Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Ukazanie Śmierci
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=53344
Strona 1 z 2

Autor:  Grzesioen [ 28 Maj 2018, o 07:10 ]
Temat postu:  Ukazanie Śmierci

Cześć, obecnie vd dominuje nad sh i łukiem na low i mid lvl. Dzieje się to za sprawą kilku czynników, a jednym z nich jest ukaz.

Mam propozycje(przez którą zapewne zostane zbesztany), ale chcialbym zaznaczyć, że sam gram VD (co prawda nie chodze na beirnowe bossy, pisze to z perspektywy kogoś kto co najwyżej lodowe jezioro zaliczyl).

Ukaz jest potężny, jego warunki które trzeba spełnić do uśmiercenia są małe (60% hp przeciwnika, na voughu czy valdku idzie to zbić w 2 rundy). Moja propozycja jest taka, żeby ukazać, będąc w drużynie konieczne jest zdebufowanie przez vd (szpila otepka zatrucie) i dotke sheeda.

Hmm, dlaczego akurat dotka?

Sheed jest rzadko brany na bossy takie jak valdarog czy modla. Jest to spowodowane tym, że czuje on sie dobrze jako debuf głównie w towarzystwie bb. Dmg też szału nie robi.

Taka zmiana spowodowałoby to, że farmienie na dużą skale bossów, z typowym składem na 2x dmg w niektórych przypadkach zmienilaby by się. Idąc na bossa wybieramy czy chcemy mieć dostępny ukaz (sh dmg vd)lub bez ukazu ale dodatkowy dmg (vd dmg dmg).

Zmiana nie jest duża, ale może zmieni to początkowo podejście graczy do postaci typu sh/luk w początkowej i średniej fazie gry.

Autor:  DresMaster [ 28 Maj 2018, o 07:35 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

Ale czy faktycznie tego chcemy?

Zgadzam się, że vd dominuje nad sh i łukiem.

Każda klasa według mnie powinna sobie sama radzić a nie uzależniać się od innej to tak jakby krytyczne u bb wymagało dotkliwego lub deszcz ognia u mo potrzebowałby zaćmienia :P

Vd potrzebuje nerfu ale już z doświadczenia powinniśmy wiedzieć, że nerfy tej grze nie wychodzą na dobre :P

Autor:  Sebś [ 28 Maj 2018, o 08:40 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

Rozumiem założenie.
Co z grą solo?
Taern to nie tylko team. Ukazanie vd daje mu możliwość szybszego zakończenia każdej walki.
Zmiana ta wymusi na vd grę w gildii i wybór peta z trzeciej klatki - nie wiem czy inny byłby opłacalny.
Zakładam (o ile masz zwierzaki), że masz wśród nich peta, który ma dotkliwe, bądź nie patrzysz na opcję gry solo.

Intencja dobra, pomysł gorszy.
Zgodzę się, że vd ma pewną przewagę jako debuffer.
Różnica nie wynika tylko i wyłącznie z ukazu (chociaż szansa na zabicie możnaby zmniejszyć, by stała się miłym dodatkiem, a nie zabijarką).
Kolejność ataków też ma znaczenie oraz wpływ na działające strefy.
Sh z pewnej perspektywy jest poszkodowany. Jego debbufy pokrywają głownie strefe 1.
Łucznik - piach działa na obie główne, odbiera pa.. ts o ile wbije dziala na 3 strefy
Vd ? Totalny debbuf.. 3 strefy.. co prawda wpierw musi wbić, co na urokach różnie bywa, ale efekty widać..

Debbuferzy osobno są niezbalansowani.
Niby sh w tym zestawieniu wygląda dość blado, ale gdy spojrzysz na połączenie sh+bb to już wygląda to nieco inaczej.
Pod lodem sh z debbuferów sprawdza się bardzo dobrze na instancji węży ;)
Wyżej ponoć też jest dobry.

Możliwe więc, że swoją wartość nabiera z czasem i lvlem.

Autor:  Aliien [ 28 Maj 2018, o 09:13 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

Grzesioen napisał(a):
Ukaz jest potężny, jego warunki które trzeba spełnić do uśmiercenia są małe (60% hp przeciwnika, na voughu czy valdku idzie to zbić w 2 rundy).

Podałeś dwa ciekawe przykłady
1 odporność na ukazanie
2 odporność na uroki
Wbicie 3 debufów uważasz za małe?
Proszę Cię wbij odpowiedni lvl i ukaż moranę skoro to jest takie łatwe.

Super ubrany vd jest wystarczająco słaby w porównaniu do ubranego łucznika.
Wszechobecne 80% resów, multum wiedzy, u mobów do tego odporności na ukazanie, vd nie potrzebuje więcej nerfów.
Do tego zabicie gry solo jako vd, w podanym przypadku vd powinni mieć możliwość zmiany profesji, ciekawe ile hlvlowych by zostało.


Sh może "cierpi" na mniejszych lvlach, ale w Beirn jest to must be i nadrabia mu to z nadmiarem lolkowe poziomy.
Próba zachęcenia do gry jedną profesją kosztem drugiej jest co najmniej beznadziejna.
Podsumowując pomysł jest słaby, nawet bardzo i nie ma racji bytu.

Autor:  Areol [ 28 Maj 2018, o 09:26 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=187&t=51525

Tyle co do zmian ukazania u vd...

A co do wypowiedzi autora, jak juz to dalbym oocje dotki lub stratega...

Autor:  Daro [ 28 Maj 2018, o 09:45 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

Sh nabiera wartości w Beirn, gdzie jego przeżywalność, KO, dotkliwe robią dużą różnice na topowych bosach. Podobna sytuacja jest z łucznikiem, który aż do Beirn lepszy jest tylko na Valdarogu i ew. Htadze. Ale w późniejszych etapach gry, zestawienie VD vs Łuk z full EQ wypada na korzyść Łucznika.

Co do nerfa ukazu - pomysł z dotką całkowicie nietrafiony, jak ktoś już wcześniej zauważył, odbiera to pole do popisu VDkom, którzy grają solo, oraz wyklucza część taktyk opierających się wyłącznie na ukazie.

Duży temat ad. Ukazu i przewagi VD nad resztą debuferów założył Willy, polecam poczytać to co podlinkował Areol.

Autor:  seba11pl [ 28 Maj 2018, o 12:22 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

Wziecie dodatkowej profesji zeby vd mial ukaz jest bezsensowne...

Ja kiedys proponowałem aby poziom zatrucia był taki sam jak na ukazie, dodatkowo dopilnowalbym ze poziom zatrucia na UC nie przekracza 2/3.

Gdyby ktos chcial lepszy poziom ukazu musiałby rowijac takze zatrucie. Na poczatek całkiem dobry pomysł, w PvP tez by cos tam zmieniło z bezsensownym dedem z ukazu. Oczywiscie nadal mozna by wbic go jako sam debuff ale warunek z zatruciem byłby konieczny zeby przeciwnik umarł od ukazu.

Na poczatek zawsze cos, a na pewno lepszy pomysł niż sztuczna zmiana jak w przypadku druida z dowaleniem przeciwnikom odpornosci na korki.

Autor:  Grzesioen [ 28 Maj 2018, o 13:54 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

@Sebś Przeczytaj dokładnie to co napisałem i przenalizuj to co napisałeś Ty.

Skoro morany nie da sie ukazać, to nie bedzie różnicy na h lvl między brakiem możliwości ukazania z powodu potęgi bossa, a brakiem możliwości ukazania z powodu braku 1 debuffu.
Poza tym, z tego co się orientuje na morane często chodzi sie z teamem luk sh / sh vd (aczkolwiek tutaj pewny nie jestem.

Poza tym, to co napisalem nie tyczy sie ukazania jako debuf tylko jako zabójstwo

Autor:  Areol [ 28 Maj 2018, o 14:35 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

Szpila + kolano to standard na bosach beirnowych. Czasem zdarza się, że ludzie chodzą na luka vd i dmg, ale z sh jest po prostu łatwiej... W gildii często chodzimy składami jakie sie da, 2xvd sh, 2x sh luk i możnaby tego wymieniac i wymieniac... Ważne zeby było dotka + szpila, druid, ryc i piąty jest tak na prawde losowy...

Grzesioen napisał(a):
Skoro morany nie da sie ukazać, to nie bedzie różnicy na h lvl między brakiem możliwości ukazania z powodu potęgi bossa, a brakiem możliwości ukazania z powodu braku 1 debuffu.


Jedynym mobem którego się nie da ukazac w tej grze jest chyba tylko brama... Nie wiem czy cokolwiek poza nią ma 100% odporności na ukazanie, dlatego też jesteś w błędzie pisząc, że morany nie da się ukazać... Nie powiem, łatwe to nie jest, ale jak będziesz próbował, to się uda.

Autor:  Grzesioen [ 28 Maj 2018, o 15:39 ]
Temat postu:  Re: Ukazanie Śmierci

@up

Chodziło mi o to, że nie warto jej ukazywać. Skoro jest to trudne to nie lepiej wspomagać drużynę jako vd niż bezsilnie próbować ukazać?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/