Forum - Taern.pl https://play.taern.pl/ |
|
[by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=8459 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | KGB [ 5 Sie 2011, o 19:29 ] |
Temat postu: | [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
Chciałbym przedstawić pod rozwagę pomysł Ojojja (poprosił mnie, abym go tu opisał) , który jest w stanie jednocześnie poprawić poziom kultury w grze, a zarazem opanować rzeź low leveli. Wszystko sprowadza się do wykorzystania nowego współczynniku - honoru. Na razie jest on niezbyt przydatny i na nic się nie przekłada, a mógłby... Ale o tym za chwilę Propozycja składa się z dwóch części. Pierwsza to wpływ danych zachowań na współczynnik honoru: 1. Każdy knebel na czacie obniża współczynnik honoru o daną wartość (wprost proporcjonalną do długości knebla) 2. Zabicie gracza o zdecydowanie niższym levelu (za wyjątkiem czaszek) również obniża współczynnik honoru(o wartość proporcjonalną do różnicy leveli) I teraz pora na BARDZO ISTOTNĄ część drugą: Od współczynnika honoru zależą wszystkie ceny u obecnych w grze NPC-ów (sprzęt u kowala/koldzicy, ulepszenia, wstęp na ducha i na zlecenia na smoka) oraz nagrody za questy/zlecenia. Dla przykładu z honorem -1000 płacimy 300% więcej za wszystko, za to z honorem +1000 mamy zniżkę w analogicznej wysokości albo mniejszej, np. połowę ceny, żeby nie zrujnować ekonomii. Ważne jest też to, aby nie było łatwo odbudować straconego honoru - można by go uzyskiwać tylko w questach oraz za działania pomagające innym graczom - np. za pomoc w queście. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy sam będzie się pilnował, aby nie dostać głupich knebli i dwa razy zastanowi się, zanim zabije gracza słabszego od siebie. Moim zdaniem pomysł Ojojja jest fantastyczny - wymaga tylko opracowania odpowiedniej mechaniki. A teraz poddaję go pod krytykę delikatnie tytuł poprawiłem Heavenmaker |
Autor: | Heavenmaker [ 5 Sie 2011, o 19:35 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
moim zdaniem doskonały pomysł, z jednej strony zagospodarowuje się honor (i faktycznie atakowanie low lvl przez graczy znacznie silniejszych ma związek z honorową walką) a z drugiej wprowadza się mechanizm ograniczający rzeź niemowląt |
Autor: | Piperitae [ 5 Sie 2011, o 19:37 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
Podoba mi się. Ale chyba trzeba by było ustawić honor wyłącznie na kneble. No i Cytuj: Zabicie gracza o zdecydowanie niższym levelu (za wyjątkiem czaszek) również obniża współczynnik honoru(o wartość proporcjonalną do różnicy leveli) Ta czesc o czaszkach mi sie nie podoba. Osoba przykładowo 30 lv zabija 12 lv czaszke. To troche nie sprawiedliwe zeby 30 lvowcowi sie nie oberwało. Tak samo honor nie powinien obejmowac wtedy zadnych walk pvp, jedynie to co na czacie. Do dopracowania |
Autor: | Timentin [ 5 Sie 2011, o 19:42 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
za |
Autor: | Urbanstyle [ 5 Sie 2011, o 19:43 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
To co za smoka będę bulił teraz 1kk? |
Autor: | KGB [ 5 Sie 2011, o 19:51 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
Urbanstyle napisał(a): To co za smoka będę bulił teraz 1kk? W Twoim przypadku, będziesz musiał sprzedać kilka rarów z lodowego smoka, żeby wejść na kolejnego |
Autor: | Conrad [ 5 Sie 2011, o 19:55 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
Pomysł bardzo dobry ale moim zdaniem różnica w cenie powinna wynosić maksymalnie 10-20% i tak zachęca. Podobnie z czachami jak ktoś wyżej napisał. Czachę o 2 x niższym levelu też nie jest honorowo bić. |
Autor: | Urbanstyle [ 5 Sie 2011, o 19:56 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
KGB napisał(a): Urbanstyle napisał(a): To co za smoka będę bulił teraz 1kk? W Twoim przypadku, będziesz musiał sprzedać kilka rarów z lodowego smoka, żeby wejść na kolejnego Hehe jeszcze nie jest tak źle honor na + JESZCZE ALe pomysł podoba mi się |
Autor: | Szymdaro [ 5 Sie 2011, o 20:12 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
A ja zdecydowanie jestem przeciw. Nie widzę żadnego związku między kulturą graczy a ekonomią samej gry. Za przewinienia są karani kneblami lub banami, nie powinni być karani w żaden inny sposób. Co do samych banów - nie napisałeś jak wpływałyby na honor - tak samo jak kneble przeliczane na minuty? Za jednego dobowego knebla ktoś płaci już 300% za wszystko, co jest wielkim ciosem. Pomysł zdecydowanie uderza w pvp, bicie słabszych graczy będzie zupełnie nieopłacalne (a przecież już jest pump), czyli między innymi karanie ich, nawet ustawiane 1 vs 1 z mniejszym lvl będzie nieopłacalne. Poza tym pomysł ze zdobywaniem honoru zupełnie nietrafiony. Powstania setki nowych questów na honor? Wątpię. Gracze zaczną pomagać innym - też nie sądzę. W żaden sposób nie będzie można tego zweryfikować, pomaga się obecnie komu chce w czym chce i tak powinno zostać. Twoja idea znacznie ułatwi grę, czytaj robienie questów low lvl, czyli znacznie zaburzy cały system. Ma być trudno wszystkim, a nie hlvl czaszkom, przeciw którym ten pomysł uderza. Co ma powiedzieć top10 graczy? Przestać walczyć z całą resztą serwera? Każdy będzie miał prawdopodobnie mniejszy lvl. Nie opisałeś też walk gildiowych, które powinny być tu uwzględnione. Domyślam się, że czy gracz jest słabszy będzie liczone po walce na podstawie msl, a nie tylko pierwszego atakującego i atakowanego. Dodatkowo w przypadku DZ na pewno płaci jedna osoba, więc będzie zawsze to ktoś, kto ma najwięcej honoru w ekipie, cała reszta chociażby miała -1000 przejdzie za normalną, a nawet niższą cenę. Nie wiem jak jest z lodowym smokiem, ale chyba tam każdy za siebie płaci. Kolejna sprawa to honor, który przecież już ma realne zastosowanie z tego co wiem. Ogólnie - pomysł według mnie bardzo niedopracowany, zły, upraszający grę i karcący hlvl, szczególnie z czaszkami. Wielkie NIE. @3siu - jak widzisz najwyższa władza podała podobne argumenty do moich Krytykuję zawsze i wszystko jeśli widzę taką potrzebę, o to przecież chodzi w pisaniu to pomysłów: żeby je poprawić, udoskonalić albo odrzucić. I nie robię tego na odwal, chociaż jednak lekko mi się pisze, czytaj z łatwością Krytykę jeśli jest konstruktywna trzeba umieć przyjmować. |
Autor: | LordOfFist [ 5 Sie 2011, o 20:19 ] |
Temat postu: | Re: [by Ojojj] Ostateczne rozwiązanie kwestii kultury w grze |
Ja krytykować nie mam zamiaru. Pomysł na prawdę świetny! |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |