Odpowiedz  [ 1 post ] 
 Tematy dla KGB do bloga: 1. Resp Czempów. 
Autor Wiadomość
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 13 Paź 2011, o 23:18
Posty: 92
Podziękowano: 123 razy
Otrzymanych podziękowań: 173 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Tematy dla KGB do bloga: 1. Resp Czempów.
Witam all.

Tytułem wstępu: wywołany do tablicy (a może skutecznie zmotywowany) końcówką wpisu pod artykułem KGB na blogu odnośnie sugestii co do tematów następnych wpisów (http://blog.taern.com/chcesz-zrobic-to- ... low-kilka/), postanowiłem wrzucić kilka pomysłów. Szykowałem się do tego już od dobrych paru dni, ale niestety miałem kilka wyjazdów służbowych etc no i dopiero znalazłem moment na sklecenie kilku postów. Wiem, że KGB sugerował priw ale pomyślałem że ciekawiej (również dla niego) będzie jak każdy taki temat zostanie obgadany przez forumowiczów.
Oczywiście nie chcę robić KGB konkurencji na tym polu (tym bardziej, że przyznaję bez bicia, iż moja wiedza o grze jest zdecydowanie uboższa od tej którą dysponuje KGB), bardziej zależy mi na tym aby taki fajny projekt utrzymał się (pamiętacie taerniaka?) – więc na ile mogę na tyle pomogę :lol: .

Będę zgłaszał kolejne propozycje w osobnych postach celowo:
- po 1 pozwoli to na swobodną dyskusje i hejty na dany temat,
- po 2 dzięki temu w ferworze dyskusji nei zginie któraś z propozycji,
- po 3 inni gracze będą mogli skorzystać z takiej formy i w uporządkowany sposób dać również swoje propozycje.

Temat 1: Resp czempów

Pierwsza podstawowa a nawet fundamentalna sprawa to opis aktualnego systemu. Fajnie by było poczytać o czempach cos bardziej swobodnego a jednocześnie wypełnionego wiedzą w porównaniu do suchych informacji z Wiki i forum. Ciekawa byłaby też analiza w stylu: Czy aktualny system jest dobry/neutralny?, czy faktycznie czempy powinny respić zgodnie z algorytmem czasowym? Co by było jakby było inaczej? I inaczej tzn jak?
Żeby dodać smaczku mógłbyś podać kilka przykładowych czempów z ich miejscem oraz czasem respienia uzupełnionymi o praktyczną wiedzę z gry. Każdy wie że czempy mają swoje mniej i bardziej „ulubione” miejsca z obszaru respienia, czas respa też ma swoje prawa :D .
Myślę że jesteś również w stanie wyciągnąć nieco danych z statystycznych z systemu, które również urozmaiciłyby taki temat.
Zasadnicze pytanie ciśnie się na usta: czy taki system jest neutralny? Czy też zbytnio faworyzuje nolifów i graczy z długim stażem, tudzież rozległymi znajomościami?
Sam się zastanawiam jaka była intencja Dryga i spółki w tym zakresie. Wydawać by się mogło że czempy to bardzo neutralny pomysł w stylu: masz szczęście trafiasz na Czempa i masz ciekawego przeciwnika, fajny exp no i nie ukrywajmy sporą szansę na cenny lot. Ciekawe urozmaicenie rozgrywki w dodatku dostępne dla wszystkich (oczywiście ujmując naturalne ograniczenia levelowe). Jednak realnie patrząc stałe ramy czasowe i dosyć ścisłe miejsca respów tą losowość niwelują praktycznie do zera. Nowy gracz ma minimalną szansę na walkę z czempem powyżej kruczego.
Ja sam pamiętam jak zaczynałem grę i po 20+ lev lubiłem expić na wymarłej. Instancja zazwyczaj wymarła (jak zresztą nazwa wskazuje) zapełniała się w określonych momentach (zgodnych z respem czempów) rojem graczy z wysokimi levelami. Po tym jak ktoś już trafił Czampa następował natychmiastowy exodus i mapka znowu zamierała.
Tutaj właśnie tkwi moim zdaniem sedno tego tematu: czy to tak właśnie miało działać? Czy taka była intencja? Moim zdaniem aktualnie w Taernie czempy to kolejne intratne źródło szybkiego zarobku dla wysokich leveli a element losowy został praktycznie wyeliminowany.

Tutaj ciekawostka: pojawiające się głosy oburzenia na zlecenia od maga – respi on w zdecydowanie bardziej losowy sposób i to już się high levelom nie podoba że taki 40 lev Lolek może sobie wziąć zlec od maga i co już budzi powszechne zgorszenie oddać uzyskując ciekawy drop. Jakim prawem? Pytają się gracze przyzwyczajeni do sytuacji właśnie z czempami.

Żeby dodać szczyptę pikanterii proponuję abyś poruszył również temat trzymania w sekrecie wiedzy o czasie respu. Było kilka tematów na forum i pojawiali się odmieńcy którzy podawali co nieco info w tym temacie. Ostracyzm jaki ich otoczył jest również, myślę, warty zanalizowania i opisania. Najbardziej zagorzali tu są neofici (jak zresztą zazwyczaj bywa) – sam ledwo dołączył do gildii i nabył ta wiedzę od „starszych” kolegów ale innym będzie bronił do niej dostępu jak lew :evil: .
Tutaj tez jest drobna ciekawostka – wydaje się że czempy to pomysł bardziej pasujący do gry solo a nie gildiowej, a w wyniku takiego a nie innego systemu dający przewagę graczom z gildi (to zresztą temat na osobny pomysł, który również opiszę).

Tyle ode mnie i tak się rozpisałem ponad plan – kolejne tematy obiecuję robić krótsze :D .

Pozdrawiam
Lisario


2 Gru 2013, o 16:08

Podziękowali: 2 Nicolay (2 Gru 2013, o 18:57), Rabu (17 Sty 2014, o 16:12)
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 264 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron