Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Podpalenie u MO
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=210&t=1368
Strona 1 z 2

Autor:  kerklis [ 26 Lis 2010, o 01:18 ]
Temat postu:  Podpalenie u MO

W podpaleniu u mo wkradł się błąd, nie wiem czy tylko w opisie czy to głębszy temat:

1. podpalenie na 2 i 3 poziomie zadaje identyczne obrażenia 169%, zmienia się szansa trafienia i koszt rzucenia na każdym poziomie, ale obrażenia na tych dwóch poz. są identyczne

2. podpalenie 2 poz. majce zadać 169% zadaje około 1/3 obrażeń iskry, która na 7 poz. ma 160% obrażeń, przy identycznym wzorze obliczeniowym, chyba ze opis jest niedokładny, lub ja go źle rozumie i podpalenie ma zadać te 169% przez cały okres trwania, czyli 2 rundy, ale nawet wtedy nie jest w stanie zadać tego co zadaje 160%wa iskra w jednym strzale..

Autor:  Krawiec [ 26 Lis 2010, o 09:44 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Ad. 1
Na 90% nie ma błędu, skoro zmienia się szansa trafienia. Ale solidaryzuje się z Tobą i uważam, że obrażenia też powinny nieznacznie wzrosnąć.
Ad. 2
Masz rację.

edit Krawiec: skorygowano treść w punkcie drugim i konsekwentnie we wszystkich poniższych postach. Początkowo nie zrozumiałem problemu.

Autor:  kerklis [ 26 Lis 2010, o 18:55 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Wydaje mi się, że to nieistotne jaki to rodzaj ataku, dystans czy fizyczny skoro oba są liczone z tego samego wzoru 1,6moc+0.6wiedza czyli jeśli maja zadać te 160% to ta wartość powinna być taka sama dla obu ataków.
Tak samo jak zwykły atak i strzał są liczone z tego samego wzoru 0,7 sila+0,3zr+ bron, i te ataki tez powinny zadać tyle samo obrażeń, oczywiście pomijając odporności przeciwnika, które przy iskrze i podpaleniu nie ma znaczenia

Autor:  Krawiec [ 26 Lis 2010, o 19:18 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Cytuj:
Wydaje mi się, że to nieistotne jaki to rodzaj ataku, dystans czy fizyczny skoro oba są liczone z tego samego wzoru 1,6moc+0.6wiedza czyli jeśli maja zadać te 160% to ta wartość powinna być taka sama dla obu ataków.

Dobrze Ci się wydaje:)
Inna sprawa, że TO SĄ ATAKI INNEGO TYPU. Szansa trafienia jest inaczej liczona przy ataku fizycznym i dystansowym. Przy bronieniu się przed iskrą rozważane są wiedza i zręczność broniącego, zaś w trakcie obrony przed podpaleniem - tylko zręczność. Podpalenie jest zatem super-skutecznym atakiem przeciw postaciom czarującym, dodatkowo wykorzystuje efekt zaskoczenia.

Edit Krawiec: skorygowana treść, poprzednio bez zrozumienia:)

Autor:  kerklis [ 26 Lis 2010, o 23:05 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Hmm, no masz całkowita racje, tylko że Ty piszesz o szansie trafienia i co na nią wpływa, i tu się zgadzam , ale mi cały czas chodzi o ilość zadawanych obrażeń, a na to nie ma wpływu ani ilość wiedzy ani zręczności (odporności nadal pomijamy) tak ,ze jak mam atak który ma zadać 160obrazen (160%), to nie ważne czy przeciwnik ma po 500 wiedzy i zręczności, jak go wreszcie trafie to mam mu zadać te 160obr(160%) i nie ważne czy to atak z bliska czy odległości

Chyba ze faktycznie na ilość obrażeń wpływają inne rzeczy niż to co jest w opisie umiejętności i podanym wzorze, wtedy proszę o naprostowanie mojego myślenia ;)

Edit Krawiec: Dopiero teraz zrozumiałem o co Ci chodzi:) Oczywiście masz rację!

Autor:  Ersar [ 26 Lis 2010, o 23:08 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Na ilość zadawanych obrażeń wpływają itemy, moc.

Autor:  drygu [ 26 Lis 2010, o 23:20 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Kerklis: Możliwe, że te procenty nie do końca się zgadzają. W przypadku tego czaru jest to sumaryczna liczba obrażeń ze wszystkich tur. W opisie jest podana na oko :)

Autor:  mikei [ 29 Lis 2010, o 16:57 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Drygu -czyżbyś dostał szpilą na smoku :lol:

Ale może podpowiesz jak się ma sytuacja w momencie, gdy dwóch MO podpala mobka, ale mają podpalenie na różnych poziomach. Wydaje mi się, że o ile liczba tur trwania podpalenia sumuje się podobnie, jakby jeden MO podpalił kilka razy, o tyle występuję "problem" z wielkością obrażeń - liczone są te przynależne ostatniemu skutecznemu atakowi, a tak być IMO nie powinno. Podpalenie podpałka na 1 a potem na 7 lvl (w jednej rundzie) da inne obrażenia w kolejnej turze, niż podpalenie 7lvl a potem 1. Być może problem dotyczy także innych ataków takich jak ognista strzała czy zatrucie (ujemny % do siły/zużycia many itp).

Autor:  drygu [ 29 Lis 2010, o 18:19 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Tak, zawsze liczy się ostatni atak. Nawet jeżeli jest słabszy to nadpisuje poprzedni. Zrobione jest to tak aby uprościć obliczenia, których w walce i tak jest bardzo dużo. Dlatego póki nie przetestujemy gry przy bardzo dużym obciążeniu i nie sprawdzimy na ile sobie możemy jeszcze pozwolić nie możemy tu nic kombinować.

Autor:  mikei [ 29 Lis 2010, o 19:20 ]
Temat postu:  Re: Podpalenie u MO

Prostym rozwiązaniem a na teraz lepszym byłoby zebrać średnią arytmetyczną. Bo teraz niestety występuje losowość zależna od prędkości kompów i łączy. A różnica pomiedzy lvl 35 a 55 jest duuuża.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/