Strona 1 z 2 |
[ 11 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2 Następna |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Dostosowanie przedmiotów
Dostosowanie przedmiotów
Autor | Wiadomość | |
---|---|---|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
cześć
Grając sobie ostatnio w Dumę Taern-u moją uwagę bardziej, niż zwykle przykuł pewien element handlu - rozgrywki. Mianowicie losowość cech przedmiotów. Jako, że RNG mnie nienawidzi, to ja także chce się na nim odegrać. Stąd pomysł, aby ustanowić w grze konkretne zasady przypisywania cech do przedmiotów. Przez cechy - mam tu na myśli obrażenia, pkt do statystyk, które posiada przedmiot. Chodzi o to, żeby eq-u nie miało losowych statystyk, tylko ustalone - przez losowanie, tylko na określonych parametrach. Problem stanowi głównie to, że taki przedmiot na 16 level'u ma zwykle lepsze statystyki od przedmiotu o kilka, nawet 10 leveli wyższym. Często mi się to zdarza i myślę, iż jest to nie w porządku. Kiedy bijemy level, na pewno każdy ma jakąś satysfakcję z tego, że na x lvlu założy w końcu lepszy przedmiot. Jednak przez to, jakie panuje losowanie nie mamy takiej satysfakcji. Metoda jest prosta, jeśli nie stać nas na rara, a chcemy lepsze eq-u, to czekamy kilka dni na wylosowanie przedmiotu lepszego od naszego obecnie. Można tu mówić o tym, że przedmiotów jest dużo, a losowanie ustalone specjalnie po to, żeby każdy mógł wybrać coś dla siebie. Jednak obecny stan sprawia jedynie, że większość przedmiotów losowanych to po prostu śmieci. Zapraszam do komentowania i wyrażania swojej opinii. Pozdrawiam Firebite Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości. _________________ Rodzimy się bowiem i umieramy sami, a ci, którzy towarzyszą nam po drodze, zwykle będą musieli wybrać własną. ~Jarosław Grzędowicz Ostatnio edytowany przez firebite, 6 Lis 2016, o 00:44, edytowano w sumie 1 raz |
|
6 Lis 2016, o 00:15 |
|
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
Nie widzę problemu pierwszy młot ma 11,6. pkt statystyk a drugi 15 w obrożeniach to tylko 2 pkt różnicy więc i tak mała strata
|
|
6 Lis 2016, o 00:37 |
|
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
Ale różnica jest aż 11 poziomów.
Jak mówiłem o satysfakcji z tego, że na określonym lvl-u będziemy mogli założyć lepszy przedmiot, to tutaj jej nie ma. Mówiąc jedynie o tym aspekcie zmieniania eq-u - na co mi 30 level, skoro nic lepszego nie założę. A jednak potwory staną się silniejsze, a questy trudniejsze. _________________ Rodzimy się bowiem i umieramy sami, a ci, którzy towarzyszą nam po drodze, zwykle będą musieli wybrać własną. ~Jarosław Grzędowicz |
|
6 Lis 2016, o 00:42 |
|
|
Uciekinier Taernijczyk
|
U każdego handlarza jest tyle przedmiotów z danej kategorii, że naprawdę ciężko czegoś nie znaleźć pod siebie. Jeśli już faktycznie jesteś tak wymagający przy doborze ekwipunku i nie widzisz zamienników masz przecież opcje ulepszeń i w niej sobie rozwijasz statystyki, które Cie interesują. Wybrałem drugą opcje w ankiecie.
|
|
6 Lis 2016, o 12:11 |
|
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
Mi nie chodzi tutaj o to ile mamy możliwości, tylko bardziej o bilans przy losowaniu.
Dla mnie losowanie jest źle dostosowane, bo przedmiot A (na 19 lvl) może wylosować takie same statystyki, jak przedmiot B (na 30 lvl). Dlatego powtarzam się, że satysfakcja z zakładania eq-u, przy nowych poziomach (pomijając rary) jest minimalna. Zawsze znajdziemy przedmiot dostosowany do nas, ale wylosowanie przedmiotu A na 30 lvl, który będzie miał odpowiednio dopasowane statystyki dla przedmiotów na ten level jest minimalna. W 9/10 przypadkach przedmiot będzie słabszy. Moby z każdym poziomem są silniejsze, a to prowadzi, tylko do sytuacji, w której staramy się zdobyć jakiś rar, żeby normalnie móc wy-expić level. Jeśli wylosuje mi w sklepie przedmiot lepszy od mojego poprzedniego, to go kupię, mogę nawet ulepszyć, co da mi 3-5% więcej do pkt tego przedmiotu. Wystarczy jednak, że poczekam kilka dni i mogę trafić na przedmiot lepszy od tego. Nigdy nie będę wiedział jaka średnia jest dobra - czyli czy warto kupić dany przedmiot - czy może nie. Ponieważ nie ma żadnego konkretnego losowania. A obecne ustawione ramy są dosyć luźne. _________________ Rodzimy się bowiem i umieramy sami, a ci, którzy towarzyszą nam po drodze, zwykle będą musieli wybrać własną. ~Jarosław Grzędowicz |
|
6 Lis 2016, o 21:48 |
|
|
Walczący z drzewcami
|
firebite napisał(a): Dla mnie losowanie jest źle dostosowane, bo przedmiot A (na 19 lvl) może wylosować takie same statystyki, jak przedmiot B (na 30 lvl). Otóż się mylisz nie jestem pewien czy na 30 lvl limit statystyk wynosi 16, ale na 19 lvl nie znajdziesz przedmiotu, który daje więcej jak 12 statystyk, wiem to bo mając turniejówkę regularnie przez pare miesięcy kiedyś sprawdzałem wszystkie sklepy i nadal czasami sprawdzam. _________________ "Standing alone with no direction How did I fall so far behind? Why am I searching for perfection? Knowing it's something I won't find" "No Road Left" Linkin Park |
|
6 Lis 2016, o 22:52 |
|
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
Ok. jeśli chodzi o statystyki - ich ilość to prawda. Ale cała reszta - na daną profesja wystarczy do danego przedmiotu max. 4 statystyk. One jednak dalej mogą się losować w taki sposób, że jak pisałem - przedmiot o kilka leveli niższy będzie silniejszy od tego na wyższym poziomie.
A oto właśnie mi chodzi, żeby to zmienić. Aby przedmioty losowały swoje statystyki od - do, wykładniczo względem poziomu. _________________ Rodzimy się bowiem i umieramy sami, a ci, którzy towarzyszą nam po drodze, zwykle będą musieli wybrać własną. ~Jarosław Grzędowicz |
|
6 Lis 2016, o 23:06 |
|
|
Walczący z drzewcami
|
Żeby było tak jak chcesz "dopasowane" to połowe statystyk powinno losować, a połowe dobierałby sobie gracz, a to się chyba mija z celem różnorodności przedmiotów, tak jak wspominałem wcześniej regularnie kupuje nowe przedmioty na postacie turkowe ponieważ wychodzą coraz lepsze/przydają się do innych walk.
Taka już to natura tych losowań, że raz się trafią same ringi z ogniem a innym razem tylko energia, albo peleryny wejdą tylko dla magów. Nie mamy na to wpływu, a najlepszą receptą jest czas. Tak otóż to, proces budowania postaci może być długotrwały i regularnie możemy ją wzmacniać. Patrząc na porównane przez Ciebie przedmioty po prostu wskazują, że wiesz jak chcesz budować postać i do tego siła jest dla Ciebie atrybutem nijakim, więc od razu stawiasz ją niżej, ale dla niektórych to właśnie siła może być czynnikiem bardziej istotnym niż np. życie. Jakby twórcy chcieli wspierać jedyną drogę budowania postaci to wszystkie przedmioty miałyby dajmy na to zręke i losową drugą statystykę, co również mija się z celem. _________________ "Standing alone with no direction How did I fall so far behind? Why am I searching for perfection? Knowing it's something I won't find" "No Road Left" Linkin Park |
|
7 Lis 2016, o 00:41 |
|
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
Kwestia jest tego, że różnorodność przedmiotów opłacalna jest dla osób, które walczą na arenie. Ja expiąc na danym poziome potrzebuje przedmiot z konkretnymi statystykami. Nie wątpie, że w sklepie go znajdę, ale nie często będzie on dopasowany na konkretny level.
Tak właśnie, jak podałem w przykładzie tematu - przedmiot o 11 wyższy ledwo wychodzi na prowadzenie w statystykach. A wystarczy, że poczekam kilka dni. Znów wylosuje przedmiot z lepszymi statystykami. Nie chodzi o to, jak podejmujesz - co mi wylosuje, lecz o to, aby granica level - przedmiot była utarta. Na taką potrzebe, aby to zrównoważyć arsenał sklepu zawsze moża trochę skrócić. _________________ Rodzimy się bowiem i umieramy sami, a ci, którzy towarzyszą nam po drodze, zwykle będą musieli wybrać własną. ~Jarosław Grzędowicz |
|
7 Lis 2016, o 07:34 |
|
|
Walczący z drzewcami
|
Buty ze sklepu:
Lvl_Staty_Res śr._Cena 20 _ 11,5 _ 14 _ 25k 27 _ 11,8 _ 18 _ 37k 25 _ 14 _ 17 _ 45k 26 _ 13,7 _ 17 _ 45k 30 _ 14 _ 16 _ 47k 27 _ 6,5 _ 27 _ 53k 29 _ 13,6 _ 17 _ 53k 25 _ 14 _ 17 _ 55k 26 _ 13,5 _ 17 _ 55k 25 _ 14,6 _ 18 _ 59k 38 _ 16 _ 20 _ 109k 37 _ 15,9 _ 22 _ 119k 32 _ 15,8 _ 21 _ 120k 36 _ 16,5 _ 21 _ 123k 37 _ 16,2 _ 21 _ 142k Każdy następny przedmiot jest lepszy od poprzedniego lub praktycznie identyczny, różnica pomiędzy największym poziomem a najmniejszym to 18 lvl, mimo to wzrost statystyk wynosi: 4,5 stat i średnio 6 resa(resu nwm). A więc nic dziwnego, że masz takie wrażenie, że przedmioty z niższym lvlem są gorsze po prostu wzrost statystyk jest tak minimalny, dzięki czemu nie ma drastycznych różnic pomiędzy 20 a 38 lvl w sklepowym eq. A jednak na pełnym eq ta różnica już będzie wynosić +/- 50 stat. Na tym zestawieniu też widać, że jakość przedmiotu nie określa lvl, ale najlepiej oddaje to cena. Podsumowując kupując 1 nowy przedmiot różnica jest niezauważalna, ale wymieniając większą część eq możesz być pewien, że masz lepszą postać. Ale co należy też podkreślić przedmioty są 3/4 razy droższe:) _________________ "Standing alone with no direction How did I fall so far behind? Why am I searching for perfection? Knowing it's something I won't find" "No Road Left" Linkin Park |
|
7 Lis 2016, o 16:05 |
|
|
Strona 1 z 2 |
[ 11 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2 Następna |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |