Forum - Taern.pl https://play.taern.pl/ |
|
Charakter postaci. https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=42347 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | llwyd Blaidd [ 10 Cze 2015, o 17:53 ] |
Temat postu: | Charakter postaci. |
Ja wiem, że mój pomysł to straszne babranie się z kodem dialogów, ale przecież nie musi wchodzić od razu. Ale o co chodzi? A o to, by jak w najlepszych cRPG, rozbudować mocniej dialogi, by na to jak odbierają nas NPC nie wpływało tylko to, jaką płeć ma nasz awatar. Akurat rasowość odpada. Proponowane parametry wpływu na dialogi: - Profesja, - Płeć (propozycja rozbudowy), - Charakter, Ale jak by to mogło wpływać na dialogi? Zaraz to wszystko ładnie rozpiszę. Profesje (w tym i płeć): Barbarzyńca - Mężczyźni jak i kobiety nie powinni być odbierani jako osoby inteligentne czy w ogóle dobrze wychowane i to niezależnie od levelu. Do tego kobiety mogłyby budzić mocne zdziwienie i kompleksy u męskiej części NPC. Rycerz - Rycerz budzi szacunek u kmieci i reszty pospólstwa, pod warunkiem, że jest facetem. Z kobiety można by pożartować. Seksizm w takich czasach to przecie norma. Sheed - Niezależnie od płci, taka profesja budzi spore zdziwienie, w końcu chyba niewielu ludzi decyduje się na zostanie kimś w rodzaju mnicha-wojownika. Druid - O ile mężczyźni nie budzą jakiegoś specjalnego zdziwienia, to kobiety w tej profesji już tak. Jednak nie powinny być traktowane tak seksistowsko jak rycerzyce. Mag Ognia - Niezależnie od płci Magów Ognia można stereotypowo opisać jako osoby nieobliczalne i mocno wybuchowe (w charakterze jak i na polu walki). Łucznik - Łucznicy niezależnie od płci nie budzą ani zdziwienia, ani kontrowersji. Voodoo - Niezależnie od płci budzą strach, zwłaszcza wśród zwykłych mieszkańcach czyli chłopach i mieszczanach oraz ewentualnie niektórych szlachcianach. Charakter można by przekopiować z większymi i mniejszymi modyfikacjami z Neverwinter Nights 2. Ale myślę, że lepiej z większymi. Typy charakteru: Szarak/Postać tła - Nie wyróżnia się niczym i nie ma żadnych zmian w dialogach nie licząc płci oraz profesji. Łobuz - Osoba, która agresją słowną lub fizyczną dochodzi do celu i jest niemal zawsze nieprzyjemnie odbierana przez NPC. Nawet gdy próbuje być miłym gościem. Rolnik/Chłop - Zżyty z przyrodą, ale traktowany jak gbur przez mieszczan. Chłopi traktują jak swego. Bawidamek/[brak pomysłu dla kobiecej nazwy] - Płeć przeciwna go kocha, płeć ta sama pokpiwa. Postać o takim charakterze budzi śmiech, gdy próbuje zachować się jak twardziel. Żołnierz - Osoba z takim charakterem jest przyzwyczajona do wypełniania rozkazów od przełożonych, niezależnie od ich treści. Gawędziasz - Gaduła, która nie potrafi się skupić na rozmowie i często zmienia temat. Jak ktoś ma jakieś pytania, to walić śmiało. Postaram się edytować wątek. |
Autor: | Onion [ 10 Cze 2015, o 18:11 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
To by wymagało zmienić dialogi do questów i nie tylko, ale jeśli chodzi o questy to na podstawie naszych charakterów musiałyby być zmienione decyzje, zależnie od naszego zachowania. Patrząc na zróżnicowanie questów, jak i nastawienie NPC do nas w tych q (np. raz nas poważają, a w innym z nas kpią). To utrzymanie logicznej i wytłumaczalnej opcji rozmów i decyzji naszych postaci byłoby jeszcze trudniejsze niż utrzymanie balansu profesji. Przykro mi, ale jeśli chcesz wprowadzać charaktery (mówię o rozwiniętych charakterach, a nie imitacje charaktero-podobne) do jakiejkolwiek gry to trzeba się z tym liczyć podczas tworzenia jej podstaw. Do Taernu tego wprowadzić jak dla mnie już nie można. |
Autor: | Kalart [ 11 Cze 2015, o 15:53 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
Potrzebna byłaby do tego mała armia ludzi, którzy osobiście musieliby prześledzić każdy quest zdanie po zdaniu, po czym zaproponować poprawki. Musieliby być na tyle dobrzy, że nie trzeba było i tak robić wszystko za nich. To jak najbardziej możliwe. Tylko że nie ma ludzi nawet do tego, by pisać w strefie klimatycznej, a co jeszcze mówić o podjęciu się takiego wyzwania. |
Autor: | Elfnocy [ 14 Cze 2015, o 11:19 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
Pomijając fakt że za pomysłem stoję rękami i nogami , to w charaterystykach profesji bym pozmieniał jako przedstawiciel dumnej profesji uważam że jesteśmy czymś więcej niż tępymi osiłkami Co do organizacji zgadzam się z poprzednikiem. |
Autor: | llwyd Blaidd [ 14 Cze 2015, o 18:18 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
Ja pisałam, jak dane profesje są odbierane przez innych, a nie ich zachowanie. Nie chcę narzucać w tym temacie komukolwiek odgrywania stereotypowej roli. |
Autor: | Mroku [ 14 Cze 2015, o 19:10 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
Nonono tylko kupe roboty adm.. By mieli z zmianami dialogów Ogólnie niech jakis kolorowy da komentarz _____________________ Memento Mori |
Autor: | ViconiaDeV [ 15 Cze 2015, o 10:47 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
Po co Ci komentarz kolorowego:P Czytają, widzą itp. Ale jestem pewien na 99,999%, że są pilniejsze rzeczy do zrobienia niż zmienianie wszystkich dialogów w questach. Niestety z tego co obserwuje większość graczy (nie mówię, że wszyscy) i tak nie czytają questów tylko klikają co szybciej. Podsumowując ogrom pracy, który wymagał by przeredagowania wszystkich testów w wielu odmianach żeby zadowolić nieliczną grupkę klimatycznych graczy. Jestem za, ale tylko wtedy kiedy nic pilniejszego nie będzie do roboty ( a wątpię żeby przez długi czas tak było). |
Autor: | MO MAG [ 16 Cze 2015, o 17:36 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
i tu sie z vic zgodze. szlag mnie trafia jak ktos pyta:gdzie isc plis nie czytalem... ja bardzo lubie fabule, wiec wsio q mam zrobione:p z pomyslem na + |
Autor: | MrSkisly [ 17 Cze 2015, o 14:00 ] |
Temat postu: | Re: Charakter postaci. |
A ja się zgadzam z ViconiaDev. Narzekacie, że nie ma dalszego ciągu questa, że nie ma podklas, że 3D wolno idzie, że nie ma balansu itp., a chcecie mniej ważnych zmian, które wymagają wielkiej pracy, nieproporcjonalnej do efektu. Ps.: Nie znam bardziej klimatycznego gracza ode mnie, ale trzeba zrozumieć, że dla większości ważniejszy jest gameplay. Poza tym nie da się robić kilku rzeczy na raz, i to jeszcze najlepiej szybko. Sam pomysł na +, ale NIE TERAZ. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |