Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Charakter postaci.
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=42347
Strona 1 z 1

Autor:  llwyd Blaidd [ 10 Cze 2015, o 17:53 ]
Temat postu:  Charakter postaci.

Ja wiem, że mój pomysł to straszne babranie się z kodem dialogów, ale przecież nie musi wchodzić od razu. Ale o co chodzi? A o to, by jak w najlepszych cRPG, rozbudować mocniej dialogi, by na to jak odbierają nas NPC nie wpływało tylko to, jaką płeć ma nasz awatar. Akurat rasowość odpada.

Proponowane parametry wpływu na dialogi:
- Profesja,
- Płeć (propozycja rozbudowy),
- Charakter,


Ale jak by to mogło wpływać na dialogi? Zaraz to wszystko ładnie rozpiszę.


Profesje (w tym i płeć):

Barbarzyńca - Mężczyźni jak i kobiety nie powinni być odbierani jako osoby inteligentne czy w ogóle dobrze wychowane i to niezależnie od levelu. Do tego kobiety mogłyby budzić mocne zdziwienie i kompleksy u męskiej części NPC.
Rycerz - Rycerz budzi szacunek u kmieci i reszty pospólstwa, pod warunkiem, że jest facetem. Z kobiety można by pożartować. Seksizm w takich czasach to przecie norma.
Sheed - Niezależnie od płci, taka profesja budzi spore zdziwienie, w końcu chyba niewielu ludzi decyduje się na zostanie kimś w rodzaju mnicha-wojownika.
Druid - O ile mężczyźni nie budzą jakiegoś specjalnego zdziwienia, to kobiety w tej profesji już tak. Jednak nie powinny być traktowane tak seksistowsko jak rycerzyce.
Mag Ognia - Niezależnie od płci Magów Ognia można stereotypowo opisać jako osoby nieobliczalne i mocno wybuchowe (w charakterze jak i na polu walki).
Łucznik - Łucznicy niezależnie od płci nie budzą ani zdziwienia, ani kontrowersji.
Voodoo - Niezależnie od płci budzą strach, zwłaszcza wśród zwykłych mieszkańcach czyli chłopach i mieszczanach oraz ewentualnie niektórych szlachcianach.


Charakter można by przekopiować z większymi i mniejszymi modyfikacjami z Neverwinter Nights 2. Ale myślę, że lepiej z większymi.

Typy charakteru:

Szarak/Postać tła - Nie wyróżnia się niczym i nie ma żadnych zmian w dialogach nie licząc płci oraz profesji.
Łobuz - Osoba, która agresją słowną lub fizyczną dochodzi do celu i jest niemal zawsze nieprzyjemnie odbierana przez NPC. Nawet gdy próbuje być miłym gościem.
Rolnik/Chłop - Zżyty z przyrodą, ale traktowany jak gbur przez mieszczan. Chłopi traktują jak swego.
Bawidamek/[brak pomysłu dla kobiecej nazwy] - Płeć przeciwna go kocha, płeć ta sama pokpiwa. Postać o takim charakterze budzi śmiech, gdy próbuje zachować się jak twardziel.
Żołnierz - Osoba z takim charakterem jest przyzwyczajona do wypełniania rozkazów od przełożonych, niezależnie od ich treści.
Gawędziasz - Gaduła, która nie potrafi się skupić na rozmowie i często zmienia temat.

Jak ktoś ma jakieś pytania, to walić śmiało. Postaram się edytować wątek.

Autor:  Onion [ 10 Cze 2015, o 18:11 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

To by wymagało zmienić dialogi do questów i nie tylko, ale jeśli chodzi o questy to na podstawie naszych charakterów musiałyby być zmienione decyzje, zależnie od naszego zachowania. Patrząc na zróżnicowanie questów, jak i nastawienie NPC do nas w tych q (np. raz nas poważają, a w innym z nas kpią). To utrzymanie logicznej i wytłumaczalnej opcji rozmów i decyzji naszych postaci byłoby jeszcze trudniejsze niż utrzymanie balansu profesji. Przykro mi, ale jeśli chcesz wprowadzać charaktery (mówię o rozwiniętych charakterach, a nie imitacje charaktero-podobne) do jakiejkolwiek gry to trzeba się z tym liczyć podczas tworzenia jej podstaw. Do Taernu tego wprowadzić jak dla mnie już nie można.

Autor:  Kalart [ 11 Cze 2015, o 15:53 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

Potrzebna byłaby do tego mała armia ludzi, którzy osobiście musieliby prześledzić każdy quest zdanie po zdaniu, po czym zaproponować poprawki. Musieliby być na tyle dobrzy, że nie trzeba było i tak robić wszystko za nich.
To jak najbardziej możliwe. Tylko że nie ma ludzi nawet do tego, by pisać w strefie klimatycznej, a co jeszcze mówić o podjęciu się takiego wyzwania.

Autor:  Elfnocy [ 14 Cze 2015, o 11:19 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

Pomijając fakt że za pomysłem stoję rękami i nogami , to w charaterystykach profesji bym pozmieniał jako przedstawiciel dumnej profesji uważam że jesteśmy czymś więcej niż tępymi osiłkami :? Co do organizacji zgadzam się z poprzednikiem.

Autor:  llwyd Blaidd [ 14 Cze 2015, o 18:18 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

Ja pisałam, jak dane profesje są odbierane przez innych, a nie ich zachowanie. Nie chcę narzucać w tym temacie komukolwiek odgrywania stereotypowej roli.

Autor:  Mroku [ 14 Cze 2015, o 19:10 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

Nonono tylko kupe roboty adm.. By mieli z zmianami dialogów


Ogólnie niech jakis kolorowy da komentarz ;)


_____________________
Memento Mori

Autor:  ViconiaDeV [ 15 Cze 2015, o 10:47 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

Po co Ci komentarz kolorowego:P
Czytają, widzą itp. Ale jestem pewien na 99,999%, że są pilniejsze rzeczy do zrobienia niż zmienianie wszystkich dialogów w questach.
Niestety z tego co obserwuje większość graczy (nie mówię, że wszyscy) i tak nie czytają questów tylko klikają co szybciej. Podsumowując ogrom pracy, który wymagał by przeredagowania wszystkich testów w wielu odmianach żeby zadowolić nieliczną grupkę klimatycznych graczy.
Jestem za, ale tylko wtedy kiedy nic pilniejszego nie będzie do roboty ( a wątpię żeby przez długi czas tak było).

Autor:  MO MAG [ 16 Cze 2015, o 17:36 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

i tu sie z vic zgodze. szlag mnie trafia jak ktos pyta:gdzie isc plis nie czytalem... ja bardzo lubie fabule, wiec wsio q mam zrobione:p z pomyslem na +

Autor:  MrSkisly [ 17 Cze 2015, o 14:00 ]
Temat postu:  Re: Charakter postaci.

A ja się zgadzam z ViconiaDev. Narzekacie, że nie ma dalszego ciągu questa, że nie ma podklas, że 3D wolno idzie, że nie ma balansu itp., a chcecie mniej ważnych zmian, które wymagają wielkiej pracy, nieproporcjonalnej do efektu.
Ps.: Nie znam bardziej klimatycznego gracza ode mnie, ale trzeba zrozumieć, że dla większości ważniejszy jest gameplay. Poza tym nie da się robić kilku rzeczy na raz, i to jeszcze najlepiej szybko. Sam pomysł na +, ale NIE TERAZ.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/