np na Wendigo (czatuje wiele sepow, a Twoj kolega padl, i chcesz, by tylko on wrocil, to musicie sie zgadac i on wchodzi w odpowiednim momencie i znow blokujesz druzyne).

Ad 4 Fakt, pola "nazwa" i "pozycja" sa zamienione, ale poza tym przynajmniej mi dzialaja dobrze (doslownie przed chwila testowalam na s1).

Autor:  Saintx [ 29 Sty 2012, o 22:42 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

Ad 3.
Trans u zwierzaków z tego co zauważyłem na moich wilczurach jest rzucany na 147%, co jest z lekka przesadą :D Oznacza to że ustawiono mu rzucenie tego buffa na za dużą liczbę PA - oponuję za zmniejszeniem zużywanych PA na tą umiejętność, tak aby rzucał na 100%. Wtedy zostaną mu PA na wykonanie jakiegoś ataku bądź lepszą obronę.
Choćby miał zaoszczędzić 1PA to i tak warto :)

Autor:  ironka [ 30 Sty 2012, o 03:12 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

Saintx napisał(a):
oponuję za zmniejszeniem zużywanych PA na tą umiejętność, tak aby rzucał na 100%.


to ja oponuję za tym żebyś używał słówek których znaczenie rozumiesz:D
chyba że chciałeś powiedzieć że jesteś 'przeciw a nawet za';pp

co do samego tematu, to nie wiem czy rozwiązanie jest takie proste... ja w jednym z moich zestawów bojowych rzucam źródło albo na 87% albo ponad 170% (1 i 2 pa) - albo trochę za mało, albo za dużo, i póki nie podpakuję wiedzy to się nie zmieni; więc rozumiem dylemat ogara;p

p.s. przepraszam, nie chcę się czepiać ale czasem... oponować to znaczy 'wyrażać sprzeciw';)

Autor:  Saintx [ 30 Sty 2012, o 03:24 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

Widzę że nie grałaś postaciami fizycznymi :)
Ja grałem Sheedem i teraz Druidem - różnica jest taka że Sheed nie ma wiedzy.
Na taką umiejętność jak poruszany "Trans" pies ma najprawdopodobniej ustawione 5PA , żeby osiągnąć tak wysoki poziom wejścia umiejętności.
Z doświadczenia wiem , że oznacza to iż zużywa tych PA za dużo. W przypadku postaci magicznych sytuacja wygląda inaczej, tam mając wiedzę można wrzucać umiejętności nawet za 1PA i wtedy różnica 1PA daje jak zauważyłaś istotną różnicę:)

W przypadku 5PA zmniejszonego do 4PA , czy nawet 4PA na 3PA - da wynik wciąż większy od 100% . Jeżeli podstawowo było ponad 140%.

Autor:  Ithuriel [ 30 Sty 2012, o 17:17 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

1. Zgadzam sie. Klodke mozna z powodzeniem przeniesc na stale na gorny pasek menu. Zaoszczedzi to graczom zbednego klikania, gdyz wtedy bedzie mozna zablokowac druzyne jednym kliknieciem. Dodatkowo jezeli bedzie na widoku, bedziemy o tej opcji kazdorazowo pamietac :)

2. O ile przechodzenie atakow, gdy zaznaczony przez nas mob zginie jest dobrym rozwiazaniem to rozbijanie pozostalych na cala przecwina druzyne juz nie. Skoro atak przeskakuje na okreslonego moba to ten mob powinien byc naszym celem, a nie cala druzyna. Nie ma to nic wspolnego z zadnymi ulatwieniami. Skoro gra sama wybiera nam nastepna ofiare to z jakiej racji atakujemy pozostalych przeciwnikow ? Tyle na tym forum mowi sie o logice etc., a tu tak nielogiczne rozwiaznie pojawia sie w mechanice gry... ?

3. Wszystko sprawdzilem. Pies ma trans na poziomie 4, czyli rzuca go na 5pa, gdy ponad 100% moglby osiagnac rzucajac go na 4pa. Przy 3pa byloby to 88% wiec tez calkiem sporo :)

4. U mnie wszystko dziala (chrome). Tyle ,ze szukajac po nazwie, pole "pozycja" (pamietaj, ze sa one zamienione xD) nie moze byc puste, wiec albo zostawiamy 1, albo wpisujemy inna cyfre i wtedy wszystko dziala.

Autor:  Polkot [ 30 Sty 2012, o 21:12 ]
Temat postu:  Re: Zbiór przemysleń i propozycji

Ithuriel napisał(a):
4. U mnie wszystko dziala (chrome). Tyle ,ze szukajac po nazwie, pole "pozycja" (pamietaj, ze sa one zamienione xD) nie moze byc puste, wiec albo zostawiamy 1, albo wpisujemy inna cyfre i wtedy wszystko dziala.


Jasny gwint! to ja się męczę od miesiąca a to takie proste - "zamienione pozycje", dziękuję bardzo za info. Cholera, muszę na jakieś warsztaty "myślowe" zacząć chodzić, bo kurcze nie wpadłem na taki prosty trick :oops:

BTW. punktu 1. Obecnie można dołączać tylko w czasie pracy zegara. Odbywa się to automatycznie z zabawnym napisem "nie klikaj jak szalony" Otóż są nowe problemy tego "wynalazku": gracz w walce nie wie że może spodziewać się pomocy i "ustawia" się tak żeby uciec lub przeżyć następną rundę, a nagle "bęc" ktoś wpada i nagle w 10 sek trzeba zmienić całe ustawienie gry na następna rundę :? Ponadto gracze którzy chcą dołączyć do gry "stoją" na zawodniku będącym w walce tak że nakładają się nicki i nie wiadomo kto walczy a kto się dołącza. Na koniec dodam że jest błąd w programie gdyż gracz dołączony "automatycznie" nie zostaje dodany do licznika przy nicku!!! i jest zabawnie bo można chodzić z cyfrą 1, a w drużynie jest pięciu graczy - jak dla mnie to fajna "podpucha" na czachy :lol:

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/