Forum - Taern.pl https://play.taern.pl/ |
|
Targowisko na poważnie - kompromis https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=48233 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Voliene [ 17 Sie 2016, o 12:49 ] |
Temat postu: | Targowisko na poważnie - kompromis |
Witajcie! Pomyślmy o targowisku na poważnie. Uwaga! To nie jest taki po prostu pomysł, i że "Ekipa niech to zamieści". Nie. To są po prostu takie luźne przemyślenia. Tak jak pisało wielu gm między innymi ViconiaDeV: Że owszem propozycji aktualnie nie potrzebują, ale napisać można, kto wie, może kiedyś ktoś z nich skorzysta? Może będzie to jakiś pomysł, na razie mały, malutki, a kiedyś rewolucja gry? Zobaczymy! Wiele osób pisało propozycji o targowisku, między innymi ja. Mimo że wielu ludzi pisało o nim, to jednak każdy je widzi inaczej. Ja kiedyś wyobrażałem sobie to jako "mini allegro". Że po prostu podejdziemy, wrzucimy nasz przedmiot i i idziemy na coś, a komputer nam sprzeda innym graczom. Niektórzy to przyjęli pozytywnie, inni że ok, ale widzą to inaczej. Jeszcze inni, że targowiska nie powinno być wcale. I w pewnym sensie przyznaję im rację. Po pewnym czasie zmieniam zdanie - według mnie targowiska nie powinno być wcale, albo pewna alternatywa. Jaka? Proszę bardzo. Praktycznie nie będzie to takie mechaniczne targowisko, tylko ulepszenie chatu handlowego. Zresztą przecież chat handlowy to jeden z uroków tej gry, dlatego on MUSI POZOSTAĆ! Wracam do alternatywy. A więc alternatywa: We wszystkich tych ważniejszych mapkach ( np. tam gdzie się można przenieść za pomocą Przewodnika, stworzyło by się dodatkową odnogę, mapkę. Ta mapka to byłoby jedno wielkie targowisko. Czyli: Każdy gracz może wejść na tą mapkę i stworzyć własny sklep. Mógłby powstawiać na sloty przedmioty, które chce sprzedać . Kto wie, można by dodać tam różnorodne filtry, części sklepu? To już wola twórców gry. Jak kupić te przedmioty od graczy? Wchodzimy na tę mapkę Targowiska, i widzimy wokół siebie ikonki podobne do straganów które są w Trentis http://scr.hu/0q9mv/fqcka Gdy na nie najedziemy pokaże nam się wybór podobny jak klikniemy na gracza i wybieramy albo ikonkę "X" czyli nie chcemy podejmować żadnych działań, (np. kliknęło nam się przypadkowo), po prostu taki jak najedziemy na gracza, oraz chmurka $ czyli że chcemy coś kupić. I wtedy pojawia nam się, tak jak wcześniej pisałem. Sloty ( np. podobne jak w sklepie u NPC), różne filtry. Zakup mógłby wyglądać tak samo jak u kupna NPC. Ale UWAGA. Najistotniejszy szczegół. By można było cokolwiek kupić, sprzedawca musi być w sklepie. Nie może sobie odejść. Po prostu jest w sklepie. Nie może wstawić przedmiotu i np. iść na coś. Tak praktycznie, to jest to taki normalny handel z specjalną mapką gdzie ten handel się odbywa, oraz "ladą" gracza, na której jest pokazane co możemy kupić. Jest to taki kompromis między dużą częścią graczy, a drygiem Z czego co słyszałem drygu nie chce zmechanizowanego targowiska, bo musi być nawiązywany kontakt między graczami czy coś takiego. A tutaj i jest małe takie targowisko i kontakt między graczami ( a nawet większy ) . Możliwe, że ktoś się spyta - a po co to? Przecież mamy chat handlowy. No tak. Ale wielu ludzi się skarży, że ciężko znaleźć ofertę w gąszczu ofert. A tutaj możemy na spokojnie poszukać przedmiotu, który chcemy, także nie trzeba pisać na handlowym co 10 minut. Owszem , niektórzy jednocześnie sprzedają coś i coś tam porabiają. Ale niektórzy potrafią siedzieć tylko u konwojenta i pisać na handlowym. Można też stworzyć sklep i odejść od komputera. Jedyne co mnie martwi, to jak odejdziemy od komputera, to mamy afk, a później nas wywali z serwera Dajcie znać, jak wam się podoba taki mini projekt, taka ścieżka targowiska. A może taki projekt już był? Jeśli tak , to przepraszam, ale najwyraźniej wygasł, a chciałbym go ponowić. Macie jakiś pomysł, jak zaradzić Afk? Narazie to wszystko, po jakimś czasie może stworzę część drugą, chociaż z własnego doświadczenia wiem, że moje pomysły nie nadają się zwykle do użytku. Aha. Przypominam, to są tylko szkice. Przecież wiadomo, że targowisko prawdopodobnie nie wejdzie, a jeśli wejdzie, to za kilka, kilkanaście lat |
Autor: | Nerthar [ 25 Sie 2016, o 19:47 ] |
Temat postu: | Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie |
Jak dla mnie dobry pomysł. To nie takie zmechanizowane targowisko. Każdy stragan otwierałoby się. Ukazywałby się nam takie okienko, jakie znajdujemy w sklepach. Na środku nasz model postaci Na ladzie zakładki z pierścionkami, wisiorami i kastetami oraz rekawiczkami. Dodatkowo pasy. Na ścianach zbroje, hełmy, miecze, tarcze, maczugi, topory, łuki. Gdzieś w kącie buty. Klik - i otwiera się taka sama zakładka, jak u kowala. Jeśli ktoś chciałby coś kupić, pytałby na handlowym "Jest właściciel straganu XXX?'. No tak - przydałoby się, żeby można było nazywać nasze stragany. Tak samo, jak na forum. To moja wizja |
Autor: | Japycz [ 25 Sie 2016, o 20:04 ] |
Temat postu: | Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie |
Jestem za wprowadzeniem straganów z nazwami które by wpisywał gracz (np. sprzedam vivki i mięso) coś tego typu jak w to było w metinie, ale bez żadnych zbędnych mapek czy konwojentów po prostu gracz , który miałby czas ustałby i otworzył swój stragan w trentis i tyle, a ci co by wolą sprzedawać i chodzić boski nadal będą mieli czat handlowy do dyspozycji Co do samego wyglądu ''straganu'' wystarczy ,że będzie postać i nad nickiem nazwa sklepiku nie trzeba od razu wywalać graficznych kramów ale ładniej by to wyglądało |
Autor: | Voliene [ 26 Sie 2016, o 09:44 ] |
Temat postu: | Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie |
Nerthar napisał(a): Jak dla mnie dobry pomysł. To nie takie zmechanizowane targowisko. Każdy stragan otwierałoby się. Ukazywałby się nam takie okienko, jakie znajdujemy w sklepach. Na środku nasz model postaci Na ladzie zakładki z pierścionkami, wisiorami i kastetami oraz rekawiczkami. Dodatkowo pasy. Na ścianach zbroje, hełmy, miecze, tarcze, maczugi, topory, łuki. Gdzieś w kącie buty. Klik - i otwiera się taka sama zakładka, jak u kowala. Jeśli ktoś chciałby coś kupić, pytałby na handlowym "Jest właściciel straganu XXX?'. No tak - przydałoby się, żeby można było nazywać nasze stragany. Tak samo, jak na forum. To moja wizja Dokładnie taką wizję miałem na myśli Japycz napisał(a): Jestem za wprowadzeniem straganów z nazwami które by wpisywał gracz (np. sprzedam vivki i mięso) coś tego typu jak w to było w metinie, ale bez żadnych zbędnych mapek czy konwojentów po prostu gracz , który miałby czas ustałby i otworzył swój stragan w trentis i tyle, a ci co by wolą sprzedawać i chodzić boski nadal będą mieli czat handlowy do dyspozycji Co do samego wyglądu ''straganu'' wystarczy ,że będzie postać i nad nickiem nazwa sklepiku nie trzeba od razu wywalać graficznych kramów ale ładniej by to wyglądało Chat handlowy tak jak pisałem zostanie Szczerze mówiąc tak średnio mi się podoba to, że możemy budować stragan gdzie popadnie. Gra straciłaby klimat, na przykład idziemy przez las koldów, podziwiamy widoki, albo na masywie i spotykamy stragany? Nie, nie nie A stragany tylko w trentis nie wypali. Po prostu high lvl nie będzie się chciało iść do Trentis A dobrze by było, aby były te stragany, bo to jeszcze bardziej uklimatyzowałoby grę. Jedyne jaki mam problem: Co z Afkiem? Bo owszem można stworzyć stragan, i zostawić go i polecieć na coś, a tymczasem ktoś se popatrzy i znajdzie interesujący przedmiot. Ale czy to ma tylko tak być? Komentujcie dalej, może ktoś kolorowy się wypowie. A może nie może być żadnego targowiska, alternatywy, tylko chat handlowy? Zapraszam do komentowania i dyskusji. |
Autor: | Japycz [ 26 Sie 2016, o 14:22 ] |
Temat postu: | Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie |
Co do straganów to mogłyby być tylko w miastach Trentis, Kemenak i Beirn i byłoby każdemu na rękę, każdy przedział lvlowy by znalazł to czego potrzebuje (nigdy nie pisałem by ustawiać stragany w lasach czy na masywie nie wiem skąd ten pomysł wziąłeś ). Co do Afku to fakt faktem przydałaby się zmiana, by po tych kilku minutach nie wywalało z serwera, gdzieś widziałem temat o tej zmianie więc nie będę proponował kolejnych rozwiązań, ale zmiana musi nastąpić jeśli chcemy mieć ten lepszy handelek |
Autor: | Voliene [ 26 Sie 2016, o 15:29 ] |
Temat postu: | Re: Pomysły, przemyślenia - czyli pomysły na czasie |
Japycz napisał(a): Co do straganów to mogłyby być tylko w miastach Trentis, Kemenak i Beirn i byłoby każdemu na rękę, każdy przedział lvlowy by znalazł to czego potrzebuje (nigdy nie pisałem by ustawiać stragany w lasach czy na masywie nie wiem skąd ten pomysł wziąłeś ). Co do Afku to fakt faktem przydałaby się zmiana, by po tych kilku minutach nie wywalało z serwera, gdzieś widziałem temat o tej zmianie więc nie będę proponował kolejnych rozwiązań, ale zmiana musi nastąpić jeśli chcemy mieć ten lepszy handelek Spokojnie, po prostu podałeś przykład Trentis, nie podałeś szczegółów, i ja to zrozumiałem, że można postawić byle gdzie Zedytowałem trochę temat i treść postu, na bezpośrednio tylko targowisko, bez podklas. |
Autor: | Garrow96 [ 26 Sie 2016, o 15:56 ] |
Temat postu: | Re: Targowisko na poważnie - kompromis |
Moim zdaniem najlepsze targowisko to jego brak.Obecny system wcale nie sprawia wielu problemów sprzedającym jak i kupującym towary,konwojent pozwala w szybki sposób dokonywać wymiany pomiędzy oboma zainteresowanymi stronami,również system depozytu pozwala przelogować na nupka i z niego sprzedać bądź zakupić towar.Z doświadczenia wiem,że pomysły takie jak targowiska wcale nie poprawiają gry,wręcz często ją burząc.Targowanie się,handel barterowy-to są elementarne podstawy,które niezwykle ciężko byłoby utrzymać w systemie targowiska.Sztampowe,ustawiane ceny zaporowe mogą jedynie obrzydzić niektórym chęci do gry.Owszem,targ mógłby się przydać w wypadku,gdyby świat Taernu rozrósł się kilkukrotnie. W momencie w którym szybkie dostanie się do konwojenta byłoby z niektórym miejsc niemożliwe.Dopóki taki problem praktycznie nie istnieje,jest wiele innych ważniejszych spraw niż wprowadzanie mętliku w systemie handlowym.Rozumiem chęci niektórych graczy do ciągłego ,,ulepszania'' gry,jednak moim zdaniem nie tędy droga.Oczywiście płakać zawsze ktoś będzie,wiadomo,jednak dla chcącego-obecny system jest przejrzysty i przyjazny. |
Autor: | Japycz [ 26 Sie 2016, o 16:01 ] |
Temat postu: | Re: Targowisko na poważnie - kompromis |
Tu nie chodzi o płakanie czy chęć ciągłego ulepszania gry tylko o danie wielu graczom możliwości wyboru, tak jak wspomniałem wcześniej stary handel czatowy by pozostał a targowisko byłoby dodatkiem dla osób które tego chcą Nikt nikogo nie zmusza by stał w jakimś mieście i otwierał bazar, skoro ktoś chce handlować po staremu to będzie miał możliwość robić to dalej |
Autor: | Garrow96 [ 26 Sie 2016, o 16:07 ] |
Temat postu: | Re: Targowisko na poważnie - kompromis |
Może jestem staromodny,jednak lubię rzeczy które pozostają w tej grze niezmienne od początku,a niestety jest ich coraz mniej,dlatego każdy ,,dodatek'' raczej do mnie nie przemawia,jednak to oczywiście subiektywna opinia.Nawet trwałych zmian w konkretnych miejscach czasami nie jestem w stanie przez długi czas zaakceptować |
Autor: | Voliene [ 26 Sie 2016, o 16:24 ] |
Temat postu: | Re: Targowisko na poważnie - kompromis |
Dobrze to rozumiem, gdyż sam nie chciałem targowiska. Zresztą, - specjalnie wymyśliłem takie inne nie zmechanizowane targowisko. To jest alternatywa, by także zaspokoić tych graczy, co bardzo chcą to ich zmechanizowane targowisko , a tych którzy właśnie nie chcą zmian. Zresztą, tak jak pisałem - to tylko szkice. |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |