Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
 równowaga - postacie typu meele vs ranged 
Autor Wiadomość
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 11 Mar 2012, o 23:17
Posty: 11
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 2 razy
Odpowiedz z cytatem
Post równowaga - postacie typu meele vs ranged
Witam,

Na wstępie uprzedzę, że w Taern jestem nowym graczem, natomiast jeżeli chodzi o MMO, to mam już wiele MMO za sobą (np. tekstowe mudy) i można by mnie wręcz nazwać „wiekowym” graczem.

W większości tych gier MG dbają o zachowanie balansu między profesjami (tak, żeby każda była przydatna w grze i mogła pokonać inną, sprawa trudna do osiągnięcia i powoduje zwykle okresowe przepakowanie jednych a osłabienie innych profesji – normalka). Drodzy GM, nie odbierajcie tego postu jako atak, a jedynie jako małą sugestię.
Tutaj jednak dostrzegam, wręcz globalne upośledzenie postaci walczących w zwarci (meele) w stosunku do tych dystansowych.

Problem 1:

W każdej turze dystansowcy ruszają się pierwsi. Rozumiem, że ma to oddać przewagę, jaką daje stosowanie broni dystansowej i możliwość zadania ataku (a nawet wielu ataków) zanim postać meele dobiegnie do przeciwnika – ok. ma to sens. Jednak po dobiegnięciu, to zwykle postać dystansowa zaczynała mieć kłopoty (przerwania czarów, liczne krytyki wchodzące postaciom meele). Tymczasem tutaj sprawa ma się inaczej, ponieważ co każdą turę jestem zmuszany od nowa do „dobiegania” do czarodzieja/łucznika etc. Przy atakowaniu w nowej turze tego samego przeciwnika, ma to mały sens.

Może warto byłoby zrezygnować w kolejnych rundach z tego uprzywilejowania? Czemu za każdym razem, zaatakowana już wcześniej postać dystansowa, ma się ruszać pierwsza?

Problem 2:

Kolejna sprawa, która mnie uderzyła to kwestia, że postać typu meele można skutecznie wyłączyć z walki, poprzez wrzucenie roota, wyłącza to postać z walki (sheed - da rade, ma broń dystansową, ryc – można powiedzieć, że ma inne zadania niż zadawanie obrażeń, natomiast barb – może tylko pożegnać się z życiem, bo nawet nie ucieknie). Tak może wyglądać cała walka, roota odnowimy, a ty sobie rzucaj kamieniami.
Ok. niech będzie ten root, to skill powszechnie występujący, (chociaż zwykle w innych grach, w graczy wchodzi bardzo, bardzo ciężko, bo jest po prostu niezwykle silny w pvp, w pve może smigać do woli).
Brakuje mi natomiast skilla działającego w drugą stronę – na magów – typowego „silenca” (lub „stuna”), który uniemożliwiałby rzucanie czarów/buffów/debuffów etc.

Czemu? Skoro postać meele można wyłączyć na całą walę (również odciąć ucieczkę), to czemu nie można wyłączyć czarów?


Podsumowując – tu wybaczcie, że skupie się na postaci Barba, ale niestety (niestety patrząc na opinie na forum), tą postać wybrałem, (więc tylko ją znam – odrobinę – 34 lvl).
a) Może ciekawy rozwiązaniem byłoby przyznanie barbowi „silenca” po ciosie z dyńki? Sheed i ryc przeżyją bez tego jak sądzę. Nie będzie to jakieś przepakowane, bo wejdzie najwcześniej dopiero od 2 rundy – bo oczywiście w pierwsze rundzie i tak już mag zaatakuje pierwszy, czyli o ile barb nie dostanie roota (i przeżyje pierwszą turę ataków dystansowców) to dopiero od drugiej rundy będzie miał szansę na maga bez czarów...
b) Może gryzienie zastąpić rzutem bronią, (skill nadal miałby te same statystyki i właściwości, ale byłby atakiem dystansowym, czyli po roocie mogę chociaż symbolicznie coś zrobić) – wiadomo, że druid i tak się szybciej uleczy (no ale chociaż nie będę kamykami rzucał).
c) Może zmienić właściwości, (jak mi się wydaje bezużytecznego zatrucia), niech zamiast hp zabiera mane i kondycję?


Pozdrawiam,

PS. z chęcią przyjmę konstruktywną krytykę (może nauczę się czegoś o czym nie wiem).


12 Mar 2012, o 13:25
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01
Posty: 2181
Podziękowano: 262 razy
Otrzymanych podziękowań: 697 razy
Nick w grze: desacred
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Witamy w taern.pl
Tyle w temacie :mrgreen:

A na serio - taka jest mechanika walki - głupia bo głupia - ale na 99,9% się pewnie nie zmieni.

Jeśli chodzi o korzenie to nie można nic zrobić - gracze którzy grają druidami poczuli by się bardzo oszukani, że z postaci imba są postacią imoba :lol:

_________________
"Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy."

"Nie znam się, to się wypowiem."
"Znam się na wszystkim, na niczym dobrze."


12 Mar 2012, o 13:43
Profil WWW
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Dla mnie, pomysł sensowny... kwestia zmiany dyńki (by znacznie trudniej wchodziła, a sam stun miałby szansę rzędu góra 20%) oraz wprowadzenia magicznej wersji kamyków-wręcz. Dla druida zmiana obojętna, MO ma podpalenie, a VD to i tak koksik z ukazem. Na dodatek VD dostałby w końcu atak wręcz. Łuk, jak to łuk... zawsze w tyłek, ale ma chociaż zrękę.
Potem wystarczy dodać sety/epiki z odpornością na dyńkę. Voila.

Zbyt skuteczne? Barba, łuk i druid potrafią naraz zabrać 13 PA, a to tylko blokuje możliwości ataku... Wrzucić odporność na skill bossom i można jechać.

Tak, zgadzam się że nie przejdzie, ale co szkodzi rozmawiać... Korzonki przeszły, więc pomysł nie jest aż tak nielogiczny.


12 Mar 2012, o 14:00
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 11 Mar 2012, o 23:17
Posty: 11
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 2 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Właśnie mi nie chodzi żeby coś robić z korzeniami. To jest standard w MMO.
Chodzi mi o przyznanie analogicznego skilla na magów - wyłączenie możliwości czarowania.

Zmiana mechaniki walki, w kolejnych rundach, można by poprostu wprowadzić zamiast kolejki (mag->łuk->fizol) losowanie - totalny random.

Dalsza część to już moje gorzkie żale, dlaczego barb cienki (chociaż w opisie postać napisali, że zaletą jest zabieranie PA, co jak się potem okazało ma każdy - z małymi wyjątkiem). Nie ma żadnej wyjątkowości tej postaci, a założenie chyba jest takie, żeby każda klasa miał to coś. Stąd moja propozycja, aby dać barbowi rzut bronią (tak jak mają orkowie, czy wilcza suka – żadna nowość) i ciekawszy kers -> zmiana właściwości zakażenia. No i dyńka z dodatkowym efektem silenca (ten dodatkowy efekt, mógłby zaczynać się któregoś lvl dyńki i mieć niższe prawdopodobieństwo wystąpienia).

Moim zdaniem zmiany nie powodują przepakowania postaci a jedynie przywrócenie jej przydatności w grze.

Pozdrawiam,


12 Mar 2012, o 14:13
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 12 Wrz 2011, o 15:13
Posty: 53
Podziękowano: 1 raz
Otrzymanych podziękowań: 5 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Pomysl ciekawy. Jak wiadomo "magiczni" w walce posluguja sie sila umyslu, a nie sila miesni, wiec uderzenie z dynki "poteznego" barbarzyncy powinno powodowac zachwianie umyslowe etc. co przekladaloby sie na obnizenie zdolnosci czarowania. Moznaby do dynki dodac cos na wzor czaru, ktorego uzywa duch energii z szansa wejscia podobna jak zatrucie przy UC.


12 Mar 2012, o 14:38
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 6 Cze 2011, o 17:11
Posty: 153
Podziękowano: 323 razy
Otrzymanych podziękowań: 108 razy
Nick w grze: Maerle
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Moim zdaniem bardzo ciekawy wątek, ale znając zycie, skończy się jak zwykle - na kilku stronach z postami na forum i tyle.

Odniosę sie jedynie do kilku rzeczy z postu autora wątku:

Blammor napisał(a):

Nie ma żadnej wyjątkowości tej postaci (Barby - przyp. Maerle :)), a założenie chyba jest takie, żeby każda klasa miał to coś.

Niezupełnie, potężny hit, robiący z przeciwnika pudding, to właśnie to "coś".
Blammor napisał(a):

Ciekawszy kers -> zmiana właściwości zakażenia.


Święta prawda. Jestem bardzo ciekawy ile barbów rozwija ten skill, moim zdaniem kompletnie niedopracowany.

Blammor napisał(a):

No i dyńka z dodatkowym efektem silenca (ten dodatkowy efekt, mógłby zaczynać się któregoś lvl dyńki i mieć niższe prawdopodobieństwo wystąpienia).


Pomysł interesujący, pytanie czy do PvP / PvE czy both?

_________________
Gildia: Wytrawni Smakosze
Profesja: Barb [Ostlor]


12 Mar 2012, o 15:08
Profil WWW
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 11 Mar 2012, o 23:17
Posty: 11
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 2 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Blammor napisał(a):

Nie ma żadnej wyjątkowości tej postaci (Barby - przyp. Maerle :)), a założenie chyba jest takie, żeby każda klasa miał to coś.

Cytuj:
Niezupełnie, potężny hit, robiący z przeciwnika pudding, to właśnie to "coś".

Z tego co czytałem na forum, MO szybko zostawia w tyle barba a rycerz dogania

Blammor napisał(a):

Ciekawszy kers -> zmiana właściwości zakażenia.


Cytuj:
Święta prawda. Jestem bardzo ciekawy ile barbów rozwija ten skill, moim zdaniem kompletnie niedopracowany.

To mógaby być alternatywa dla zrutowanego barba ->krwawienie (jak w mojej propozycji od rzutu bronią) -> zakażenie i wtedy można próbować przeczekać przeciwnika

Blammor napisał(a):

No i dyńka z dodatkowym efektem silenca (ten dodatkowy efekt, mógłby zaczynać się któregoś lvl dyńki i mieć niższe prawdopodobieństwo wystąpienia).


Cytuj:
Pomysł interesujący, pytanie czy do PvP / PvE czy both?
[/quote]

Bossy miałyby rezista - jak ktoś pisał - więc odpada (z drugiej strony czy mają rezista na roota, z tego co widziałem na słabszych bosach niema takiego rezista, więc hmm...)
Na zwykłe czarujące moby - mogłby się przydać, na niedobitego maga (co przy słabej celności jednak się zdarza)
PvP - głównie tu znalazłby zastosowanie. I po raz kolejny podkreślę, że nie jest to tak przepakowane jak root, ponieważ:
1. Mag już atakował w tej turze
2. W przyszłej "wie" już że ma silence więc nie ustawia czarów (fizol niema pewności czy będzie miał możliwość ataku czy nie)
3. Uciszony może próbować ucieczki (patrz root: ucieczka zablokowana)

Pozdrawiam,


13 Mar 2012, o 17:28
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Sie 2011, o 11:13
Posty: 53
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
glupi pomysl. przyjmijmy, ze wale z chi. wale, wale i potem chce przeciwnika zmylic walac hadukami. alegdybym nie odchodzil to hadu chyba zmienilo by sie na atak wrecz xD. a z reszta pomysl, druid ma korzenie - wiec jakby ich nie wrzucil w 1 turze i chcial sprubowac jeszcze raz to nie bylo by zmian, bo przeciwnik i tak bylbyrzy nim. a co do poszkodowania postaci walacych wrecz - smiech na sali. o to chodzi ze takimowali slabiej od barby - ale wczesniej.


13 Mar 2012, o 17:58
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sty 2011, o 08:08
Posty: 20
Miejscowość: Dolnyśląsk
Podziękowano: 7 razy
Otrzymanych podziękowań: 7 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Pomysł mi się nie podoba, tak nie gram ani druidem ani barbem, gram łukiem i wg tego pomysłu to znowu ja jako łuk byłbym najbardziej poszkodowany... ( ktoś mowil, że łuk ma zręczność... phi dobre sobie, 4-5lvli wiecej, 2 lepsze rary i juz nie raz widziałem barbe ktory ma wiecej zr odemnie... ) a gdyby wszedł owy "stun" to czym byłby łuk w pvp mając samą precyzkę i mając wyłączone debuffy? A vd czym by bił skoro ma same czary... kamieniami?

Przyznam, że pomysł przemyślany i dobrze opisany lecz błedny w samym jego założeniu, nie pasuje on totalnie do taernu.

Takie są realia i wybór klas, albo chce się mocno bić w pve albo w pvp... Nie może być tak, że będzie klasa dobra w obu przypadkach bo jak wtedy poczułby się taki druid? Wlasnie po to gra druidem, gdy inni przykładowo zabijaja 4 grupki upadłych to on dalej meczy sie z jedną, żeby pozniej po całym wysiłku moc powyzywac sie na innych w pvp :D

_________________
MahonneLuk - s3
MahoneDruid - s3
MahonneVD - s3


16 Mar 2012, o 20:24
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 Lis 2010, o 01:32
Posty: 4230
Miejscowość: Cagliharmon
Podziękowano: 107 razy
Otrzymanych podziękowań: 303 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: równowaga - postacie typu meele vs ranged
Co do 1. To zmienic byloby raczej ciezko, a mala rekompensata w tej kwestii to to, ze kolejnosc odwraca sie przy atakach przechodzacych.

2. Musze przyznac, ze sama myslalam nad podobnymi rozwiazaniami, ale tego typu rzeczy zobaczymy chyba najwczesniej w podklasach.

Przykladowo dac barbowi umiejetnosc, ktora blokuje u przeciwnika rzucanie buffow na siebie i przyjaciol. Wtedy, gdyby druid nie zdolal wrzucic barbowi korzenie, a barbowi udaloby sie rzucic druidowi taki skill oznaczaloby to powazne klopoty dla druida (brak leczenia, zrodla, wzmocnienia itp. przez 1-2 rundy).


16 Mar 2012, o 23:09
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 44 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron