Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów :D
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=25626
Strona 1 z 2

Autor:  Hard [ 29 Sty 2013, o 03:32 ]
Temat postu:  Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów :D

Chciałby poruszyć kilka kwestii i rozwiać pewne mity:
Od kilki miesięcy testowaliśmy swoje pety wymienialiśmy się opiniami na ich temat, powstał swoisty ranking petów, omawialiśmy ich zalety i wady. I tak część z nich zdobyła dużą popularność, a część petów została odstawiona w kąt. Kierowani domysłami i opinią innych wybieramy pety nie pod postać lecz z rankingu popularności co ogranicza ich różnorodność.

Tak wiec pierwsza propozycja, by wprowadzić do opisu umiejętności dane o ataku, obronie, liczbie akcji wykonanych podczas rundy.

Jedną z głównych cech decydujących o popularności petów jest ich aktywność podczas walki ilość akcji jakie pet wykonuje podczas rudy.

Przyjrzałem się niektórym petom i tak:

Pies biały od Wilczego 5K złota i 3pl.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 4, średnia 2,5 akcji na turę.
Obrona fizyczna i dystansowa - dobra
Obrona przed urokami - słaba
Pies czarny od Jorisa 7K złota i 3pl.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 5; średnia 3,0 akcji na turę.
Obrona fizyczna i dystansowa - dobra
Obrona przed urokami - słaba

Dużo osób nie ma pojęcia dlaczego czarny jest droższy od białego
a podanie liczby akcji jaką może wykonać pet tłumaczyło by różnicę w cenie :D

Pety gildyjne

Polox – mieszane opinie.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 4, średnia 2,5 akcji na turę
Obrona dystansowa i uroki dobre
obrona fizyczna słaba
Pantera- moim zdaniem jeden z lepszych na tym lvl.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 6, średnia 4,0 akcji na turę.
Obrona fizyczna i dystansowa - dobra
Obrona przed urokami - słaba
Tłuk - moim zdaniem jeden z lepszych na tym lvl.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 6, średnia 4,0 akcji na turę.
Obrona fizyczna i dystansowa - dobra
Obrona przed urokami - słaba
Darkling – tu trochę się zawiodłem.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 4, średnia 2,5 akcji na turę.
Obrona dystansowa i uroki dobre
obrona fizyczna słaba
Twig
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 4, średnia 2,5 akcji na turę.
Obrona dystansowa i uroki dobre
obrona fizyczna słaba

I tu kilka wniosków:
1. Większa popularność Tłuka od Darklinga nie ma się ni jak do ich ceny. Przyczyną tego jest to, że smok wykonuje średnio na rundę 2,5 akcji z czego dwie to przeważnie bufy ilość samych ataków jest mało zauważalna. Podobną niesławą cieszy się Feniks przydało by się trochę balansu.
2. U Darkling przy wzroście poziomu o 4 lvl, zauważyłem że ma przesadzoną skuteczność, aż do 666% przy wrzucaniu gruboskórności czy też inkantacji, gdzie Pantera przy podobnym wzroście lvl daje wtapianie na 120%, (ps. szatan maczał tu paluchy) Przydał by się balans skuteczności i rozdziału PA.


Tyle ja zauważyłem, dane zebrałem na podstawie obserwacji mogą być nie precyzyjne, jeśli ktoś ma info o pozostałych petach niech dołączy swoje opisy innych petów do których ja nie miałem dostępu i informacji, o wadach zaletach dziwnych albo niedorzecznych zachowań waszych pupili.

Pozdrawiam

Autor:  Shorty [ 29 Sty 2013, o 13:50 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

Tluk - Co do obrony na uroki nie zgodze sie ze slaba.

Nie raz atakowalem z nim 80-85 lvle druidow czy vdkow ktorzy nawet przez 2 rundy nie mogli mu wbic zadnego uroku. Wiekszosc urokow odpiera bardzo dobrze. Nawet na wezach ktore maja mocne uroki potrafi ustac cala inste bez zgona. Problemy zaczynaja sie w pvp gdy ma przeciwko sobie kogos 100+

Autor:  mandaryn3d [ 29 Sty 2013, o 15:41 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

Hard napisał(a):
Plox – mieszane opinie.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 4, średnia 2,5 akcji na turę
Obrona dystansowa i uroki dobre
obrona fizyczna słaba

Maksymalna ilość akcji ploxa to 5. Nie raz atakuje szpila i 4x UC(pięknie to na pvp wygląda). Ważne są też odporności, Plox ma wysokie na magię(co czyni go skutecznym na duszkach, grzesiu, smoku soplach, fyo oraz grupkach magów przed fyo), a niskie na obrażenia fizyczne(widać głownie na grażynie, rogatych i grizzli).

Btw. Zrobiłeś literówkę w nazwie Ploxa.


@edit Zapomniałem napisać, gdy Plox dostanie Kontrolę Oddechu, to bardzo rzadko zwiększa liczbę ataków(sądzę że ma to mały lub niewielki wpływ), natomiast widać poprawę w obronie, szczególnie przeciwko grupom używającym ataków mieszanych(np. grupki magów przed Fyo).

Autor:  Kirliash [ 29 Sty 2013, o 16:59 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

Pies biały od Wilczego 5K złota i 3pl.
Maksymalna ilość akcji na turę wynosi 4, średnia 2,5 akcji na turę.
Obrona fizyczna i dystansowa - dobra
Obrona przed urokami - słaba

Ogar od 40 jest wstanie dać w pvm 5akcji na ture,od 30 do 39 sie nie zdażyła,u mnie taka sytuacja

Autor:  seba11pl [ 29 Sty 2013, o 17:17 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

1.Obrony ogara są słabe - np geo bije w niego około 500...
2.Ogary są głupie bo np. dostają serie z dystansu i jakiś tam cios z fizycznego a potem 100% na jeden def - kiedy mają uciekać powinny dawać full defa i ucieczke a nie ataki - właściwie to jest do wszystkich petów...

Autor:  Calipsis [ 29 Sty 2013, o 19:02 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

Ilość akcji podejmowanych przez ogara zalezy od ilości PA. Biały normalnie gryzie do 4 razy, gdy dostanie kontrolę oddechu czasem gryzie i 5 razy. Podonie działają debuffy zmniejszające ilość PA. To dotyczy wszystkich petów.

Autor:  Hard [ 29 Sty 2013, o 23:30 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

Dzięki za to że włączyliście się do tematu, dzięki wymianie informacji możne bardziej poznamy co który pet potrafi :D.

Dodatkowo dodam że przeprowadziłem mały eksperyment, gdzie w walce ja sam nie atakowałem i pozwoliłem by pet walczył sam z mobem:
Adelweig stary 30lvl kontra Darkling 84lvl ( 30 walk, 117 rund )
Podsumowanie : http://scr.hu/726/rzewc
Liczba akcji wykonanej w rundzie
Jedna akcja na rundę 15,38%
Dwie akcje na rundę 33,33%
Trzy akcje na rundę 35,90%
Cztery akcje na rundę 16,24%
Pięć akcji na rundę 0,00%

Jak widać 2 i 3 akcje najczęściej występują gdzie prawie zawsze jedna lub dwie z nich to buf/debuf , tak wiec w walce słabo się sprawuje choć opis i cena przy obciach zakupu możne insynuować coś innego.
A co do rozdziału PA, nawet kiedy nie używa debufa to i tak atakuje najczęściej 2-3 razy nie wiem czy koncentracja by tu coś zmieniła, zresztą czy to normalne by inke dawać na 666% ????

Czekam na kolejne wasze spostrzeżenia :D

Autor:  Kyth Moire [ 29 Sty 2013, o 23:43 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

Nie zdziwiłbym się, gdyby ta inka była mimo wszystko na 1 PA. Na tyle można wrzucić przy 200 wiedzy (o ile max poziom), co jak na 80 lv jest możliwe. Po tej granicy procenty potrafią naprawdę szybko przyrastać - przy ilu można rzucić źródło na 1 PA przy 2000% skuteczności?
Pantera to "fizol", więc tej wiedzy na pewno nie ma zbyt wiele.
Niestety, taki balans. Twig i drakling mają mocniejsze ataki, lecz w mniejszej liczbie. Dlatego sam wolę pety bijące wręcz; zazwyczaj bardziej się starają. Z drugiej strony, jak już dystansowcy postanowią dać salwę ataków, mało jaki pet potrafi to przebić...

Ogólnie, lubię swoją panterę. Potrafi zadać 1/3 tego co moja postać, a dzięki ilościom ataków skutecznie odwraca uwagę od ataków dystansowych. Kudłacz też jest przyjemny; kiedyś biłem wszystkie duszki, samemu nie wyprowadzając ataków; kudłacz zdołał je "usolować", często z przyzwoitym zapasem hp. Twig i drakling nie daliby rady; za mało ataków, więc w końcu by padły. Tłuka nie zdążyłem poznać, lecz sądząc po opinii niektórych graczy, poradziłby sobie choćby dzięki krwawce.

Też sądzę, że dystansowcom zbyt bardzo brakuje ataków. Lecz to powinni sprawdzić testerzy, sprawdzając ich możliwości "solowania" niektórych bossów. Akurat solowanie leży w zasięgu petów z trzeciej klatki.

Autor:  Shorty [ 29 Sty 2013, o 23:55 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

Jak dla mnie to wlasnie petom fizycznym z 3ciej klatki brak atakow dystansowych.

Zauwazcie ze Twig i Drakling moga wrzcic jakis debuf / walnac na dystans jak i oba pety maja krwawienie. Co to oznacza? Atakuja na wszystkie 3 strefy, gdzie i tluk i kudlaty po dostaniu korzonkow moga jedynie zdebufowac klatwami bo atakuja tylko na 2 strefy co imo jest niesprawiedliwe.

Dlatego apelowalbym do kogos kto zajmuje sie petami i ich mechanika. Dodajcie tlukowi i kudlaczowi ataki dystansowe. Kudlacz moze miec cos ala tapniecie (1 target) a tluk rzut glazem cos ala drzewce.

@down

Mi chodzi tylko wylacznie o 3cia klatke i o badz co badz sprawiedliwy podzial bo obecnie jest to ciut krzywdzace dla petow fizycznych. Owszem im mniej skilli tym lepiej dla peta jednak takie cos zbytnio im by nie zaszkodzilo a nie wylaczaloby ich kompletnie z walki po wrzuceniu korzonkow. // Oczywiscie nie musi byc to dodatkowy skill ale moznaby cos pomyslec nad tym by oba pety nie byly tak latwo eliminowane z walki vs dru (oczywiscie nie narzekam na nie bo tluk to przekox jednak czuje ze porownujac je do magicznych czegos im jednak brakuje)

Autor:  Kyth Moire [ 30 Sty 2013, o 00:00 ]
Temat postu:  Re: Propozycje i uwagi do naszych petów-czyli pogromcy mitów

W PvP, owszem - atak dystansowy by się przydał. Lecz w przypadku PvM, im pet jest prostszy i bardziej przewidywalny, tym bardziej się przydaje. Trudno mi porównać panterę z fenixem, gdzie ten drugi może zrobić wszystko - od stania kilka rund i rzucanie buffów gdy tylko znikną, do nawalania z meteo. Z panterą to łatwe; o ile nie dostanie dużego łupnia, można spodziewać się od 2-3 do 6 ataków.
Odporność na korzenie? Mogłoby to zbyt mocno wzmocnić te pety, chociaż nie byłby to taki zły pomysł.

UP. Pantera to tylko przykład, bo z nią najlepiej się znam. Niemniej, np. kudłacz to proste rozwinięcie pantery, wzmocnione dyńką, taranem czy ochroną kosztem okrzyku (sam mogę wrzucać) czy wtapiania.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/