Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Modyfikacja odporności na uroki
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=25675
Strona 1 z 2

Autor:  Kyth Moire [ 31 Sty 2013, o 18:20 ]
Temat postu:  Modyfikacja odporności na uroki

Zmęczony zbyt wieloma tematami dotyczącymi VD, postanowiłem założyć osobny wątek, skierowany ku jednemu z moich pomysłów odnośnie balansu. Temat dotyczy wyłącznie tego pomysłu, a nie ogólnej sytuacji VD - jak ktoś ma swój pomysł, proszę otworzyć własny temat.

1. Odporność na uroki ma wpływ na dwie rzeczy; odbicie uroku oraz redukcję obrażeń. Te dwie rzeczy są aktualnie nierozerwalnie związane.

2. Uderzenia cienia jest bardzo podobne do Kuli ognia (MO). Mało tego; jest lepsze !
Ma większą bazową celność, mniejsze zużycie many, a także szanse na zatrucie.
Jeśli MO ma lepsze obrażenia, to wyłącznie dzięki inkantacji, wrażce... i odpornościom. Jako że VD ma inne zalety (debuffy), odporności na uroki muszą być odpowiednio wyższe (inaczej byłby znacząco lepszy)

3. Na najlepszych mobach/bossach, te odporności muszą być wręcz niezwykle mocne, by nadal występowała różnica. W związku z punktem nr 1., oznacza to że na lodowej VD ma niską szansę na wrzucenie uroków + niskie obrażenia.

4. Htaga. Nie dość, że dalej istnieje 100% odporności na uroki (czy tak będzie?) to istnieje oczyszczenie. To okropne ! Jedną z przewag VD nad łukiem jest zaćmienie - niezwykle korzystne w przypadku tego bossa. Mniejsza szansa, że trafi UC. Co z tego, jak teraz się z tego oczyści?
Zamiast wzmocnić VD, raczej go osłabili... wzmacniając htage (czyści się z m.in. mierzonego itd).

5. Co jest ponadto przewagą VD nad łucznikiem? Ukaz ! Lecz... istnieje (częściowa) odporność na ukazanie. Po co, wobec tego, znacząco obniżać szansę wrzucenia szpilki czy zatrucia (które łucznik wsadza znacznie łatwiej)? Można ułatwić wrzucanie debuffów, lecz zwiększyć odporność na ukaz.

6. Czyli osłabić odporności na uroki na htadze? Wtedy VD niczym MO - będzie miał niewiele niższe obrażenia + debuffy. Wtedy MO zacznie być pomijany, na rzecz sheeda/łuka/ryca (ochro lub debuffy).

7. Wszyscy, co śledzą temat VD znają już meritum; oddzielić odporność na uroki od redukcji obrażeń na uroki. Osłabić odporność na uroki na niektórych mobach/bossach (nie zmieniając redukcji obrażeń).
Pod względem mechanicznym, odporność na uroki nie miałaby już wpływu na odbicie z uroków. Zamiast tego trzeba by stworzyć całkowicie nową odporność.

8. Sama w sobie, zmiana nie zmieni NIC poza wybranymi mobami/ bossami (może nawet tylko i wyłącznie htagą?). W przypadku wszystkich innych potworów czy graczy, nowa odporność byłaby RÓWNA redukcji na uroki. Wszelki sprzęt z odpornościami na uroki działałby dokładnie tak samo.

9. Pomysł pozwoliłby tworzyć specyficzne mieszanki; potwory całkowicie odporne na debuffy, lecz podatne na uderzenie cienia.
Skojarzenie z Popielem? Słusznie. Szpilki VD nadal by nie wsadził, lecz mógłby zabić.
Skojarzenie z Valdarogiem? Jak rzuci 100% odporności na uroki, to nadal VD nic nie wsadzi. Lecz będzie mógł go ranić z UC.
Oczywiście, pkt. 9 to tylko teoretyczna możliwość; nie jest ona przymusowym skutkiem propozycji. Może być nadal tak jak jest.

10. Ponadto, istnieje możliwość zmiany lalki/haku (jeśli administracja uzna to za stosowne). Być może wymaga to jeszcze kolejnej odporności (odbicie lalki/haku), która tym razem byłaby stała dla WSZYSTKICH graczy i bossów. Rzecz jasna, o ile stwierdzono by, że lalka/hak musi być jednocześnie odbijana i redukowana z odporności (lecz odbijana w mniejszym stopniu niż inne uroki).

11. Rzecz jasna, ułatwiłoby to wrzucenie też innych debuffów dla innych klas (m.in. korzenie).
Powtarzam, działoby się to tylko na ściśle wybranych mobach/bossach, nie w PvP. Ponadto, nawet to można ominąć (czyli wzmocnić tylko i wyłącznie uroki VD), chociaż to już wymagałoby odrobinę więcej pracy. Sądzę, że analizując przypadek haku, każdy już domyślił się jak by można to zrobić.
Chociaż, w przypadku korzeni na Cieniu, wystarczy zwiększyć odporność na korzeń -> skutek będzie podobny jak ze zwiększeniem odporności na ukazanie.

Edit:
12. Jeszcze jedną możliwością, o której chciałem wspomnieć, to otępienie. Myślę że przy powyższej zmianie VD będzie już wystarczająco wzmocniony, niemniej istnieje jeszcze jedna zaleta powyższego rozwiązanie.
Otępienie może zmniejszać szansę odbicia z uroków. Jako że odbicie z uroków byłoby oddzielone od odporności na uroki, otępienie NIE ZWIĘKSZAŁOBY obrażeń z lalki/haku/UC. Nie działałoby jak wrażka u MO.

Dziękuję za uwagę. Wszystkich "jestem za" proszę, by nie pisali w tym temacie. Jeśli moderatorzy się zgodzą, będę raportował taki spam do usunięcia.

Autor:  BloodlineMage [ 31 Sty 2013, o 18:39 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Jestem za

A tak całkiem poważnie. Chcesz bić? To zrób mo. Temat tępy i będzie bez odzewu. Sorry, ale oddzielisz atak urokiem od UC, to pogrom w pvp. Teraz jakie resy będą działać na vd? Energia? Teraz cytat z czatu: szukam druida, ryca, łuka i vd/barby/mo. Pozdro.

Vd ma ukazanie śmierci-->załamanie, aurę, zatrucie, otępienie, szpilę, haki= debuff.
Mo jest typowym nukerem (bije).
Barb też jest nukerem (bije, ale inną strefą ataku).
Łuk jest debufferem. Ma mniejszą ilość debuffów od vd, ale wbija je nieco łatwiej.
Rycerz - podstawa party, rozkaz, ochrona.
Druid- nie muszę tłumaczyć, też podstawa party.
Sheed- Debuff, ale bardziej dla barby. Dodaje pa. Cenny na wiele bossów.

Chcesz grać wybraną profą? Pogódź się z tym, do czego służy. Każdy chce bić mocno. Ale nie da rady niekiedy.

Autor:  Kyth Moire [ 31 Sty 2013, o 18:55 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Cytuj:
8. Sama w sobie, zmiana nie zmieni NIC poza wybranymi mobami/ bossami (może nawet tylko i wyłącznie htagą?). W przypadku wszystkich innych potworów czy graczy, nowa odporność byłaby RÓWNA redukcji na uroki. Wszelki sprzęt z odpornościami na uroki działałby dokładnie tak samo.
Jeszcze raz
Cytuj:
Wszelki sprzęt z odpornościami na uroki działałby dokładnie tak samo.
Powtarzam, działoby się to tylko na ściśle wybranych mobach/bossach, nie w PvP
Przypomnę też
Cytuj:
6. Czyli osłabić odporności na uroki na htadze? Wtedy VD niczym MO - będzie miał niewiele niższe obrażenia + debuffy. Wtedy MO zacznie być pomijany, na rzecz sheeda/łuka/ryca (ochro lub debuffy).
W kontekście innych punktów, jasno wynika że przewidziałem tą możliwość.

No, i gratuluję czytania ze zrozumieniem. Trzy razy w poście zaznaczyłem, że zmiany będą dotyczyć tylko wybranych elementów gry (szczególnie htadze), a ty nadal swoje. Dobrze że chociaż edytowałeś post, nawet jeśli tylko popisałeś się głupotą.

Jedyne co ma VD, a nie ma łuk, to zaćmienie. Hak, lalkę i ssanie pomijam. Nie ma to większego znaczenia na htadze. Otępienie nie daje takiej przewagi, by przeważyło odbicie uroków z odporności, z którym łuk nie musi się zmagać.

No, i gram łukiem. Nie mów, że nie umiem grać VD albo że nie mogę się z tym pogodzić; w pewnym sensie, działam właśnie na swoją niekorzyść. VD będzie równie dobry jak łuk (VD - szansa na ukazanie + zaćmienie, łuk przede wszystkim zabieranie PA i bez konieczności posiadania ochro na hlv).
Łuk wbija "nieco" łatwiej debuffy? Byłeś kiedykolwiek na htadze? Dwa razy łatwiej, byłoby bliższe prawdy. Powiedziałbym, że nawet lepiej; gracze zbyt często nie doceniają zabrania tych marnych 6 PA. Choćby boss miał ich setkę, 6 PA w deff różnicy to różnica.
Nie mówiąc, że sprawę piachu ułatwia m.in. front sheeda czy dyńka barby... tak jak wszelkie debuffy działające na ataki wręcz/dystans, ale nie wpływające na uroki.
A łuk + buffy ryca bije może dwukrotnie lepiej niż VD. Zwłaszcza, z ognistej na wrażce :)

Autor:  BloodlineMage [ 31 Sty 2013, o 19:26 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Jak ja chodziłem na Htage, to Ty biłeś gobliny na wzgórzu. A temat był tak nudny i oklepany, że po prostu nie przeczytałem do końca. Nie chciało mi się. I tak tego nie wprowadzą. Gdyby vd był ok, nie byłoby dymków. Vd był za silny, wprowadzili dymki. Vd w pvp jest pogromcą, barb np przeszkadza w pvp. Każda profesja ma wady i zalety. Szczerze mówiąc jak zakładałem konto, nie widziałem komunikatu: Musisz założyć vd. Twoj wybór. Jak na początku się źle grało, trzeba było założyć inną postać. Teraz wyobraź sobie Taern bez vd. Mo do bani, tylko barbe by się brało na bossy. Pod pvp też niezbyt, bo szpili i aury nie ma.

Autor:  Kyth Moire [ 31 Sty 2013, o 19:28 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Ja zarejestrowałem się w kwietniu, a ty w lipcu. Nie wiem jak długo grałeś przed rejestracją na forum, ale baaardzo wątpię, byś znacząco więcej wiedział o grze niż ja.
Nie chciało ci się czytać? I jeszcze się wypowiadasz? W takim razie, twoje zdanie jest bezwartościowe.
Czy muszę powtórzyć trzeci raz, że zmiana NIE wpłynie na PvP? Ze można regulować zmiany, wprowadzając je albo wyłącznie na htadze, albo w całej grze? Czy w końcu nauczysz się czytać i myśleć?

Autor:  BloodlineMage [ 31 Sty 2013, o 19:35 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Nie nauczę się. Nie wiem co to da. Vd będzie albo mocniej bił, albo lepiej wsadzał uroki. Chcesz mocno bić- zrób mo. Chcesz lepiej wsadzać uroki- zrób łuka. Vd jest łącznikiem między łukiem, a mo. A pierwszeństwo w ataku to dosyć dużo. Porównuj daty. Zacząłem grac 17 czerwca 2k11. Porównuj czas spędzony przed grą, a nie daty. równie dobrze możesz grać godzine dziennie przez 10 lat, a mniej wiesz jak siedząc 5 po 20h dziennie. Zresztą, nie chce mi się z Tobą dyskutować, bo jesteś dla mnie laikiem. Zeszły konkurs wiedzy o taern wygrałem nawiasem mówiąc. Zobaczymy jak Ci pojdzie w tym roku :o

Autor:  Kyth Moire [ 31 Sty 2013, o 19:39 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Nie biorę udziału w tym konkursie, ze względu na wymóg używania team speaka. Jakość moich słuchawek nie jest wystarczająca, o necie nie wspominając. Niemniej, gdyby było wyłącznie w formie pisemnej, miałbyś godnego konkurenta. Mechanikę gry znam niemalże na pamięć, tak samo jak większość questów.
Chcesz być głupi - idź gdzie indziej. VD bije słabo i tragicznie wsadza uroki w przypadku htagi. Oznacza to, że jest słabszy od MO i słabszy od łuka, a także nie spełnia swojej roli jako kombinacji tych dwóch klas. To, że o tym nie wiesz dobrze świadczy o twojej wiedzy o grze. Rozumiem, że już nie masz argumentów i dlatego popisujesz się dawną wygraną?
Pierwszeństwo w ataku niewiele da, gdy boss zarzuci całkowitą odporność na uroki. Nic też nie daje, jak VD nie zdoła nawet przedłużać szpilki, bo cień ciągle odbija z odporności.

Autor:  BloodlineMage [ 31 Sty 2013, o 19:43 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Tak, da niewiele. Warto zmienić Htage, a nie VD. Miał być zmieniony, no i wyszlo z deszczu pod rynne. Mówisz o Htadze, a chcesz zmienić pół gry. Zmień moba, nie klase.

Autor:  Kyth Moire [ 31 Sty 2013, o 19:49 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Jak? To jest właśnie sedno tematu, gdybyś nie zrozumiał. Należałoby ułatwić wsadzenie uroków przez VD, a przy aktualnych rozwiązaniach oznacza to zwiększenie obrażeń z UC, czyli marginalizacja MO. Można by co najwyżej zmniejszyć jego wiedzę, lecz to tylko częściowo załatałoby problem. To najprostsze rozwiązanie, a fakt że nie zostało wykorzystane oznacza, że wady przeważają nad zaletami.
Nie chcę zmienić pół gry, chociaż pomysł teoretycznie to umożliwia. W niektórych przypadkach byłoby to korzystne (Popiel, Valdarog). Dawałoby to też ogromne możliwości przy balansowaniu mobów i pvp. Htaga to tylko jeden element, patrzę znacznie szerzej i w przyszłość. Będą kolejne bossy hlv, gdzie problem znowu się pojawi.

Autor:  BloodlineMage [ 31 Sty 2013, o 19:56 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja odporności na uroki

Mają być podklasy (hahahha też w to nie wierzę), może modyfikacja sprzętu, sety i takie tam. Jedyne co, to milej byłoby wprowadzić czar z 80% odporności na uroki,a nie 100. Usunąć mycie, bo z myciem to ja nawet łukiem mam problem z debuffowaniem. A tak nawiasem, nasz druid zawsze wsadza korzeń w cienia i jakoś nie ma z tym problemów.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/