Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Rozwój gry, kilka uwag ;)
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=41492
Strona 1 z 2

Autor:  Mustached [ 2 Kwi 2015, o 15:43 ]
Temat postu:  Rozwój gry, kilka uwag ;)

Witam,
zacząłem grać ze znajomymi w taern i chciałbym zapytać o kilka kwastii. W grze brakuje mi możliwości ciągłego podglądania stanu pż, pm i pk. Wiem że w trakcie walki mogę to zrobić przy pomocy klawisza shift, jednak moglibyście dodać opcję stałego wyświetlania tych wartości.
Kolejnym elementem gry, który uważam że można poprawić, jest możliwość personalizacji interfejsu. Mianowicie w oknie wyświetlającym zdarzenia http://scr.hu/6qsw/55mru wolałbym widzieć czat, a same zdarzenia na jakiejś osobnej karcie http://scr.hu/6qsw/skond
Przemierzając świat gry, bardzo często trzeba odpoczywać, więc szkoda że pm i pk zwierzaka widać dopiero po najechaniu na jego ikonę. Odnośnie kompanów, to zauważyłem też dziwne ograniczenie dotyczące ich nazwy. Dla przykładu mam teraz zwierzaka nazywającego się Biały Nietoperz i chciałem zmienić tą nazwę na Siwy Nietoperz, jednak nie mogę używać spacji i posiadam bardzo ograniczoną liczbę znaków, przez co wychodzi "SiwyNietope" - szkoda.
Co do ekwipunku, to nie do końca wiem, co oznacza ta ikonka http://scr.hu/6qsw/fd5qv bo nie zauważam żadnej różnicy, niezależnie czy jest odhaczona, a po najechaniu na nią myszą nie wyświetla się żaden tekst z opisem.
W moim eq znajduje się przedmiot "informacja", którego nie mogę sprzedać, ani wyrzucić http://scr.hu/6qsw/p58s4 W grze "dołączyłem" do tych bandytów, mając nadzieję że dzięki temu mógłbym uratować tą porwaną kobietę z ratusza, jednak chyba po prostu fabuła potoczyła się dalej ;] No i teraz mam ten przedmiot.
Ja rozumiem że jest to gra "za darmo", co oznacza wymuszenie na graczu zakupu platyny, celem osiągnięcia pełni możliwości gry, jednak 7 miejsc na znajomych to mało. Nie dałoby się pokazywać statusu online członków gildii?
Myślę że lepiej sterowałoby się postacią za pomocą klawiatury numerycznej. Góra, dół, prawo, lewo i na skosy. Grając myszką, często zdarza się przypadkowe kliknięcie. Dziś, dla przykładu, po walce rozpocząłem odpoczynek i przypadkowo kliknąłem gdzieś myszą, co sprawiło, iż rzuciłem się na grupkę nie najsłabszych mobów mając zaledwie 50hp ;) Na szczęście dałem radę uciec.
Odnośnie łączenia się w grupy to szkoda, że lider nie może łatwo "przekazać pałeczki" komuś innemu i trzeba opuszczać grupę, a następnie do niej dołączać.
Moglibyście też dodać mapę całego świata.
Chyba dostrzegłem jeszcze kilka elementów godnych większej uwagi twórców, ale teraz jakoś nie mogę sobie przypomnieć ;p
Mam nadzieję, że gra fajnie będzie się rozwijać
Pozdrawiam

Autor:  Torgerd [ 2 Kwi 2015, o 15:59 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

Dzięki za pomysły i opinię. Dodam tylko, że przedmiot "informacja" zawiera informację, jak znaleźć bandytów do których chcesz przystać.

Autor:  Hipo1234 [ 2 Kwi 2015, o 22:22 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

Bardzo miło, że ktos pokusił się o poruszenie tematów o takich własnie detalach. Rzeczywiście grałoby się znacznie przyjemniej. Bardzo dobry pomysł z tym "przekazywaniem pałeczki". Pozdr :)

Autor:  ScorpionDr [ 2 Kwi 2015, o 23:29 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

no ciekawe pomysły, z tym czatem najbardziej mi sie podoba i że człowiek z gildii byłby automatycznie w znajomych bez zajmowania miejsc 8-)
a ta ikonka jest od porównywania sprzętu w plecaku z eq które masz na sobie.

Autor:  Elfnocy [ 4 Kwi 2015, o 00:44 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

A ja odpowiem na twoje pytanie , przedmiot który nie wiedziałeś czym jest to porównywarka automatycznie (po najechaniu na przedmiot) porównuj go z założonym na postać odpowiednikiem.

Autor:  Mustached [ 6 Kwi 2015, o 03:16 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

Przydałaby się funkcja wyłączenia cenzury. Jeżeli już koniecznie musi być na czacie, to niech będzie ***, bo aktualnie po prostu pomija wulgaryzmy, przez co często wypowiedzi nie mają sensu. Odnośnie rozgrywki, to wolałbym w dialogach widzieć wszystkie "pomidor" ;)
Jeszcze tak zwróciłem uwagę, że często zdarzało mi się - szczególnie na początku gry - iść dalej pomijając jakąś rozmowę z npc, czy nie podnosząc jakiejś skrzyni, nie biorąc zadania... Myślę że npc powinny się ruszać, podchodzić do nas, same zagadywać. Rozumiem, że ta gra jest w dużej mierze oparta na wyobraźni i w sumie to nawet fajnie. Coś w stylu interaktywnej książki hehe ;p Jednak irytujące jest jak myślisz, że cały quest za tobą, a tu się okazuje że zapomniałeś podnieść skrzynki -.- Albo chcąc robić fabułę (czyt. zadania) muszę porównywać listę wykonanych zadań z tą z wiki. Alternatywą jest nieustanne bieganie po mapie i rozmawianie z każdym możliwym npc'em. No i odnośnie npc'ów - spoko że w grze widać moby i graczy dopiero z pewnej odległości, bo można się na coś niespodziewanie nadziać, ale serio.. Przykładowo stoję w jakiejś tam piwniczce, rozkminiając gdzie dokładnie mam iść, albo co pochrzaniłem, a tu się okazuje że po prostu nie widać chłopa, do którego mam zagadać, bo trzeba bliżej podejść :(
Zastanawia mnie taka kwestia.. Te przejścia pomiędzy różnymi obszarami - np. Trentis -> Wioska - są spowodowane jakimiś ograniczeniami/optymalizacją flasha, czy to taki sposób przedstawienia że te miejsca są od siebie w jakiejś tam odległości? Jeżeli to pierwsze, to sądzę że dałoby się ogarnąć wczytywanie mapy w locie, ewentualnie pobieranie mapy na dysk.
Jestem też niezadowolony z tego że przez przyłączenie się do bandytów musiałem wykonać zabójstwo na zlecenie. Powinno się dać w każdym (nawet ostatnim momencie) decydować o jakiś "wyborach moralnych". Jak już zdaje się wspomniałem, było to żeby uratować kobitkę (Helenę bodajże).
Może coś jeszcze mi wpadnie do głowy, na pewno się tym podzielę ;]
Pozdro
EDIT: Coś chyba takie urwane zdanie ;p http://scr.hu/6qsw/bioc2

Autor:  Onion [ 6 Kwi 2015, o 06:44 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

Skoro po błędach jest kupię słownik, to po wulgaryzmach mogłoby być np. "pomidor" lub "#@$#@%#$##".
Co do zadań, jeśli patrzysz w mapa/zadania na aktywne q to nie powinieneś mieć problemu w zorientowaniu się w sytuacji.
Odnośnie tych przejść to zauważ, że jest to gra przeglądarkowa, więc gdybyśmy mieli do czynienia z 1 olbrzymią lokacją to nie odbyło by się bez licznych lagów :).
Jeśli chodzi o pobranie lokacji na dysk to jestem za, tylko problemem jest to, że po każdej aktualizacji musielibyśmy to odnawiać i znając życie zrodziła by się z tego jeszcze więcej problemów, ale inicjatywę popieram.

Autor:  Monterevoli [ 6 Kwi 2015, o 11:10 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

Według mnie słowa wulgarne nie powinny być cenzurowane na czacie podczas walki.
Oraz sama cenzura na reszcie czatów powinna wyglądać tak, że wulgaryzm zastępowany jest słowem, dajmy na to "grzeczniej".

Autor:  Vasse [ 6 Kwi 2015, o 11:20 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

Jestem pod bardzo wielkim wrażeniem i popieram twórce tematu. Zgodzić się mogę ze wszystkim prócz sterowaniem numerycznym - to w przypadku The Pride of Taern nie wyjdzie. Granie myszką ma swój klimat i grając w taerna już 5 lat nie potrafiłbym się przekierować.

#edit.
Cenzura jak jest tak powinna być z racji tego iż w grę grają małoletni gracze.
Dodając nikt w grze, na czacie nie musi tych wulgaryzmów używać na przymus.

Autor:  Onion [ 6 Kwi 2015, o 11:31 ]
Temat postu:  Re: Rozwój gry, kilka uwag ;)

Małoletni gracze grają, ale gra jest od 16 lat, więc trzeba ich traktować jak 16-latków

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/