Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
 Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magiczne 
Autor Wiadomość
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magiczne
W obliczu ostatniego upka, ale i nie tylko - że tak zarymuję - wpadł mi do głowy koncept całkiem nowy:

Mianowicie zacznę od nakreślenia sytuacji czysto teoretycznie w obliczu dnia codziennego - niejeden raz widzieliśmy niejeden film akcji, w którym bohaterem był napakowany koksu - masz mistrz walki próbował go atakować, ale ten nic sobie z jego supersilnych kopnięć w stosunku do normalnych ludzi, nie robił. Co się działo? Napakowana góra mięśni nie była nadczłowiekiem, ale jego nadludzka siła sprawiała, że ciosy przyjmował na klatę w taki sposób, że je swoją siła bardzo osłabiał.

W innym filmie z cyklu fantasy - mega wykokszony mag o wielkiej mocy nic sobie nie robił z miotanych w niego kul energii. Dlaczego? Bo jego własna moc je rozprzaszała czy odbijała.

No i jaka jest idea mojego pomysłu?
Otóż uzależnić, choć częściowo - kwestia wybalansowania i testów na ile - otrzymywane, a właściwie redukowane obrażenia fizyczne od siły, a magiczne od mocy. Teraz pytanie na ile ten efekt ma być silny... to z moich obserwacji i wyliczeń wynika, że 10 siły/mocy powinno dawać 1 co do wartości resa odpowiednio fizycznego (pancerz kłute, pancerz sieczne, pancerz obuchowe) lub magicznego (zimno, ogień, energia, uroki) biorąc pod uwagę, że resy zarówno fizyczne jak i na żywioły liczą się w wartości liczbowej przeliczanej na wartość redukcji - im wyżej tym mniejszą - to i ja bym widział przelicznik siły i mocy na wartości resa, nie na % redukcji obrażeń - czyli im więcej te siły czy mocy mamy tym jej wpływ staje się słabszy, a i tak największy wpływ mają zawsze same resy - bo łatwiej dobrać 2 pierścionki plus naszyjnik i do tego bufnąć się z gildii i osiągnąć 160 resa czyli jak dobrze pamiętam około 68-70% redukcji, niż dobrać eq tak, aby mieć 1600 mocy, z siła to samo - szybciej ubierzemy lepszą zbroję, niż kolejne 200 siły.
Zajrzałem na swoje postaci jak by w ich przypadku się to przeliczyło - i tak - mo przy niecałych 500 mocy dostałby jakieś 41% resa na wszytsko... trochę dużo, ale tylko biorąc pod uwagę, że ubrany pod moc nie ma resa prawie w ogóle na nic, bo licząc od poziomu ubrania się na 63% resa pod zimno z mocy by mi się on podniósł tylko o jakieś 13-15%, więc już aż tak wielkiej przewagi nie daje. A dzięki temu można na v2 spokojnie ustać mośkiem z buildem max pod moc bez szczególnych resów, a jak fajnie się tam takim bije każdy wie.
Z drugiej strony patrząc na postać sheeda z siła na poziomie 200+ w podstawowym eq mam resy fizyczne z eq na poziomie 68% i z siła miałbym je rzędu 72-3% także niewielki wpływ, za to z tarczą mam poziom 78% z siła - max czyli 80% by było. Natomaist gdybym był barbą ze statami pod moc - mój res fizyczny na przykładowym batagurze dającym jeszcze więcej siły podniósłby się do poziomu 79% zakładając razem z eq posiadanie około 480 siły i 250 zręki, choć zapewne lepszy byłby buid rzędu 430/300 ze względu na celność, aczkolwiek w słabe moby, które bb bije solo i tak by trafiał, a na silne insty brałby debufera pod pachę - zresztą może go brać i do watahy grając solo i ogarnie.

Dodatkowo ryce też by mogli sobie "przypakować", żeby dostawać mniej i może wytworzyłby się nowy ciekawszy build - ryca pod siłę, rzadziej stosującego tarczę, aby sobie celności nie osłabiać, ale za to z większym dmg, podobną celnością, mimo mniejszej zreki, ale nadal pancernego.

Ewentualnie opcjonalnie można dać wyjściowy max czyli 80% na poziomie 250 co do wartości resa, a nie 200 jak teraz, choć uderzy to w resy fizyczne prof magicznych i na odwrót - ale może i słusznie?

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


6 Mar 2017, o 22:33
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magicz
Przeczytałem i inny temat z twoją wypowiedzią, co prawda się zgadzam tylko częściowo, mam inny pomysł na grę rycerzem po zmianach, zarówno odnosząc się do tego co piszesz w tym temacie, jak i w temacie o zmianach, ale każdy gra jak lubi.

Odnośnie wpływu mocy i siły na resy uważam to za słaby pomysł. W tej chwili sam ekwipunek daje blisko 80% resów, czyli max. Jak ktoś jest magiem, czytaj ma słabsze eq pod kątem odporności na ataki fizyczne (co jest uzasadnione standardami z gier, chociaż dla mnie to żaden argument, tak samo jak odniesienie do życia realnego, mam inne poglądy na ten temat) to wszystko pasuje. Jak chce słabiej obrywać to bierze buff z gildii i ma 80%. Do tego cały czas może ubrać tarczę, jak każdy zresztą.

Wpływ samej tarczy i pomysły jak ukrócić budowanie postaci innych niż rycerz z tarczą to osobna bajka, pewnie ekipa się nad tym pochyli.

Kolejna sprawa - wiele postaci magicznych inwestuje w siłę, aby nosić smugę, więc ich podstawowy pomysł zakłada już jakąś bazową siłę, więc mieliby odporności na ataki extra. Dodanie siły w tym przypadku niesie ze sobą dwie korzyści jednocześnie. Postacie fizyczne nie mają żadnej sensownej potrzeby w tej chwili inwestowania w moc. Poza tym mają lepszy ekwipunek pod kątem resów, więc nawet po zmianach sądzę, że i tak nikt nie inwestowałby w moc, szkoda punktów, bo resy są praktycznie wymaksowane.

Reasumując - nie podoba mi się ta opcja, przekombinowana, niepotrzebna.

Pozdrawiam

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


7 Mar 2017, o 09:01
Profil WWW
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magicz
W odpowiedzi na 2 argumenty (chciałem o nich napisać od razu, ale postanowiłem, że poczekam aż padną):
1. siła pod smugę - 50 siły czyli 5 co do wartości dla postaci rzędu 72-73% odporności fizycznej podbija o 1% i jest pomijalna, wiec nie daje podwójnego bonusu.
2. Postacie fizyczne nie zainwestują w moc... może nie bezpośrednio, ale założą exuvium pod podbicie wiedzy i dostaną moc w gratisie sztuk 5 narzekając, że niepotrzebna, czy np ja osobiście na sh noszę vorleah i mam w gratisie moc 20 - jakby mi to coś dawało, nawet symbolicznie bym sie cieszył.

No i pomysł kompletnie nie ma na celu zachęcania postaci magicznych do inwestowania w siłe czy fizycznych do pakowania w moc - nic z tych rzeczy - on ma na celu zachętę dla typowych dmg do robienia buildów z mniejszą zręką i wiedzą, bo teraz mo 110+ od vd na tym lvlu różni się tym, że obaj mają moc bazowo pod eq reszta w wiedzę, tyle, że vd się jeszcze dodatkowo ulepsza w wiedzę, a mosiek w moc - o barbie, który od sh różni się wyłącznie charakterem ataków już nie wspomnę - build z założenia jedyny słuszny dla typowego napierdzielacza - czyli pod siłę praktycznie w tej grze nie istnieje, a to jest nie tylko smutne, ale i chore. Nigdy nie założyłem postaci bb w Dumie Taernu, choć to mój najczęstszy wybór w większości tego typu gier - bo jak mam mieć postać pod dmg, w przypadku której nie mogę maksować tego dmg, bo będę padał jak mucha to mam to w głębokim poważaniu.

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


7 Mar 2017, o 09:31
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magicz
@up - OK, rozumiem ideę dodatkowych bonusów i dodatkowego motywu do zmiany zbudowania postaci. Dla mnie to jednak kompletnie chybiony argument.

Nie pasuje mi przede wszystkim jedno - mam w gildii 3 MO i 4 barbów - każdy z nich zainwestował bardzo dużo punktów moc lub siłę, powiedzmy budują postacie 50/50, kilku z przewagą mocy lub siły, są przypadki budowania postaci barbarzyńcy w 750 siły i 400 zręki (podobny rozkład również przed update) - świetna sprawa, polecam. Zupełnie nie zgadzam się, że jedyny słuszny build to pod zrękę lub wiedzę. W przypadku żadnej profesji, a w szczególności u typowych dmg. W przypadku debufferów zgadzam się, że bardziej trzeba trafiać niż bić, czyli budować postać pod wiedzę i zrękę. Jednak nie ma sensu przy obecnych realiach dawać sobie 900+ punktów w zrękę czy wiedzę, ostatnie 100 punktów da 1%?

Barb i MO ma bić, najlepiej mocno. Trafić pomogą im debufferzy. Tak moim zdaniem przedstawiają się zadania profesji.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


7 Mar 2017, o 10:21
Profil WWW
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magicz
No i Ty to rozumiesz i ja to rozumiem, ale wytłumacz to mośkom 135+ z jakimi miałem okazję latać v2, a bili mniej, niż mój mo przed resetem (teraz jest zrobiony wyłącznie na mięsko pod 1600 many, a mocy tyle, byle na 1 deszcz spadały grupki) jak go ekspiłem na 100lvl - argument zawsze był 1 - build pod wiedzę, bo nie ustoję Morany.
Ciekawostką był tez zawsze dla mnie build mo pod wiedzę na 40+ na dz, bo rzekomo nie trafiali bez tego - zupełnie jakby nie istniała koriatula... ja jakoś w niej biegałem z wiedzą wyłącznie pod eq a trafiałem nawet bez debufa...

A build bb pod siłe... jak patrzę na ceny skupu WF siły (o ile takie coś w ogóle instnieje) jasnym dla mnie jest, że jedyne ich zastosowanie to opcja robienia peta aquatona, na którego są wymagane, ale nikt tego nie stosuje do ulepszeń... a teoretycznie barba powinien się ulepszać tylko w to.

A chcesz kolejny argument? Powinno tak być, że postać fizyczna nie jest prawie wcale odporna na magię, ale za to fizycznie dość mocno i na odwrót, a tymczasem obie opcje można ubrać to w resy to w pancerze czy tarcze...

I tak sobie głośno myślę, czy ryc by nie chciał dać 80 mocy i nosić smugę... daje manę hp i wiedzę, a one są przydatne, dodatkowo jakby mu moc podniosła resy to czemu nie...

W ogóle co do tarcz to inny temat a smuga to już całkiem inny temat, bo nie powinna być tarczą a orbem nawet od biedy bez zmiany wyglądu stat i wymagań, pozostałe natomiast tarcze powinny wymagać więcej siły ewentualnie tak sobie myślę, że może być jeszcze inny patent... Jeśli tarcza wymaga jakiejś siły i miecz wymaga jakiejś siły to te wartości się sumują, aby dźwignąć zestaw, w ten sposób sobie będzie można dźwigać samą tarczę i się za nią schronić, ale aby unieść tarczę i jeszcze atakować trzeba będzie mieć więcej siły - no chyba, że będzie to leka szabelka wymagająca zręki lub tylko lvla (np miecz pinari, który ze względu na wygląd powinien się nazywać szabla pinari, ale to szczegół)...

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


7 Mar 2017, o 10:58
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 2255
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 216 razy
Otrzymanych podziękowań: 865 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magicz
Więc po kolei:
- spotkałeś słabego MO na hlvl,
- zrobiłeś MO pod moc na małym lvl, z modyfikatorem trafień,
- moi znajomi skupują setki WF siły do ulepszeń postaci, wiele lat temu też ulepszali postacie w siłę, teraz sam się mocno zastanawiam,
- będąc rycem wołałbym kil od smugi, do tego nie tracąc 70 punktów na moc.

Moim zdaniem nie powinno być tak, że magowie są odporni na magię, a fizole na ataki fizyczne i mają odpowiednio sporo resów na uroki czy magię / ataki fizyczne. Ta gra jest tak skonstruowana, że oba typy profesji mają zbliżone właściwości ekwipunku i możliwość ubrania odporności na ataki fizyczne, magiczne czy uroki. Ty po prostu chcesz, żeby było inaczej, ale dla mnie żaden argument z wymienionych wyżej ku temu nie przemawia. Taern jest być może właśnie pod tym kątem inny od reszty i o to chodzi, po co nam kopia setek gier, gdzie jest taki układ.

Temat tarcz to inna bajka, szkoda tu spamować.

Rozumiem twój pomysł, w pewnym stopniu uzasadnienie, ale mi się on po prostu nie podoba, a robienie rewolucji na tym etapie gry jest moim zdaniem niepotrzebne, a nawet niewskazane. Na tym zakończę, może niech inni zabiorą głos, ja chyba nie mam już nic do dodania, a nie ma sensu się przepychać, bo widzę mamy trochę inne doświadczenia.

Pozdrawiam

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


7 Mar 2017, o 11:26
Profil WWW
Walczący z drzewcami

Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04
Posty: 416
Podziękowano: 9 razy
Otrzymanych podziękowań: 83 razy
Nick w grze: NephaleMo
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wpływ siły/mocy na otrzymywane obrażenia fizyczne/magicz
Szcerze? Przekonałeś mnie... nawet nie tym, że temat Ci się nie podoba, ale tym, że robienie takiej rewolucji na tym etapie nie ma sensu, czy jak kto woli siły przebicia.

A co do tarcz to założyłem oddzielny temat:

viewtopic.php?f=121&t=50186

_________________
Nephalem 104 (sh) i rośnie
NephaleMo 101 (mo)
XioncDawid 65 (dr)
NephalemUk 50 (łuk) i rośnie


7 Mar 2017, o 11:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 49 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron