Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 trenig czyni mistrza! 
Autor Wiadomość
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 Mar 2011, o 23:04
Posty: 100
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 45 razy
Post trenig czyni mistrza!
Pomysł zainspirowany dzieki "przedsmakowi eventu", a mianowicie:

Image

Otóż przed Eventem pojawiły sie takie worki treningowe, żeby sobie w nie pobić tak dla zabawy :)

Przejdźmy do pomysłu.

Polega on na wprowadzeniu dodatkowej funkcji treningu. Otóż jak dotychczas za walkę dostajemy jedynie exp/złoto/przedmioty. Mój pomysł rozszerzyłby tą listę o kolejną rubrykę: trening.

Czym jest trening?
- jest to kolejna forma naszej aktywności. Z każdym buffem/debuffem/ciosem rosnie nam skala naszego treningu. Dzieki treningowi doskonalimy naszą postać o wybrane umiejętności.

jak trenujemy?
- Trenujemy w sposóbnastępujacy. Dostajemy punkty terningu za wrzucone buffy/debuffy/wyprowadzone ataki. Przedstawię to na tym screenie:
Image
Jak zauważyliście pojawił się nowy przelicznik "trening". Określa on ilość zdobywanych punktów za wrzucenie buffa/debuffa oraz wyprowadzenie ataku.

Jak liczony jest trening?
- każdy zdobyty przez nas punkt odpowiada liczbie przypisanej jej ataków w walce PvP/PvM. Za przykład posłuży nam druid (gdyż ma on wszystkie rodzaje ataku). Druid rzuca debuffy: za każdy buff rzucony dostaję określoną ilość punktów treningu (leczeni, źródło itd..). Rzuca debuffy (korzenie, rój os), za kazdy pomyślanie przeprowadzony debuff dostaję określoną liczbę punktów doświadczenia (treningu).

Pozostaję ostatni rodzaj: Atak. Przedstawię to na postaci Maga Ognia. Ponieważ ma on atak wręcz, z dystansu (x2) oraz dystansowy obszarowy (x2). Za kazdy pomyślny atak wręcz oraz dystans dostaję określoną ilość punktów. Z atakiem obszarowym jest nieco ineczej: Jak wiadomo, atakując przeciwnika obszarowo, 1 osobę mamy zaznaczoną... Liczą się obrażenia zadanę na tej własnie osobie. Przykłąd: MO bije grupę Alpha+4Wilki z deszcu ognia, zaznacza Alphę. Jeżeli Alpha dostaję obrażenia to MO zdobywa punkty treningu.

Do czego służą punkty treningu?
- to właściwie najlepszy aspekt mojego pomysłu ;)
Punkty treningu wykorzystujemy do rozwoju naszej postaci, moemy je zamienić na:
*rozwijane co 1lvl treningu.

- szybszy exp: +2%
- więcej złota +2%
- mniejsze zuzycie many +2%
- mniejsze zuzycie kondycji +2%
- mniejsze obrażenia przyjmowane -2%
- modyfikator obrażeń magicznych +1%
- modyfikator obrażeń dystansowych +1%
- modyfikator obrażeń wręcz +1%
- obrażenia krytycznych +1%
- odpornośc na korzenie +2%
- rozproszenie Holma +1%
- podwójny atak +1%
- skok farida +1%
- +10 wiedzy/mocy/zręczności/siły
- +100 życia/many/kondycji
- +3 odporniść na zimno/energia/ogień/uroki
- INNE


Jak je rozdawać?
- W zakłedce "umiejętności" pojawiła by się nowa rubryka "Trening" w której moglibyśmy wybierać nasze bonusy za każdy kolejny lvl treningu.

Dwa warianty

Na przykładzie umiejętności druida przedstawiłem zdobywane punkty treningu naszej postaci. Za każdy pomyślnie wykonany manewr dostajemy okresloną ilość punków.

1lvl. 1000 pkt
2lvl. 2000 pkt
3lvl. 4000 pkt
.
.
.
10lvl. 460000 pkt

Algorytm: lvl+1 = lvl*1000 + ilość punktów na lvl. (jak ktoś studiuję na kierunku ścisłym to szybko załapie) :lol:


AD.1.
Z każdym lvl możemy dodać 1 umiejętnosć, oraz na np. 10lvl możemy mieć 10 poziom danej umiejętności.

AD. 2.
Z każdym lvl dostajemy 3 punkty do wykorzystania (podobnie jak w podstawowych umiejętnościach) które przenzaczamy na nasze bonusy treningowe.
1 poziom = 1pkt
2 poziom = 3pkt
3 poziom = 6 pkt
4 poziom = 10 pkt
5 poziom = 15 pkt
6 poziom = 21 pkt
.
.
.
10 poziom (MAX) = 55 pkt

Więc na rozwinięcie 10 poziomu potrzebujemy 19 lvl treningu (nie mylić z lvl postaci).

Trzymając się druida dam przykład: Mając Umiejętności jak na screenie2 wykonujemy następujące czynności: odczarowanie, źródło natury, wzmocnienie, leczenie, korzenie. Zakładamy, że wszystko nam wchodzi na rundę uzyskujemy 5.6 pkt. W walce jest 10 rund co daje nam 56 pkt. Więc wykonując takie czynności potrzebujemy 18 takich walk. Moim zdaniem to nie jest dużo... Z każdym lvl jest coraz trudniej oczywiście.

Czy bonusy treningu można resetować?
- oczywiście, jak każdą inna umiejętność.

Co będzie jak osiągnę już wszystkie bonusy na maxa?
- Na początku te bonusy może lecą szybko ale potem to będzie zajmowało bardzo dużo czasu więc wątpię żeby ktoś osiągnął max :)

Jak trenować?
- trenujemy uczestnicząc w każdej walce (również na arenie). Również powstałyby Moby podobne do screnna1, czyli worki treningowe. Repiłyby się na całej mapie taernu nieregularnie i za ich bicie dostawalibyśmy treningowe punkty x2, jednak nie ma za nich żadnego expa/złota/przedmiotów.

A co ze zgonami/ucieczkami?
- wtedy trening jest niezaliczony, nie dostajemy nic ale również nic nie tracimy.


Dlaczego taki pomysł?
- wiele osób nie posiada epiku / psychorara więc trening pomógłby dać im szanse na dodatkowe bonusy.
- wiele osób chcę być lepszym od innych na tym samym lvl. W tym momencie bycie lepszym to tylko być "lepiej ubranym" być "lepiej ulepszonym" oraz opcjonalnie mieć lepiej ustawione umiejętności/statystyki.
- szukanie nowej mozliwości rozwoju naszej postaci. Mój pomysł z nowym wyglądem: viewtopic.php?f=121&t=20516 napotkał na mieszane uczucia więc może spróbuje inne bonusy.
- Nie chcemy expić / bić bossy / uczestniczyć w PvP możemy iść i doskonalić swoją postać w samotności. Efekty będzie widać później.
- Każdy awans naszej postaci cieszy użytkownika, trening daje wyjątkowe efekty.




Zapraszam do dyskusji! :)


6 Lip 2012, o 21:37

Podziękowali: 2 AdiQ (6 Lip 2012, o 21:40), mandaryn3d (7 Lip 2012, o 14:02)
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Maj 2011, o 17:10
Posty: 594
Miejscowość: s2
Podziękowano: 123 razy
Otrzymanych podziękowań: 35 razy
Post Re: trenig czyni mistrza!
Jak dla mnie bomba

_________________
‎"I bierz co Ci dane, bądź losu panem!"

Pomoglem? Daj kufelek browarka :=)


https://www.facebook.com/pages/The-Prid ... 2137125151 Like'nij! 2 admin strony fanowskiej na fejsie!


6 Lip 2012, o 21:40
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Mar 2012, o 22:57
Posty: 314
Podziękowano: 2 razy
Otrzymanych podziękowań: 13 razy
Post Re: trenig czyni mistrza!
kolejna rzecz do rozwijania i expienia ok dla mnie może być choć już jestem bardzo zmęczony i nie rozumiem jak te punkty treningu miałbym zdobywać wiem ze w walkach ale o co kaman :P jakieś umiejętności jakieś ułamki ..

_________________
"Warto mieć marzenia" tylko jaka to wartość jak się nic z tego nie ma??


6 Lip 2012, o 21:53
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Post Re: trenig czyni mistrza!
Poza tym, że pomysł jest ładnie opisany jak każdy Silda nie mogę napisać o nim więcej nic dobrego.

Dla mnie to największe zło jakie można by zrobić w tej grze, czyli jeszcze bardziej zwiększyć przewagę najaktywniejszych poprzez przełożenie czasu grania (bicia czegokolwiek) na zdobywanie umiejętności. Wiadomo, że wtedy gracze sztucznie by trenowali na sobie tak aby maksymalnie szybko zdobyć bonusy. Obecny system opiera się tylko na expieniu i z każdym lvl mamy do dyspozycji ptk statystyk i umiejętności. Zrobienie czegoś takiego spowoduje zdobywanie statystyk niezależnie od expa, a w zależności tylko od wyprowadzonych (chyba to nie to samo co udanych) ataków/debuffów/buffów.

Nie wiem czy spotkaliście się z innymi grami MMORPG (przykład tej kwadratowej), gdzie gracze na lowlvl byli mocno "wytrenowani" i dawali radę dużo teoretycznie silniejszym (z większym lvl, lepszym eq). Nie chcę mieć tu powtórki z miesięcy dni i nocy non stop stania na bocie (wiem, tu nie ma botów) trenującym postać, żeby później sobie trochę ponabijać się z hlvl oranych noobkiem ze skillami, o których oni śnią oraz expić tak, jak gracze z przewagą lvl nie mogą.


Ogólnie - jestem zdecydowanie na nie.

ps - jest kilka błędów w treści :P

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


7 Lip 2012, o 00:13
Profil WWW
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lis 2011, o 01:14
Posty: 145
Miejscowość: Włocławek
Podziękowano: 14 razy
Otrzymanych podziękowań: 4 razy
Nick w grze: Shunx
Post Re: trenig czyni mistrza!
Pomysł fajny ale powinien wejść bez dodatkowej nagrody:D

_________________
Skazavd s1
Skazadr s1
Woj­ny przychodzą i od­chodzą, a moi żołnie­rze są wieczni
Cze­mu wal­czę by żyć, jeśli żyję tyl­ko by walczyć


7 Lip 2012, o 16:07
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2011, o 19:40
Posty: 288
Podziękowano: 1 raz
Otrzymanych podziękowań: 15 razy
Post Re: trenig czyni mistrza!
nice

_________________
Image

2010-12-23 09:07:11-start gry
2012-04-07 21:25~ koniec gry(ban) :)
20120-06-01 xx:xx-powrót


7 Lip 2012, o 19:17
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Lip 2011, o 18:08
Posty: 291
Podziękowano: 38 razy
Otrzymanych podziękowań: 78 razy
Post Re: trenig czyni mistrza!
Idź na halit. Tam sporo worków treningowych. Co prawda expa nie dają na żadną umiejętność, ale satysfakcja gwarantowana. A tak poważnie, jeśli wierzysz, że to by zostało wprowadzone do gry, to bardzo naiwny jesteś :p

Ale + dla Ciebie za ładny opis. Oby tak dalej.

Edit: Stawiam na 10 nocy i mam wbity który tam sobie chcę lvl. Nonsens.

_________________
BloodlineMage s2 86 mo OFF
UndeadMage s4 121 mo OFF
UndeadPonyH Ostlor 123 łucznik
Undi EU 62 druid OFF
Undiii Ostlor 40 Ryc


7 Lip 2012, o 21:29
Profil
Jedną nogą w Haligardzie
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Paź 2011, o 13:42
Posty: 30
Podziękowano: 13 razy
Otrzymanych podziękowań: 4 razy
Nick w grze: LoQu
Serwer: HardCore
Post Re: trenig czyni mistrza!
Dobry pomysł, ale w życie raczej nie wejdzie ^^

_________________
14:30 Epik Allenor został zdobyty! 21.01.2018


8 Lip 2012, o 16:04
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2010, o 18:45
Posty: 332
Podziękowano: 34 razy
Otrzymanych podziękowań: 358 razy
Post Re: trenig czyni mistrza!
Ładnie to wszystko opisałeś, całość mniej więcej sie kupy trzyma, tylko założeń nie załapałem, w jakim celu by to miało być zrobione i dla kogo?
Chociaż koncept ten poniekąd juz funkcjonuje w świecie taernu, przykładem tego jest większość szybko expiacych speców od miśków, harpii, kotów. Sa wybitnymi specami w swej dziedzinie, niestety ich lev postaci jest dużo wyższy niż realne umiejętności, i tak masz druty/luki +80 co strach na modliszkę czy valdka wziąć, można rzec ze są właśnie "wytrenowani"

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.


8 Lip 2012, o 16:58
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 Mar 2011, o 23:04
Posty: 100
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 45 razy
Post Re: trenig czyni mistrza!
ludzie - Boty hmm... jeszcze nie słyszałem żeby w taernie były boty :D

Te "worki treningowe" to byłby tylko dodatek w grze i rzadko byłoby takiego spotkać... To nie jest tak, że nudzi mi się exp i ide pobić worki bo na kazdej mapce po 10 worków stoi :D

Jak już trafiamy na taki worek treningowy to mamy poprostu farta i warto sobie go pobić. Można też gonić po całej mapce w poszukiwaniach takiego.

Następna sprawa, worek nie musi być jak ze screena bo może mieć mniej hp. Poza tym w treningu dałem też punkty co za ile. Zakładając, że gramy barbarzyńcą i ma on na obrazenie krytyczne 2.0pkt a zwykły atak mieczem np. 0.1pkt to nie opłacałoby mu się bić tego worka zwykłymi atakami.

Co do naliczania bonusów to też nie może być za łatwo. To jest jak z epikiem i przyrostem jego doświadczenia... To jest bonus co nie oznacza, że ktoś w ciagu jednego dnia wbije 5lvl bonusu i będzie miał np. 5% krytyka. Ten przelicznik który przedstawiłem jest zdecydowanie za łatwy i za szybko wbiłoby się duzy lvl. Myślę, że 2 pierwsze lvl mozna wbić w kilka dni, 3-4 potrzebowalibysmy już prawie miesiąć, a 5-6 koło 3 miesięcy gry. O 10lvl bonusu możemy pomyśleć grając 1rok+ :D

Więc grając/trenując możemy mieć raptem kilka dodatkowych % bonusów. mała rzecz a cieszy.

Komu to miałoby służyć? A tym którzy poświęcą trochę czasu na takowy trening. Potem będą mogli cieszyć się efektem swojej pracy :)

To nie są jakieś wielkie zmiany bo tych bonusów nie ma aż tak wiele. Napewno doceniliby to gracze bez Epików, psycho-rarów którzy mogliby nieznacznie zwiekszyc swoje szanse w PvP przeciwko graczom epikowym. ;)


9 Lip 2012, o 14:33
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 457 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron