Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Targowisko na poważnie - kompromis
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=48233
Strona 1 z 3

Autor:  Voliene [ 17 Sie 2016, o 12:49 ]
Temat postu:  Targowisko na poważnie - kompromis

Witajcie!


Pomyślmy o targowisku na poważnie.


Uwaga! To nie jest taki po prostu pomysł, i że "Ekipa niech to zamieści". Nie. To są po prostu takie luźne przemyślenia. Tak jak pisało wielu gm między innymi ViconiaDeV: Że owszem propozycji aktualnie nie potrzebują, ale napisać można, kto wie, może kiedyś ktoś z nich skorzysta? Może będzie to jakiś pomysł, na razie mały, malutki, a kiedyś rewolucja gry? Zobaczymy!




Wiele osób pisało propozycji o targowisku, między innymi ja. Mimo że wielu ludzi pisało o nim, to jednak każdy je widzi inaczej.
Ja kiedyś wyobrażałem sobie to jako "mini allegro". Że po prostu podejdziemy, wrzucimy nasz przedmiot i i idziemy na coś, a komputer nam sprzeda innym graczom. Niektórzy to przyjęli pozytywnie, inni że ok, ale widzą to inaczej. Jeszcze inni, że targowiska nie powinno być wcale. I w pewnym sensie przyznaję im rację.

Po pewnym czasie zmieniam zdanie - według mnie targowiska nie powinno być wcale, albo pewna alternatywa. Jaka? Proszę bardzo.

Praktycznie nie będzie to takie mechaniczne targowisko, tylko ulepszenie chatu handlowego. Zresztą przecież chat handlowy to jeden z uroków tej gry, dlatego on MUSI POZOSTAĆ!
Wracam do alternatywy.

A więc alternatywa:
We wszystkich tych ważniejszych mapkach ( np. tam gdzie się można przenieść za pomocą Przewodnika, stworzyło by się dodatkową odnogę, mapkę. Ta mapka to byłoby jedno wielkie targowisko. Czyli:
Każdy gracz może wejść na tą mapkę i stworzyć własny sklep. Mógłby powstawiać na sloty przedmioty, które chce sprzedać . Kto wie, można by dodać tam różnorodne filtry, części sklepu? To już wola twórców gry.
Jak kupić te przedmioty od graczy?
Wchodzimy na tę mapkę Targowiska, i widzimy wokół siebie ikonki podobne do straganów które są w Trentis http://scr.hu/0q9mv/fqcka
Gdy na nie najedziemy pokaże nam się wybór podobny jak klikniemy na gracza i wybieramy albo ikonkę "X" czyli nie chcemy podejmować żadnych działań, (np. kliknęło nam się przypadkowo), po prostu taki jak najedziemy na gracza, oraz chmurka $ czyli że chcemy coś kupić.
I wtedy pojawia nam się, tak jak wcześniej pisałem. Sloty ( np. podobne jak w sklepie u NPC), różne filtry.
Zakup mógłby wyglądać tak samo jak u kupna NPC.
Ale UWAGA. Najistotniejszy szczegół. By można było cokolwiek kupić, sprzedawca musi być w sklepie. Nie może sobie odejść. Po prostu jest w sklepie. Nie może wstawić przedmiotu i np. iść na coś.


Tak praktycznie, to jest to taki normalny handel z specjalną mapką gdzie ten handel się odbywa, oraz "ladą" gracza, na której jest pokazane co możemy kupić.

Jest to taki kompromis między dużą częścią graczy, a drygiem :D Z czego co słyszałem drygu nie chce zmechanizowanego targowiska, bo musi być nawiązywany kontakt między graczami czy coś takiego. A tutaj i jest małe takie targowisko i kontakt między graczami ( a nawet większy ) .


Możliwe, że ktoś się spyta - a po co to? Przecież mamy chat handlowy. No tak. Ale wielu ludzi się skarży, że ciężko znaleźć ofertę w gąszczu ofert. A tutaj możemy na spokojnie poszukać przedmiotu, który chcemy, także nie trzeba pisać na handlowym co 10 minut.
Owszem , niektórzy jednocześnie sprzedają coś i coś tam porabiają. Ale niektórzy potrafią siedzieć tylko u konwojenta i pisać na handlowym. Można też stworzyć sklep i odejść od komputera. Jedyne co mnie martwi, to jak odejdziemy od komputera, to mamy afk, a później nas wywali z serwera :(

Dajcie znać, jak wam się podoba taki mini projekt, taka ścieżka targowiska. A może taki projekt już był? Jeśli tak , to przepraszam, ale najwyraźniej wygasł, a chciałbym go ponowić.

Macie jakiś pomysł, jak zaradzić Afk?



Narazie to wszystko, po jakimś czasie może stworzę część drugą, chociaż z własnego doświadczenia wiem, że moje pomysły nie nadają się zwykle do użytku.
Aha. Przypominam, to są tylko szkice. Przecież wiadomo, że targowisko prawdopodobnie nie wejdzie, a jeśli wejdzie, to za kilka, kilkanaście lat :D

Autor:  Nerthar [ 25 Sie 2016, o 19:47 ]
Temat postu:  Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie

Jak dla mnie dobry pomysł. To nie takie zmechanizowane targowisko.

Każdy stragan otwierałoby się. Ukazywałby się nam takie okienko, jakie znajdujemy w sklepach. Na środku nasz model postaci ;) Na ladzie zakładki z pierścionkami, wisiorami i kastetami oraz rekawiczkami. Dodatkowo pasy. Na ścianach zbroje, hełmy, miecze, tarcze, maczugi, topory, łuki. Gdzieś w kącie buty.

Klik - i otwiera się taka sama zakładka, jak u kowala. Jeśli ktoś chciałby coś kupić, pytałby na handlowym "Jest właściciel straganu XXX?'.

No tak - przydałoby się, żeby można było nazywać nasze stragany. Tak samo, jak na forum.

To moja wizja ;)

Autor:  Japycz [ 25 Sie 2016, o 20:04 ]
Temat postu:  Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie

Jestem za wprowadzeniem straganów z nazwami które by wpisywał gracz (np. sprzedam vivki i mięso) coś tego typu jak w to było w metinie, ale bez żadnych zbędnych mapek czy konwojentów po prostu gracz , który miałby czas ustałby i otworzył swój stragan w trentis i tyle, a ci co by wolą sprzedawać i chodzić boski nadal będą mieli czat handlowy do dyspozycji :) Co do samego wyglądu ''straganu'' wystarczy ,że będzie postać i nad nickiem nazwa sklepiku nie trzeba od razu wywalać graficznych kramów ale ładniej by to wyglądało :)

Autor:  Voliene [ 26 Sie 2016, o 09:44 ]
Temat postu:  Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie

Nerthar napisał(a):
Jak dla mnie dobry pomysł. To nie takie zmechanizowane targowisko.

Każdy stragan otwierałoby się. Ukazywałby się nam takie okienko, jakie znajdujemy w sklepach. Na środku nasz model postaci ;) Na ladzie zakładki z pierścionkami, wisiorami i kastetami oraz rekawiczkami. Dodatkowo pasy. Na ścianach zbroje, hełmy, miecze, tarcze, maczugi, topory, łuki. Gdzieś w kącie buty.

Klik - i otwiera się taka sama zakładka, jak u kowala. Jeśli ktoś chciałby coś kupić, pytałby na handlowym "Jest właściciel straganu XXX?'.

No tak - przydałoby się, żeby można było nazywać nasze stragany. Tak samo, jak na forum.

To moja wizja ;)



Dokładnie taką wizję miałem na myśli :)

Japycz napisał(a):
Jestem za wprowadzeniem straganów z nazwami które by wpisywał gracz (np. sprzedam vivki i mięso) coś tego typu jak w to było w metinie, ale bez żadnych zbędnych mapek czy konwojentów po prostu gracz , który miałby czas ustałby i otworzył swój stragan w trentis i tyle, a ci co by wolą sprzedawać i chodzić boski nadal będą mieli czat handlowy do dyspozycji :) Co do samego wyglądu ''straganu'' wystarczy ,że będzie postać i nad nickiem nazwa sklepiku nie trzeba od razu wywalać graficznych kramów ale ładniej by to wyglądało :)



Chat handlowy tak jak pisałem zostanie :)

Szczerze mówiąc tak średnio mi się podoba to, że możemy budować stragan gdzie popadnie. Gra straciłaby klimat, na przykład idziemy przez las koldów, podziwiamy widoki, albo na masywie i spotykamy stragany? Nie, nie nie :)
A stragany tylko w trentis nie wypali. Po prostu high lvl nie będzie się chciało iść do Trentis :D

A dobrze by było, aby były te stragany, bo to jeszcze bardziej uklimatyzowałoby grę. Jedyne jaki mam problem:

Co z Afkiem?
Bo owszem można stworzyć stragan, i zostawić go i polecieć na coś, a tymczasem ktoś se popatrzy i znajdzie interesujący przedmiot. Ale czy to ma tylko tak być?

Komentujcie dalej, może ktoś kolorowy się wypowie. A może nie może być żadnego targowiska, alternatywy, tylko chat handlowy? Zapraszam do komentowania i dyskusji.

Autor:  Japycz [ 26 Sie 2016, o 14:22 ]
Temat postu:  Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie

Co do straganów to mogłyby być tylko w miastach Trentis, Kemenak i Beirn i byłoby każdemu na rękę, każdy przedział lvlowy by znalazł to czego potrzebuje :) (nigdy nie pisałem by ustawiać stragany w lasach czy na masywie nie wiem skąd ten pomysł wziąłeś :D ).
Co do Afku to fakt faktem przydałaby się zmiana, by po tych kilku minutach nie wywalało z serwera, gdzieś widziałem temat o tej zmianie więc nie będę proponował kolejnych rozwiązań, ale zmiana musi nastąpić jeśli chcemy mieć ten lepszy handelek :)

Autor:  Voliene [ 26 Sie 2016, o 15:29 ]
Temat postu:  Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie

Japycz napisał(a):
Co do straganów to mogłyby być tylko w miastach Trentis, Kemenak i Beirn i byłoby każdemu na rękę, każdy przedział lvlowy by znalazł to czego potrzebuje :) (nigdy nie pisałem by ustawiać stragany w lasach czy na masywie nie wiem skąd ten pomysł wziąłeś :D ).
Co do Afku to fakt faktem przydałaby się zmiana, by po tych kilku minutach nie wywalało z serwera, gdzieś widziałem temat o tej zmianie więc nie będę proponował kolejnych rozwiązań, ale zmiana musi nastąpić jeśli chcemy mieć ten lepszy handelek :)



Spokojnie, po prostu podałeś przykład Trentis, nie podałeś szczegółów, i ja to zrozumiałem, że można postawić byle gdzie :D


Zedytowałem trochę temat i treść postu, na bezpośrednio tylko targowisko, bez podklas.

Autor:  Garrow96 [ 26 Sie 2016, o 15:56 ]
Temat postu:  Re: Targowisko na poważnie - kompromis

Moim zdaniem najlepsze targowisko to jego brak.Obecny system wcale nie sprawia wielu problemów sprzedającym jak i kupującym towary,konwojent pozwala w szybki sposób dokonywać wymiany pomiędzy oboma zainteresowanymi stronami,również system depozytu pozwala przelogować na nupka i z niego sprzedać bądź zakupić towar.Z doświadczenia wiem,że pomysły takie jak targowiska wcale nie poprawiają gry,wręcz często ją burząc.Targowanie się,handel barterowy-to są elementarne podstawy,które niezwykle ciężko byłoby utrzymać w systemie targowiska.Sztampowe,ustawiane ceny zaporowe mogą jedynie obrzydzić niektórym chęci do gry.Owszem,targ mógłby się przydać w wypadku,gdyby świat Taernu rozrósł się kilkukrotnie. W momencie w którym szybkie dostanie się do konwojenta byłoby z niektórym miejsc niemożliwe.Dopóki taki problem praktycznie nie istnieje,jest wiele innych ważniejszych spraw niż wprowadzanie mętliku w systemie handlowym.Rozumiem chęci niektórych graczy do ciągłego ,,ulepszania'' gry,jednak moim zdaniem nie tędy droga.Oczywiście płakać zawsze ktoś będzie,wiadomo,jednak dla chcącego-obecny system jest przejrzysty i przyjazny.

Autor:  Japycz [ 26 Sie 2016, o 16:01 ]
Temat postu:  Re: Targowisko na poważnie - kompromis

Tu nie chodzi o płakanie czy chęć ciągłego ulepszania gry tylko o danie wielu graczom możliwości wyboru, tak jak wspomniałem wcześniej stary handel czatowy by pozostał a targowisko byłoby dodatkiem dla osób które tego chcą ;)
Nikt nikogo nie zmusza by stał w jakimś mieście i otwierał bazar, skoro ktoś chce handlować po staremu to będzie miał możliwość robić to dalej :)

Autor:  Garrow96 [ 26 Sie 2016, o 16:07 ]
Temat postu:  Re: Targowisko na poważnie - kompromis

Może jestem staromodny,jednak lubię rzeczy które pozostają w tej grze niezmienne od początku,a niestety jest ich coraz mniej,dlatego każdy ,,dodatek'' raczej do mnie nie przemawia,jednak to oczywiście subiektywna opinia.Nawet trwałych zmian w konkretnych miejscach czasami nie jestem w stanie przez długi czas zaakceptować

Autor:  Voliene [ 26 Sie 2016, o 16:24 ]
Temat postu:  Re: Targowisko na poważnie - kompromis

Dobrze to rozumiem, gdyż sam nie chciałem targowiska. Zresztą, - specjalnie wymyśliłem takie inne nie zmechanizowane targowisko.

To jest alternatywa, by także zaspokoić tych graczy, co bardzo chcą to ich zmechanizowane targowisko , a tych którzy właśnie nie chcą zmian.

Zresztą, tak jak pisałem - to tylko szkice.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/