A mnie się marzy taka zamknięta, owiana aurą magii i tajemnicy ziejąca fioletową poświatą twierdza Elfów. Mam nadzieję, że niektórzy znają grę Ice Wind Dale. Jeśli nie, to powiem Wam, że to jedna z wybitnych gier rpg.
Przedstawiony tam pomysł z twierdzą Elfów jest po prostu wyśmienity i idealnie wpisywałby się w konwencję fabuły Taernu.
Po krótce chodzi o to, że przyjmujemy założenie, że był kiedyś czas gdy ludzie, orkowie, elfy [tudzież druidzi] oraz koldy [krasnoludy] żyły w pokoju, nie wadząc sobie nawzajem. Lecz nadszedł czas, gdy nieposkromiona chciwość tych ostatnich doprowadziła do zdrady, spisku przeciwko ludziom i Elfom, a w konsekwencji do wybuchu wojny. Twierdza Elfów, czyli Odcięta dłoń ( z racji tego, że była to 5 wieżowa olbrzymia konstrukcja) była ostatnim bastionem obrony przed hordą zdrajców. Nie wytrzymała jednak naporu wrogiej siły, lecz jej obrońcy zyskali wieczną chwałę za swe męstwo, obronę twierdzy do ostatniej kropli krwii.
Jak by to wyglądało graficznie?
Potrzebujemy przecudne wzgórza i doliny z filmu Władca Pierścieni zmiksowane nieco z Taernijskimi Bagnami, tworząc oryginalną kompozycję mistycznego miejsca zasnutego białą mgłą.
Twierdza:
Olbrzymia, 5 wieżowa konstrukcja. Coś a la zamek Landau tylko, że 3x większy, z wieżami oczywiście
Wejście - wielkie zdobione wrota (coś a la wrota Babilonu z filmu o Aleksandrze Wielkim
)
Wnętrze:
Nie chciałabym by powtarzał się motyw dekoracji wnętrz z zamku z m1. Najlepiej gdyby wprowadzić jasne, pastelowe kolory (szczególnie z zielonkawą mgłą ). Okna witrażowe, gotyckie. Mnóstwo rupieci charakterystycznych dla wielkich posiadłości arystokratów średniowiecza.
Postacie NPC:
Byliby nimi duchy dawnych mieszkańców Twerdzy. Obowiązywałby podział na takich, z którymi możemy sobie porozmawiać, czyli dowiedzieć się nieco o ich przeszłości, losach Twierdzy z ich punktu widzenia (mam już kilka pomysłów na tych npc ale to zostawiam Administracji ^^ ); oraz hm... nazwijmy ich Strażnikami. Każdy z nich pilnowałby wejścia do poszczególnej wieży. A wejście nie byłoby aż takie proste. Zakręcone zagadki rodem z repertuaru Sfinksa stanowiłyby klucz do magicznych wrót przejścia w głąb każdej z wież ( no choć raz niech będzie coś innego niż tylko ubijanie całej armii żadnej krwii mobów
).
Bossy:
Byłoby tam od 2 - 4 bossów, ale nie takich, z których lecą rary (takie tradycyjnie pojmowane jako broń i / lub ubranko), tylko takich by expa nabijać i zdobywać ewentualnie jakieś "dodatki" : flasze / inhibitory lub no nie wiem... np. Talizmany (np. 30% szans na uleczenie 700 hp po walce / + 2% odpora na coś tam / 15% szans na podwójny loot czy też blokada pustaka (co nie oznacza, ze ma wypaść rare, po prostu zablokowanie pustego lootu) )
Przedstawienie bossów:
I Wieża - Obserwatorium (no to już chyba można domyślić się jak to będzie wyglądać
Jeśli nie to ogólnie: zrujnowana wieża, multum sprzętu ichniejszych astronomów )
Boss: Wizjoner / Alachimm (nie mylić z Allahem, to nie ma nic wspólnego) / Zaklęty Mnich (nazwa najmniej ważna
)
Hm...mix Merlina / Gandalfa, Panoramixa, Aleksandra Wielkiego
Tak mniej więcej: Długie niebieskie szaty maga / druida z wielkim kapturem zarzuconym na głowę. W ręku Zdobiony miecz. Lekko szarawa poświata wokół postaci, lewitacja kilka cm nad ziemią, nie widać twarzy
Możliwości: hm... Tu pojawia się problem. Najchętniej bym widziała takie skrzyżowanie Druida, Maga i Rycerza. Jednak specyfikację konkretnych um, ataków, hp i dmg pozostawiam otwartą.
Obstawa: brak
II wieża:
Boss: Lahraya Ashtrivayi (Wężowa Wiedźma / Bahdanka)
Śliczna pani ubrana w zwiewne fioletowe / czarne szaty (whatever) z wampirzymi kłami. W jednej ręce dzierży rózgę, wokół której wiją się 2 węże, w drugiej jasną kulę. Wygląd troszkę jakby dżin.
Możliwości: Mix voodoo i sheeda. Reszta: do dyskusji.
Obstawa: 2 wiedźmy (koniecznie z zakrzywionymi czapami
)
III Wieża
Moyrtemi - Piekielny Strażnik Otchłani
Mglisty zarys postaci unoszącej się nad ziemią, takie skrzyżowanie zeda, rogatego i centaura. Potargane szaty łucznika, strzały zwykłe i magiczne.
Możliwości: Mix nekromanty (trochę więcej niż voodoo) i łucznika.
Obstawa: 2 psy piekielne (coś a la cerbery tylko że rogate)
IV Wieża
Władca Chaosu
Skrzyżowanie Fauna, dżina i orki
Potężne rogate cielsko zakończone "dymkiem" jak u dżina, z łbem orka.
Możliwości: Mix barby i sheeda z elem. rycerza
Obstawa: brak
Looty:
- Flasze (whatever)
- Talizman Wielkiej Wiary (coś dot. magii, np: x % szans na bonus do dmg'u magicznego)
- Dotyk Anioła (coś dla fizoli, ale spece od tych prof niech kombinują
Może x% szans na uleczenie x hp podczas walki? )
reszta jak mnie natchnie ^^