Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

[IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=34433
Strona 1 z 3

Autor:  ViconiaDeV [ 15 Lut 2014, o 15:16 ]
Temat postu:  [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Otóż wiele osób narzeka jak łatwo padają przy ataku na daną niekorzystną dla nich strefę. Dla postaci magicznych jest to strefa fizyczna a dla fizoli uroki. Moim zdaniem można by troszeczkę to ograniczyć wprowadzając nowe psycho umiejętności do nowych przedmiotów/jeszcze nie istniejących.

Proponuje wprowadzić 2 psycho umiejętności (nazwy robocze):
Wiedzę bitewną i Giętki umysł

Wiedza bitewna - Poprzez udział w wielu bitwach i potyczkach magowie zdobyli wiedzę na temat taktyk wojowników, przez co pozwala im to skuteczniej się bronić przed ich atakami
Dla postaci magicznych: poziom wyjściowy to 25% i +2 % co poziom psycho

Oznacza to, że na 1 poziomie rarka licząc obronę fizyczną dodajemy 25% punktów wiedzy postaci tak jakby to była zręczność.
Przykład ktoś ma 10 zreki i 200 wiedzy Z 25% wiedzą bitewną jego obrona liczy się jakby miał 10+50 = 60 zręki. Dużo to nie jest, a polepszy o pare % obronę postaci magicznych.

Giętki umysł - Lata walk z magami spowodowały, że wojownicy trenując ciało zaczęli trenować umysł. Po to aby łatwo nie poddawać się urokom. W ten sposób wyrobili sobie szereg odruchów, które dzięki wysokiej zręczności częściowo pomagają uniknąć omotania urokami wroga.

Analogicznie: Ktoś ma 60 wiedzy i 200 zreki obrona dla uroków liczy mu się jakby wiedzy miał 60+50=110.

Myślę, że jest to pomysł pozwalający na większą alternatywę w buildach postaci. Jak zwykle dodaje ankietę i czekam na komentarze:)

Uwaga żadna z tych umiejętności nie dodaje wiedzy czy zręki przy atakach, rzucaniu bufków jedynie przy liczeniu szansy na obronę!

Autor:  Nicolay [ 15 Lut 2014, o 15:42 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Jak najbardziej za - już wcześniej chodziło mi po głowie coś podobnego, tyle tylko, że w postaci rarków dla psycholi dodających zręke i/lub procentową wartość obrony wręcz i na vice versa - wartość obrony psychicznej dla fizoli i itemy z wiedzą. Ten pomysł wydaje się jednak lepszy, wobec czego jak najbardziej popieram.

Autor:  Tenzin [ 15 Lut 2014, o 16:05 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

jestem jak najbardziej za ale... troszke oslabic % z urokami u rycerzy powinno sie gdyz na takim 100lvlu + rycek ma 160wiedzy, res urok + duzo zreki i bedzie szczerze troszke przekokszony(pewnie z resami na korzo /ukaz te skille beda mu musialy wejsc na 14% max)

Autor:  Torkil [ 15 Lut 2014, o 16:55 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Tenzin napisał(a):
jestem jak najbardziej za ale... troszke oslabic % z urokami u rycerzy powinno sie gdyz na takim 100lvlu + rycek ma 160wiedzy, res urok + duzo zreki i bedzie szczerze troszke przekokszony(pewnie z resami na korzo /ukaz te skille beda mu musialy wejsc na 14% max)

Zważ na to, że rycerz nie ma obowiązku pakować w wiedzę i robi to kosztem innych statystyk, tak jak reszta fizoli. Nikt też nie zabrania dawać punkty w zręczność dla magów, a to że większość z nich tego nie robi...
Co do samego pomysłu, widzę tu dwie wady:
1. Jeśli będzie tylko jeden taki rar dla fizoli i jeden taki rar dla magów, to możemy zapomnieć o tym co powinno być w tej grze najważniejsze, a mianowicie różnorodności.
Rar taki będzie dosłownie obowiązkowy, a tym samym inne staną się w mniejszym lub większym stopniu bezużyteczne (chyba że będą dawać jakieś resy, wtedy w walce mag vs mag będą zamieniane w miejsce tych o których jest mowa w temacie; analogicznie z fizolami).
A więcej niż jeden taki rar na postaci? Przegięcie. Więc tak źle i tak nie dobrze.
2. Wyobraźcie sobie druida z takim czymś. Nie dość że trzeba ominąć krzaki (no dobra, mamy rar zwiększający nam obronę więc damy radę) to jeszcze go ubić w jedną rundę, lub zbić tyle hp by kumulował mu się debuff. A to wymaga trafiania przez kilka rund. Ale to już nie będzie takie proste, gdyż zręki liczonej w obronie będzie miał już 4 x więcej... (przykładowo)
A walka z MO?
Fizol broni się przed kulką/podpałką i innymi "dobrodziejstwami" mośka ze zręczności, więc tu się nic nie zmienia - żadnych zalet i wad w stosunku do tego co jest obecnie. Natomiast fizol ma już utrudnione zadanie by go trafić, gdyż ten nakładając rar będzie miał x razy więcej zręczności w obronie. I cały balans idzie się kochać...
(dobra, mo nie wrzuci nam wrażki i okrzyku bo będziemy mieli lepszą obronę na uroki, tyle tylko że dobry fizol w PvP teraz też nie da ich sobie wrzucić od tak)
Jedyny sens takiego raru dla fizola to wala z vd - jak dla mnie trochę za mało.
Oczywiście pod warunkiem, że staty na rar dla fizoli będą tak dobrane by nie mógł założyć ich mag - zwiększając jeszcze bardziej swój def w walce z innym magiem.

Autor:  Szymdaro [ 15 Lut 2014, o 17:15 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Nie wiem co o tym sądzić. Pomysł jest ciekawy, nigdy podobnego wcześniej nie widziałem, ale istnieją już modyfikatory obrony.

Poza tym 25% wydaje mi się zdecydowanie za dużo. Aquariusy i tusnami mają 4% na start, wyexpione działają jak kilkadziesiąt dodatkowych punktów. W twojej propozycji wyexpiony przedmiot na 7 lvl dawałby 37%, czyli graczom mającym ponad 600 wiedzy/zręki dodawałby do obrony ponad 220 punktów, niesamowite przegięcie.

Nawet nie chcę sobie wyobrażać walki moim rycem z takim MO, który ma 650 wiedzy i 250 zręki. Analogicznie mógłbym z powodzeniem zdejmować PA z uroków, deff liczyłby mi się jakbym około 380 wiedzy na rycerzu.

Pomysł nie najgorszy, ale zdecydowanie wymaga dopracowania.

Pozdrawiam

Autor:  Buszcik [ 15 Lut 2014, o 17:41 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Pomysł = modyfikator obrony fiz / mag

Autor:  ViconiaDeV [ 15 Lut 2014, o 18:18 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Torkil napisał(a):

1. Jeśli będzie tylko jeden taki rar dla fizoli i jeden taki rar dla magów, to możemy zapomnieć o tym co powinno być w tej grze najważniejsze, a mianowicie różnorodności.
Rar taki będzie dosłownie obowiązkowy, a tym samym inne staną się w mniejszym lub większym stopniu bezużyteczne (chyba że będą dawać jakieś resy, wtedy w walce mag vs mag będą zamieniane w miejsce tych o których jest mowa w temacie; analogicznie z fizolami).
A więcej niż jeden taki rar na postaci? Przegięcie. Więc tak źle i tak nie dobrze.

Moja propozycja dotyczy psychozdolności a gdzie ona będzie w jednym czy w kilku rarkach w tym lub innym wymiarze to już inna rozmowa.

Buszcik napisał(a):
Pomysł = modyfikator obrony fiz / mag

Nie zgodzę się z prostej przyczyny jeśli dasz modyfikator obrony fiz czy mag 10% to u każdego będzie 10% tutaj zależy od rozłożenia statów więc daje to możliwość różnych buildów:) Sam przykład mo z 200 wiedzy a vd z 300 już daje wymierną różnicę cóż wszystko zależy od buildu:)

Autor:  MultiWitamina [ 15 Lut 2014, o 18:30 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

weźcie pod uwage ze magowie maja skok farida który juz utrudnia strasznie trafienie na chwile obecna dodaj do tego % 3x 80% miss 2x skok farida myslicie ze zdarza sie taka sytuacja raz? dwa?
Potem podjazd 5x 12% no daj spokoj pomysl fajny ale wg mnie jest nie potrzebny.
Jak dodasz fizolom ochrone na uroki to znowu VD bedzie pisac ze są słabi a reszta wymiata musisz brac pod uwage wszystkie profesje a nie traktowac magiczne i fizyczne jak całosc.
Wiesz napewno zauwazylas ze kazda jest dobra na swój sposób profesja i trzeba o nich myslec indywidualnie wiadomo kazda traci zyskiem drugiej jedna skorzysta na bonusie druga straci a trzecia nie ma z tego tak naprawde nic..
Dla mnie w tym momencie taki ponus pasuje do podklasy "mnich" siła duchowa i fizyczna bo własnie to taki bonus z aktualnymi zrobi z magów cos niezniszczalnego:P pozdro
PS. uniki tez daj magicznym i tak nie dzialaja:P

Autor:  Nicolay [ 15 Lut 2014, o 18:35 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Wszystko przez pryzmat pvp :)

Może gdyby działało to tylko na mobach, ale to chyba trochę bez sensu, żeby podstawowa właściwość przedmiotu była bezużyteczna w pvp (choć może przedmiot nastawiony tylko i wyłącznie na pvm, jako zamiennik eq, mógłby się przyjáć.

Autor:  Willy [ 15 Lut 2014, o 20:15 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] Nowa psycho umiejętność - dla fizoli i magów

Pomysł już był analizowany w gronie inż. i nie przeszedł pomyślnie. Dodatkowo tj. napisał Buszcik po części rozwiązaniem było wprowadzenie umki mod obrony.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/