Strona 1 z 1 |
[ 6 posty(ów) ] |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Przenoszenie eliksirów kondycji do depozytu.
Autor | Wiadomość |
---|---|
Jedną nogą w Haligardzie
Rejestracja: 22 Wrz 2010, o 14:12 Posty: 31 Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 0 raz |
Błąd przetestowany nieco, jednak nie wiem w jakich okolicznościach sprowokowany.
Podszedłem do depozytu i chciałem przełożyć po setce eliksirów dla innej postaci. Eliksiry życia i many "przerzuciły" się normalnie, natomiast kondycji miały niejako podwójny mnożnik - w sensie takim, że kiedy przerzucałem x eliksirów z postaci do depozytu, efekt był taki, że do depozytu trafiała dokładnie zadana ilość, natomiast z mojego ekwipunku "znikało" 2*x eliksirów. Sytuacja taka miała miejsce tylko jeżeli chodzi o eliksiry kondycji i tylko w przypadku przenoszenia wskazanej ilości eliksirów, a nie przenoszenia ich jako całej "paczki", w sensie wszystkich, które posiadamy. Co więcej, mocno się zdziwiłem, kiedy znalazłem opcję, by z moich kilku setek eliksirów zrobić w ciągu 30 sekund kilkanaście tysięcy sztuk. Jak pisałem, w przypadku przenoszenia wszystkich posiadanych eliksirów kondycji w jednym rzucie wszystko było OK, przelicznik 2:1 miał miejsce tylko wtedy, kiedy przenosiłem jakąś wstukaną ręcznie wartość, więc wystarczyło przenieść wszystkie eliksiry z ekwipunku do depozytu w przeliczniku 1:1 i potem przenieść jakąś wartość do plecaka z powrotem, co skutkowało podwojeniem ich ilości. Czynność była powtarzalna, więc błyskawicznie klepnąłem sobie ok 15 tysięcy eliksirów. Zamierzając wykorzystać exploita do granic możliwości nim go zgłoszę ( ) - oczywiście jedynie dla dobra sprawy i przeprowadzenia szerzej zakrojonych badań nad tematem - poszedłem od razu do kowala i próbowałem sprzedać mu kilka tysięcy eliksirów. Kupić nie chciał, więc powinno mi to dać do myślenia, że jest to raczej błąd wyświetlania, niż faktycznej modyfikacji wartości w bazie, niemniej jednak klepnąłem mniejszą ilość eliksirów i wtedy już ochoczo je zakupił. Relog i sytuacja wróciła do normy, 15 tysięcy mikstur zniknęło, razem z moimi normalnymi które sobie podczas błędu sprzedałem. Problem miałem zgłaszać cichaczem przez znajomego testera, co by globalny chaos z zarabianiem tony gotówki nie powstał - skoro jednak był to jedynie błąd po stronie klienta, a nie źle skonstruowanego zapytania, to zgłaszam na forum publicznym. Po relogu problem ustąpił, nie mam na razie pomysłu w jakich okolicznościach zaczęła się cała ta pokręcona matematyka. Błąd wystąpił na koncie założonym dla postaci "Kharza", w trakcie rozgrywki na postaci "Agony". 17 październik, godzina 23:20 - 23:40. Login do konta podam dopiero na żądanie, w przypadku problemów z identyfikacją konta - BTW, przydał by się regulamin i jakieś zasady postępowania przy zgłaszaniu, bo rozdziewiczając się w tej materii, trochę zgaduję czego potrzebujecie oprócz opisu usterki i jakie informacje pomogą wyeliminować uchybienie najmniejszym nakładem sił. Pozdrawiam. _________________ Agony - Voodoo, poziom 52 Kharza - Łucznik, poziom 32 ------------------------------------------------------------------------------- ..if i was twice the man i could be.. i'd still be half of what you need.. |
18 Paź 2010, o 00:12 |
|
Administrator
|
Dzięki za zgłoszenie. Twój opis jest bardzo dobry, pomoże nam znaleźć buga. Jeżeli udałoby ci się znaleźć powtarzalność w wywołaniu tego buga to już byłoby idealnie.
Tak jak zdążyłeś zauważyć serwer jest zabezpieczony przed takim kopiowaniem itemów. Krytyczne błędy, które nie nadają się na publiczny kanał najlepiej zgłaszać do mnie na priv. |
18 Paź 2010, o 01:03 |
|
Duma Forum!
|
Taki sam bug przytrafił mi się z krwią komara i czymś tam 5 razy, nie pisałem o nim? ^^
Efektem jest fałszywa wyświetlana wartość, możemy doprowadzić nawet do minus miliona przedmiotów (analogicznie do plus także). Następuje on kiedy przenosimy dowolną ilość danego przedmiotu ekwipunek<->depo. Wywołałem go przed chwilą parę razy. Przykład: W ekwipunku mam 40 mózgów nietoperza, w depo 0. Z ekwipunku do depo przenoszę 1 mózg, ale przed kliknięciem 'ok' wciskam ENTER, usuwa mi się wpisana ilość w okienku, daję więc znowu 1 i wciskam 'ok'. Efekt: http://esamo.wrzuta.pl/sr/f/39dtF36E3U2/bez_tytulu4 A teraz uwaga... 38+1 nie równa się 40 :P A tutaj inne przykłady tego buga http://esamo.wrzuta.pl/sr/f/6l9nFp3QxuC/bez_tytulu1 http://esamo.wrzuta.pl/sr/f/3HC21nNL0lg/bez_tytulu3 Enter w jakiś sposób macza palce w okienku podawania ilości. Relog powoduje wyświetlanie poprawnej ilości, tym samym wartości. _________________ "Rząd wciąż chce naszego dobra, a my mamy go już tak mało." |
18 Paź 2010, o 07:35 |
|
Walczący z drzewcami
|
Dzień po wprowadzeniu depo Burza odkrył coś podobnego właśnie. Najważniejsze, że nie wpływa to na grę = nie da się na tym zarobić.
_________________ e-meritus. |
18 Paź 2010, o 10:50 |
|
Administrator
|
Tylko, że ja ten błąd naprawiałem już 2 razy Ale o wpływie entera na ilość jeszcze nie słyszałem (przedtem enter w tym oknie mógł wywalić z gry).
|
18 Paź 2010, o 15:45 |
|
Walczący z drzewcami
|
Nie mówię, że uwaga była zbędna, tylko właśnie przypominam, że tam w depo się dziwne rzeczy dzieją.
_________________ e-meritus. |
18 Paź 2010, o 15:58 |
|
Strona 1 z 1 |
[ 6 posty(ów) ] |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 75 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |