Forum - Taern.pl https://play.taern.pl/ |
|
Mechanika krwawienia https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=50786 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Havada [ 4 Cze 2017, o 10:04 ] |
Temat postu: | Mechanika krwawienia |
Witam, ostatnio zastanawiałem się nad logiką niektórych elementów walki, głównie nad krwawieniem. Przykładowa sytuacja jest następująca: spocony i zły barbarzyńca na 100 poziomie rzuca się na, powiedzmy, niedźwiedzia, gryzie go, uderza dyńką, przeciwnikowi - zgodnie z opisem skilla - otwierają się poważne rany, będzie krwawił stosownie do zdolności gryzącego, czyli spodziewany się jakichś 2500 obrażeń na początku następnej tury. Ale ale - w drużynie z bb był jeszcze Burek, poziom 10, wierny pies rzuca się na przeciwnika zaraz po barbarzyńcy i stara się dołożyć swoje trzy grosze, gryząc po 40. Efekt: krwawienie w następnej rundzie jest bliskie zeru. Zasklepił jego rany, czy jak? To ja poproszę, żeby mój pies gryzł mnie samego kiedy mam oberwać dużo z krwawienia, najpewniej uratuje mi życie. Dlaczego gryząc wybawia się przeciwnika od wszelkich obrażeń, powstałych w wyniku innych ugryzień? Proponuję dopracować system gryzienia, pochylając się też przy okazji nad dyńką, bezpośrednio z nim związaną. |
Autor: | Sebś [ 4 Cze 2017, o 11:23 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Podobnie masz w sytuacji, gdy np. wrzucasz okrzyk czy u moskow wrazka. Liczony jest ostatni wbity, a nie mocniejszy. Dlatego tez taktyka/strategia, jest wazna. Podobnie jest z doborem peta. |
Autor: | Havada [ 4 Cze 2017, o 13:24 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Wiem, jednak o ile w przypadku innych efektów nadpisywanie ma jeszcze jakiś sens, o tyle leczenie krwawienia innym krwawieniem sensu nie ma. |
Autor: | smilodon [ 4 Cze 2017, o 13:38 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Przy innych debufach tez nie jak ktos ci sypnie garsc piasku w oko a drugi ktos troche mniejsza ilosc to ten pierwszy piach nie wypadnie ci z oka albo jak ktos krzyknie glosno i sie wystraszysz a potem ktos ciszej to strach chyba nie zmaleje Gra nie musi odpowiadac rzeczywistosci |
Autor: | Itolowskyy [ 4 Cze 2017, o 16:35 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Zrób ankietę, ponieważ wiele graczy się zgodzi z tym co napisaliście |
Autor: | Uiop [ 4 Cze 2017, o 18:57 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Popieram autora tematu. Wiem, że to gra, ale w niektórych aspektach przydałoby się trochę realizmu. |
Autor: | Havada [ 4 Cze 2017, o 19:04 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Nadpisywanie buffów i debuffów też jest z jednej strony nielogiczne (choć nie aż tak bardzo), a z drugiej strony wprowadza ciekawe urozmaicenie w walce. Jednak gryzka (oraz podpalenie i zakażenie) to inna sytuacja, bo w jej przypadku nie jest to już kwestia jakiejś klątwy (typu otępienie), wiszącej nad graczem, tylko bezpośrednich obrażeń, które otrzyma, czego nie można powiedzieć o przywoływanych w poprzednich postach przykładach. Jeśli jeden rycerz wprowadzi cię w trans, a następnie inny rycerz wprowadzi cię w słabszy trans, to jesteś w słabszym transie i to ma jakiś tam sens. Ale jak ktoś w furii rozerwie ci zębami gardło, a następnie Burek ugryzie cię w kostkę i jesteś już zdrów jak ryba, to to już logiczne nijak nie jest. |
Autor: | Eist [ 4 Cze 2017, o 19:11 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
W temacie gryzienia - żeby barbarzyńcy zwierzak nie psuł krwawienia, pozbawili Darklinga i Twiga tej cudownej umiejętności. To było łatwiejsze, więc chyba i u piesków nie zmienią kolejności gryzienia, ani samego skilla u brb. |
Autor: | Uiop [ 4 Cze 2017, o 22:21 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Eist napisał(a): W temacie gryzienia - żeby barbarzyńcy zwierzak nie psuł krwawienia, pozbawili Darklinga i Twiga tej cudownej umiejętności. To było łatwiejsze, więc chyba i u piesków nie zmienią kolejności gryzienia, ani samego skilla u brb. Jeśli tak było, to to przykre. I może świadczyć o: a) programista kalosz b) ograniczenia Stawiam na b, co sugerowałoby, że takie rzeczy nie będą miały miejsca w 3d, w końcu własna gra, o wiele mniej ograniczeń. |
Autor: | seba11pl [ 4 Cze 2017, o 22:36 ] |
Temat postu: | Re: Mechanika krwawienia |
Może przy okazji jakiś "nerf" dla krwawienia by się trafił |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |