Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

[IDEA] PvP - Ochrona
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=34647
Strona 1 z 1

Autor:  QelDroma [ 25 Lut 2014, o 06:31 ]
Temat postu:  [IDEA] PvP - Ochrona

W nawiązaniu do toczącej się dyskusji, cytując bloga:

Cytuj:
„Dużo było ostatnio narzekania na ten element gry i ostatnio wszyscy nasi inżynierowie siwieją od namysłu, jak pogodzić wrodzoną krwiożerczość graczy z ochroną osób non-pvp i najzwyklejszych, początkujących, nowych graczy.”


PvP – ma swoich zwolenników ale i też ogromne rzesze przeciwników. Jak wiadomo z przymuszania do czegoś nigdy nic dobrego nie wychodzi bo z niewolnika nie ma pracownika, więc pozwólmy graczom samym podjąć decyzję.
Pomysł, o którym poniżej - nie, nie będzie to proste wykupienie ochronki, nie będzie to też tania opcja ani nie wymagająca zaangażowania, wręcz przeciwnie... cenię sobie w grach interakcje graczy czyli zrób coś a nie tylko wykup u NPC, no to do dzieła.

Nowy NPC Mag – grota na wzgórzu goblinów.

Dowiedzieliśmy się, że ów Mag potrafi zakląć w medalionie magiczny eliksir, który daje osobie posiadającej go ochronę przed walkami PvP.

- idziemy do Maga, rozmowa -> mag poufnie zdradza nam iż opracował tajemną formułę i zaklęcia, które będą nas chroniły przed walkami PvP,
- dowiadujemy się, że musimy najpierw wykonać medalion, w którym zaklęta zostanie magiczna siła chroniąca nas przed takimi atakami,
- wykonanie medalionu, zbieranie potrzebnych składników, wizyta u kowala itp. (sposób i schemat wykonania można uzależnić od przedziałów lvl, będzie ciekawiej),
- powrót do Maga z medalionem, dostajemy spis potrzebnych składników do wykonania eliksiru magicznego, zależnie od przedziału lvl który ma chronić medalion: mniejsze, średnie lub większe kryształowe flaszki Życia w ilości 50 szt. (a może 100szt.?), takie samo rozróżnienie dla flaszek Mocy w ilości 25 szt.(50szt.?), Resztki magii 4 szt., Druidzki pył życia 8 szt., Płytka energii 4 szt., Liść mocy 5 szt., hmmm coś jeszcze ? - skład powinien brać pod uwagę możliwości danego przedziału lvl’owego, (można pomyśleć o 5 glifach reprezentujących 5 sił (Uroki, Ogień, Zimno, Energia + 1 „Obuch, Sieczne i Kłute”),
- wracamy do Maga ze składnikami,
- Mag odprawia nas ze zleceniem zabicia 20 goblinów, które zakłócają jego spokój i naruszają magiczną aurę,
- wracamy po wykonaniu zlecenia i otrzymujemy magiczny medalion,
- zakładamy go w to wolne miejsce w eq,
- na odchodne Mag informuje nas, że formuła jest nietrwała i po 7 dniach musimy medalion naładować aby podtrzymać jego moc,
- koszt naładowania: 2 inhibitory w zależności od lvl, 5 esencji i 5 flaszek życia
- dezaktywacja działania medalionu po jego zdjęciu to 120h – przez ten czas gracz nie może brać udziału w PvP, przy czym medalion po zdjęciu ulega rozładowaniu
- dodatkowe zabezpieczenie przed cwaniactwem typu „zabić kogoś i szybciutko hop pod ochronkę”, to dodatkowy czas 24h aktywacji ochronki z medalionu od ostatniej walki pvp, tak aby dać ewentualny czas zabitemu na słodką zemstę,
- zabezpieczenie przed „darmowym” przedłużaniem ochronki (zdjęcie medalionu krótko przed upływem 7 dni i próba skorzystania z 120h oczekiwania), podczas tych 120h oczekiwania gracz sam nie może atakować ale może być atakowanym,
- moc medalionu nie działa na czarnym polu,
- odpowiedni balans Pumpmastera, który powinien troszkę zbastować i pozwolić na toczenie mniej wyrównanych walk.

Ścieżka wykonania w skrócie:
Mag – zlecenie na wykonanie medalionu – Mag – zlecenie na składniki eliksiru magicznego – Mag – zlecenie na gobliny – odbiór magicznego medalionu
Ładowanie medalionu też u Maga.


Podsumowując, troszkę trzeba się wysilić aby wszystko wykonać a i nakłady finansowe nie są zbyt małe, tak miało być. Nie jest to też opcja dostępna ot tak, jedno kliknięcie i ochronka działa. Pojawiłby się w grze model ochronki, o który trzeba dbać i ponosić jej koszta, kto nie chciałby takiej opcji nadal miałby zwykłą 2-dniową ochronkę po śmierci, byłby wybór.

Gwoli ścisłości: moim zdaniem taka opcja powinna być w grze dostępna ale jako element interakcyjny, o który trzeba właśnie samemu zadbać a nie jako rozwiązanie systemowe, jednak... bardzo dobrym uzupełnieniem takiego stanu rzeczy byłoby powstanie nowej Areny walk.
Usytuowana byłaby ona na lodowej krainie, mogłaby to być wykuta lodowa grota z łatwym dostępem (co by lempiaki i inne stwory nie atakowały graczy), jakaś pozostałość po Vorlingach, którzy toczyli tam swoje walki.
Warunkiem koniecznym i niezbędnym byłoby zniesienie całkowicie limitu walk a także odblokowanie w końcu walk drużynowych, dodając do tego spontanicznie tworzone turnieje przez samych graczy, mogłoby to nieźle funkcjonować i wielu graczy być może spróbowałoby swoich sił w wyrównanych walkach i kto wie może przekonałoby się ogólnie do pvp.

Ps. Pomysł zakłada podział ochronki na 3 poziomy (0-50, 50-100 i +100) stąd zależność flaszek i innych składników do wytworzenia medalionu i magicznego eliksiru. Trwałość medalionu też można wprowadzić, byłaby uzależniona od ilości przeprowadzonych doładowań po których sam medalion traciłby swoje magiczne właściwości.

Zapraszam do komentowania.

Autor:  Polisx [ 25 Lut 2014, o 09:08 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PvP - Ochrona

Pomysł ciekawy ale za dużo biegania.

Autor:  rzuff [ 25 Lut 2014, o 10:36 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PvP - Ochrona

Pomysł ok, jednak bardziej stawiałbym na przedmiot jednorazowy, na bieganie, kopanie róznorodnych składników, niż wyskakiwał z 50cioma czy 100ma flaszkami, przedmiotów w grze jest dużo, można to fajnie wykorzystać.


Poza tym, te 120h po zdjęciu to jakiś absurd, wartość mocno przesadzona jeśli miałby być na stałe.


A teraz pytanie z innej beczki: gdzieś Ty był przez te 3 lata? :D
Masz bardzo fajnie opisane te pomysły, niektóre nietrafione:P, ale wszystkie na poziomie.

Autor:  Dragonn [ 25 Lut 2014, o 15:39 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PvP - Ochrona

Pomysł nowatorski i ciekawy. Wiele osób jest przeciwnikami zaciekłych walk i czarne pola omijają szerokim łukiem. Należałoby dopracować system ładowania ochrony i wybrać odpowiednie przedmioty do aktywacji i byłoby spoko.

Autor:  QelDroma [ 24 Mar 2014, o 21:25 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PvP - Ochrona

rzuff napisał(a):
Pomysł ok, jednak bardziej stawiałbym na przedmiot jednorazowy, na bieganie, kopanie róznorodnych składników, niż wyskakiwał z 50cioma czy 100ma flaszkami, przedmiotów w grze jest dużo, można to fajnie wykorzystać.
Poza tym, te 120h po zdjęciu to jakiś absurd, wartość mocno przesadzona jeśli miałby być na stałe.



Zgadzam się, oczywiście że niektóre składowe są przesadzone i tak miało być, dlatego, że z czegoś trzeba obniżać a parametryzowanie jakichkolwiek elementów w grach to sztuka :) i owszem masz rację jest wiele fajnych przedmiotów które można wpleść w pomysł i ładnie to wykorzystać. W sumie nasze pomysły to raczej pewien schemat jak co może wyglądać, dokładne już formułowanie to jednak nie nasza działka

rzuff napisał(a):
A teraz pytanie z innej beczki: gdzieś Ty był przez te 3 lata? :D


Gdzieś tam pomykałem po ścieżkach Taernu i obserwowałem jak to się wszystko rozwija ;)

Autor:  Romaa [ 24 Mar 2014, o 21:43 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PvP - Ochrona

No cóż...Pomysł o takiej ochronie wydaje mi się bardzo dobry. Jak ktoś już wspomniał wielu graczy omija czarne pola szerokim łukiem. Wykupienie ochronki byłoby bardzo przydatne, no i ze względu na swoje zalety drogie.
Nie jestem jednak przekonana co do jej ceny. W końcu flasze można odkupić od innych graczy. Ale zawsze można wymyślić coś innego.

Ja jestem jak najbardziej za.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/