Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Osiągnięcia - nagrody fabularne
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=41170
Strona 1 z 1

Autor:  Nicolay [ 1 Mar 2015, o 13:44 ]
Temat postu:  Osiągnięcia - nagrody fabularne

Cześć

Tak sobie myślę, że o ile wiele aspektów gry nieustannie podlega różnego rodzaju udoskonaleniom, także estetycznym, to system osiągnięć nadal wygląda jak i zeszłej dekady. Nie zwraca na pewno uwagi nowych graczy i gdyby nie statystyka ubitych bossów nikt myślę nie przejąłby się jego brakiem.

Oprawa estetyczna to jedno, podobnie uporządkowanie całego systemu tak, by coś, co osiągnięciem nie jest nie zapychało jednocześnie stron. Pomyślałem sobie jednak o nagrodach działających na zasadzie kodeksu, dziennika czy im podobnych odpowiedników z mniej lub bardziej liniowych gier z gatunku RPG, czyli nie coś na zasadzie "Zabiłeś 10 Parobków Landaua, w nagrodę otrzymujesz 50 platyny".

Byłby to komplet 5 (?) powiązanych z fabułą gry notatek (każda piątka przyporządkowana do danego osiągnięcia, np. do Modliszki, treścią nawiązywałaby do jednego, zbliżonego tematu), możliwych do odblokowania za pokonanie danego przeciwnika określoną ilość razy (choć nie widzę powodów, by się tu ograniczać - do osiągnięć można by też wciągnąć m.in. poszczególne serie questów, np. alarilskie czy epizody 1 i 2 oraz zlecenia czy daily questy).
W praktyce mogłoby to wyglądać rozmaicie, dla przykładu, gdybyśmy wszystkie trzy duszki wrzucili do jednego worka:
1. Za pokonanie pierwszej dwudziestki w zakładce z osiągnięciami, pod ikoną duszków, otrzymywalibyśmy fragment historii zamku Gastelhoff (jakoś tak).
2. Po pierwszej setce mielibyśmy w tym samym miejscu informacje o samych duchach - kim są, skąd się tam wzięły, etc. - to tylko przykłady.
3. Po pięciuset moglibyśmy zobaczyć na obrazku wygląd postaci ze starym Piroklastem, etc.

Jest w czym przebierać, a jeśli kolejne progi będą trudne do osiągnięcia i przez to unikatowe w skali serwera, a przypisane im nagrody dobrze przemyślane, mogłoby to dodać smaku niezmordowanemu klepaniu bossów. Nie chodzi też o same opisy - ciekawie by było chociaż dojść w ten sposób do wyglądu wspomnianej niedawno przez dryga starej instancji Ducha Zamku, której nikt nie miał okazji zwiedzić. Dla wielu graczy nawet informacje o niegdysiejszych składach grupek Tygrysa czy Herszta byłyby zaskakujące. I, oczywiście, nie chodzi też o to, by nagrody na siłę kojarzyć z klepaniem goblinów czy też pająków leśnych - coś tak błahego można by moim zdaniem zupełnie z tego systemu wykreślić.

Autor:  Elfnocy [ 1 Mar 2015, o 14:00 ]
Temat postu:  Re: Osiągnięcia - nagrody fabularne

Dla mnie pomysł całkiem fajny ale kto by się tym zajął wszyscy kręcą się koło watachy i 3D

Autor:  Lodbrook [ 1 Mar 2015, o 15:33 ]
Temat postu:  Re: Osiągnięcia - nagrody fabularne

Pomysł fajny, właśnie o czymś takim myślałem po wykonaniu questu Medalion Adaira. (Pierwszy raz czytałem w nim wszystkie dialogi i zagadałem o jego przeszłość, nie powiem fajna historia)

Autor:  Elfnocy [ 1 Mar 2015, o 16:56 ]
Temat postu:  Re: Osiągnięcia - nagrody fabularne

Jeżeli mogę coś jeszcze od siebie zaproponować to w osiągnięciach zależnie od moba bossa powinna nad osiągnięciem zamiast medalu majaczyć jego postać albo chociaż koło osiągnięcia w nawiasie nazwa bosa moba , ponieważ ja osobiście nie wiem ile czego ubiłem bo na przykład "Wielka Bariera Potencjału" niewiele mówi ( btw to chyba duch energii tak xd ? )

Autor:  Lodbrook [ 1 Mar 2015, o 17:14 ]
Temat postu:  Re: Osiągnięcia - nagrody fabularne

Ja za bicie czujek na v2 miałem "pogromca/postrach koldów" czy jakoś tak

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/