Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

[IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=34395
Strona 1 z 2

Autor:  Kesus [ 13 Lut 2014, o 11:10 ]
Temat postu:  [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

Witam,
Byłbym za przywróceniem kilku mniejszych upów.

Dlaczego? Wraz z Złociutką gadaliśmy o tym i są zauważalne zmiany po upk'u małym co były,a duże.

Jakie to zmiany?
Zmiany w postaci lagów,wywalania serwerów. Podczas ostatniego turnieju w dniu 31 lutego wywaliło graczy podczas turnieju,był zablokowany dostęp,lagi niemiłosierne.. Więc można było by pomyśleć nad kwestią mniejszych upów ,ponieważ są bardziej przydatne i nie lagują aż tak serwera i graczy grających w taern. I każdy mniejszy up było by trzeba odkrywać,szukać itp.

Dołączam ankietę.

Autor:  Dragonn [ 13 Lut 2014, o 11:43 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

A co z ciągłym ładowaniem lokacji po czyszczeniu pamięci?

Autor:  Largo [ 13 Lut 2014, o 12:10 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

Dragonfire78 napisał(a):
A co z ciągłym ładowaniem lokacji po czyszczeniu pamięci?


Ponownie ładuje tylko instancje, których to dotyczy, a przynajmniej tak miało być po up'ie, który wykonali kiedyś ;-)

Autor:  Podwójny [ 13 Lut 2014, o 13:06 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

Oczywiście są plusy i minusy upów i mniejszy tak jak i większych. Od tego rekrutowani są nowi testerzy, żeby te błędy były znikome 8-)

Autor:  rzuff [ 13 Lut 2014, o 14:12 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

Kesus napisał(a):
są bardziej przydatne i nie lagują aż tak serwera i graczy grających w taern


I aż tylu zwolenników zagłosowało ?:D
Przecież to się kupy nie trzyma..


Małe i częste upki są fajne, bo widać, że gra się zmienia i można wszystko ogarnąć, z drugiej strony ciężko w miniupie wprowadzić krainę dla koxów czy balans.. a rozbić pewnie tego nie szło.
Nie mają natomiast wpływu na lagi..

Autor:  barnostary [ 13 Lut 2014, o 15:00 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

Kesus napisał(a):
Podczas ostatniego turnieju w dniu 31 lutego wywaliło graczy podczas turnieju,był zablokowany dostęp,lagi niemiłosierne..


1.Nigdy nie ma 31 lutego
2.Podczas bla turniej bla bla bla bla wywalilo graczy podczas turnieju?
3.Serwer padł bo za dużo osob bylo...

Autor:  rzuff [ 13 Lut 2014, o 15:10 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

barnostary napisał(a):
3.Serwer padł bo za dużo osob bylo...


Od tego chyba serwery jeszcze nie padają :D

O ile mnie pamięć nie myli to jakieś DDoSy były.

Autor:  Gildartz [ 13 Lut 2014, o 15:29 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

rzuff, padają. :) już nie jeden raz s3 leżał i kwiczał podczas niektórych eventów lub zapowiadanych hh. Tylu graczy było, że był lag na lagu i lagiem poganiał, aż w końcu puf! - serwer padał i mieliśmy crash. :)

Odnośnie samego tematu. Mniejsze upy wchodzą częściej, więc zawsze lepiej widać, że coś się dzieje. Duży up wejdzie raz na rok/pół roku i pustki przez resztę czasu, a jak już wejdzie, to sporo bugów. No ale wiadomo - duża treść wprowadzona to więcej bugów; mała treść to mniej bugów. Logiczne. :) Aczkolwiek niektórych, jak wspomnieli wcześniej, nie da się rozbić na części i trzeba wprowadzać naraz. Są więc i takie, i takie, nie da się tylko jednego rodzaju upów robić.

Autor:  Gerardor [ 13 Lut 2014, o 16:16 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

UP'y są większe/mniejsze w zależności od tego jak duże mają zostać wprowadzone zmiany. Po każdym większym UP'ku dobrze wiemy, że nieuniknione są bugi i często są potrzebne małe restarty serwera. Co do wyrzucania z gry to jest związane z rożnymi powodami ale także i ilością osób online na danym serwerze. Jeśli serwer zostanie przeciążony to po prostu pada i bum! musimy odczekać pewien czas na ponowne zalogowanie, dlatego często podczas turniejów serwer potrafił paść.

Autor:  Heavenmaker [ 13 Lut 2014, o 16:20 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Up'y - duże i co z nimi związane.

Gildartz napisał(a):
rzuff, padają. już nie jeden raz s3 leżał i kwiczał podczas niektórych eventów lub zapowiadanych hh. Tylu graczy było, że był lag na lagu i lagiem poganiał, aż w końcu puf! - serwer padał i mieliśmy crash.

problemem nie jest ilość graczy :) tylko mix czynników:
1) duże zagęszczenie znacznej ilości graczy w kilku lokacjach
2) duże zagęszczenie znacznej ilości mobów eventowych w kilku lokacjach
3) wywołane pkt 1 i 2 lagi
4) lagi skutkują relogami, duża ilość relogów w krótkim czasie działa jak DDoS

efekt: puf!

:)

@topic
fascynuje mnie w ogóle pomysł na to, żeby dyskutować jakie mają być upki bo zasadniczo jest to kompetencja należąca jedynie do twórców i to jaki może być dany upek, jest pochodną wielu zmiennych, z których gracze znają często mniej niż połowę -> oczywiście dopuszczam myśl, że za jakiś czas, w kontekście nieniejszego tematu, padnie na forum, że administracja już nawet o upkach nie chce z graczami rozmawiać :lol:

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/