Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=51825
Strona 1 z 1

Autor:  Havada [ 20 Paź 2017, o 16:11 ]
Temat postu:  Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

Wiem, że najpierw musi zostać ukończone 3D, żeby myśleć o projektach jak ten poniżej, ale napisać nie zaszkodzi. Może się graczom spodoba i ekipa przypomni sobie o tym za rok czy dwa.

Pomysł jest taki, żeby co jakiś czas otwierać na kilka dni (weekend, tydzień, ferie zimowe) serwer z bardzo wysokim expem (różnie, od 10x do ~30x) i trybem uber hardcore: byłyby tam bardzo duże straty u śmierci (chodzi głównie o ekwipunek, ale i lvle by leciały równo przy glebie), tak samo straty dużej części ekwipunku w pvp, dodatkowo drop rate golda zwiększony kilkunastokrotnie przy lekko tylko zwiększonej (1,5-2,5x) szansie na rary, epiki i sety. Taki rozkład bonusów i kar spowodowałby, że większość graczy biegałaby w sklepówkach, a osoby w rarowym eq byłyby prawdziwymi koksami - w końcu każdy zgon oznaczałby stratę 5-7 itemków. Pvp byłoby bardzo intensywne - wiązałoby się z przejmowaniem nawet 3-4 itemów z eq przeciwnika, dużymi stratami expa u pokonanych i dużym zyskiem expa u zwycięzców. Oczywiście trzeba by podrasować nagrody za questy (exp i gold), najpewniej dodać straty u śmierci petom (szczególnie w pvp), trochę podopasowywać różne różności do gry w takim trybie, ale ani nie jest to trudne, ani wy nie jesteście umysłowymi paralitykami. Napisaliście całego Taerna, coś takiego byłoby pryszczem, a jestem przekonany, że warto.


Jeśli chodzi o dostęp do serwera, można to rozwiązać na dwa sposoby:
- dostęp tylko dla osób z najlepszą premką - chyba najlepsza opcja, wielu graczy kupuje różne rodzaje premiuma, płacąc 1/3 czy 1/2 ceny najlepszej premki, ale gdyby najlepsza premka zapewniała wolny dostęp do uber hardcore (który oczywiście pojawiałby się raz na jakiś czas, nie bezustannie), praktycznie wszyscy decydowaliby się właśnie na nią. Najczęściej gracze nie znaliby dnia ni godziny, kiedy serwer się pojawi (jakoś tak raz na miesiąc na 3 dni byłoby w sam raz), więc na wszelki wypadek biegaliby z czarną premką cały czas.
- dostęp za platynę, wpłaconą z dowolnego serwa (to moim zdaniem słabsza opcja, ale też do przemyślenia. Ewentualnie można połączyć obie te opcje żeby zwiększyć opłacalność całej operacji)

Zapraszam gorąco do hejtowania i robienia pomidorówki, każdy normalny człowiek lubi pomidorówkę.

Autor:  Yambo [ 20 Paź 2017, o 18:42 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

Takie coś miałoby sens jeśli po zamknięciu serwera Ci z topki mieli jakieś korzyści. Bo jaki sens ma wydawanie platyny by tydzień pograć na takim serwerze, ktory zaraz zamkną? W dodatku wymyśliłeś by trzebabyło mieć premkę. Grając na tym serwerze tracimy tydzień premki.

Jak dla mnie po dopracowaniu może z tego wyniknąć coś fajnego.

Autor:  Onion [ 20 Paź 2017, o 18:53 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

Powiem tak usunąć questy, doładowania platy, ustawić cene wejściówki, dać dostęp do wszystkich instancji, a po okresie 3 dni egzystowania startuje turniej otwarty, gdzie najlepsi dostają unikalne nagrody (skiny, grupke do ubicia, exp psycho), a kilka następnych mniejsze trofea(flasze, wejsciowki na bossa). To wtedy miałoby to jakiś sens. Bo w grze jak i w życiu zawsze trzeba o coś walczyć. Nie ma nagród w postaci złota, platyny, przegrani odchodzą z niczym.

Autor:  Havada [ 20 Paź 2017, o 19:48 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

To tylko luźne propozycje, te odnośnie warunków dostania się na serwer, w każdym razie jakąś cenę musi to mieć. A co do nagród za osiągnięcie najwyższego poziomu/powera czy też za wygranie finałowego turnieju na takim serwerze - jak dla mnie bomba, wystarczy fajnie to rozplanować i pomysł jako całość wprowadziłby do Taerna spore urozmaicenie.

Autor:  Szymdaro [ 20 Paź 2017, o 23:12 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

Były już podobne pomysły serwera easy, super hardcore i podobnych wariacji. Poza względami ekonomicznymi uruchamiania takiego serwera najważniejsze byłoby zainteresowanie nim graczy. Trzeba dokładanie zbadać wcześniej ilu byłoby chętnych, czy takie przedsięwzięcie ma rację bytu.

Generalnie byłem i nadal jestem przeciw takim wariantom, obecnie serwer HC jest zdecydowanie mniej popularny od pozostałych, "normalnych". Wydaje mi się, że na taki super HC jak proponujesz byłoby jeszcze mniej chętnych. Przyszedł mi jednak do głowy inny pomysł, inspirowany waszymi wpisami i inną produkcją.

Założeniem podstawowym jest powstanie nowego serwera. Może w ogóle nie potrzeba serwera, tylko zrobić coś podobnego na zasadach evetu? HM proponował reaktywację systemu wojen właśnie w oparciu o event, a o walki pvp oprę swój pomysł, niejako łącząc wiele elementów.


Krótko się odniosę:

1. Odnośnie dostępu (@Havada) - podoba mi się opcja z wpłatą platyny na start, z premką też, a najlepiej - posiadać premkę (dowolną) i wpłacić jakąś symboliczną platynę - proponuję docelowo 100 platyny.
edit1:
może być i złoto, powiedzmy 2kk. 100 platyny to tylko moja propozycja. Platyna dlatego, że jest walutą premium.

2. Korzyści (@Yambo) - nagrody za zwycięstwo dla top3 - o czym dalej. Nagrodą byłoby zgarnięcie puli pochodzącej z wpisowego graczy, odpowiednio podzielonej: 60%, 30%, 10% (lub ewentualnie podzielonej puli - 10%, o czym na końcu). Wydaje mi się, że będzie więcej chętnych, szansa na potencjalny zysk dla top3 niż tylko top1. Przy większej ilości nagradzanych pula zostanie zbyt rozdrobniona. Dodatkowo ewentualnie można dorzucić dla MVP (niekoniecznie z top3) jakiś unikatowy skin lub inną ekstra nagrodę (np: w platynie) - o tym również dalej.
edit1: nagrody specjalne
Myślałem nad nagrodami specjalnymi, stąd propozycja skinu dla MVP, ewentualnie unikatowego peta - do wyboru. Jest to wtedy 1 unikatowa nagroda za całą imprezę, reszta zarabia waultę. Wyobrażasz sobie, gdzie gildia top1, mająca 24 graczy dostanie, np: skiny albo unikatowe pety? Automatycznie na normalnym serwerze mamy 24 osoby z unikatowymi skinami/petami, które są w zasadzie bezcenne, mało kto nimi handluje, a jeśli już to ceny są kosmiczne, w miliardach. Takie skiny to duże wyróżnienie, np: za TaernCon, pierwszą Moranę, testy, pomysły czy kiedyś różne eventy, turnieje. 24 nagrody specjalne to moim zdaniem bardzo dużo jak na jednorazową zabawę, do tego kilkugodzinną. Zdecydowanie za dużo, stąd taka moja propozycja o 1 nagrodzie.

3. Wyłączenie questów, dostęp (@Onion) - również podoba mi się opcja wyłączenia wszystkich questów, co się z tym wiąże brak blokady przejścia przez mapy i wejścia na bossy (jak obecnie główny wątek questów, szatan, v1, admirał, morana), brak wejściówek (m. in. mięso, ogniwa, raki, obręcze, części na Selene, gorzałki, runy) lub ustawienie darmowego pobierania potrzebnych wejść u NPC istniejących, ewentualnie postawienie jednego nowego gościa z wszystkimi wejściówkami do pobierania bez limitu, np.: w lokalizacjach obok Konwojenta. DQ powinny zostać - do zrobienia tylko raz, głównie w kontekście Seleny.


Teraz dalej założenia ogólne:
1. Start - resp w Trentis z 1 poziomem (z pominięciem prologu), w śmieciowym eq jak w prologu.
2. Zlecenia powinny zostać aktywne.
3. Dostęp na nowy serwer mieliby gracze ze wszystkich, więc jest to sposób na pewną integrację i sprawdzenie swoich możliwości, umiejętności.
4. Zasady śmierci jak na normalnym serwerze - bez cofania poziomu, bez straty eq.
5. Na start każdy gracz dostawałby 1k mikstur po 200 punktów.
6. Na start każdy gracz otrzymałby 1k platyny.
edit1:
Brak doładowania. Wszyscy mieliby równe szanse jeśli chodzi o walutę specjalną i to od ich decyzji i taktyki zależałoby na co wydadzą platynę: poty, inhibitory, teleporty, naprawa eq.
7. Naprawa przedmiotów jak normalnie.

Meritum:
1. Serwer miałby funkcjonować minimum kilka godzin :!: maksymalnie jeden dzień :!: , od tego będzie uzależniona cała lista parametrów.
2. Podkręcenie ekstremalnie, powiedzmy 100x: droprate złota, rarów, epików, respu mobów, czempów, cen skupu w sklepach, zmniejszenie cooldownu zleceń (kilkukrotnie), przyspieszenie animacji (kilkukrotnie), prędkości chodzenia (kilkukrotnie).
edit1:
Można się zastanowić czy będzie potrzebne, faktycznie przy takim ekspie gra w normalnym tempie może wystarczyć. Myślałem tu raczej o tym, że wiele czasu zajmuje przemieszczanie się i animacje, a założeniem jest kilkugodzinna zabawa. To powiedzmy dodatkowy parametr, który mógłby być edytowany, ale nie obowiązkowo. Przyspieszenie o 50% wydaje mi się ciekawą opcją, te kilkukrotnie to przesada.
3. Celem do osiągnięcia byłby pułapu prestiżu - powiedzmy 10k-50k.
edit1:
Pułap prestiżu, a nie punkty wojenne. Dokładnie tak działały wojny w poprzednim systemie. Furtka prestiżu daje opcję walki o top1 tylko na farmieniu bossów, punkty wojenne zmuszają do walk. Rozważałem punkty wojenne, ale wydawało mi się to trudniejsze do realizacji, gdyż obecnie wojny trzeba akceptować, są 2 strony. W założeniu gildia X walczyłaby z wszystkimi innymi na serwerze, bez akceptacji. Każda inna gildia analogicznie tak samo. Nie wiem czy obecny system wojen jest coś takiego obsłużyć. Stary na pewno.
4. Miejsca przydzielane według pozycji na topliście gildii w chwili zakończenia - czyli wygrania przez jakąś gildię zabawy - przez osiągnięcie pułapu prestiżu.
5. Prestiż byłby zdobywany jak obecnie w grze, na takich samych zasadach.
6. Wyłączony byłby honor.
7. Założyć gildię można byłoby bez wykonywania zadania, jedynie poprzez dialog z NPC i wniesienie opłaty 600k, z warunkiem osiągnięcia minimum 30 poziomu.
edit1:
Zakładanych gildii bez ograniczeń to mi się nie podoba. Spowoduje to, że 1 poziomy będą mogły być bite, a nie o to chodzi. 20k za zaproszenie to też niewiele, gdzie za moby, bossy, śmieci będzie go mnóstwo. To pewien element gospodarowania zasobami, podobnie jak założenie gildii za 600k.
8. Brak dostępu do petów.
9. Założona gildia byłaby maksymalnie rozbudowana, bez zasobów.
9A. Gildia służyć miała by do gromadzenia prestiżu i zrzeszenia grupy graczy.
10. Po dołączeniu do gildii niemożliwe jest jej opuszczenie lub wyrzucenie gracza. Jedynym sposobem na zmianę gildii jest jej rozwiązanie przez kanclerza. Uniemożliwia to łatwy transfer do wygrywającej lub lepszej ekipy. Powoduje również, że trzeba właściwie dobrać skład, liczyć na szczęście przy doborze ludzi lub startować ze zgraną wcześniej ekipą (co oczywiście daje pewną przewagę). Ciężko jednak znaleźć 24 osoby na dany termin, które mogą grać kilka godzin, więc wolni strzelcy mieliby szansę dołączać do gildii. Wysoko wyexpieni samotnie gracze na pewno robiliby furorę.
11. Rozgrywka wymaga poświęcenia kilku godzin na aktywność graczy danej gildii, tylko wspólna gra i zaangażowanie wszystkich może dać wspólne zwycięstwo - a każdy wpłaca 100 platyny na start, więc jest o co się bić.
12. Od startu serwera prowadzona byłaby multi-wojna wszyscy na wszystkich. Rozumiem przez to, że gracze gildii X mogą atakować na żółtym polu jako przeciwnika w wojnie wszystkich spoza swojej gildii. Nie wiem na ile jest to możliwe do zrealizowania w obecnym systemie wojen. Wydaje mi się, że stary byłby tutaj zdecydowanie lepszy i taki proponowałbym zastosować z pewnymi zmianami. Wszystkie gildii mają od razu domyślnie jakby tryb agresywny i prowadzona jest z automatu multi-wojna wobec wszystkich pozostałych gildii na serwerze. Za wygrane walki jak w starym systemie naliczany byłby od razu prestiż na konto gildii - wygrana drużyna dostaje prestiż =100% sumy poziomów za pokonanych przeciwników, przegrany traci prestiż =50% sumy poziomów.
edit1:
50% odnosi się do sumy poziomów przegranego w walce, podobnie zresztą jak 100%. W ogóle prestiż naliczany za walkę odnosi się do sumy poziomów drużyny przegranej - zwycięska zgarnia 100%, przegrana traci 50% - z tej samej wartości. Rozumiałem tu przegranie walki, nie śmierć pojedynczego gracza. Nie pamiętam już dokładnie jak działał stary system, ale na pewno w podsumowaniu walki - czyli na koniec, gdy wszyscy po przegranej stronie padli było podsumowanie jak obecnie, gdzie widoczne było kto ile dostał prestiżu, kto ile go stracił. Warunkiem naliczania prestiżu jest zakończenie walki, nie śmierć gracza, więc jest możliwa walka 10vs10, gdzie kończy się zwycięstwem 1 gracza. Prestiż jest wtedy naliczony dla drużyny wygranej, nie pamiętam czy wtedy wszyscy z wygranej drużyny dostawali prestiż na + czy tylko gracze, którzy przeżyli. Na pewno to można doprecyzować, ma to spore znaczenie w kontekście MVP, ale stary system określał te warunki.
13. Nie można atakować graczy ze swojej gildii.
14. Można dołączać tylko do graczy swojej gildii.
15. Brak ochrony po śmierci w pvp.
16. Brak pumpmastera.
17. Walczyć w pvp można tylko będąc w gildii.
edit1:
Pvp tylko w gildiach - miałem na myśli luźny start bez pvp. Do założenia gildii obecnie potrzeba 30 poziom. Oczywiście można by rekrutować mniejsze, ale na odpowiedzialność kanclerza. Mniejsze poziomy potencjalnie byłyby łatwiejszym łupem i większe byłoby ryzyko strat prestiżu po przegranej walce. Miałem na myśli uniknięcie sytuacji, gdzie po późniejszym niż start serwera wejściu do gry przed bramami Trentis z obu stron stoją ekipy 10 lvl i klepią 1 poziomy, które próbują wyjść, w ten sposób nabijając prestiż i blokując cała rozgrywkę do Trentis. Dla wielu graczy potrzeba przestrzeni, żeby łapanie nie było tak oczywiste, a gra nie skupiła się w jednym miejscu. Na 30 poziomie można biegać już spokojnie po wielu mapach Alarilu, zatem wchodzi element taktyki - exp solo z ryzykiem lub exp w drużynie, exp czy walki pvp np: pod karczmą. Gracze, którzy dołączą później będą mieli chociaż szansę doexpić spokojnie do topki, nie dołączając do gildii będą nietykalni, żeby w czasie, gdy inni walczą wbijać poziomy, dorównać do topki i dołączyć wtedy do gildii.
18. Obecny system pvp.
19. MVP zostałby jeden gracz, który w trakcie całego eventu zdobyłby najwięcej prestiżu (dla swojej gildii - prestiż widoczny na liczniku w zespole gildii, w której byłby podczas końca serwera).
20. Kwestia regulaminu czatu - tutaj pewnie trzeba odpuścić, nikt nie będzie moderować czatów i wlepiać knebli na takim serwerze. Tempo gry będzie zawrotne, a nie sądzę, że znajdą się gracze by tylko trolować za 100 platyny. Dopuścić będzie trzeba możliwość szukania gildii na czacie (najlepiej wyprawowym - od razu widać profesję), gdyż metoda zakładki będzie zbyt wolna i nieefektywna, poziomy będą zdobywane bardzo szybko.
edit1:
Można stworzyć 2 czaty gildyjne, nie widzę przeszkód, ale nie widzę też potrzeby - pewnie i tak najłatwiejsza będzie komunikacja głosowa, a przy takim tempie i ciągłych walkach pvp nie wyobrażam sobie walki bez TS czy innego komunikatora. Odnośnie zasad to oczywiście można złagodzić, chodziło mi o zwolnienie z obowiązków moderatorów, gdyż przez kilka godzin nie robiliby nic innego jak tylko pilnowali czatów, nie grając, do tego musieliby wpasować się w termin zabawy. Z drugiej strony szukanie gildii wymagałoby używania czatu, co obecnie jest zabronione. Mam nadzieję, że gracze mimo wszystko skupiliby się bardziej na grze niż łamaniu regulaminu czatu, wiadomo, że dla wszystkich wygodniejsze byłoby szukanie ekipy na globalu/wyprawowym i handel na handlowym, wtedy oczywiście można łatwiej osiągnąć pożądany efekt.
21. Regulamin gry w pozostałych aspektach jak obowiązujących - 1 gracz 1 konto, brak zasiadania. Wiem, że byłoby to trudne do zweryfikowania, jednak postacie byłyby zakładane na istniejących kontach z premium, gdzie będziemy już mieć w/w zasady obowiązujące. Gdy nagle w trakcie trwania serwera gracz X zakończy zabawę i wejdzie na jego postać gracz Y to automatycznie łamie zasadę 1 gracz 1 konto, zasiadania i przekazywania hasła, zatem nawet jeśli zostanie to wykryte po całej zabawie to zbanowane zostanie jego konto z postaciami z "normalnych" serwerów. Nie sądzę, że znajdą się ryzykanci, stawka nie jest na tyle duża.
22. W skrajnych przypadkach spamu, wulgów, destabilizacji czatu, oszukiwania itp. karą od razu byłby total ban na serwerze na dane konto. Wydaje mi się, że nie będzie czasu na głupoty, a 100 platyny piechotą nie chodzi.



Chyba tyle z założeń, może o czymś jeszcze zapomniałem to dopiszę. Generalnie idea jest taka, że powiedzmy serwer startuje konkretnego dnia, o konkretnej godzinie, najlepiej na początku sobota, 10:00. Wszyscy znamy z wyprzedzeniem datę i godzinę startu, możemy sobie poukładać życie (lub nie, trudno). Celujemy w największą frekwencję, stąd taki wybór (proszę od razu na start nie hejtować, wszystkim nie dogodzimy). Ze względu na charakter serwera i jego czas trwania nie byłoby żadnym problemem odpalić go np: w środę o 20:00 i powiedzmy ze względu na frekwencję graczy nieco zmniejszyć próg zwycięstwa, aby serwer nie trwał kilka dni, tylko zakończył się po kilku godzinach.

Podstawowym celem byłoby przeprowadzenie takiej ekstremalnie szybkiej rozgrywki, na pewno będzie dużo zabawy. Warunki takiego serwera dają kilka dróg na wygranie, zależnych od taktyki danej gildii, lecz generalne drogi są dwie:
- pokojowa: poprzez bicie bossów, zdobywanie poziomów, dropy, unikanie walk pvp
- wojenna: atakowanie kogo się da, ile się da, gdzie się da i wygrywanie walk, co przynosi zyski w prestiżu

Najważniejsze będzie zgranie gildii, nastawienie na wspólny cel, kooperacja. Oczywistym jest, że ważną rolę odegra poziom postaci, profesja, eq. Od tego wszystkiego zależy m. in. wynik walk pvp. Taktyki mogą być różne poprzez mieszanie podejścia pvp / bez pvp, proporcji. Można wbić większy poziom, gdy inni nabijają prestiż w walkach pvp na niższych i wtedy zacząć walkę, można orać się masowo na 30+ poziomach, można mieszać te style, jest sporo opcji. Nie sądzę, że ktoś poleci na moranę, ale nie jest wykluczone, że pod lód gracze będą śmigać - w końcu praktycznie każdy boss będzie dawać rar lub kilka, złoto na naprawę będzie momentalnie zdobywane, za śmieci dostaniemy fortunę, poziomy będą lecieć jak szalone, będzie się szybko biegać, krótkie animacje i o to chodzi.

Serwer ten przez te wszystkie założenia byłby swego rodzaju super hardcore, tylko największe i dobrze zorganizowane koksy byłby w stanie wygrać, znajomość gry będzie decydująca, odpowiednie decyzje, taktyka, dobór profesji. Byłby to jednocześnie sprawdzian pvp dla graczy z różnych serwerów oraz przy tej samej okazji pomysł na reaktywację nieco systemu wojen, chociażby w takim "eventowym" trybie. Może da się z tego wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość.

Kilka pierwszych edycji mogłoby się odbyć z darmowymi wejściami, aby przetestować system i ustawić odpowiednio parametry, gdzie nagrodą byłaby jakaś ustalona przez ekipę pula - powiedzmy 300, 200, 100 platyny na gracza z gildii odpowiednio na miejscu 1, 2, 3.

Jedyne czego się obawiam to frekwencja. Przy kilkudziesięciu osobach nie będzie wielkiej imprezy, potrzeba by kilkuset graczy, żeby zrobić prawdziwą rozróbę. Nie znam dokładnych danych, ale zdaje się, że codziennie na wszystkich serwerach loguje kilka tysięcy osób. Wydaje mi się jednak, że jest to realne - wielu znudzonych graczy spróbuje, wielu koksów będzie chciało się sprawdzić, podejrzewam nawet, że całe gildie będą się przygotowywać i umawiać z innymi, aby kompletować skład od razu na start 24 aktywnych osób, z którymi powalczą o zwycięstwo. Może nawet nawiążą się jakieś układy pomiędzy serwerami, aby zebrać znajomych koksów. 100 platyny dla średnio-poziomowego gracza to tyle co nic, więc może moje obawy są na wyrost.

edit1:
Oczywiście można zrobić ankietę ile osób jest chętnych w danym terminie i zaproponować kilka, następnie wybrać najlepszy. Miałem to na myśli pisząc o frekwencji, chociaż z obecnych danych jasno wynika kiedy jest największy ruch na serwerach. Informacja oczywiście z wyprzedzeniem, może nawet ponad miesiąc wcześniej - tak jak obecnie z eventem vorlingów.


Oczywiście zdaję sobie sprawę jak autor tematu, że to pomysł bardzo odległy, może na wybryki ekipy za kilka lat, na pewno po 3D. To co proponuję wymaga niewątpliwie mnóstwa prac programistycznych, a ekonomicznie może się to nie kalkulować. Może istniałaby szansa aby taki serwer "jednodniowy" odpalać, nie wnikam w szczegóły. Ewentualnie zawsze zostaje opcja aby z puli wpłat ekipa kasowała 10% dla siebie, a resztę dzieliła na graczy, w pewnym stopniu zrekompensuje to koszty poniesione na przygotowanie takiego serwera oraz jego uruchomienia, a w dalszej perspektywie może całkowicie pokryć koszty i generować wirtualny zysk - poprzez odpływ 10% platyny, przy niższym koszcie startu serwera niż kasa za te 10% puli platyny.

Kończąc dodam, że w innej produkcji MMO, gdzie żywot normalnego serwera przy codziennej aktywności kilku tysięcy graczy wynosił średnio kilka lat, powiedzmy, że od roku do 5, zdarzały się cyklicznie takie imprezy. Były tam odpalane takie właśnie serwery "jednodniowe", gdzie rozgrywka trwała dosłownie kilka godzin, była mega przyspieszona, wszyscy nawzajem się tłukli, wygrywała najlepsza gildia, z warunkiem maksymalnie 1 dołączenia gracza, bez możliwości zmiany składu. Płaciło się symboliczne wpisowe, zwycięzcy zgarniali nagrody. Zabawa była przednia. Nawet jak nic się nie ugra i odpadnie w przedbiegach to za te 100 platyny warto się pobawić w takim dzikim tempie gry, z mega dropem :D

Bardzo miło wspominam tamte rywalizacje do ostatnich sekund :!: tak, dosłownie sekundy decydowały o miejscach w tabeli na koniec. Oczywiście przeważnie trafiały się super zgrane drużyny z nastawieniem na zwycięstwo, często była tam obsada reprezentacji Polski w komplecie lub sporym składzie. Nie brakowało jednak chętnych do zabawy :) Pamiętam jak dziś swoją walkę z ekipą o top1 na koniec vs reprezentacja Polski i jeszcze kilka innych gildii z top10. Ostatnie minuty to było coś, mieliśmy 3 miejsce, niewiele brakowało nam do top1, a pozycje w obrębie top10 praktycznie pływały. Zdecydowaliśmy się w ostatniej minucie (60 sekund) :!: na pełne ryzyko, postawić wszystko na jedną kartę i z 3 miejsca spadłem w minutę na 7 ... Moja paczka została rozjechana przez nieoficjalny sojusz kilku ekip z topki, aby wypromować na top1 reprezentację.

Wyobrażacie sobie coś podobnego w Taernie? Mega jatka od razu po respawnie, dziesiątki walk równolegle, setki graczy, ogromny młyn. Każdy gra na swoje konto, ale w trakcie robią się ciche układy, na końcu decyduje dyplomacja, spryt, lojalność, uczciwość albo wręcz przeciwnie - kompletne wystawienie sojusznika i nabicie na nim punktów gdy się tego nie spodziewa, aby tylko wygrać. Nerwowe sprawdzanie rankingu gildii przed dobiciem ostatnich brakujących punktów. A może cała gildia schowa się na miśku lub v1 i tak spróbuje oszukać resztę? Wszystkie chwyty dozwolone!

Zapraszam do komentowania i konstruktywnej krytyki. Może szczegółów jest sporo, mocno się rozpisałem, więc proszę piszcie czy ogólny zarys mojej koncepcji jest OK. Tak samo proszę odnosić się do postu autora i komentarzy już obecnych w temacie. Wydaje mi się, że to ciekawy wątek, nawet jeśli nie do wprowadzenia od zaraz to mamy szansę przygotować wspólnie jakąś koncepcję do szuflady ekipy na kiedyś. Im więcej uwag, propozycji, poprawek tym lepiej :)

Pozdrawiam

Autor:  Onion [ 21 Paź 2017, o 07:36 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

Pozwolę się w ten sposób odnieś do powyższego postu @Szymdaro. Zaznaczam również, że jest to odniesienie do całkowicie innego pomysłu w porównaniu z postem @Havada, więc proszę nie łączyć tej wypowiedzi z moją poprzednią.



"posiadać premkę (dowolną) i wpłacić jakąś symboliczną platynę - proponuję docelowo 100 platyny" - podobno to złota jest za dużo na serwerach, nie lepiej opłatę dać w tej postaci?


Założenia ogólne:

6. "Na start każdy gracz otrzymałby 1k platyny." - mam nadzieję, że opcja doładowania platyny na takowe konto powinna zostać zablokowana, więc jakąś tę platynę trzeba posiadać. Jednakże ciężko określić ile tej platyny będzie potrzebne, zależne to jest od tego do jakiego etapu ludzie dojdą. Inną opcją jest zastąpienie wszystkich płatności platyną na złoto. Wtedy dostęp do waluty będzie nieograniczony.



Meritum:

2. "Przyspieszenie animacji" - niewiele to zmienia, można dać dobrze dopasowane większe zyski i tempo samo w sobie jest szybsze. Jedynie patrząc pod kątem pvp jest jakikolwiek sens, ale również zamiast zwiększać tempo wystarczy dać dodatkowe 30min gry/zmniejszyć pułap punktów.
"Przyspieszenie chodzenia" - nie wyobrażam sobie jak koło mnie przelatuje tuzin osób na bossa, a ja żadnej nie mogę złapać bo są tak szybcy. Przynajmniej tak to widzę.

3 & 4 & 5. Pułap prestiżu? Nie chodziło ci o punkty wojenne? Chyba, że chcesz zastąpić zdobywane punkty od razu na prestiż. Niemniej to na pewno nie jest normalne zdobywanie prestiżu.

7 & 17. Nie wiem czy tak to zaplanowałeś aby dać graczom czas na bezpieczne chodzenie po żółtym po starcie eventu. Jednakże wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest dać czas na wstęp i wtedy wszyscy pojawialiby się na statku w Trentis, 30min przed otwarciem przejścia do portu. Nie trzeba wtedy wbijać w jednej sekundzie, a każdy mógłby rozpocząć dokładnie o tej samej godzinie.

Na statku stałby NPC u którego można założyć G, a zaproszenia innym graczom wysyłalibyśmy za darmo. Każdy kto nie znalazł, nie może wyjść ze statku po rozpoczęciu eventu dopóki do jakiejś nie dołączy (można tworzyć również jednoosobowe gildie).

9. Podwójny punkt, proszę nie poprawiaj aby nie zepsuć kolejności moich odniesień :)
Ewentualnie, popraw wtedy też mój post (nie wiem czy masz takie możliwości).

12. " wygrana drużyna dostaje prestiż =100% sumy poziomów za pokonanych przeciwników, przegrany traci prestiż =50% sumy poziomów." - co rozumiesz przez przegrany? Śmierć w walce, czy przegranie walki? Trochę mało precyzyjnie to sformułowałeś, a jak pewnie widzisz jest to kolosalna różnica. Zakładam też, że mówiąc o 50% sumy poziomów odnosi się do własnej drużyny a nie przeciwnika.

20. Może nie do końca odpuścić kontrolowanie czatów, a złagodzić zasady tam panujące. Również przy potencjalnie 24 aktywnych graczach w gildii można wydzielić dwa odrębne czaty dla użytku tejże grupy. Zastosowanie dowolne.



"Jedyne czego się obawiam to frekwencja. Przy kilkudziesięciu osobach nie będzie wielkiej imprezy, potrzeba by kilkuset graczy, żeby zrobić prawdziwą rozróbę." - zawsze można założyć oficjalny post na forum tydzień przed planowanym wydarzeniem z zapytaniem czy jesteś gotowy na udział w wydarzeniu o X godzinie i X dniu. Z dołączonej ankiety będzie widać czy potencjalnych graczy jest wystarczająco dużo do organizacji. Jeśli nie, event anulowany i trzeba czekać do następnego terminu.

Wiem, że takie rozwiązanie nie zapewnia, że będzie aktywność, ale jest to zawsze jakaś opcja poglądowa i nie zaszkodzi jej przeprowadzić i wrzucić też o tym temacie informacje w grze.



Ogólnie to nie podoba mi się opcja z nagrodą w postaci waluty. Bardziej przemawiają do mnie nagrody niestandardowe, które ekipa nieraz wprowadzała. Są one o wiele ciekawsze, a dzięki nim gracze nie zwiększą bezpośrednio swojego majątku.

Autor:  Szymdaro [ 21 Paź 2017, o 10:41 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

@up

1. Opłata - może być i złoto, powiedzmy 2kk. 100 platyny to tylko moja propozycja. Platyna dlatego, że jest walutą premium.
2. 1k platy na start - dokładnie, brak doładowania. Zapomniałem tego napisać, chociaż dokładnie to miałem na myśli. Wszyscy mieliby równe szanse jeśli chodzi o walutę specjalną i to od ich decyzji i taktyki zależałoby na co wydadzą platynę: poty, inhibitory, teleporty, naprawa eq.
3. Przyspieszenie - można się zastanowić czy będzie potrzebne, faktycznie przy takim ekspie gra w normalnym tempie może wystarczyć. Myślałem tu raczej o tym, że wiele czasu zajmuje przemieszczanie się i animacje, a założeniem jest kilkugodzinna zabawa. To powiedzmy dodatkowy parametr, który mógłby być edytowany, ale nie obowiązkowo. Przyspieszenie o 50% wydaje mi się ciekawą opcją, te kilkukrotnie to przesada.
4. Tak, pułap prestiżu, a nie punkty wojenne. Dokładnie tak działały wojny w poprzednim systemie. Furtka prestiżu daje opcję walki o top1 tylko na farmieniu bossów, punkty wojenne zmuszają do walk. Rozważałem punkty wojenne, ale wydawało mi się to trudniejsze do realizacji, gdyż obecnie wojny trzeba akceptować, są 2 strony. W założeniu gildia X walczyłaby z wszystkimi innymi na serwerze, bez akceptacji. Każda inna gildia analogicznie tak samo. Nie wiem czy obecny system wojen jest coś takiego obsłużyć. Stary na pewno.
5. Pvp tylko w gildiach - tak, miałem na myśli luźny start bez pvp. Do założenia gildii obecnie potrzeba 30 poziom. Oczywiście można by rekrutować mniejsze, ale na odpowiedzialność kanclerza. Mniejsze poziomy potencjalnie byłyby łatwiejszym łupem i większe byłoby ryzyko strat prestiżu po przegranej walce. Miałem na myśli uniknięcie sytuacji, gdzie po późniejszym niż start serwera wejściu do gry przed bramami Trentis z obu stron stoją ekipy 10 lvl i klepią 1 poziomy, które próbują wyjść, w ten sposób nabijając prestiż i blokując cała rozgrywkę do Trentis. Dla wielu graczy potrzeba przestrzeni, żeby łapanie nie było tak oczywiste, a gra nie skupiła się w jednym miejscu. Na 30 poziomie można biegać już spokojnie po wielu mapach Alarilu, zatem wchodzi element taktyki - exp solo z ryzykiem lub exp w drużynie, exp czy walki pvp np: pod karczmą. Gracze, którzy dołączą później będą mieli chociaż szansę doexpić spokojnie do topki, nie dołączając do gildii będą nietykalni, żeby w czasie, gdy inni walczą wbijać poziomy, dorównać do topki i dołączyć wtedy do gildii.
6. Odnośnie gildii zakładanych na statku bez ograniczeń to mi się nie podoba. Spowoduje to, że 1 poziomy będą mogły być bite, a nie o to chodzi, wyjaśniłem wyżej. 20k za zaproszenie to też niewiele, gdzie za moby, bossy, śmieci będzie go mnóstwo. To pewien element gospodarowania zasobami, podobnie jak założenie gildii za 600k.
7. Fakt, źle ponumerowałem. Będzie 9A. Możliwości mam, ale nie chcę ich nadużywać.
8. 50% odnosi się do sumy poziomów przegranego w walce, podobnie zresztą jak 100%. W ogóle prestiż naliczany za walkę odnosi się do sumy poziomów drużyny przegranej - zwycięska zgrania 100%, przegrana traci 50% - z tej samej wartości. Rozumiałem tu przegranie walki, nie śmierć pojedynczego gracza. Nie pamiętam już dokładnie jak działał stary system, ale na pewno w podsumowaniu walki - czyli na koniec, gdy wszyscy po przegranej stronie padli było podsumowanie jak obecnie, gdzie widoczne było kto ile dostał prestiżu, kto ile go stracił. Warunkiem naliczania prestiżu jest zakończenie walki, nie śmierć gracza, więc jest możliwa walka 10vs10, gdzie kończy się zwycięstwem 1 gracza. Prestiż jest wtedy naliczony dla drużyny wygranej, nie pamiętam czy wtedy wszyscy z wygranej drużyny dostawali prestiż na + czy tylko gracze, którzy przeżyli. Na pewno to można doprecyzować, ma to spore znaczenie w kontekście MVP, ale stary system określał te warunki.
9. Można stworzyć 2 czaty gildyjne, nie widzę przeszkód, ale nie widzę też potrzeby - pewnie i tak najłatwiejsza będzie komunikacja głosowa, a przy takim tempie i ciągłych walkach pvp nie wyobrażam sobie walki bez TS czy innego komunikatora. Odnośnie zasad to oczywiście można złagodzić, chodziło mi o zwolnienie z obowiązków moderatorów, gdyż przez kilka godzin nie robiliby nic innego jak tylko pilnowali czatów, nie grając, do tego musieliby wpasować się w termin zabawy. Z drugiej strony szukanie gildii wymagałoby używania czatu, co obecnie jest zabronione. Mam nadzieję, że gracze mimo wszystko skupiliby się bardziej na grze niż łamaniu regulaminu czatu, wiadomo, że dla wszystkich wygodniejsze byłoby szukanie ekipy na globalu/wyprawowym i handel na handlowym, wtedy oczywiście można łatwiej osiągnąć pożądany efekt.
10. Oczywiście można zrobić ankietę ile osób jest chętnych w danym terminie i zaproponować kilka, następnie wybrać najlepszy. Miałem to na myśli pisząc o frekwencji, chociaż z obecnych danych jasno wynika kiedy jest największy ruch na serwerach. Informacja oczywiście z wyprzedzeniem, może nawet ponad miesiąc wcześniej - tak jak obecnie z eventem vorlingów.
11. Myślałem nad nagrodami specjalnymi, stąd propozycja skinu dla MVP, ewentualnie unikatowego peta - do wyboru. Jest to wtedy 1 unikatowa nagroda za całą imprezę, reszta zarabia waultę. Wyobrażasz sobie, gdzie gildia top1, mająca 24 graczy dostanie, np: skiny albo unikatowe pety? Automatycznie na normalnym serwerze mamy 24 osoby z unikatowymi skinami/petami, które są w zasadzie bezcenne, mało kto nimi handluje, a jeśli już to ceny są kosmiczne, w miliardach. Takie skiny to duże wyróżnienie, np: za TaernCon, pierwszą Moranę, testy, pomysły czy kiedyś różne eventy, turnieje. 24 nagrody specjalne to moim zdaniem bardzo dużo jak na jednorazową zabawę, do tego kilkugodzinną. Zdecydowanie za dużo, stąd taka moja propozycja o 1 nagrodzie.

Dzięki za komentarze :)
Pozdro

Autor:  Onion [ 21 Paź 2017, o 11:02 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

Miałem jeszcze jedną rzecz na myśli, ale w natłoku informacji o niej zapomniałem.

A mianowicie brak możliwości dołączania do drużyny wrogiej G w ogóle (nie tylko do pvp) aby uniknąć sytuacji gdzie jedni podkładają się na instancjach.

@up Zniesienie opłaty 20k było ściśle związane z ideą tworzenia G na statku gdzie nikt jeszcze zasobów nie posiada.

Autor:  Havada [ 21 Paź 2017, o 12:07 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

No myślcie, myślcie :D pomysł @Szymdaro dotyczy serwera bardzo intensywnego (kilka godzin trwania) i nastawionego w 99% na pvp, a ja myślałem o czymś bardziej wyśrodkowanym, mniej ekspresowym i trwającym od kilku do kilkunastu dni, ale jeden pomysł nie wyklucza drugiego. A grunt, żeby ludziom się podobało :P

Autor:  Szymdaro [ 21 Paź 2017, o 16:41 ]
Temat postu:  Re: Kilkudniowe serwery ze zmodyfikowanymi zasadami gry

@Onion
14. Można dołączać tylko do graczy swojej gildii.
Oznacza to tyle samo, co że nie można dołączyć do innych graczy, w tym wrogich gildii.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/