Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

[IDEA] PODKLASY INACZEJ
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=36281
Strona 1 z 2

Autor:  lisarioIII [ 21 Maj 2014, o 14:02 ]
Temat postu:  [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Witam serdecznie

Przemyślałem trochę temat podklas a bardziej ogólnie nad możliwymi ścieżkami rozwoju naszych postaci. Nie ukrywam, że moim zdaniem najważniejsze jest powstanie możliwości zaistnienia w Taernie różnorodnych postaci. Przypuszczam, ze takie były też założenia samej koncepcji podklas. Na dzień dzisiejszy spotykamy praktycznie klony postaci z identycznymi umkami i statami oraz (prawie) identycznym eq. Z pewnością nową jakość do rozgrywki wniosłaby sytuacja, w której mamy indywidualne możliwości budowania naszej postaci. Istotne przy tym jest aby nie istniała jedyna słuszna droga rozwoju.
Więc mając takie myśli w głowie pokombinowałem trochę co by można zaproponować jako koncept w tym temacie.
Opisałem pomysł dla jednej klasy - druida, ponieważ tyle wystarczy aby ocenić czy zaproponowana przeze mnie idea jest sensowna.

Założenia przyjąłem następujące:
1. Nowe umiejętności powinny umożliwiać tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju postaci.
2. Na początku wybieramy główną drogę którą będziemy podążać. W przykładzie poniżej zaznaczyłem je na żółto.
3. Każda z wybranych dróg już na początku daje nam indywidualny bonus. Bonusy zaznaczyłem na niebiesko.
4. Po wybraniu drogi otrzymujemy jedną nowa umiejętność. Zaznaczyłem ją na fioletowo.
5. Kolejne umiejętności są do wyboru (można wybrać tylko jedną ścieżkę). Możliwe ścieżki zaznaczyłem na pomarańczowo.
Ja w poniższym przykładzie podzieliłem ścieżki na karierę SOLO i PARTY – ale jest to tylko przykład jak mogłoby to wyglądać.
6. Postać nadal może mieć tylko 9 umiejętności klasowych. Aby wykorzystać nowe umiejętności trzeba zrezygnować z jakiejś dotychczasowej.
7. Nowe umiejętności WSPÓLNE są dostępne od 60 levela, a kolejne w rozwoju od 65 lev. Ważne: umiejętności te można wybrać, tylko jeżeli mamy umiejętność WSPÓLNĄ.
8. Wybór każdej ze ścieżek powinien istotnie wpływac na naszą postać i jej taktyki oraz możliwości w walce.

Tyle założeń, czas na efekt finalny - czyli propozycję:

Podklasy
I. Kapłan (droga mistyczna)
Bonus: +% do expa
Umki:
1. WSPÓLNA: Klątwa (atak urok, efekt: przeciwnik traci jedną - losową akcję)
a) SOLO: Medytacja (Ogranicza wpływ negatywnych czarów na nasze umiejętności np.: leczenie)
b) PARTY: Grupowe błogosławieństwo ( zwiększa każdemu w party odp na uroki +5,10,15 itd. % w zamian za manę w każdej rundzie)



II. Hodowca (droga natury)
Bonus: +% do expa peta
Umki:
1. WSPÓLNA: Poskramiacz zwierząt (podczas walki ze zwierzętami otrzymuje redukcję damage)
a) SOLO: Opiekun zwierząt (może mieć więcej petów w party, umiejętność rozwija się podobnie jak odczarowanie)
b) PARTY: Żywiciel (zwiększa hp każdemu w party: +5,10,15 itd. % w zamian za mane w każdej rundzie)


III. Mnich Tuck (droga społeczna)
Bonus: +% do Golda
Umki:
1. WSPÓLNA: Uderzenie Ogłuszające (mocniejsza wersja normalnego uderzenia, może wywołać efekt ogłuszenia)
a) SOLO: Szybka ucieczka (im wyższy poziom tym mniej PA)
b) PARTY: Natchnienie (zwiększa każdemu w party kondycję +5,10,15 itd. % w zamian za manę w każdej rundzie)


Przykład ułatwiający zrozumienie mojej propozycji:
Wbijam 60 level i mam możliwość wyboru drogi ( tzw. Podklasy). Wybór odbywał by się w dodatkowej zakładce.
Wybieram drogę mistyczną – czyli zostaję Kapłanem. Taka jest teraz moja nazwa profesji.
Od tego momentu mam już aktywny bonus przynależny do Kapłana czyli +% do expa

Edit: tą kolorową część poniżej wcięło mi ostatnio :)
(Uwaga: celowo nie podaję konkretnych procentów, ponieważ nie jestem w stanie na moim poziomie wiedzy o grze powiedzieć ile to powinno być. Ten bonus podaję jako ideę – wskazanie kierunku w którym mogłyby pójść zmiany w rozwoju postaci, natomiast konkretne procenty pozostawiam gestii inżynierów).

Wracamy do rzeczy:
Wybieram Kapłana, bonus jest aktywny i teraz mam możliwość pozyskania umiejętności Klątwa. W tym celu muszę zrezygnować z jednej umki.
Wybieram leczenie pojedyncze to odrzucenia i w to miejsce wskakuje mi nowa umka: Klątwa. PU, które były dane na leczenie pojedyncze wracają do mnie.
Nową umkę rozwijam od 0 jak wszystkie inne umki.
Tak mija mi gra do 65 levela, po wbiciu którego mam możliwość wyboru kolejnych nowych umiejętności - czyli ścieżki rozwoju mojej postaci. Ważne: umiejętności te można wybrać tylko jeżeli mamy umke WSPÓLNĄ w tym przykładzie: Klątwę.
W tym momencie decyduję czy będę grał bardziej SOLO czy PARTY – takie mam 2 różne ścieżki do wyboru.

(I znowu to jest idea, mogą być inne ścieżki lub może ich być więcej ale uznałem że taka propozycja wystarcza do oceny pomysłu)

I dalej idąc: wybieramy następnie ścieżkę solo więc mamy nową umkę: Medytacja którą zastępujemy np.: wtapianie.

Finalnie nasza postać na 65 levelu wygląda następująco:

Profesja: Kapłan
Ścieżka SOLO
Bonus: +% do expa
Umki: Klątwa, Odczarowanie, Rój os, Medytacja, Wzmocnienie, Uderzenie, Źródło Natury, Leczenie grupowe i Korzenie.

Inny przykład builidu:
Profesja: Mnich Tuck
Ścieżka: PARTY
Bonus+% do golda
Umki: Uderzenie ogłuszające, Odczarowanie, Rój os, Wtapianie, Wzmocnienie, Natchnienie, Źródło Natury, Leczenie grupowe i Korzenie.


pozdrawiam
Lisario

Dodałem do naszej "bazy danych" oraz tematu zbiórczego, ten zamykam~ Dragonn

Autor:  duchkacperS3 [ 21 Maj 2014, o 14:16 ]
Temat postu:  Odp: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Hmm myslalem podobnie lecz w mojej wersji po osiagnieciu przykladowo 40 lvla (wyzsze lvle darmowy reset) mozemy wybrac 1 z 2 dróg rozwoju. Np. Druid druzynowy (skille leczenie grupowe, wtapianie, źródło, wzmocnienie, oraz 4 nowe) oraz uderzeniowy (skille uderzenie, roj os, korzenie, odczarowanie, leczenie oraz 4 nowe) ale to tylko przyklad :) bedzie wiecej jesli bedzie trzeba.

pzdr

Autor:  Tenzin [ 21 Maj 2014, o 15:38 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

tez myslalem o tym schemacie. pomysl jak by byly dopasowywane pt np: druid druzynowy + vd zaklinacz (usuniecie skilli od dmg i dodanie debbufow) na valdka przyjmijmy ^^

Autor:  Szymdaro [ 21 Maj 2014, o 21:15 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Nie bardzo mi się to podoba. Bonus za samo wybranie ścieżki rozwoju to tak jak wybranie klasy postaci na start, za sam wybór powinniśmy dostawać bonus? Bez sensu. Do tego umiejętności podklas są rzekomo wymyślone i gotowe od lat. Poza tym nieprecyzyjnie opisałeś umiejętności: brakuje konkretnych wartości, o to właśnie chodzi w pomyśle, żeby je przedstawić, samo działanie też jest niedokładnie opisane.

Podsumowując: zbędne, słabe, nie podoba mi się.

Autor:  lisarioIII [ 22 Maj 2014, o 00:37 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Siema

Szymdaro napisał(a):
Nie bardzo mi się to podoba. Bonus za samo wybranie ścieżki rozwoju to tak jak wybranie klasy postaci na start, za sam wybór powinniśmy dostawać bonus? Bez sensu. Do tego umiejętności podklas są rzekomo wymyślone i gotowe od lat. Poza tym nieprecyzyjnie opisałeś umiejętności: brakuje konkretnych wartości, o to właśnie chodzi w pomyśle, żeby je przedstawić, samo działanie też jest niedokładnie opisane.

Podsumowując: zbędne, słabe, nie podoba mi się.


Szymdaro w sumie to nie pamiętam, żebyś jakikolwiek mój pomysł opisał na plus więc nie dziwi mnie Twój komentarz. Na drugi raz jednak może postaraj sie być bardziej konstruktywny, tudzież zaproponuj swoje rozwiązania.
Bonu za wybranie ścieżki jest nowością do przemyślenia. Rozumiem, że Tobie wystarczy chwila do oceny. Ja natomiast ten bonus wrzuciłem jako punkt do dyskusji - czy wogóle coś takiego? czy może inne? albo może bonus z jednej strony i minus z drugiej? Tak pokombinuj a nie tylko nie bo nie:)
Poza tym bonus jest inny dla każdej ścieżki i to już powoduje wybór swojej drogi.
Nie złapałeś chyba, że ja się głównie skupiłem na wymyśleniu pomysłu który spowoduje że gracze będa się różnie rozwijali w grze i nie będzie tego ataku klonów co mamy dzisiaj.
Więc jeżeli dla przykładu z mojego pomysłu wybierzesz Mnicha to masz bonus do expa peta i możesz mieć więcej niz jednego. Pomyśl jaki by był styl gry takiej postaci i wczuj się w moją propozycję.
Druga sprawa: nie wiem czy umiejętności są wymyślone. Rzuff pisał a pokażcie co wy myślicie to odpisałem. Może też coś stwórz? Np dla ryca? Hmm niech pomysle: umiejętność walki 2 broniami? I ryc jako ninja z dwoma katanami? :D

3 sprawa - nieprezycyjnie opisałem umiejęstności - taki typowy zarzut jak nie mam argumentów :).
A co ja inżynier tutaj jestem? Wystarczająco opisałem mechanizm, żeby złapać o co kaman a wartości precyzyjne to wybacz, może Ty umiesz określić, ja za słabo znam grę od środka. A w działaniu co jest niejasne? Jako coś to chętnie doprecyzuję - pytaj śmiało.

pozdrawiam
Lisario

Autor:  gromak [ 22 Maj 2014, o 07:42 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Mnie się podoba - ogólnie pomysł na dodatkową umiejętność, której poziom ("procenty jej skuteczności") rósłby wraz z zyskiwaniem doświadczenia. Żeby to "na chłopski rozum" wytłumaczyć: przy 60 lvl taki np druid miałby do wyboru czy punkty expa przeznacza na sam rozwój postaci (levelowanie) czy rozwój umiejętności (ona nie byłaby zależna od PU tylko tak jak psycho od zdobytego doświadczenia) czy drogę zbalansowaną (część levelowanie, część na umiejętność). Po prostu byłby potrzebny dodatkowy pasek "expa" - określałby tylko poziom tej dodatkowej umiejętności. Po pierwsze zmniejszyłoby to tempo wbijania poziomów po drugie uczyniło grę ciut trudniejszą i indywidualną po trzecie ciekawszą. Gdyby taki klient się rozmyślił i chciałby swoją drogę zmienić (umiejętność) to mógłby to zrobić np za 150 platyn bez utraty doświadczenia, za 5kk złota z np 50% utratą doświadczenia lub za darmo z całkowitą utratą. To tylko przykłady, ale pomysł sam w sobie bardzo mi się podoba. Co więcej - chyba wcale nie zaburzyłby mechaniki gry i nie wymagałby przebudowy całego systemu. Wieczorem postaram się to dokładniej na podstawie pomysłu Lisario opisać na przykładzie łucznika.

Autor:  LordGalwing [ 22 Maj 2014, o 08:09 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Słabe umiejętności, więcej pracy, poszperać po innych grach i wymyślić coś lepszego. Takie umki to go świątyni w gildii pasują.

Autor:  Willy [ 22 Maj 2014, o 08:31 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Cześć,

Dzięki za pomysł, aczkolwiek:
bonusy to wymyślane troszkę "na kolanie", więc odpadają. Umki sa klonami obecnych, więc odpadają, a cały bardzo ogólny zarys podklas za bardzo nic nie wnosi.

Jeżeli chciałbyś się wykazać w tym zakresie to obecnie potrzebujemy bardzo konkretnych danych i idei odnośnie podklas. Czyli dla każdej klasy, 3 podklasy po 5 umiejętności z danymi, opisami, efektami, wartościami bonusów, wpływy innych umek, łączenia możliwości, "combo" etc.

pzdr

Autor:  ArGes [ 22 Maj 2014, o 16:06 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Witam
Troszke lipa ..

Popieram słowa willl'ego, umki sciągnięte , same bonusy są bez sensu ..

Czekam na lepsze opcje , może ktos trafi w sedno podklas

Autor:  lisarioIII [ 22 Maj 2014, o 17:26 ]
Temat postu:  Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ

Hej Willy

Dzięki za komentarz.

Bonusy: tutaj nie będę odstawiał Rejatana – tylko takie albo zabijajcie. Ten punkt dałem właśnie jako wstęp do dyskusji, zastanowienia nad takim elementem. Chodziło mi głównie o to, że wybór każdej ścieżki niesie za sobą natychmiastowe konsekwencje. I tak jak pisałem mogą to być takie bonusy, mogą być inne jak i również mogą być minusy.
Ja rozumiem, że lepiej żebym opracował to wszystko w najdrobniejszych szczegółach – no ale najpierw uznałem że zgłoszę taki pomysł sam w sobie.
Ma to sens zdaniem Ekipy – to ok. siadamy i myślimy co by było najlepsze.
Więc o ile jakość zaproponowanych bonusów można określić „na kolanie” to istotniejsze jest tutaj określenie Tak/Nie – idziemy ta drogą. Jeżeli ma to sens w oczach Ekipy/graczy to wtedy ma sens praca nad wymyślaniem bonusów +/-


Ogólny opis – tutaj argumentację mam dokładnie taką jak powyżej. Najważniejsze dla mnie były następujące kwestie:

- wymyślić taki skład podklas aby postacie i ich rozwój zdecydowanie się różniły,
- równolegle osiągnąć efekt, aby nie było jednej słusznej drogi,
- pozwolić graczom na indywidualne wybory zgodne ze stylem gry,
- przy tym wszystkim moja propozycja pozwala na zachowanie dotychczasowego systemu 9 umiejętności dla profesji.

I znowu – ma to sens? Idziemy w tym kierunku to ok. można siadać na poważnie i wymyślać. Jak nie to nie i tyle. Nie mam tyle wolnego czasu który chcę i mogę przeznaczyć na grę Taern aby pracować nad czymś co i tak z góry odpada.
Miałem teraz trochę wolnego to od razu wrzuciłem temat.

Umiejętności.
No tutaj z kolej się nie zgodzę, że są to tylko klony obecnych. Nad nimi myślałem najdłużej, jednak pamiętaj, że założyłem iż postać ma nadal 9 umek. Więc niektóre musiały dawać możliwość alternatywy dla obecnych. I jeżeli druid ma tylko 1 atak fiz to ciężko mu go całkiem zabrać. Z kolej nie chciałem proponować dla druida ataku dyst, ponieważ to by go za bardzo wzmocniło stąd uderzenie ogłuszające, które faktycznie jest atakiem fizycznym i przypomina uderzenie. Jednak po pierwsze dodałem efekt ogłuszenia – wg. mojej wiedzy nie ma czegoś takiego w grze, że ogłuszenie wchodzi z uderzenia. Po drugie pozostawiłem otwartą tutaj kwestię kosztów tej umki w manie i kondzie.

Pozostałe umki:
- Klątwa – postać traci 1 Akcję (a nie PA) – jest coś takiego?
- Medytacja – tutaj można znaleźć podobieństwa, jednak poruszam się w uniwersum Taerna, więc muszę się odnieść do realiów rozgrywki. Na dzień dzisiejszy grając dt widzę potrzebę takiej umiejętności.
- Grupowe Błogosławieństwo – tutaj dt daje party odp na uroki (podnosi o procentową wartość, zależną od poziomu umki, naliczaną z bazowej wielkości odporności postaci na czas walki) ale w każdej rundzie kosztuje go to mane – jest coś takiego?
- Poskramiacz zwierząt – redukcja damage w walce z wybraną grupa przeciwników – jest cos takiego?
- Opiekun Zwierząt – postać może mieć więcej niż jednego peta – jest coś takiego?
- Żywiciel - tutaj dt daje party hp (podnosi o procentową wartość, zależną od poziomu umki, naliczaną z bazowej wielkości hp postaci na czas walki) ale w każdej rundzie kosztuje go to mane – jest coś takiego?
- Uderzenie ogłuszające – omówione wyżej
- Szybka ucieczka – postać wraz z rozwojem umiejętności może uciec nawet na 1PA – jest coś takiego?
- Natchnienie - tutaj dt daje party kondę (podnosi o procentową wartość, zależną od poziomu umki, naliczaną z bazowej wielkości kondycji postaci na czas walki) ale w każdej rundzie kosztuje go to mane – jest coś takiego?
Oczywiście jasno przyznaję, że moja wiedza ogrze jest ograniczona i w żadne sposób nei tweirdze ze jestem nieomylny tudziez znam lepiej reali gry od Ekipy. Jednak czasem tak jest że z boku widizmy temat inaczej, niz siedząć w srodku i dalteog wrzuciłem ten pomysł jak element burzy mózgów nad podklasami. I nie jest istotna jedna czy dwie umiejętności przeze mnei zaprezentowane - zawsze można wybrąc jedna a inne zamienić. Natomiast starałem sie wrzucić pomysł który wychodzi ze schematu dotychczasowych planów odnośnie podklas.

No to tak na szybko.
Pozdrawiam
Lisario

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/