Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Doświadczenie bojowe.
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=51854
Strona 1 z 2

Autor:  Black [ 24 Paź 2017, o 19:32 ]
Temat postu:  Doświadczenie bojowe.

Ciao!
Dzisiaj podczas męczenia Geo nasunęła mi się pewna myśl : przecież dla naszej postaci bicie 1, 100, 1000 raz tego samego przeciwnika nie może być takie samo, prawda? W końcu orając ileś tysięcy któregoś drzewca w końcu powinniśmy się w jakiś sposób przyzwyczaić do tego, w jaki sposób wyprowadza on ataki, jak unika naszych.
I stąd mój pomysł :
Co 500 zabitych przeciwników danego rodzaju [upadli, szczurki, gadziny itp.], dostawaliśmy specjalny bonus w zakładce osiągnięcia, który działałby tylko i wyłącznie w walce z takim przeciwnikiem. Dla przykładu, mam ubitych 500 nietoperków, przyzwyczaiłem się do nich, więc mi z nimi łatwiej idzie - zwiększona szansa na unik albo coś w ten deseń. Jeśliby przeciwnik, na którym mamy bonus, był w grupie z przeciwnikiem na którym takowego nie posiadamy, to w ogóle by on w walce nie działał, na żadnym z nich - zmiana otoczenia, zmiana zachowania, wiadomo.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam.

Autor:  Budda [ 24 Paź 2017, o 20:03 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

Pomysł dosyć ciekawy i chętnie bym go widział, ale w czasach początków gry, teraz rozgrywka jest za szybka i takie coś nie miałoby większego sensu niestety, tym bardziej że wraz z prędkością rozgrywki znacznie zwiększyła się łatwość gry, a to byłoby kolejnym ułatwieniem.

Autor:  Szymdaro [ 24 Paź 2017, o 22:35 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

Niedawno na forum były podobne propozycje, przewinęło się kilka tematów, polecam na przyszłość zacząć od przeszukania podobnych wątków.

Związane to jest nieodłącznie z systemem osiągnięć i to raczej taka fraza powinna być wyszukiwana, który jak wiemy obecnie jest dziurawy. Wydaje mi się, że najpierw należałoby go uzupełnić o wszelkie braki a następnie zastanowić się nad rozbudową o bonusy z poszczególnych osiągnięć wynikające. Ważne, aby nie posunąć się za daleko, aby nie ułatwić zbytnio rozgrywki - tu pytanie czy planowałbyś bonus jednorazowo (np: po 500) czy cyklicznie, co każde 500 jakiś bonus.

Wydaje mi się, że próg ilościowy powinien być różny w zależności od przeciwnika, dla przykładu 500 miśków to można samemu w jedne dzień zrobić, a 500 moran w osiągnięciach to już ładny wynik.

Pozdro

Autor:  Daro [ 25 Paź 2017, o 00:31 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

Faktycznie pomysł pojawiał się już wcześniej i był związany z reformą systemu osiągnięć. Jak ta zostanie przeprowadzona tzn. wszystkie bosy zostaną tam dodane, to w ramach rozsądku powinno się dodawać bonusy za wybite hordy potworów. Jednakże byłbym za tym, żeby progi były ustalone dość wysoko, np. 500 Moran/Lugów/Admów na 1 poziom bonusu brzmi dość racjonalnie, aby boost nie był nadto odczuwalny.

Autor:  Radogostt [ 26 Paź 2017, o 10:53 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

System osiągnięć zostanie całkowicie przebudowany w Broken Ranks. Nie jesteśmy jednak na takim etapie prac, by móc powiedzieć, że takie rozwiązanie zostanie zaimplementowane w grze. Uważam jednak ideę za interesującą.

Autor:  Havada [ 26 Paź 2017, o 19:29 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

Faktycznie ciekawe, ale zauważ, że coś takiego istnieje w grze od samego jej początku, a nazywa się mózgiem gracza. Grając różnymi profesjami w Taerna i walcząc z przeróżnymi przeciwnikami, uczysz się ich sposobu walki, możliwych taktyk, wiesz jaki ustawiać def/atak już przed walką i tak dalej, czyli twoja walka jest o wiele łatwiejsza, niż walka laika z tym samym potworem.

Autor:  Daro [ 27 Paź 2017, o 09:14 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

Nie myl znajomości mechaniki gry i doświadczenia z pasywnymi bonusami, które wynikają z określonych efektów nałożonych na postać.
Sposób jak szybko i efektywnie zabić bosa każdy myślący gracz opracuje po 5-10 wyjściach na instę, z uwagi na to, że pula taktyk danego bosa nie jest nieskończona tylko bije on wgranymi schematami.
Dlatego też bonus za ubicie bosów w ilościach liczonych dopiero w setkach mógłby dawać coś na kształt bonusu do (tutaj luźno) np. dla MO/BB - 5% dmg, debuferzy 5-10% modyfikatora trafień więcej, ryc/dr 10% modyfikatora obrony.

Autor:  Quis [ 27 Paź 2017, o 09:28 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

@ namebis
Nie rozumiem intencji ułatwiania bossa nawet jeśli ubijesz go 300 razy. Niedawno pisałeś bodajże, że morena jest za prosta i to żadne wyzwanie - pada przecież w 5 rund. Po co robić ją i inne bossy łatwiejsze? Jeśli miało by być coś takiego jak doświadczenie bojowe powinno się wiązać bardziej z pozyskiwaniem expa, psychoexpa czy złota.

Autor:  Neonufka [ 27 Paź 2017, o 10:02 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

Równie dobrze można pójść też w drugą stronę, przeciwnik po X stoczonych walkach z nami może nas lepiej poznać i stać się trudniejszy. A trudniejsza walka mogłaby dawać dodatkowy exp/psychoexp/złoto

Autor:  Havada [ 27 Paź 2017, o 15:21 ]
Temat postu:  Re: Doświadczenie bojowe.

Neonufka napisał(a):
Równie dobrze można pójść też w drugą stronę, przeciwnik po X stoczonych walkach z nami może nas lepiej poznać i stać się trudniejszy. A trudniejsza walka mogłaby dawać dodatkowy exp/psychoexp/złoto


JAK SKORO TEN PRZECIWNIK NIE ŻYJE XD i to już X razy? xD
Ewentualnie można pójść w kierunku wroga rasowego, czyli dane rodziny potworów (np. wszystkie rodzaje drzewców) po ukatrupieniu jakiejś ich ilości rozpoznają w tobie wroga, przez co walka z nimi staje się bardziej zajadła i wszystkie dmg (i zadawane im przez gracza, i graczowi przez nie) są zwiększone o ~1% za każdy próg, aż do np. 10%. Ale do tego trzeba by stworzyć jakiś sensowny bestiariusz, bo pradawna karta osiągnięć jest useless.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/