Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Made in Taern czyli o walce z wiatrakami nierówności rynku.
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=45208
Strona 1 z 1

Autor:  Mdeyna [ 16 Gru 2015, o 20:42 ]
Temat postu:  Made in Taern czyli o walce z wiatrakami nierówności rynku.

Witam


Do gry wróciłem po dość długiej przerwie, tak więc przytaczane przezemnie sytuacje jak i ceny rarów mogą być czasami nieaktualne. Proszę o wyrozumiałość.



Wpadłem na pewien pomysł. Pomysł został podyktowany potrzebą rozwiązania pewnego problemu - nierówności cen rarów, a także sztucznego zawyżania tych cen przez high-endowych graczy. Już wyjaśniam o co chodzi - na przykładzie z autopsji.

Jest sobie barbarzyńca na 60(którymś) poziomie, i postanawia kupić sobie rarą pelerynę. Do wyboru ma dwie : Debba oraz Xenothor. Z pewnego jednak względu jest między nimi GIGANTYCZNA różnica cenowa bynajmniej nie spowodowana ich różnicą jakościową (która podobno istnieje, ale jest sporna)

Dla niezorientowanych - na Larkasie Xeno można dostać za 4kk, podczas gdy Debba to wydatek rzędu 20kk.

Problem leży w tym że rary z tygrysa są... ładne, a co za tym idzie znaczna część bogatych, wysokopoziomowych graczy je morphuje. Co przekłada się na to że Ci dla których faktycznie te rary są przeznaczone nie mogą sobie na nie pozwolić.



Żeby nie było - sytuacja nie tyczy się jedynie rarów z tygrysa - podobnie jest z setami na 50 lvl (są rzadkie, owszem, ale ich cenę również podbija fakt że robią z nich skiny) i kilkoma innymi rarami.





Moja propozycja jest następująca - dać graczom możliwość tworzenia skinów danych rarów. Oprócz zbicia tych zaporowych cen ''ładnych rarów'' można w ten sposób odpompować nieco pieniędzy z rynku, a także urozmaicić nieco wygląd całości Taernowego społeczeństwa.


Do każdego bossa należałoby dodać unikalny przedmiot do ''dropa''. Jego ilość, a także szansa na występowanie to sprawa do przedyskutowania.

Po uzyskaniu odpowiedniej ilości tego ''surowca'' należałoby udać się do kowala, i przy jego pomocy, po zapłaceniu odpowiedniej ilości złota (zależnej od rangi raru którego skin chcemy uzyskać) otrzymywalibyśmy gotowy skin. Bez żadnych statystyk - tylko czysty wygląd postaci.




Zapraszam do konstruktywnej dyskusji pod tematem.

Autor:  Forhekset [ 16 Gru 2015, o 21:26 ]
Temat postu:  Re: Made in Taern czyli o walce z wiatrakami nierówności ryn

Ci gracze, którzy kupują na morf rary takie jak Debba czy Ghaitarog to jest margines. Masa ludzi kupuje po prostu na skin przypisane już Debby od tych, którzy je wymieniają na coś innego - a którzy x leveli temu kupili ten płaszcz za kupę złota. Ja, na przykład, morfy Debby, Ghaitarogu czy Hartrauma kupiłem niegotowe (czyli przypisane). Żaden 60 lv na tym nie mógł ucierpieć. Rary z Tygrysa nie tyle są ładne, co kosmicznie rzadkie. Moim zdaniem bardzo pomogłoby usunięcie kary do dropu za zbyt wysoki lvl (o czym pisałem).

Swoją drogą, pomysłów związanych ze skinami jest multum, ale ekipa z jakiegoś powodu tego nie rusza (może 3d), traktując ogólnie istnienie morfów jak jakiś efekt uboczny. I wątpię, aby cokolwiek się zmieniło.

Ok, a co do pomysłu. Rozumiem, że takie stworzenie skinu, nie kasowałoby rara? W takim wypadku można zrobić nieskończenie wiele skinów. Jeśli jednak kasowałoby, to propozycji zmiany tu nie widzę.

Autor:  Knoxi [ 16 Gru 2015, o 21:41 ]
Temat postu:  Re: Made in Taern czyli o walce z wiatrakami nierówności ryn

Czytając Twój post już szykowałem wypowiedź pokrywającą się z wypowiedzią pana powyżej.
Mdeyna napisał(a):
Moja propozycja jest następująca - dać graczom możliwość tworzenia skinów danych rarów. Oprócz zbicia tych zaporowych cen ''ładnych rarów'' można w ten sposób odpompować nieco pieniędzy z rynku, a także urozmaicić nieco wygląd całości Taernowego społeczeństwa

Mówisz tak, jakby nie było takiej możliwości, ale jest i to przedstawiona powyżej, sam posiadałem skin debby i łba tygrysa, oba kupione za ~5kk od sztuki.

Mdeyna napisał(a):
Do każdego bossa należałoby dodać unikalny przedmiot do ''dropa''. Jego ilość, a także szansa na występowanie to sprawa do przedyskutowania.

Po uzyskaniu odpowiedniej ilości tego ''surowca'' należałoby udać się do kowala, i przy jego pomocy, po zapłaceniu odpowiedniej ilości złota (zależnej od rangi raru którego skin chcemy uzyskać) otrzymywalibyśmy gotowy skin. Bez żadnych statystyk - tylko czysty wygląd postaci.

Powiem szczerze, że nie wiem co o tym myśleć.

Z jednej strony:
-można trochę zaoszczędzić;
-zwiększenie craftingu w grze;

Z drugiej strony zaś przemawia definicja samego rar-a, ma to być rzadki przedmiot, mało tego, tworzenie czegoś, co wygląda jak taki rzadki przedmiot (wg mnie), delikatnie mija się z przeznaczeniem owych przedmiotów. Dlaczego? Sama opcja morphowiania jest to opcja premium, dla tych których stać, nie stać Cię? Nie morphujesz ;) analogicznie jest z normalnymi przedmiotami przedmiotami jakie na siebie ubierasz.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/