Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Kołczan
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=53190
Strona 1 z 2

Autor:  DresMaster [ 2 Maj 2018, o 18:46 ]
Temat postu:  Kołczan

Siemka

1. Geneza: Ostatnio zainteresowałem się animacją strzału w taernie i zadałem sobie pytanie "Skąd do jasnej ciasnej postacie biorą strzały :?: "
Więc wpadłem na pomysł dodania kołczanu (zakładam że każdy wie co to :P) zakładanego w slot tarczy bo przez łuka nie jest on używany.

2. Pozyskiwanie: Z bossów rarów, z czempionów część setu, kupno u handlarzy (U wszystkich oprócz zohara)

3. Przykładowe statystyki kołczanu:
Nazwa: Kołczan myszy i witalności [III]
Wartość: 4000 złota
Waga: 10
Wymagany poziom: 13
Wymagana zręczność: 14
PŻ: +40
Zręczność: +1

4. Po co?: Żeby animacja wyglądała realistycznie pozatym dawałoby to dodatkowe statystyki łucznikom i możnaby wprowadzić zależność, że nie możemy strzelać bez kołczanu (Tyczyłoby się to wszystkich profesji)

5. Przykładowe kołczany jako rarki:

Perteun:
Drop z herszta:
Typ: Kołczan
Ranga: V
Wartość: 38000 złota i 20 platyny
Waga: 5
Wymagany poziom: 15
Kondycja: +60
PŻ: +30
Zręczność: +4
Siła: +3

Invart
Drop z geomorph:
Typ: Kołczan
Ranga: VII
Wartość: 350000 złota i 45 platyny
Waga: 6
Wymagany poziom: 32
Wymagana zręczność: 50
PŻ: +180
Siła: +4
Mana: +150
Zręczność: +7

Wangantrin
Drop z tygrysa
Typ: Kołczan
Ranga: VIII
Wartość: 500000 złota i 65 platyny
Waga: 13
Wymagany poziom: 62
Wymagana zręczność: 62
Wymagana siła: 60
Kondycja: +140
Zręczność: +10
Siła: -2
PŻ: +200

To tylko przykłady występowałyby też kołczany w formie psychorarów i jak mówiłem w formie części setu.

Piszcie co myślicie o kołczanach ;)

Autor:  Qomb [ 2 Maj 2018, o 19:26 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

Cytuj:
zakładanego w slot tarczy bo przez łuka nie jest on używany.

Jesteś pewny?

Pomysł to pewne czepianie się szczegółów. Dlaczego rycerz krwawi skoro gryzą go w tarczę?

Poza tym dodatkowy item dałby łucznikom dodatkowe statystyki, co z magami? Też mogą to ubrać? Pomijam fakt że łuki są dwuręczne co blokuje slot dla tarczy.

Autor:  DresMaster [ 2 Maj 2018, o 19:33 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

@up to dlaczego jeszcze nie wywali tarcz :)
Pozatym pisałem że kołczan byłby wymagany do strzelania z łuku czyli nie tylko dla łucznika bo przecież inne profesje mają dostęp do łuków.

A oprócz tego łuk korzysta z łuku i nie może używać i łuku i tarczy a wprowadzanie kolejnego slotu byłoby bezsensem pozatym praktycznie wszystkie inne profesje mogą używać tarcz a o ile jeszcze się spodka vd z tarczą to ja jeszcze łuka z tarczą nie widziałem :P

Autor:  Tenzin [ 2 Maj 2018, o 20:37 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

Łucznik z tarcza jest dosyć czesto spotykany podczas wbijania szpilki +zmysłów :D

Autor:  barnostary [ 2 Maj 2018, o 20:52 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

DresMaster napisał(a):
Pozatym pisałem że kołczan byłby wymagany do strzelania z łuku

Bo przecież rycerz potrzebuje tarczy żeby w ogóle egzystować.. A nie.. wait

Autor:  Sebś [ 2 Maj 2018, o 21:57 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

No i te "przemyslane" statystyki

Gdzie item z geo daje 44 staty a z tygrysa 42 ;)
Czy na prawde rozdanie statystyk to takie "ciezkie" zadanie, by doslownie robic je od czapy?

Co do samego pomyslu pojawilo sie juz ich kilka na forum.
Jako przedmiot, jako tylko "malunek", by pusto nie bylo.
Dla vd "wymyslono" laleczke vd, jakies inne przedmioty rodem z innych produkcji (sprefanowane glowy itp).

Autor:  Voliene [ 2 Maj 2018, o 23:58 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

Skutkiem tego pomysłu byłaby przewaga łucznika nad innymi klasami, stałby się za silny. Dlatego jestem na nie.

A tak wgl to kiedy oni wprowadzą tego maga wody?

Autor:  Titania [ 3 Maj 2018, o 00:11 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

Polecam 120 stron tematu o łuczniku. Był tam taki pomysł, gdy łucznik swojego czasu był niezdatny do niczego.
Nie przeszło i pewnie nie przejdzie, żeby było fer w stosunku do innych klas, które przy epiku nie mogą korzystać z tarczy, możliwość użycia musiałaby być zablokowana przy blasku.

Autor:  DresMaster [ 3 Maj 2018, o 06:21 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

@up sprawdziłem inne tamaty i faktycznie racja ale to nawet możnaby dodać kołczan na plecach łucznika (Nie jako przedmiot) żeby trochę "urealistycznić" animacje bo ja się ciągle pytam skąd łucznik bierze te strzały bo już doszedłem do wniosku, że z dupy nie :lol:

Autor:  Volakis [ 3 Maj 2018, o 17:08 ]
Temat postu:  Re: Kołczan

Będzie 3D to pewnie i kołczan będzie. Oczywiście jako animacja, a nie item. Gdyby był to item, to łucznik stałby się zdecydowanie zbyt silny, zwłaszcza na hlvlu, gdzie już teraz w full eq znakomicie się sprawdza nie tylko jako debuffer, ale też dmg.
Poza tym, jakby się wgłębić w temat, to w Taernie jest dużo rzeczy nierealistycznych i to nie w tym sensie, że są jakieś potworki i magia. Grając w tę grę trzeba się zgodzić na pewien brak logiki, bo inaczej można sobie zadać masę pytań.
Jak zauważył qomb - jakim cudem rycerz pogryziony w tarczę krwawi?
Ale można też iść dalej...
Jakim cudem druid zmusza roślinność do zaatakowania przeciwnika na takich lokacjach jak np. zamek, gdzie nie ma ani jednego krzaczka?
Skąd łucznik bierze piasek albo jakiś pył do rzucania w oczy na takiej Moranie, gdzie posadzka wydaje się być raczej czysta?
Czy kop w genitalia od sheeda nie powinien mniej osłabiać Morany niż Lugusa? W końcu faceta to bardziej boli...
Jakim cudem można zamrozić kogoś z Ognistą Sferą bez jej wygaszenia?
Może nie są to tak oczywiste sprawy, jak skąd łucznik bierze strzały, ale stoją na podobnym poziomie umowności. Trzeba się na nie zgodzić i nie wnikać. ^^
Zresztą nawet jak ten kołczan zostanie wprowadzony jako animacja, to będzie można sobie zadać kolejne pytanie - dlaczego jego strzały się nie kończą?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/