Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 [IDEA] PODKLASY INACZEJ 
Autor Wiadomość
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 13 Paź 2011, o 23:18
Posty: 92
Podziękowano: 123 razy
Otrzymanych podziękowań: 173 razy
Odpowiedz z cytatem
Post [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Witam serdecznie

Przemyślałem trochę temat podklas a bardziej ogólnie nad możliwymi ścieżkami rozwoju naszych postaci. Nie ukrywam, że moim zdaniem najważniejsze jest powstanie możliwości zaistnienia w Taernie różnorodnych postaci. Przypuszczam, ze takie były też założenia samej koncepcji podklas. Na dzień dzisiejszy spotykamy praktycznie klony postaci z identycznymi umkami i statami oraz (prawie) identycznym eq. Z pewnością nową jakość do rozgrywki wniosłaby sytuacja, w której mamy indywidualne możliwości budowania naszej postaci. Istotne przy tym jest aby nie istniała jedyna słuszna droga rozwoju.
Więc mając takie myśli w głowie pokombinowałem trochę co by można zaproponować jako koncept w tym temacie.
Opisałem pomysł dla jednej klasy - druida, ponieważ tyle wystarczy aby ocenić czy zaproponowana przeze mnie idea jest sensowna.

Założenia przyjąłem następujące:
1. Nowe umiejętności powinny umożliwiać tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju postaci.
2. Na początku wybieramy główną drogę którą będziemy podążać. W przykładzie poniżej zaznaczyłem je na żółto.
3. Każda z wybranych dróg już na początku daje nam indywidualny bonus. Bonusy zaznaczyłem na niebiesko.
4. Po wybraniu drogi otrzymujemy jedną nowa umiejętność. Zaznaczyłem ją na fioletowo.
5. Kolejne umiejętności są do wyboru (można wybrać tylko jedną ścieżkę). Możliwe ścieżki zaznaczyłem na pomarańczowo.
Ja w poniższym przykładzie podzieliłem ścieżki na karierę SOLO i PARTY – ale jest to tylko przykład jak mogłoby to wyglądać.
6. Postać nadal może mieć tylko 9 umiejętności klasowych. Aby wykorzystać nowe umiejętności trzeba zrezygnować z jakiejś dotychczasowej.
7. Nowe umiejętności WSPÓLNE są dostępne od 60 levela, a kolejne w rozwoju od 65 lev. Ważne: umiejętności te można wybrać, tylko jeżeli mamy umiejętność WSPÓLNĄ.
8. Wybór każdej ze ścieżek powinien istotnie wpływac na naszą postać i jej taktyki oraz możliwości w walce.

Tyle założeń, czas na efekt finalny - czyli propozycję:

Podklasy
I. Kapłan (droga mistyczna)
Bonus: +% do expa
Umki:
1. WSPÓLNA: Klątwa (atak urok, efekt: przeciwnik traci jedną - losową akcję)
a) SOLO: Medytacja (Ogranicza wpływ negatywnych czarów na nasze umiejętności np.: leczenie)
b) PARTY: Grupowe błogosławieństwo ( zwiększa każdemu w party odp na uroki +5,10,15 itd. % w zamian za manę w każdej rundzie)



II. Hodowca (droga natury)
Bonus: +% do expa peta
Umki:
1. WSPÓLNA: Poskramiacz zwierząt (podczas walki ze zwierzętami otrzymuje redukcję damage)
a) SOLO: Opiekun zwierząt (może mieć więcej petów w party, umiejętność rozwija się podobnie jak odczarowanie)
b) PARTY: Żywiciel (zwiększa hp każdemu w party: +5,10,15 itd. % w zamian za mane w każdej rundzie)


III. Mnich Tuck (droga społeczna)
Bonus: +% do Golda
Umki:
1. WSPÓLNA: Uderzenie Ogłuszające (mocniejsza wersja normalnego uderzenia, może wywołać efekt ogłuszenia)
a) SOLO: Szybka ucieczka (im wyższy poziom tym mniej PA)
b) PARTY: Natchnienie (zwiększa każdemu w party kondycję +5,10,15 itd. % w zamian za manę w każdej rundzie)


Przykład ułatwiający zrozumienie mojej propozycji:
Wbijam 60 level i mam możliwość wyboru drogi ( tzw. Podklasy). Wybór odbywał by się w dodatkowej zakładce.
Wybieram drogę mistyczną – czyli zostaję Kapłanem. Taka jest teraz moja nazwa profesji.
Od tego momentu mam już aktywny bonus przynależny do Kapłana czyli +% do expa

Edit: tą kolorową część poniżej wcięło mi ostatnio :)
(Uwaga: celowo nie podaję konkretnych procentów, ponieważ nie jestem w stanie na moim poziomie wiedzy o grze powiedzieć ile to powinno być. Ten bonus podaję jako ideę – wskazanie kierunku w którym mogłyby pójść zmiany w rozwoju postaci, natomiast konkretne procenty pozostawiam gestii inżynierów).

Wracamy do rzeczy:
Wybieram Kapłana, bonus jest aktywny i teraz mam możliwość pozyskania umiejętności Klątwa. W tym celu muszę zrezygnować z jednej umki.
Wybieram leczenie pojedyncze to odrzucenia i w to miejsce wskakuje mi nowa umka: Klątwa. PU, które były dane na leczenie pojedyncze wracają do mnie.
Nową umkę rozwijam od 0 jak wszystkie inne umki.
Tak mija mi gra do 65 levela, po wbiciu którego mam możliwość wyboru kolejnych nowych umiejętności - czyli ścieżki rozwoju mojej postaci. Ważne: umiejętności te można wybrać tylko jeżeli mamy umke WSPÓLNĄ w tym przykładzie: Klątwę.
W tym momencie decyduję czy będę grał bardziej SOLO czy PARTY – takie mam 2 różne ścieżki do wyboru.

(I znowu to jest idea, mogą być inne ścieżki lub może ich być więcej ale uznałem że taka propozycja wystarcza do oceny pomysłu)

I dalej idąc: wybieramy następnie ścieżkę solo więc mamy nową umkę: Medytacja którą zastępujemy np.: wtapianie.

Finalnie nasza postać na 65 levelu wygląda następująco:

Profesja: Kapłan
Ścieżka SOLO
Bonus: +% do expa
Umki: Klątwa, Odczarowanie, Rój os, Medytacja, Wzmocnienie, Uderzenie, Źródło Natury, Leczenie grupowe i Korzenie.

Inny przykład builidu:
Profesja: Mnich Tuck
Ścieżka: PARTY
Bonus+% do golda
Umki: Uderzenie ogłuszające, Odczarowanie, Rój os, Wtapianie, Wzmocnienie, Natchnienie, Źródło Natury, Leczenie grupowe i Korzenie.


pozdrawiam
Lisario

Dodałem do naszej "bazy danych" oraz tematu zbiórczego, ten zamykam~ Dragonn


Ostatnio edytowany przez lisarioIII, 22 Maj 2014, o 17:31, edytowano w sumie 1 raz



21 Maj 2014, o 14:02

Podziękowali: 3 Amlin (5 Sie 2014, o 23:51), duchkacperS3 (21 Maj 2014, o 15:51), RudySheed (22 Maj 2014, o 00:28)
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sty 2014, o 22:55
Posty: 88
Miejscowość: Włocławek
Podziękowano: 240 razy
Otrzymanych podziękowań: 24 razy
Nick w grze: DuchKacperr
Odpowiedz z cytatem
Post Odp: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Hmm myslalem podobnie lecz w mojej wersji po osiagnieciu przykladowo 40 lvla (wyzsze lvle darmowy reset) mozemy wybrac 1 z 2 dróg rozwoju. Np. Druid druzynowy (skille leczenie grupowe, wtapianie, źródło, wzmocnienie, oraz 4 nowe) oraz uderzeniowy (skille uderzenie, roj os, korzenie, odczarowanie, leczenie oraz 4 nowe) ale to tylko przyklad :) bedzie wiecej jesli bedzie trzeba.

pzdr

_________________
"Duch wraca!
Chcesz czy nie zabiera dech
" -- KaeN

Ducha nie pokonasz, słyszysz? -- KaeN

DuchKacper MO 47 -- OFF
Mamont MO 27 -- ON


21 Maj 2014, o 14:16
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Paź 2012, o 19:14
Posty: 271
Miejscowość: Gromakowice
Podziękowano: 12 razy
Otrzymanych podziękowań: 37 razy
Nick w grze: PLpenguin
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
tez myslalem o tym schemacie. pomysl jak by byly dopasowywane pt np: druid druzynowy + vd zaklinacz (usuniecie skilli od dmg i dodanie debbufow) na valdka przyjmijmy ^^


21 Maj 2014, o 15:38

Podziękowali: duchkacperS3 (21 Maj 2014, o 15:52)
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Nie bardzo mi się to podoba. Bonus za samo wybranie ścieżki rozwoju to tak jak wybranie klasy postaci na start, za sam wybór powinniśmy dostawać bonus? Bez sensu. Do tego umiejętności podklas są rzekomo wymyślone i gotowe od lat. Poza tym nieprecyzyjnie opisałeś umiejętności: brakuje konkretnych wartości, o to właśnie chodzi w pomyśle, żeby je przedstawić, samo działanie też jest niedokładnie opisane.

Podsumowując: zbędne, słabe, nie podoba mi się.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


21 Maj 2014, o 21:15
Profil WWW
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 13 Paź 2011, o 23:18
Posty: 92
Podziękowano: 123 razy
Otrzymanych podziękowań: 173 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Siema

Szymdaro napisał(a):
Nie bardzo mi się to podoba. Bonus za samo wybranie ścieżki rozwoju to tak jak wybranie klasy postaci na start, za sam wybór powinniśmy dostawać bonus? Bez sensu. Do tego umiejętności podklas są rzekomo wymyślone i gotowe od lat. Poza tym nieprecyzyjnie opisałeś umiejętności: brakuje konkretnych wartości, o to właśnie chodzi w pomyśle, żeby je przedstawić, samo działanie też jest niedokładnie opisane.

Podsumowując: zbędne, słabe, nie podoba mi się.


Szymdaro w sumie to nie pamiętam, żebyś jakikolwiek mój pomysł opisał na plus więc nie dziwi mnie Twój komentarz. Na drugi raz jednak może postaraj sie być bardziej konstruktywny, tudzież zaproponuj swoje rozwiązania.
Bonu za wybranie ścieżki jest nowością do przemyślenia. Rozumiem, że Tobie wystarczy chwila do oceny. Ja natomiast ten bonus wrzuciłem jako punkt do dyskusji - czy wogóle coś takiego? czy może inne? albo może bonus z jednej strony i minus z drugiej? Tak pokombinuj a nie tylko nie bo nie:)
Poza tym bonus jest inny dla każdej ścieżki i to już powoduje wybór swojej drogi.
Nie złapałeś chyba, że ja się głównie skupiłem na wymyśleniu pomysłu który spowoduje że gracze będa się różnie rozwijali w grze i nie będzie tego ataku klonów co mamy dzisiaj.
Więc jeżeli dla przykładu z mojego pomysłu wybierzesz Mnicha to masz bonus do expa peta i możesz mieć więcej niz jednego. Pomyśl jaki by był styl gry takiej postaci i wczuj się w moją propozycję.
Druga sprawa: nie wiem czy umiejętności są wymyślone. Rzuff pisał a pokażcie co wy myślicie to odpisałem. Może też coś stwórz? Np dla ryca? Hmm niech pomysle: umiejętność walki 2 broniami? I ryc jako ninja z dwoma katanami? :D

3 sprawa - nieprezycyjnie opisałem umiejęstności - taki typowy zarzut jak nie mam argumentów :).
A co ja inżynier tutaj jestem? Wystarczająco opisałem mechanizm, żeby złapać o co kaman a wartości precyzyjne to wybacz, może Ty umiesz określić, ja za słabo znam grę od środka. A w działaniu co jest niejasne? Jako coś to chętnie doprecyzuję - pytaj śmiało.

pozdrawiam
Lisario


22 Maj 2014, o 00:37
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2011, o 22:55
Posty: 578
Miejscowość: Parowar
Podziękowano: 478 razy
Otrzymanych podziękowań: 2053 razy
Nick w grze: Inkwizycja
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Mnie się podoba - ogólnie pomysł na dodatkową umiejętność, której poziom ("procenty jej skuteczności") rósłby wraz z zyskiwaniem doświadczenia. Żeby to "na chłopski rozum" wytłumaczyć: przy 60 lvl taki np druid miałby do wyboru czy punkty expa przeznacza na sam rozwój postaci (levelowanie) czy rozwój umiejętności (ona nie byłaby zależna od PU tylko tak jak psycho od zdobytego doświadczenia) czy drogę zbalansowaną (część levelowanie, część na umiejętność). Po prostu byłby potrzebny dodatkowy pasek "expa" - określałby tylko poziom tej dodatkowej umiejętności. Po pierwsze zmniejszyłoby to tempo wbijania poziomów po drugie uczyniło grę ciut trudniejszą i indywidualną po trzecie ciekawszą. Gdyby taki klient się rozmyślił i chciałby swoją drogę zmienić (umiejętność) to mógłby to zrobić np za 150 platyn bez utraty doświadczenia, za 5kk złota z np 50% utratą doświadczenia lub za darmo z całkowitą utratą. To tylko przykłady, ale pomysł sam w sobie bardzo mi się podoba. Co więcej - chyba wcale nie zaburzyłby mechaniki gry i nie wymagałby przebudowy całego systemu. Wieczorem postaram się to dokładniej na podstawie pomysłu Lisario opisać na przykładzie łucznika.

_________________
"Zawsze mam rację z prostego powodu-nie chrzanie głupot" - Kalart

"Moja refleksja jest taka że kneblować każdy umie, domagać się sprawiedliwości wobec innych " - Mroczna

"Wybacz jeżeli uraziłam Twoje myślenie" - Ruuda


22 Maj 2014, o 07:42
Profil ICQ WWW
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012, o 08:41
Posty: 13
Miejscowość: Pomoże
Podziękowano: 13 razy
Otrzymanych podziękowań: 94 razy
Nick w grze: Lordziu
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Słabe umiejętności, więcej pracy, poszperać po innych grach i wymyślić coś lepszego. Takie umki to go świątyni w gildii pasują.

_________________
Sheed 140 lvl
Pet papug 124 lvl
Pet Plox 116 lvl
Attawa

Image


22 Maj 2014, o 08:09
Profil WWW
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Paź 2010, o 21:19
Posty: 4832
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 232 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Cześć,

Dzięki za pomysł, aczkolwiek:
bonusy to wymyślane troszkę "na kolanie", więc odpadają. Umki sa klonami obecnych, więc odpadają, a cały bardzo ogólny zarys podklas za bardzo nic nie wnosi.

Jeżeli chciałbyś się wykazać w tym zakresie to obecnie potrzebujemy bardzo konkretnych danych i idei odnośnie podklas. Czyli dla każdej klasy, 3 podklasy po 5 umiejętności z danymi, opisami, efektami, wartościami bonusów, wpływy innych umek, łączenia możliwości, "combo" etc.

pzdr

_________________
Kreatywność, obiektywizm, optymizm = TESTER!

The First 100 lvl on the Lands of Taern - at 114 the Career has been sacrificed.


22 Maj 2014, o 08:31
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 Cze 2013, o 16:48
Posty: 198
Miejscowość: BDG
Podziękowano: 252 razy
Otrzymanych podziękowań: 313 razy
Nick w grze: ArGes
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Witam
Troszke lipa ..

Popieram słowa willl'ego, umki sciągnięte , same bonusy są bez sensu ..

Czekam na lepsze opcje , może ktos trafi w sedno podklas

_________________
"Ból jest tymczasowy...może trwać minutę, godzinę , dzień, miesiąc a nawet rok...Lecz w końcu ustąpi...
Natomiast gdy sie poddam , będzie trwał wiecznie"


22 Maj 2014, o 16:06
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 13 Paź 2011, o 23:18
Posty: 92
Podziękowano: 123 razy
Otrzymanych podziękowań: 173 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: [IDEA] PODKLASY INACZEJ
Hej Willy

Dzięki za komentarz.

Bonusy: tutaj nie będę odstawiał Rejatana – tylko takie albo zabijajcie. Ten punkt dałem właśnie jako wstęp do dyskusji, zastanowienia nad takim elementem. Chodziło mi głównie o to, że wybór każdej ścieżki niesie za sobą natychmiastowe konsekwencje. I tak jak pisałem mogą to być takie bonusy, mogą być inne jak i również mogą być minusy.
Ja rozumiem, że lepiej żebym opracował to wszystko w najdrobniejszych szczegółach – no ale najpierw uznałem że zgłoszę taki pomysł sam w sobie.
Ma to sens zdaniem Ekipy – to ok. siadamy i myślimy co by było najlepsze.
Więc o ile jakość zaproponowanych bonusów można określić „na kolanie” to istotniejsze jest tutaj określenie Tak/Nie – idziemy ta drogą. Jeżeli ma to sens w oczach Ekipy/graczy to wtedy ma sens praca nad wymyślaniem bonusów +/-


Ogólny opis – tutaj argumentację mam dokładnie taką jak powyżej. Najważniejsze dla mnie były następujące kwestie:

- wymyślić taki skład podklas aby postacie i ich rozwój zdecydowanie się różniły,
- równolegle osiągnąć efekt, aby nie było jednej słusznej drogi,
- pozwolić graczom na indywidualne wybory zgodne ze stylem gry,
- przy tym wszystkim moja propozycja pozwala na zachowanie dotychczasowego systemu 9 umiejętności dla profesji.

I znowu – ma to sens? Idziemy w tym kierunku to ok. można siadać na poważnie i wymyślać. Jak nie to nie i tyle. Nie mam tyle wolnego czasu który chcę i mogę przeznaczyć na grę Taern aby pracować nad czymś co i tak z góry odpada.
Miałem teraz trochę wolnego to od razu wrzuciłem temat.

Umiejętności.
No tutaj z kolej się nie zgodzę, że są to tylko klony obecnych. Nad nimi myślałem najdłużej, jednak pamiętaj, że założyłem iż postać ma nadal 9 umek. Więc niektóre musiały dawać możliwość alternatywy dla obecnych. I jeżeli druid ma tylko 1 atak fiz to ciężko mu go całkiem zabrać. Z kolej nie chciałem proponować dla druida ataku dyst, ponieważ to by go za bardzo wzmocniło stąd uderzenie ogłuszające, które faktycznie jest atakiem fizycznym i przypomina uderzenie. Jednak po pierwsze dodałem efekt ogłuszenia – wg. mojej wiedzy nie ma czegoś takiego w grze, że ogłuszenie wchodzi z uderzenia. Po drugie pozostawiłem otwartą tutaj kwestię kosztów tej umki w manie i kondzie.

Pozostałe umki:
- Klątwa – postać traci 1 Akcję (a nie PA) – jest coś takiego?
- Medytacja – tutaj można znaleźć podobieństwa, jednak poruszam się w uniwersum Taerna, więc muszę się odnieść do realiów rozgrywki. Na dzień dzisiejszy grając dt widzę potrzebę takiej umiejętności.
- Grupowe Błogosławieństwo – tutaj dt daje party odp na uroki (podnosi o procentową wartość, zależną od poziomu umki, naliczaną z bazowej wielkości odporności postaci na czas walki) ale w każdej rundzie kosztuje go to mane – jest coś takiego?
- Poskramiacz zwierząt – redukcja damage w walce z wybraną grupa przeciwników – jest cos takiego?
- Opiekun Zwierząt – postać może mieć więcej niż jednego peta – jest coś takiego?
- Żywiciel - tutaj dt daje party hp (podnosi o procentową wartość, zależną od poziomu umki, naliczaną z bazowej wielkości hp postaci na czas walki) ale w każdej rundzie kosztuje go to mane – jest coś takiego?
- Uderzenie ogłuszające – omówione wyżej
- Szybka ucieczka – postać wraz z rozwojem umiejętności może uciec nawet na 1PA – jest coś takiego?
- Natchnienie - tutaj dt daje party kondę (podnosi o procentową wartość, zależną od poziomu umki, naliczaną z bazowej wielkości kondycji postaci na czas walki) ale w każdej rundzie kosztuje go to mane – jest coś takiego?
Oczywiście jasno przyznaję, że moja wiedza ogrze jest ograniczona i w żadne sposób nei tweirdze ze jestem nieomylny tudziez znam lepiej reali gry od Ekipy. Jednak czasem tak jest że z boku widizmy temat inaczej, niz siedząć w srodku i dalteog wrzuciłem ten pomysł jak element burzy mózgów nad podklasami. I nie jest istotna jedna czy dwie umiejętności przeze mnei zaprezentowane - zawsze można wybrąc jedna a inne zamienić. Natomiast starałem sie wrzucić pomysł który wychodzi ze schematu dotychczasowych planów odnośnie podklas.

No to tak na szybko.
Pozdrawiam
Lisario


22 Maj 2014, o 17:26
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 337 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron