Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Nowa umiejetność mobów "Alergia"
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=42370
Strona 1 z 2

Autor:  kerklis [ 14 Cze 2015, o 12:00 ]
Temat postu:  Nowa umiejetność mobów "Alergia"

Proponuje dodanie do rozgrywki nowej umki o nazwie Alergia.

Działanie: Jeżeli mob wyczuje w drużynie atakującej ze któraś klasa sie dubluje, rzuca na siebie buf pozytywny pozwalający mu wyprowadzić 2x lub 3x tyle ataków co zwykle, lub powtórzyć swoja rundę.
Taka Alergia u moba trwa 2/3 rundy, albo do czasu aż w pt pozostaną już tylko przedstawiciele pojedynczych klas, bez dubli.

Umka do dodania na bosach/czempach czy zwykłych mobach gdzie występują patologie że się bierze powtarzające sie profesje czyli po 2x ryc, 2xmo, 2xbb, 2xvd kosztem innych klas które w tym przedziale levelowym czy na tych konkretnych mobach z jakichś przyczyn odstaja od reszty.

Autor:  Way [ 14 Cze 2015, o 12:13 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

Idea dobra, ale pomysł sam w sobie niestety do bani, ze względu na to, że praktycznie na prawie każdej instancji z braku laku bierze się taką osobę nie wspominając o bossach, które wymagają by były 2 profesje takie same jak np. htaga.

Autor:  Szymdaro [ 14 Cze 2015, o 14:34 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

Mi się nie podoba. Wiadomo co przyświeca takiemu pomysłowi, ale nie tędy droga, żeby wyrównać balans. Siłą rzeczy na mnóstwo bossów czy mobków lepiej jest wziąć po kilka razy tą samą profę niż przedstawicieli wszystkich i wcale nie dlatego, że odstają. Wszystko jednak zależy od sytuacji, od moba czy bossa, od dostępności ludzi, ilości danych prof w gildii itp. Poza tym moim zdaniem taka ilość ataków jest nie do zaakceptowania.

Rozumiem, możesz mieć na myśli szatana, gdzie przeważnie bije się na 2 ryców. Spójrz teraz na przykład odwrotny, gdy 2 ryców nie jest standardem, ale czasami się tak robi z braku lepszego rozwiązania, chociażby selena, jastrząb, jaskółka, lód czy cokolwiek innego. Wyobrażasz sobie granie w takim układzie?

Podałem przykład ryca, ale jak często zabiera się np: 2x MO na jaskę, v2, 2x vd na te same bossy, bieganie pod lód z dublującymi się profami jest normą, czy to 2x ryc, 2x vd, 2x MO, 2x sheed, 2x barb, nawet mi się zdarzało biegać na raz z 3 łukami. Może rzadko się zdarza chodzenie na raz z kilkoma druidami w party, ale wielokrotnie miałem z taka sytuację styczność, chociażby jaska, valdek, czempy - jak nie ma nikogo to i 3 druidów dobrych, każdy coś bije.

Idąc dalej powiedzmy średniopoziomowe bossy - fyo, modliszka, DZ - tam bardzo często występuje po kilku przedstawicieli tej samej profesij. Mistrzostwem jest bieganie na DZ w 5x vd, ewentualnie 4x vd i ryc, piękna sprawa.

Moim zdaniem pomysł kompletnie nie trafiony.

Autor:  Mroku [ 14 Cze 2015, o 19:15 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

Jestem na nie czemu hmm a widzial bys v2 bez 2x mo to że cb nie biora na bossy sory ale to życie graj inna profesją jak ciebie nie biora..


__________________
Memento Mori

Autor:  Gustavus [ 14 Cze 2015, o 20:38 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

W drugą mańkę Kerk, skład bez dubli i drużyna dostaje aurę, która ją w jakiś sposób wspomaga (nwm resy, zwiększona szansa trafienia, jest spore pole do popisu...). Byłby marcepan, to i byłaby jakaś tam szansa na zmiany utartych preferencji graczy (choć umówmy się, pewne stałe składy wgryzły się w łepetyny, a wynika to naturalnie ze specyfiki danych bossów czy champów). Naturalnie temat jest ironiczny, Kerk mając tyle postaci na hlvlu, w tym edgame, kolejny raz przypomina o nierówno rozłożonych akcentach w grze i dobrze ;) gdyż gra ewidentnie w pewnych przedziałach jedne postaci premiuje zaś inne kopie w rzyć...

Autor:  Darkhen [ 14 Cze 2015, o 22:02 ]
Temat postu:  Nowa umiejetność mobów "Alergia"

Mroku napisał(a):
Jestem na nie czemu hmm a widzial bys v2 bez 2x mo to że cb nie biora na bossy sory ale to życie graj inna profesją jak ciebie nie biora..


__________________
Memento Mori

Pewnie że bym widział. Z mo łukiem i vd. Skład malinowy.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Treamer [ 14 Cze 2015, o 22:10 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

Mroku napisał(a):
Jestem na nie czemu hmm a widzial bys v2 bez 2x mo to że cb nie biora na bossy sory ale to życie graj inna profesją jak ciebie nie biora..


__________________
Memento Mori

Na v2 to ja biegam mo77 sh78 ryc86 dt75 vd77 i ładnie idzie

Autor:  moooo [ 15 Cze 2015, o 07:18 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

A może zamiast kombinować powrócić do pierwotnej idei jaka jest na ichi, geo, kościanym smoku że nie ważne w jakim składzie się idzie. Czas oraz szanse ukończenia bossa są w miarę równe.
Zwróćcie uwagę co robią z łucznikiem/mo kilka bosów na najwyższym poziomie rozgrywki jest zmieniane pod w/w klasy. Zamiast rozwiązać problem kompleksowo.

Czekamy za upkem i czekamy by ocenić nowy "lepszy" balans. Za Beirn tez czekaliśmy :lol: Czyżby powtórka z rozrywki ?

Autor:  ViconiaDeV [ 15 Cze 2015, o 11:02 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

Mooo wszystko prawda ale to, że nie ważne w jakim składzie sie idzie to zależy od tego jak łatwy jest boss. Do gorzałek włącznie w zasadzie koksy mogą iść dowolnym składem i tak czy siak zrobią instację. Wyżej już nie jest to takie oczywiste. Przywrócenie tego co mówisz to tylko bardzo obniżyło by poziom high levelowych bosów bo innej opcji nie widzę.
Problemy są rozwiązywane tam gdzie są - czyli na high bosach, nie mów mi, że mosiek ma problem na gorzałkach czy na niższych instach.
Zresztą poczekaj na zmiany umiejętności MO... (to Ci zadziała kompleksowo na wszystkich poziomach).

Autor:  moooo [ 15 Cze 2015, o 12:13 ]
Temat postu:  Re: Nowa umiejetność mobów "Alergia"

ViconiaDeV
pozwolę wdać się z Tobą w mała dyskusje.

Każdy boss projektowany jest pod konkretny lvl postaci (świadczą o tym np. ograniczenia dropu na wiki). Posłużę się tu przykładem v1 oraz v2.

V1 (50-70 lvl)
Jakim składem ubijemy v1 w 10 min? Bez mega sporej ilości dedów?
barb+sh+vd czy vd+2x mo

V2 (101-130) ile czasu spędzi drużyna złożona z:
2xmo+vd, 2xbarb+sh

Indywidualizacja bossów była fajna gdy dotyczyła 1/2/3 ale od kościanego smoka w górę jest to regułą.

Cały czas powtarzam i dziwie dlaczego odeszło się od sprawdzonej formuły wymienności klas? Beirn jest idealnym przykładem gdzie z 7 klas obecnych 4 stały sie dominujące reszty może nie być. dt+ryc+vd+sh ta 4 rozwali tam wszystko i jest nie rozerwalna.
Po ROKU doczekaliśmy się pewnych modyfikacji gdzie schematy walk zostały sprawdzone drożyny zgranie.

Idąc na Garthmog nie ważne w jakim składzie czy to fizole czy magicy szanse ukończenia oraz czas jest zbliżony.

Powyżej tego bossa nie widzę instancji która była by zbalansowana dla każdej klasy równomiernie. - ciekawe czy tylko ja uważam indywidualizacje WSZYSTKICH INSTANCJI za duży minus.

Jesteś aktywnym graczem na pewno spotkałaś się z sytuacja gdzie zapraszach dobrego znajomego 100+ a drużyna go nie chce bo woli pójść z "preferowana" klasa o 20 lvl niższą. Z jednej strony rozumiem zachowanie ale z drugiej strony to ja za chwile jestem w takiej sytuacji. Opisana sytuacja nie dotyczy oczywiście nierozerwalnej dwójki w pt dr+ryc.

Wbicie odpowiedniego poziomu zajmuje odrobinę czasu + 2 niedziele :lol: ale dzięki radosnej twórczości pomimo poświecenia ogromu czasu dowiaduje się że w porównaniu z innymi ubicie danego bosa kosztować będzie 2x tyle czasu i 3-4x tyle nerwów swoich jak i kompanów.

Zgodzę się że można hitage ubić z vd a morone z mo (podobno żadne filmu nie znalazłem tylko przechwałki :D )
Wyprawa na modłę z magikami na 60-70 lvl jest możliwa ba nawet można to ukończyć w pełnym składzie osobowym.
TYLKO CZY TAK MA WYGLĄDAĆ BALANS W TAERN wg Ciebie?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/