Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Podatek od nieakywności
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=52569
Strona 1 z 3

Autor:  nowy66 [ 5 Lut 2018, o 19:01 ]
Temat postu:  Podatek od nieakywności

Jako że istnieje system który kasuje postacie o niskich lvl po jakimś tam czasie.
Można by zrobić analogiczną rzecz z gildiami nieposiadającymi działki. Można by to rozwiązać w ten sposób, że gdy żaden z członków gildii nie wykazał aktywności przez 3 ostatnie miesiące zaczyna systematycznie ubywać złoto ze skarbca, po osiągnięciu 0 gildia jest rozwiązywana automatycznie. Tak samo powinno się dziać gdy prestiż spadnie poniżej tego bazowego tysiąca.

Autor:  Onion [ 5 Lut 2018, o 19:10 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Nie rozumiem czemu to ma służyć, obecność takich gildii nikomu nie przeszkadza. Tak samo nie popieram usuwania niskich postaci nieaktywnych, jeżeli dany gracz gra na wyższych.

Ale wracając do sytuacji z gildiami. Kanclerz dostaje bana na rok, gildia była dopiero budowana, więc wkrótce wszyscy z niej odchodzą, a przez ten roczny okres gildia została usunięta i kanclerz po powrocie stracił swoją własność. Przykład trochę przegięty, ale sytuacja jak najbardziej możliwa.

Ma to na celu mam rozumieć usuwania gildii graczą, którzy zaprzestali grać? Ale każdy taki gracz może wrócić za rok/dwa/trzy, a wtedy został pozbawiony inwestycji w stworzenie, której poświęcił swoje środki i czas.

Autor:  Szymdaro [ 5 Lut 2018, o 21:28 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Przecież to co proponujesz już jest w grze i działa dla gildii z działkami. Dlatego został wprowadzony podatek od działek gildyjnych. Gdy złoto zostanie wyzerowane i nie zostanie przez jeśli dobrze pamiętam 3 miesiące uzupełnione działka zostanie wyczyszczona z siedziby gildii. Moim zdaniem prawidłowo, gildie widma powinny znikać i nie zajmować miejsc, podobnie jak niskopoziomowe postacie bez logowania. Faktycznie przydałby się jakiś automat do kasowania gildii bez działki.

Pozdro

@Onion - rozumiem, ale jaki jest sens w trzymaniu 500 gildii w rankingu, skoro połowa nie ma działek i de facto nikt w nich nie gra, tylko zostały założone? Sytuacja analogiczna jak z postacią na 3 poziomie, którą ktoś zostawił rok temu, tylko zajmuje miejsce w bazie danych i tyle.

Autor:  nowy66 [ 5 Lut 2018, o 22:16 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Gildie które nie maja działki i perspektyw rozwoju z powodu braku aktywności nie wnoszą nic do gry tylko blokują nazwy jaki sens jest ich istnienia i obrony.

Autor:  Onion [ 5 Lut 2018, o 22:25 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

nowy66 napisał(a):
tylko blokują nazwy

No właśnie tylko, aż tak bardzo Ci przeszkadza, że jakaś gildia nazywa się xxx?

@Szymdaro nie jest tu mowa o gildii z działkami tam jest to uzasadnione, bo liczba działek jest ograniczona.

Autor:  nowy66 [ 6 Lut 2018, o 00:49 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Mówisz o 3 latach aktywności inne gildii w tym czasie 70kk na działki wydadzą, czym jest przy tym 600k za założenie :lol: :roll: , założenie się tyczy gildii które nie są aktywne i nie maja środków poniżej 20k presta z zwłaszcza te masówki od 0 do 10k. Jestem po prostu zwolennikiem zmian, stagnacja prowadzi do kryzysu i upadku trzeba tego uczyć graczy :) . Jak komuś zależny na gildii to chyba loguje co jakiś czas.

Autor:  Volakis [ 8 Lut 2018, o 08:25 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Ja jestem za, im bardziej przejrzyście, tym lepiej. Jeśli komuś nie zależy już na grze, a tym bardziej na gildii, to po co ona właściwie istnieje? Bo może ten kanclerz wróci po kilku latach do gry? No nie oszukujmy się, ile jest takich przypadków... Jasne, zdarza się, że ludzie po kilku latach wracają, ale po pierwsze, ilu z nich jest kanclerzami, a po drugie, ilu z nich jest kanclerzami gildii, które szkoda utracić? Zresztą jak się powraca po długiej przerwie do gry, to ze zmianami trzeba się pogodzić - znam osoby, które przegapiły łączenie kont, bo nie grały i jedyne co im zostało to przetopić postacie, które miały na innych kontach.
Gildie zaczynają być coś warte, kiedy prestiż przestaje lecieć jak głupi, z tego co pamiętam jest to bodajże 25k, te mniejsze to żadna strata, groszowe sprawy. Tymczasem na Larkasie jest 36 stron gildii powyżej tego pułapu, a ogólnie jest ich... 255 stron. I nie wiem, czy to koniec, czy po prostu ranking więcej nie łapie, klikać mi się tyle nie chciało. A wystarczy obczaić sobie kilka takich malutkich gildii, żeby zobaczyć, że są w nich po 1-3 osoby, które nie logowały już nawet kilka lat. I po co to takie coś komu? Nazwę tylko blokuje i robi sztuczny tłum.

Autor:  Onion [ 8 Lut 2018, o 08:33 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Jak jeszcze rozumiem argument, że to przeszkadza w przejrzystości (mi to osobiście nie przeszkadza) to nie potrafię zrozumieć jak może przeszkadzać to w tym, że blokuje nazwę. Co to kreatywności Wam brakuje? ;)

Taką akcję usuwania nieaktywnych gildii rozumiałbym jakby to było powiązane z zajmowaniem strasznie dużo miejsca na serwerze lub powodem bugów. Ale raczej coś takiego nie ma miejsca, więc nie widzę powodu aby te gildie usuwać.

Autor:  nowy66 [ 8 Lut 2018, o 17:13 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Jedna aktywna gildia z top 10 ponosi rocznie dużo większe kosztu niż wartość tych nieaktywnych gildii. To tak jak by premiować graczy za nie aktywność, nie muszą się obawiać że coś stracą , osoba nie aktywna po 6 miesiącach znika z rankingu choć jej konto istnieje z gildiami się tak nie dzieje tylko wiszą i serwer obciążają :D. Po za tym nawet minimalnie aktywnym gildią by taka zmiana szkody nie robiła, propozycja tyczysz się tylko wymarłych gildii "bez działki" .

Autor:  Volakis [ 8 Lut 2018, o 23:44 ]
Temat postu:  Re: Podatek od nieakywności

Cytuj:
Jak jeszcze rozumiem argument, że to przeszkadza w przejrzystości (mi to osobiście nie przeszkadza) to nie potrafię zrozumieć jak może przeszkadzać to w tym, że blokuje nazwę. Co to kreatywności Wam brakuje?

No cóż, po to są usuwane nieużywane lolki, żeby właśnie zwalniać miejsce w bazie i nazwy. Im więcej nazw zajętych tym kreatywność maleje, bo człowiek próbuje raz - zajęte, próbuje drugi -zajęte, dziesiąty - zajęte i w końcu daje byle jaką nazwę. I potem latają takie potworki po mapie z jakimiś dodatkami typu "kox" czy "xd". Gildii jest mniej niż postaci, więc ten problem nie występuje tak szybko i często, ale widać nieraz, że niektóre nazwy są zrobione na odczep albo był jakichś pomysł, ale ze względu pewnie na zajętość wyszło nieestetyczne coś z brakiem spacji czy dodatkami na początku i końcu typu XnazwaX.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/