Forum - Taern.pl https://play.taern.pl/ |
|
[BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=210&t=26082 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Szymdaro [ 18 Lut 2013, o 16:21 ] |
Temat postu: | [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Serwer: S3 Nazwa postaci: Szymdaro Czas: Opis: Nie wiem czy jest to błąd, ale chciałbym poruszyć pewną kwestię związaną z trafieniem (lub uderzeniem) krytycznym. Po 1 - nie ma precyzji w nazwie, drygu pisze inaczej, ktoś inny pisze inaczej. Uderzenie krytyczne jest umiejętnością barbarzyńcy, to co zdarza się każdemu w walce to chyba powinno być trafienie. 2 - nie wiemy za bardzo czym jest to zjawisko. Nigdzie nie ma dokładnego opisu. Na wiki nie ma ani słowa, na forum pojawiają się tylko dwie informacje. Niby każdy z nas wie o co chodzi, ale opisu ze szczegółami brak. O ile takie w ogóle są inne, niż te zapisane w zmianach. Jest info tylko od dryga w zmianach:
Spoiler:
I od Buszcika:
Spoiler:
Swoją drogą info od Buszcika jest błędne, zwiększa się obrażenia o 100 lub 200%, albo do 200% lub 300%, a nie o 200% lub 300%. Przy tej okazji chciałbym prosić o dodanie tego do poradnika Williego oraz na wiki. 3 - czyli meritum sprawy - obrażenia. Nie tylko ja, ale i część moich znajomych zauważyła, iż przy udanym krytyku obrażenia są zbyt małe. Inaczej mówiąc niezgodne z tym, co zostało nam przedstawione. Nie zawsze, ale czasami tak bywa. Dokładniej - obrażenia przy krytyku x2 powinny wynosić x2, a powiedzmy wynoszą w przybliżeniu x1,9. Nikt nigdzie nie pisał, że krytyk ma jakiś rozrzut, zatem powinno być sztywne x2. Na swoim przykładzie, przy wybijaniu niedźwiedzi zauważyłem takie anomalia, wcale nie rzadko. Normany hit - obrażenia 1,5-1,8k Krytyk x2 - 2,7k Pojawia się pytanie - jak to? Uderzyłem za 1,35 x2 = 2,7. Ale przecież na 5000 ataków ANI RAZU nie uderzyłem mniej niż 1,5k normalnym atakiem. Czy to możliwe, że akurat przy krytyku x2 trafiałem tak niesamowicie małymi obrażeniami i to wielokrotnie, ale tylko przy krytykach? Nie wiem czy taki problem mają też inni gracze, czy ktoś to obserwował i się zastanawiał. Wiem, że moje spostrzeżenia potwierdził znajomy. Jeśli znajdą się osoby z podobnym problemem niech dadzą znać w temacie, być może coś faktycznie jest nie tak. Raczej nie powinno mieć to znaczenia, ja widziałem taki błąd przy potężnym uderzeniu (ryc) a kolega przy kuli ognia (mo). Pozdrawiam @down - bardziej uwydatniłem błąd. Zamiana o 100%, to jest x2, zmiana o 200% to jest x3, a ty napisałeś zmiana o 300%, czyli x4, a to błąd. W takim razie mamy tylko info od dryga przy upie. |
Autor: | Buszcik [ 19 Lut 2013, o 12:09 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Nie powołuj się na mój przykład, pisałem żeby pokazać jak ma wyglądać prawidłowe zgłoszenie do konkursu na właściwość. Może i faktycznie jest tam coś nie tak, ale 100% x2 = 200% a 100% x3 to 300% zwykłego trafienia. Nie brałem pod uwagę występowania jakiegokolwiek przedziału w krytykach np. (1,9-2x) @Edit Sprawdziłem to na haku u VD: Uśredniłem wynik kilkunastu ataków. -zwykły hak: ~197 -Krytyk x2: ~404 /2 = 202 -Krytyk x3: ~620 /3 = 206 Może nie jest to dokładnie x2 lub x3 ale widać że krytyk to po prostu zwielokrotnienie obrażeń normalnego ataku. |
Autor: | kerklis [ 19 Lut 2013, o 14:16 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Potwierdzam obserwacje Szymdaro, zdaza sie ze krytyk jest mniejszy niz mnozone x2 najnizsze zaobserwowane obrazenia z pojedynczego hita, nie ma w tym reguly, nie wiem jak to dziala, ot przyzwyczailem sie. Moze krytyk ma szersze widelki obrazen? Inna sprawa ze jakies 60% krytykow jak nie wiecej siada jak do dobicia moba wystarczy pojedynczy hit, lub by mozna dobic moba nawet kamieniem. Sporo osob ma podobne obserwacje, zauwazyliscie cos takiego? |
Autor: | Szymdaro [ 19 Lut 2013, o 14:35 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Co do dobijania krytykiem, zdarza się, ale żeby to była jakaś anomalia to mi się nie wydaje. Czy 50%, czy 60% ciężko powiedzieć. Jak już trafiam miśka krytykiem to jest 50/50 że padnie od krytyka w pierwszym ataku, albo że krytyk go dobije, gdy już potrzebny nie jest. Nie zauważyłem takiej zależności, że krytykami głównie się dobija, dla mnie to jest ok. |
Autor: | Wallace [ 19 Lut 2013, o 23:32 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Mnie interesuje jaki mam dmg z krytyka gdy gryzę/walę barem/kolanem/ciepłą kulką/szpilką itp EDIT: W sensie; jeśli nie atakuje się bronią to wtedy ma się 80% na x2 i 20% na x3? |
Autor: | Szymdaro [ 20 Lut 2013, o 02:16 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
@up - (80% szansy na obrazenia x2, 20% szansy na obrażenia x3)) Napisałem to wyżej. Jest tak zawsze, niezależnie od rodzaju ataku, jeśli chodzi o szansę 80% na x2, 20% na x3. |
Autor: | Maydok [ 20 Lut 2013, o 19:26 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Witam Nie zwracalem szczegolnej uwagi na zmniejszony % krytyka byc moze przez fakt iz mam epika co w przeciagu czasu wchodzi w nawyk ze krytyki wchodza. Fakt jest taki iz potwierdze sytuacje ze krytyk x2 jest troszke nizszy o 5-10% ale ogolnie mnie to jakos nie przeszkadza. Bardziej irytucje mnie sytuacja ktora ktos powyzej opisal ze 60% krytykow wchodzi wtedy jak mob, bos... maja tak malo hp ze wystarczy przyslowiowym kamieniem uderzyc zeby padl. Takze chcialbym poruszyc sytuacje zaobserwowana u mnie, gdzie epik posiada np 15% szansy na trafienie krytyczne + 3% szansy na trafienie krytyczne standardowo kazdej postaci + zalozony set okowy snu ktory daje 8% szansy na trafienie krytyczne co daje nam 26% szans na trafienie krytyczne. Teoretycznie zgodnie z informacjami od ETow powinno sie to sumowac i zostalo to na s0 sprawdzone lecz nie dokonca dziala to na mojej obserwacji. Trafienia krytyczne wydaja mi sie nie sumowac a wrecz przeciwnie biora nizsza wartosc gdyz u mnie po zalozeniu setu krytykow brak. |
Autor: | Szymdaro [ 22 Lut 2013, o 00:44 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Sprawdziłem jak to wygląda u mnie. Mam 17% na krytyka (14+3). Próba pierwsza - nie liczyłem dokładnie. Na 40 miśkach, średnio 9 ataków na miśka = 360 ataków. Krytyków ~40. Tj ~11% na krytyka. Krytyków, które nie były potrzebne ~8. Tj ~20%. Próba druga - liczyłem dokładnie. Na 34 miśkach, średnio po 9, 306 ataków. Krytyków 43. Tj 14% na krytyka. Krytyków, które nie były potrzebne 16. Tj 37%. edit: Próba trzecia - liczyłem dokładnie. Na 31 miśkach, średnio po 9, 279 ataków. Krytyków 45. Tj 16% na krytyka. Krytyków, które nie były potrzebne 11. Tj 24%. W w.w przypadkach widać, że krytyków powinno być więcej. A na tej małej probie nijak nie wychodzi mi 60% krytyków, które się marnują, raczej coś ~30%. Nie zwracałem bacznej uwagi na to, czy krytyki powinny mieć większy dmg, wydaje mi się, że akurat było w miarę ok. Może jak znów będę trzaskać miśka to policzę sobie jak to wygląda. @down - daj mi mięska to Ci każdego krytyka podliczę ![]() edit: Próba 4 - liczyłem dokładnie. Na 30 miśkach, średnio po 9, 270 ataków. Krytyków 50. Tj 19% na krytyka. Krytyków, które nie były potrzebne 11. Tj 22%. edit: Próba 5 - liczyłem dokładnie. Na 41 miśkach, średnio po 9, 369 ataków. Krytyków 65. Tj 18% na krytyka. Krytyków, które nie były potrzebne 13. Tj 20%. edit: Próba 6 - liczyłem dokładnie. Na 46 miśkach, średnio po 9, 414 ataków. Krytyków 65. Tj 16% na krytyka. Krytyków, które nie były potrzebne 12. Tj 19%. |
Autor: | kerklis [ 22 Lut 2013, o 14:32 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
masz zaciecie ![]() Oczywiscie to ze miska masz na 2 hity i wlasciwie kazdy krytyk moze zabic moba teoretycznie powinien zawyzac ilosc krytykow konczacych wypaczajac nieco wynik, ale jako ze ja zwykle klepie mobki ktore musza troche wiecej przyjac hitow a i tak mob fiknie akurat od zbednego krytyka jest bardzo czeste, co zreszta potwierdza sie z obserwacji innych graczy. Przy laniu miskow jest jakas powtarzalnosc, ja ich nie klepie, obserwacje sa z normalnego lazenia wszedzie i nigdzie, przy takim graniu bez odpowiednich narzedzi systemowych jest raczej awykonalne wyliczenie ilosci hitow, ilosci krytykow i krytykow zbednych, ale skoro na Twojej malej probie wyszlo ze az 1/3 krytykow byla hitami konczacymi wiec moze cos w tym jest. |
Autor: | Nephis [ 3 Mar 2013, o 17:50 ] |
Temat postu: | Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?] |
Podbiję trochę temat, ale zaobserwowałem to samo już dawno temu, tak jakby specjalnie była ustawiona większa szansa trafienia krytycznego, gdy mob już ma mało hp i padłby od zwykłego hita. Myślę, że to jest jakoś celowo zrobione, żeby nie było, że za mało krytyków leci, a przez ten sposób mamy dużo więcej krytyków, które nie mają totalnie żadnego wpływu na przebieg walki, bo są zbędne. |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |