Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=7158
Strona 1 z 2

Autor:  Conrad [ 29 Cze 2011, o 23:44 ]
Temat postu:  Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

Dwie proste propozycje:

1. Każdy mocniejszy boss od porządnej ekipy dostaje mnóstwo debuffów. U mnie debuffy wychodzą za ekran więc często nie widzę czy jeszcze trwają czy nie. Możnaby było utworzyć drugi ich słupek? Tzn. liczba debuffów dochodzi do np. 10 i pojawiają się one w drugim słupku na lewo od poprzedniego.

2. Często, gęsto zdarza się, że podczas bitwy ludzie dużo piszą i nie wszystko jesteśmy w stanie przeczytać, problem może i rzadki ale występuje. Może tak z trzech, ilość linijek zwiększyć do np. pięciu?

Autor:  Szymdaro [ 30 Cze 2011, o 00:44 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

1. A tak nie jest obecnie? Z 15 debuffów to spokojnie się mieści, nie wiem dokładnie jak to działa, ale popieram drugą kolumnę.

2. Też jestem za, często napisze na raz kilka osób i znika linijka :)

Autor:  Hwedor [ 3 Lip 2011, o 12:54 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

Super pomysł zgadzam się z 1 i 2. Nieraz mi się zdarzyło nie widzieć jakie są buffy oraz irytowałem się gdy uciekały mi linijki podczas walki. :)

Autor:  Niobe [ 5 Lip 2011, o 11:14 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

Ad.1

W 100% się zgadzam z tym pomysłem. Jest na prawdę świetny :)
Grając druidem, też nierzadko mam poważny problem, by wśród całej masy debuffów na danym bossie, ujrzeć swe własne :P (korzenie i osy) Choć ten II jest raczej opcjonalny, to jednak korzenie często decydują o być lub nie być danego członka grp. W walce mamy zaledwie 10 sek w każdej turze na ustawienie taktyki, a jak wiadomo druid to najpracowitsza profa w tej grze :lol: Oczywiście, można liczyć na piechotkę tury, ale po co robić wszystko manualnie, skoro gra już teraz wyręcza nas w tym (no, częściowo ^^ )?



Proponuję jednak pewne modyfikacje do tego pomysłu:

  1. Grupowanie debuffów pod względem prof
    • Oznacza to tyle, że dalej debuffy wyświetlałyby się w kolumnie(ach), jednakże byłybyby uporządkowane wg ściśle określonego kryterium - profy.
    • Nie ma znaczenia tak na prawdę, uroki której klasy byłyby pierwsze. Na upartego można przyjąć zasadę ważności w grp ale po co? Ważne by były posegregowane wedle klas.

  2. II - rzędne grupowanie buffów
    • Przyjmując założenie, że już nałożone uroki są posegregowane wedle klas, następuje ich dalsze uporządkowanie wedle czasu trwania, czyli ile tur pozostało do końca.
    • zaczynamy od tych najkrócej trwających, przechodząc do tych, którym pozostało jeszcze kilka tur działania.

  3. Zapisy wyżej mogłyby (opcjonalnie) funkcjonować również w przypadku, gdy to moby nas buffują. Jednakże biorąc pod uwagę, że i tak druid przecież sczyści nam te uroki, to nie wiem czy byłoby to konieczne.



Ad.2
Jestem na nie.
Wytłumaczę punktach, by się nie pogubić :P

  1. Chat w walce ustawiony jest tak a nie inaczej SPECJALNIE, a nie w wyniku przypadku / niedopatrzenia / błędu / z innego powodu.

  2. Główną funkcją czatu bitewnego jest przekazywanie sobie info / omawianie taktyki / strategii walki, szybkie reagowanie na zmieniającą się w walce sytuację, a nie pogaduszki i ploteczki przy okazji setnej, nudnej potyczki z mobkiem :P (brutalne, ale prawdziwe ^^ )

  3. Zablokowane są nim niektóre funkcje edytorskie (przykładowo możliwość zaznaczania danej partii tekstu), po to by gracze skupiali się na walce, a nie spamowali na czacie bitewnym.

  4. Wyświetlane są tylko 3 linijki tekstu z konkretnego powodu - jeśli gramy druidem to doskonale wiemy o co kamman. Dla niedomyślnych:
    • Chodzi o to, że dużee ilości tekstu mogłyby częściowo zasłonić ekran walki (czyli wyświetlanie np 5-10 linijek), a przez to to ciężko byłoby zobaczyć co dzieje się z naszymi kompanami podczas bitwy.
    • bardziej byśmy skupili się na czytaniu czyichś wypocin / spamu niż zanalizowaniu postępu walki
    • Efektem jednego z powyższych mogłaby być np. (w skrajnym przypadku) śmierć kogoś z grp - zamiast uleczyć kompana / zacząć go chronić itp. to będziemy zagłębiać się w spam na czacie.

  5. Jeśli koniecznie chcemy pisać ze sobą w trakcie prowadzonych walk, mamy już teraz taką możliwość. Od tego jest czat drużynowy. Tam można spamować do woli, bez ryzyka, że coś przeoczymy / przegapimy itp. Ponadto nic nie zasłania okna walki, można przewinąć test, skopiować go itp. a to już ogromny plus :D

Mam nadzieję, że w miarę jasny i czytelny sposób przedstawiłam swoją opinię :)

Autor:  Szymdaro [ 5 Lip 2011, o 13:17 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

Uporządkowanie według klas jak najbardziej, ale co w przypadku zatrucia/szpili u łuka i vd? byłby obok siebie czy obok pozostałych debuffów zależnie od profesji?

Kolejna sprawa, że jak już porządkować to tak samo buffy/debuffy na graczach od graczy i mobków :)

Autor:  kuki [ 5 Lip 2011, o 13:58 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

O jedynce juz bylo, nawet nie raz z tego co pamietam
EsAmo napisał(a):
Kiedy wejdzie druga kolumna, będzie zasłaniać niektóre moby (w większych drużynach).
Dlatego wprowadzając kolumnowanie zmniejszyłbym ikonki o 30%.
No i krótsze buffy przydałoby się kolejkować w dół, co też było proponowane.

a co dopiero przy kolumnie dla kazdej profesji

Autor:  Niobe [ 5 Lip 2011, o 14:34 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

Kuki, czytanie ze zrozumieniem nie boli - tu nie ma propozycji osobnej kolumny buffów dla każdej profesji. Chodzi o uszeregowanie bufów wg kryterium profy.


Czyli np:

Najpierw buffy druida:
Korzenie
Osy
potem buffy vd:
Otępienie
Zatrucie
Oślepienie
Ukazanie
Potem buffy łuka:
Lodowa
... itd. itd. itd.



Jak widać, jest to jedna (1) kolumna, a miejsca jest za mobkiem na tyle, że starczy i na II.

Autor:  kuki [ 5 Lip 2011, o 14:51 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

fakt, ale grupowanie względem klas to będzie krzywdzenie jakiejś klasy, ta druga opcja jest o wiele lepsza
Co do 2 kolumn, to nie mój cytat, sam założyłem temat o kolejnej kolumnie wiesz gdzie więc nie skacz tak do mnie

Autor:  Niobe [ 5 Lip 2011, o 15:10 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

Jakie krzywdzenie klas? :shock: Pod jakim względem? Że np. buffy druta będą wyświetlane przed buffami vd? Przecież to śmieszne....
Tu chodzi o ułatwienie rozgrywki w tym sensie, że bufy są przejrzyście i czytelnie uporządkowane, co poprawia jakość walki. A to ma znaczenie ogromne przy najtrudniejszych bossach. Jako high lvl sam powinieneś wiedzieć to najlepiej :)

Autor:  kuki [ 5 Lip 2011, o 15:19 ]
Temat postu:  Re: Zawijanie debuffów, oraz większa ilość tekstu w walce.

taka, ze druidowi wystarczy spokojnie spojrzeć na ekran a np jak debuffy rycka będą ostatnie to przy znikających będzie musiał co turę liczyć ile jeszcze mu mierzonego zostało

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/