Re: Nowe bronie, złodziejstwo oraz choroby.
hm...
Co do pierwszego pomysłu z kradzieżą - jakie ograniczenia chciałbyś w takiej opcji? Wprowadzanie czegokolwiek co przynosi tylko zyski jest bezcelowe - spowoduje dewaluację i w efekcie skok w górę cen RARów
Chcesz 4% na coś ciekawego, 10-100% na kradzież czegoś typu zardzewiała rurka/złoto/słabe miksturki to z przeciwnej strony przydało by się ograniczenie typu :
-możliwość kradzieży u kowala max 25 razy na 24h (teoretycznie daje 100% szansy na kradzież czegoś ciekawego)
- 10% szansy na przyłapanie przez kowala - ucieczka
- 10% szansy na przyłapanie przez kowala - walka z jednym strażnikiem
- 5% szansy na przyłapanie przez kowala - walka z grupą strażników = 100% ded jeżeli nie jesteś w grupie.
Wtedy to by miało ręce i nogi
ale staje się kłopotliwe ze względu na pracochłonność. (ewentualnie pozostawić sam ogranicznik ilościowy na 24h)
Co do pomysłu drugiego: Choroby - to jest gra
Nikt nie lubi jak z nieuzasadnionych powodów spada na niego kara - zaraz posypały by się skargi typu ,że ktoś dostał raka drugi raz z rzędu a jego kumpel w tym czasie raz ospę
Tutaj jestem przeciwny wprowadzaniu czegoś takiego a tym bardziej w sposób całkowicie losowy, i jeżeli już to powiązał bym to z BOSami.
Np. przy zabiciu bosa miało by się 1~2% szansy na złapanie choroby od niego, choroby te były by charakterystyczne dla danego bosa i trwały by max.24h z opcją wyleczenia się u NPC za sporą sumkę złota
Same choroby były by zarówno pozytywne jak i negatywne (najlepiej po dwie od każdego bosa)
Przykładowo:
Herszt - Swąd - Efekt: do pierwszego slotu ataku przykleja się na stałe atak "podrap się" zabierający 20kondycji - wymaga poświęcenia 1Pa bo jak się nie podrapiesz to postać nie wykona żadnego ataku
- chojractwo - Efekt: pancerze spadają o 20 punktów ale za to zadaje się o 20% większy DMG z każdego ataku.
Krzyżak- Zatrucie - Efekt: ilość posiadanej kondycji i many spada o 20%
- Chemiczne Wzmocnienie - ilość posiadanej kondycji i many spada o 20%
Niedźwiedź - Pchły - Efekt: Zabiera 2Pa
- kop adrenaliny (po walce z takim dużym przeciwnikiem) - Efekt dostaje się 2Pa
...
itd. Wtedy nikt nie będzie narzekał na złe choroby jak może dostać dobrą
Co do leczenia cena powinna być dość wysoka i wynosić co najmniej 1K złota razy Lv postaci. I o chorobach zabijających graczy bym zapomniał to nigdy nie przejdzie.
Niestety pomysł znów robi się w tym wydaniu skomplikowany do wprowadzenia.
Ogólnie radził bym ci posiedzieć nad tym pomysłem jeżeli chcesz żeby został realnie rozpatrzony - obecnie podałeś tylko niedopracowaną myśl a takich są dziesiątki na forum
Ps nie musisz wzorować się na moim rozwinięciu ale potraktuj to jako przykład jak wygląda tylko odrobinę lepiej dopracowany pomysł (wymagający i tak sporego uściślenia).