Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Klilka propozycji
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=121&t=8945
Strona 1 z 1

Autor:  Voldor [ 17 Sie 2011, o 01:45 ]
Temat postu:  Klilka propozycji

Chciałbym przedstawić kilka propozycji do naszej kochanej gry.

1.Chat powinien byc dodatkowy kanal na ktorym mozna by utworzyc swoj kanal i przydzielac do niego ludzi ktorzy moga w nim pisac. np 2 zaprzyjaznione gildie mogly by sie wypowiadac na 1 kanale.

2a. Ognisty młot jak sama nazwa mowi "ognisty" wiec dlaczego zadaje on zwykle obrazenia? ognisty mlot powinien bic ogniem tak samo jak lodowa strzala bije z lodu.
ewentualnie jakies dodatkowe obrazenia z ognia np. ktos zaatakuje w cos za 1000 obrazen oraz otrzyma dodatkowe obrazenia od ognia 100 (10%)

2a1) bronie 2 reczne powinny miec znacznie wieksze obrazenia niz bronie 1 reczne. Taern jest 1sza gra jaka widze w ktorej obrazenia sa takie same w broni jednorecznej jak i w broni 2 recznej. na przykladzieinnych gier... zaklada sie bron 2 reczna poswiecajac odpornosci statystyki z taczy aby moc zadawac wieksze obrazenia niz z tarcza.

2b. Młot jest bronia 2reczna powinna wiec miec jakies dodatkowe satystyki w zamian za to ze decydujemy sie grac klasa ktora nie uzywa tarczy, wiadomo tarcza daje odopornosci oraz dodatkowe statystyki.

2c. bronie 2reczne tlyko dla barbow a barb nie powinien nosi broni jednorecznej.
rycerz ktory zaklada mlot bije tak samo jak barb tylko o wiele celniej.
po 2 rycek zakłada lawine ktora jest jednoreczna i ma obrazenia takie same jak mlot.

3. Platyna mozna by za nia kupic cos wiecej, chodza mi po glowie rozne pakiety...
Np placac 100 platyn mamy przez godzine 10% wiecej expa czy tam jakies inne wartosci.

4. Szybki transport miedzy miestami w kazdym miescie powinna znajdowac sie woznica ktora za jakas cene w zlocie/platynie przenosi nas do innego miasta z opcji tej korzystaly by osoby ktorym nie chce sie chodzic z miejsca na miejsce.

5. Licznik czasu/doświadcznia
bylby to maly licznik z mozliwoscia wylaczenia. pokazywalby on nam jak dlugo bedziemy zdobwac doswiadczenia do kolejnego poziomu oraz ile dokladnie dosiwdczenia potrzebujemy nie patrzac w statystyki. chodzi mi o cos takiego...
next lvl 1h30min (czas w ktorym dobijemy lvl expiac w danym miesjcu)
exp/h 555k (nasz sredni exp na godzine w miesjcu w ktorym jestesmy)
exp to next lvl 1111k (dokładna ilsoc doswiadczenia do kolejnego poziomu)

6. szybkość prostaci.
z kazdym lvl nasza postac stawała by sie 5% szybsza przyspieszylo by to chodzenie po mapie ktore bedzie coraz bardziej meczace jesli kolejne krainy beda rozbudowane.

7. pierwszy atak
pierwszy atak w kazdej rundzie mialby bonus 10% obrazen oraz szansy powodzenia.

8. wieksza ilosc platnowych skrzyn
jest coraz wiecej graczy i coraz trudniej znalesc skrzynie. ilosc skrzyn powinna byc odpowiednia do ilosci graczy.

9. dopracowanie uników chcialbym aby bylo widoczne kiedy postac unika ciosow poprzez uniki a kiedy poprzez szanse trafienia. np bijac zera nie da sie tego odroznic:)

10. mozliwośc walki bez jej animacji. skoro system w momencie klikniecia zegara wie co sie stanie to moze jest szansa aby gracze mieli mozliwosc wiedziec o tym w tym czasie co system? chodzi mi o to ze bedzie mozliwosc wlaczenia/wylaczenia animacji walki(slabsze komputery napewno by to polubily:P) np walczac klikajac zegar od razu odlicza sie czas do nastepnej rundy pokazuje stan po zakonczeniu rundy. oszczedzilo by to czasu jesli ktos nie lubi ogladac walk. w trybie tym moglby byc zwiekszony czas do 15sec na klikniecie zegara. PS. nie umiem napisac tutaj ladnie o co dokladnie chodzi jesli ktos nie rozumie to bede sie staral objasnic.

11. s0 - Test serwer poza testerami mogli by na niego wchodzic gracze z ponad 3 miesiecznym doswiadczeniem.

to by było na tyle jesli cos mi wpadnie do głowy napewno o tym napisze.
Dziekuje za uwage
Pozdrawiam
Voldor

Autor:  RocKandRoll [ 17 Sie 2011, o 08:19 ]
Temat postu:  Re: Klilka propozycji

Voldor napisał(a):
Chciałbym przedstawić kilka propozycji do naszej kochanej gry.

1.Chat powinien byc dodatkowy kanal na ktorym mozna by utworzyc swoj kanal i przydzielac do niego ludzi ktorzy moga w nim pisac. np 2 zaprzyjaznione gildie mogly by sie wypowiadac na 1 kanale.


Jestem za, nie wiem tylko na ile trudna byłaby implementacja.

Voldor napisał(a):
2a. Ognisty młot jak sama nazwa mowi "ognisty" wiec dlaczego zadaje on zwykle obrazenia? ognisty mlot powinien bic ogniem tak samo jak lodowa strzala bije z lodu.
ewentualnie jakies dodatkowe obrazenia z ognia np. ktos zaatakuje w cos za 1000 obrazen oraz otrzyma dodatkowe obrazenia od ognia 100 (10%)



Dodanie 10% obrażeń od ognia, tylko pytanie od której wartości - od otrzymanych obrażeń fizycznych z wszystkimi buffami, czy od podstawowej wielkości obrażeń liczonej z sily i zręczności ?
Voldor napisał(a):
2a1) bronie 2 reczne powinny miec znacznie wieksze obrazenia niz bronie 1 reczne. Taern jest 1sza gra jaka widze w ktorej obrazenia sa takie same w broni jednorecznej jak i w broni 2 recznej. na przykladzieinnych gier... zaklada sie bron 2 reczna poswiecajac odpornosci statystyki z taczy aby moc zadawac wieksze obrazenia niz z tarcza.


Ta różnica jest zbyt mała, to fakt. Tylko zmiana uczyni barbę jeszcze większym killerem.

Voldor napisał(a):
2b. Młot jest bronia 2reczna powinna wiec miec jakies dodatkowe satystyki w zamian za to ze decydujemy sie grac klasa ktora nie uzywa tarczy, wiadomo tarcza daje odopornosci oraz dodatkowe statystyki.


I dlatego jak już, to powinien mieć większy dmg. Tylko pamiętaj, że czasami lepiej używać miecza, zależnie od odporności mobów.

Voldor napisał(a):
2c. bronie 2reczne tlyko dla barbow a barb nie powinien nosi broni jednorecznej.
rycerz ktory zaklada mlot bije tak samo jak barb tylko o wiele celniej.
po 2 rycek zakłada lawine ktora jest jednoreczna i ma obrazenia takie same jak mlot.


Według testów wychodzi, że barba potrafi bić celniej i oczywiście dużo mocniej od ryca.
Lawina to rar z jednego z najsilniejszych bossow, dla barby nie ma aktualnie lepszego rara od mlota. Pamietaj, że obrażenia to nie tylko broń, ale przede wszystkim sila + zreczność + rodzaj ataku

Voldor napisał(a):
3. Platyna mozna by za nia kupic cos wiecej, chodza mi po glowie rozne pakiety...
Np placac 100 platyn mamy przez godzine 10% wiecej expa czy tam jakies inne wartosci.



Dla większego ekspa masz konto premium, tańsze i na dłuższy okres niż twoja propozycja. Moim zdaniem dodanie kolejnej możliwości zwiększenia ekspa dla "platynowców", zbytnio ułatwi im grę.

Voldor napisał(a):
4. Szybki transport miedzy miestami w kazdym miescie powinna znajdowac sie woznica ktora za jakas cene w zlocie/platynie przenosi nas do innego miasta z opcji tej korzystaly by osoby ktorym nie chce sie chodzic z miejsca na miejsce.


Jeden istnieje, przydałby się w każdej wiosce/mieście i/lub u kilku npc.

Voldor napisał(a):
5. Licznik czasu/doświadcznia
bylby to maly licznik z mozliwoscia wylaczenia. pokazywalby on nam jak dlugo bedziemy zdobwac doswiadczenia do kolejnego poziomu oraz ile dokladnie dosiwdczenia potrzebujemy nie patrzac w statystyki. chodzi mi o cos takiego...
next lvl 1h30min (czas w ktorym dobijemy lvl expiac w danym miesjcu)
exp/h 555k (nasz sredni exp na godzine w miesjcu w ktorym jestesmy)
exp to next lvl 1111k (dokładna ilsoc doswiadczenia do kolejnego poziomu)


Jak dla mnie zbędny bajer. Do tego takie wyliczenia analizujące zdobyty eksp w ostatnim czasie i estymujące czas wbicia kolejnego poziomu, niepotrzebnie obciążałyby serwer.
Ja nie widzę problemu aby samemu wyliczyć orientacyjny czas .

Voldor napisał(a):
6. szybkość prostaci.
z kazdym lvl nasza postac stawała by sie 5% szybsza przyspieszylo by to chodzenie po mapie ktore bedzie coraz bardziej meczace jesli kolejne krainy beda rozbudowane.


5% ? to na 20 lvl bylibyśmy 2 razy szybsi od 1 lvl, natomiast na 80 lvl ... policz sobie :)
Silniejszy gracz dogoniłby każdego słabszego (pod względem poziomu). To byłoby bardzo wesołe :D:D

Prędkość poruszania postaci jest identyczna i bardzo dobrze, a chodzenie po mapach nie boli :)

Voldor napisał(a):
7. pierwszy atak
pierwszy atak w kazdej rundzie mialby bonus 10% obrazen oraz szansy powodzenia.



Hmmmm nie wiem po co to komu :) Niesprawiedliwe dla fizoli którzy atakują na końcu. Już lepiej wprowadzić szansę na podwójny dmg dla każdej klasy (np z szansą 5%).


Voldor napisał(a):
8. wieksza ilosc platnowych skrzyn
jest coraz wiecej graczy i coraz trudniej znalesc skrzynie. ilosc skrzyn powinna byc odpowiednia do ilosci graczy.


Problem opisywany przeze mnie, ja mam spory zapas kluczy i nie mam jak ich wykorzystać - w normlanej grze (nie siedzę nocami).
Podałem pomysł dynamicznego zwiększania ilości skrzyń zależnie od ilości graczy online (ale to wyeliminowałoby nocnych marków czyhających na skrzynie)

Voldor napisał(a):
9. dopracowanie uników chcialbym aby bylo widoczne kiedy postac unika ciosow poprzez uniki a kiedy poprzez szanse trafienia. np bijac zera nie da sie tego odroznic:)


Nie rozumiem .... u sheeda, ktory jako jedyny ma uniki jest to widoczne.

Voldor napisał(a):
10. mozliwośc walki bez jej animacji. skoro system w momencie klikniecia zegara wie co sie stanie to moze jest szansa aby gracze mieli mozliwosc wiedziec o tym w tym czasie co system? chodzi mi o to ze bedzie mozliwosc wlaczenia/wylaczenia animacji walki(slabsze komputery napewno by to polubily:P) np walczac klikajac zegar od razu odlicza sie czas do nastepnej rundy pokazuje stan po zakonczeniu rundy. oszczedzilo by to czasu jesli ktos nie lubi ogladac walk. w trybie tym moglby byc zwiekszony czas do 15sec na klikniecie zegara. PS. nie umiem napisac tutaj ladnie o co dokladnie chodzi jesli ktos nie rozumie to bede sie staral objasnic.


Nie wyobrażam sobie jak można śledzić walkę bez animacji, klikasz zegar i sprawdzasz wszystkich ? Do tego niech 2 z 5 osób w party, chcą widzieć animację. Ty i tak czekasz i patrzysz się na nieruchome postacie.

Voldor napisał(a):
11. s0 - Test serwer poza testerami mogli by na niego wchodzic gracze z ponad 3 miesiecznym doswiadczeniem.


Serwer jest inny i jest przeznaczony do testowania nowych elementów gry. Chcesz mieć dostęp, złóż podanie. Nie może być tak, że każdy po 3 miechach gry miałby dostęp.
To nie jest serwer do grania, tylko do testów.

Autor:  Kwasio [ 17 Sie 2011, o 13:01 ]
Temat postu:  Re: Klilka propozycji

prawdę mówiąc większość z tych pomysłów chyba jest zaczerpnięta z Tibii...a pamiętajmy.. taern to coś więcej niż gra ;)

Cos ala transport między miastami będzie chyba dostępny z Miasta Gildii..

Autor:  3siu [ 17 Sie 2011, o 13:37 ]
Temat postu:  Re: Klilka propozycji

To ja dorzucę coś od siebie, bo RocKandRoll z częścią trafił w moje odpowiedzi.

Cytuj:
2a. Ognisty młot jak sama nazwa mowi "ognisty" wiec dlaczego zadaje on zwykle obrazenia? ognisty mlot powinien bic ogniem tak samo jak lodowa strzala bije z lodu.
ewentualnie jakies dodatkowe obrazenia z ognia np. ktos zaatakuje w cos za 1000 obrazen oraz otrzyma dodatkowe obrazenia od ognia 100 (10%)


idąc tym tropem Isverd powinien zadawać obrażenia lodowe, Piroklast ogniste a Tężec jakieś zatrucie/zakażenie. Chcąc dopracować jedno, pomyśl o całości.

Cytuj:
2a1) bronie 2 reczne powinny miec znacznie wieksze obrazenia niz bronie 1 reczne. Taern jest 1sza gra jaka widze w ktorej obrazenia sa takie same w broni jednorecznej jak i w broni 2 recznej. na przykladzieinnych gier... zaklada sie bron 2 reczna poswiecajac odpornosci statystyki z taczy aby moc zadawac wieksze obrazenia niz z tarcza.

2b. Młot jest bronia 2reczna powinna wiec miec jakies dodatkowe satystyki w zamian za to ze decydujemy sie grac klasa ktora nie uzywa tarczy, wiadomo tarcza daje odopornosci oraz dodatkowe statystyki.

2c. bronie 2reczne tlyko dla barbow a barb nie powinien nosi broni jednorecznej.
rycerz ktory zaklada mlot bije tak samo jak barb tylko o wiele celniej.
po 2 rycek zakłada lawine ktora jest jednoreczna i ma obrazenia takie same jak mlot.


tu napiszę ogólnie. Taern na szczęście nie nakazuje nam rozwoju postaci. chcesz być MO biegającym z Sidunem? Rozdaj statystyki i po kłopocie. Twó pomysł (2c) niejako nakazuje konkretny rozwój postaci. wspomniane przez Ciebie "dodatkowe statystyki" to obrażenia. które faktycznie mogłyby być nieco większe. chociaż faktyczne obrażenia barb czerpie z efektywności ataków a nie ze wzorów i obrażeń broni. i znowu idąc tym tropem to chociażby "Smoczy Gnat" powinien także mieć dodatkowe statyski tak samo jak wszystkie łuki i kastety.

Cytuj:
4. Szybki transport miedzy miestami w kazdym miescie powinna znajdowac sie woznica ktora za jakas cene w zlocie/platynie przenosi nas do innego miasta z opcji tej korzystaly by osoby ktorym nie chce sie chodzic z miejsca na miejsce.


Przychodzi mi na myśl karawana... Jednak nie bezpośrednie przeniesienie, jakiś określony czas trzeba by odczekać. I liczyć się z niebezpieczeństwami czyhającymi na drodze.

Cytuj:
5. Licznik czasu/doświadcznia
bylby to maly licznik z mozliwoscia wylaczenia. pokazywalby on nam jak dlugo bedziemy zdobwac doswiadczenia do kolejnego poziomu oraz ile dokladnie dosiwdczenia potrzebujemy nie patrzac w statystyki. chodzi mi o cos takiego...
next lvl 1h30min (czas w ktorym dobijemy lvl expiac w danym miesjcu)
exp/h 555k (nasz sredni exp na godzine w miesjcu w ktorym jestesmy)
exp to next lvl 1111k (dokładna ilsoc doswiadczenia do kolejnego poziomu)


proponuję kalkulator/kartkę i długopis. nie każda grupa mobów daje tyle samo doświadczenia (chodzi mi o identyczne grupy) jak i nie zawsze da się ekspić regularnie. pomysł zerżnięty z jakiejś gry (widzę spore podobieństwa do kilku, więc dokładnie nie wiem z jakiej). Nie uproszczajmy naszemu społeczeństwu wszystkiego. Trochę myślenia też się przyda.

Cytuj:
6. szybkość prostaci.
z kazdym lvl nasza postac stawała by sie 5% szybsza przyspieszylo by to chodzenie po mapie ktore bedzie coraz bardziej meczace jesli kolejne krainy beda rozbudowane.


następny pomysł zaczerpnięty z innej gry. to może jeszcze weźmy pod uwagę ciężar naszego ekwipunku? całkowicie nietrafiony...

Cytuj:
7. pierwszy atak
pierwszy atak w kazdej rundzie mialby bonus 10% obrazen oraz szansy powodzenia.


kojarzy mi się flankowanie z planszówki D&D, ewentualnie ukradkowy atak. niestety tu nie ma takiej możliwości - walka odbywa się na równych zasadach.

Cytuj:
9. dopracowanie uników chcialbym aby bylo widoczne kiedy postac unika ciosow poprzez uniki a kiedy poprzez szanse trafienia. np bijac zera nie da sie tego odroznic:)


chodzi Ci o uniki związane z PA danymi w obronę i szansą na zmarnowanie ataku przez PA dane w atak? czy różnicę między animacją uników sheeda a tych przez PA w obrony?

Cytuj:
10. mozliwośc walki bez jej animacji. skoro system w momencie klikniecia zegara wie co sie stanie to moze jest szansa aby gracze mieli mozliwosc wiedziec o tym w tym czasie co system? chodzi mi o to ze bedzie mozliwosc wlaczenia/wylaczenia animacji walki(slabsze komputery napewno by to polubily:P) np walczac klikajac zegar od razu odlicza sie czas do nastepnej rundy pokazuje stan po zakonczeniu rundy. oszczedzilo by to czasu jesli ktos nie lubi ogladac walk. w trybie tym moglby byc zwiekszony czas do 15sec na klikniecie zegara. PS. nie umiem napisac tutaj ladnie o co dokladnie chodzi jesli ktos nie rozumie to bede sie staral objasnic.


Rozumiem o co Ci chodzi. Jednak za dużo trzeba z tym kombinować (co z czasem, kiedy Ty już masz wszystko, a ktoś z drużyny jest dopiero w połowie animacji?).

Cytuj:
11. s0 - Test serwer poza testerami mogli by na niego wchodzic gracze z ponad 3 miesiecznym doswiadczeniem.


czyli spora część graczy, która i tak nie ma pojęcia o grze. na s0 nie testujesz czegoś dla siebie (przeważnie) tylko sprawdzasz błędy, wyważenie postaci etc.

miało być trochę, jest trochę więcej :)

Autor:  Mystheria [ 17 Sie 2011, o 23:38 ]
Temat postu:  Re: Klilka propozycji

1. Prowadziloby to do zmniejszenia kultury w grze na rzecz wulgarnosci. Czatow takich modzi nie mieliby jak nadzorowac (tak jak bocznego, chyba, ze ktos wysle screeny). Czat gildiowy w zupelnosci musi wam wystarczyc.

2a. Problem w tym, ze bronie odpowiadaja tylko za obrazenia sieczne/obuchowe/klute, a obrazenia od zywiolow (i czasem siecznych/obuchowych/klutych) zaleza tylko od uzytej umiejetnosci. Poza tym to, ze nazywa sie "ognisty" wcale nie znaczy, ze ma cos wspolnego z ogniem.

2a1) Niby fajnie, ale daloby to barbowi jeszcze wieksza przewage w dmg nad innymi fizolami (i tak maja juz za duza przewage). Obrazenia z tych broni sa lepsze (pod warunkiem, ze dany potworek nie jest bardziej odporny, na tego typu bron).

2b. Wedlug mnie tak jak jest jest dobrze, ale tu raczej nich sie fizole wypowiedza.

2c. Ja uwazam, ze to bzdura, a lawina jest taka silna, bo jest na wiele wyzszy poziom niz Mlot. barbowie beda musieli po prostu poczekac, az powstanie dla nich odpowiednik na ten poziom (rycerze czekali bardzo dlugo na ta bron, podczas, gdy barbowie szybciej dostali mlot).

3. To, zeby dodac dodatkowe opcje za platyne mi sie podoba (o ile nie beda przesadzone), ale to co Ty napisales daje konto premium (18% wiecej expa to juz i tak za duzo, wiecej nie bedzie).

4. Prawdopodobnie cos takiego bedzie w gildiach.

5. next lvl - bedzie strasznie niedokladny i bylby cholernie trudny do wprowadzenia, narobilby wiecej zlego niz dobrego.
exp/h - to by moglo byc, ale w sumie to taki niepotrzebny bajer.
exp to next lvl - j.w. poza tym mozna latwo policzyc.

6. nad tym mozna pomyslec, ale nie wraz ze wzrostem poziomu, tylko widzialabym to jako kolejna platynowa opcje (moze w przyszlosci, jako wprowadzenie rumakow), ale pozostaje problem z lagami.

7. nie widze sensu, ani uargumentowania, by tak mialo byc.

8. ilosc platynowych skrzyn i tak juz sie znacznie zwiekszyla, po prostu jak nie napisalismy o tym graczom, to oni tego nie odczuli ^^
Ja tam potrafie sie przejsc po kilku lokacjach i czasem zgarnac kilka skrzyn, ale jak ktos ciagle siedzi w miejscach, gdzie jest pelno graczy, albo chodzi na instancje to niech sie nie dziwi, ze nie ma skrzyn.

9. w sumie moznaby nad tym pomyslec, choc tez duzej potrzeby takiej zmiany nie widze (choc skoro magowie dostali mozliwosc rozrozniania jak przeciwnik odpiera uroki, to wskazane byloby wprowadzenie czegos podobnego dla sheedow).

10. Na takie zastosowanie zgodze sie tylko pod jednym warunkiem. Po wylaczeniu animacji musimy odczekac tyle samo, ile trwalaby dana tura przy normalnej animacji (zeby bylo rozwiazanie dla tych, ktorzy maja lagi, ale nie dla tych, co chca szybciej konczyc walki).

11. Jak ktos ma checi, doswiadczenie i mozliwosci to moze sie zglosic na testera. S0 nie sluzy i nie bedzie sluzylo do zabawy dla graczy, ani do rywalizacji (to zadanie pozostalych swiatow). Poza tym nie wiem, co niektorzy mogli o s0 uslyszec, ale ono sie niczym nie rozni, od pozostalych swiatow, poza tym, ze tylko nieliczni maja tam dostep i czasem testowane tam sa zmiany, ktore wkrotce maja sie pojawic na stale na innych swiatach. S0 jest po to, ze jak tester chce przetestowac przykladowo "jak barb sobie radzi na smoku lodowym" to nie musi expic postaci barba od zera, tylko GM mu odpowiednio daje to co niezbedne i nie musi isc na smoka, bo smok przychodzi do testera ^^
Gdyby gracze tam grali, to i tak bysmy my GMi ich nie wspomagali, bo to by bylo za duzo roboty (czyli graliby tak jak na kazdym innym serwie), a testy testerow ingerowalyby w gre innych graczy, a po to jest s0, by tego uniknac :P

To co tajemnicze przyciaga, ale zapewniam was, tam nic ciekawego nie ma ^^

Również pozdrawiam

Autor:  Kwasio [ 18 Sie 2011, o 01:10 ]
Temat postu:  Re: Klilka propozycji

Mystheria napisał(a):
To co tajemnicze przyciaga, ale zapewniam was, tam nic ciekawego nie ma ^^


Hah i tu się mylisz... co może być ciekawszego od zasmakowania czegoś przed innymi? w dodatku przysłużenia sie by dzialalo to tak jak trzeba?!

Autor:  RocKandRoll [ 18 Sie 2011, o 07:15 ]
Temat postu:  Re: Klilka propozycji

Przecież widać jak sheed robi unik - cofa się do tyłu i dmg jest zerowy. Przy unikach z PA klęka.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/