Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

[BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=210&t=26082
Strona 1 z 2

Autor:  Szymdaro [ 18 Lut 2013, o 16:21 ]
Temat postu:  [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Serwer: S3
Nazwa postaci: Szymdaro
Czas:
Opis:
Nie wiem czy jest to błąd, ale chciałbym poruszyć pewną kwestię związaną z trafieniem (lub uderzeniem) krytycznym.

Po 1 - nie ma precyzji w nazwie, drygu pisze inaczej, ktoś inny pisze inaczej. Uderzenie krytyczne jest umiejętnością barbarzyńcy, to co zdarza się każdemu w walce to chyba powinno być trafienie.

2 - nie wiemy za bardzo czym jest to zjawisko. Nigdzie nie ma dokładnego opisu. Na wiki nie ma ani słowa, na forum pojawiają się tylko dwie informacje. Niby każdy z nas wie o co chodzi, ale opisu ze szczegółami brak. O ile takie w ogóle są inne, niż te zapisane w zmianach.


Jest info tylko od dryga w zmianach:
Spoiler:


I od Buszcika:
Spoiler:


Swoją drogą info od Buszcika jest błędne, zwiększa się obrażenia o 100 lub 200%, albo do 200% lub 300%, a nie o 200% lub 300%.

Przy tej okazji chciałbym prosić o dodanie tego do poradnika Williego oraz na wiki.


3 - czyli meritum sprawy - obrażenia. Nie tylko ja, ale i część moich znajomych zauważyła, iż przy udanym krytyku obrażenia są zbyt małe. Inaczej mówiąc niezgodne z tym, co zostało nam przedstawione. Nie zawsze, ale czasami tak bywa. Dokładniej - obrażenia przy krytyku x2 powinny wynosić x2, a powiedzmy wynoszą w przybliżeniu x1,9. Nikt nigdzie nie pisał, że krytyk ma jakiś rozrzut, zatem powinno być sztywne x2.

Na swoim przykładzie, przy wybijaniu niedźwiedzi zauważyłem takie anomalia, wcale nie rzadko.

Normany hit - obrażenia 1,5-1,8k
Krytyk x2 - 2,7k

Pojawia się pytanie - jak to? Uderzyłem za 1,35 x2 = 2,7. Ale przecież na 5000 ataków ANI RAZU nie uderzyłem mniej niż 1,5k normalnym atakiem. Czy to możliwe, że akurat przy krytyku x2 trafiałem tak niesamowicie małymi obrażeniami i to wielokrotnie, ale tylko przy krytykach?

Nie wiem czy taki problem mają też inni gracze, czy ktoś to obserwował i się zastanawiał. Wiem, że moje spostrzeżenia potwierdził znajomy. Jeśli znajdą się osoby z podobnym problemem niech dadzą znać w temacie, być może coś faktycznie jest nie tak.

Raczej nie powinno mieć to znaczenia, ja widziałem taki błąd przy potężnym uderzeniu (ryc) a kolega przy kuli ognia (mo).


Pozdrawiam


@down - bardziej uwydatniłem błąd. Zamiana o 100%, to jest x2, zmiana o 200% to jest x3, a ty napisałeś zmiana o 300%, czyli x4, a to błąd.

W takim razie mamy tylko info od dryga przy upie.

Autor:  Buszcik [ 19 Lut 2013, o 12:09 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Nie powołuj się na mój przykład, pisałem żeby pokazać jak ma wyglądać prawidłowe zgłoszenie do konkursu na właściwość.
Może i faktycznie jest tam coś nie tak, ale 100% x2 = 200% a 100% x3 to 300% zwykłego trafienia. Nie brałem pod uwagę występowania jakiegokolwiek przedziału w krytykach np. (1,9-2x)

@Edit
Sprawdziłem to na haku u VD:
Uśredniłem wynik kilkunastu ataków.
-zwykły hak: ~197
-Krytyk x2: ~404 /2 = 202
-Krytyk x3: ~620 /3 = 206

Może nie jest to dokładnie x2 lub x3 ale widać że krytyk to po prostu zwielokrotnienie obrażeń normalnego ataku.

Autor:  kerklis [ 19 Lut 2013, o 14:16 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Potwierdzam obserwacje Szymdaro, zdaza sie ze krytyk jest mniejszy niz mnozone x2 najnizsze zaobserwowane obrazenia z pojedynczego hita, nie ma w tym reguly, nie wiem jak to dziala, ot przyzwyczailem sie.
Moze krytyk ma szersze widelki obrazen?

Inna sprawa ze jakies 60% krytykow jak nie wiecej siada jak do dobicia moba wystarczy pojedynczy hit, lub by mozna dobic moba nawet kamieniem. Sporo osob ma podobne obserwacje, zauwazyliscie cos takiego?

Autor:  Szymdaro [ 19 Lut 2013, o 14:35 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Co do dobijania krytykiem, zdarza się, ale żeby to była jakaś anomalia to mi się nie wydaje.

Czy 50%, czy 60% ciężko powiedzieć. Jak już trafiam miśka krytykiem to jest 50/50 że padnie od krytyka w pierwszym ataku, albo że krytyk go dobije, gdy już potrzebny nie jest. Nie zauważyłem takiej zależności, że krytykami głównie się dobija, dla mnie to jest ok.

Autor:  Wallace [ 19 Lut 2013, o 23:32 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Mnie interesuje jaki mam dmg z krytyka gdy gryzę/walę barem/kolanem/ciepłą kulką/szpilką itp

EDIT: W sensie; jeśli nie atakuje się bronią to wtedy ma się 80% na x2 i 20% na x3?

Autor:  Szymdaro [ 20 Lut 2013, o 02:16 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

@up - (80% szansy na obrazenia x2, 20% szansy na obrażenia x3))

Napisałem to wyżej. Jest tak zawsze, niezależnie od rodzaju ataku, jeśli chodzi o szansę 80% na x2, 20% na x3.

Autor:  Maydok [ 20 Lut 2013, o 19:26 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Witam
Nie zwracalem szczegolnej uwagi na zmniejszony % krytyka byc moze przez fakt iz mam epika co w przeciagu czasu wchodzi w nawyk ze krytyki wchodza. Fakt jest taki iz potwierdze sytuacje ze krytyk x2 jest troszke nizszy o 5-10% ale ogolnie mnie to jakos nie przeszkadza.
Bardziej irytucje mnie sytuacja ktora ktos powyzej opisal ze 60% krytykow wchodzi wtedy jak mob, bos... maja tak malo hp ze wystarczy przyslowiowym kamieniem uderzyc zeby padl.
Takze chcialbym poruszyc sytuacje zaobserwowana u mnie, gdzie epik posiada np 15% szansy na trafienie krytyczne + 3% szansy na trafienie krytyczne standardowo kazdej postaci + zalozony set okowy snu ktory daje 8% szansy na trafienie krytyczne co daje nam 26% szans na trafienie krytyczne. Teoretycznie zgodnie z informacjami od ETow powinno sie to sumowac i zostalo to na s0 sprawdzone lecz nie dokonca dziala to na mojej obserwacji. Trafienia krytyczne wydaja mi sie nie sumowac a wrecz przeciwnie biora nizsza wartosc gdyz u mnie po zalozeniu setu krytykow brak.

Autor:  Szymdaro [ 22 Lut 2013, o 00:44 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Sprawdziłem jak to wygląda u mnie. Mam 17% na krytyka (14+3).

Próba pierwsza - nie liczyłem dokładnie.
Na 40 miśkach, średnio 9 ataków na miśka = 360 ataków.
Krytyków ~40. Tj ~11% na krytyka.
Krytyków, które nie były potrzebne ~8. Tj ~20%.

Próba druga - liczyłem dokładnie.
Na 34 miśkach, średnio po 9, 306 ataków.
Krytyków 43. Tj 14% na krytyka.
Krytyków, które nie były potrzebne 16. Tj 37%.

edit:
Próba trzecia - liczyłem dokładnie.

Na 31 miśkach, średnio po 9, 279 ataków.
Krytyków 45. Tj 16% na krytyka.
Krytyków, które nie były potrzebne 11. Tj 24%.

W w.w przypadkach widać, że krytyków powinno być więcej. A na tej małej probie nijak nie wychodzi mi 60% krytyków, które się marnują, raczej coś ~30%.

Nie zwracałem bacznej uwagi na to, czy krytyki powinny mieć większy dmg, wydaje mi się, że akurat było w miarę ok.

Może jak znów będę trzaskać miśka to policzę sobie jak to wygląda.

@down - daj mi mięska to Ci każdego krytyka podliczę :D

edit:
Próba 4 - liczyłem dokładnie.

Na 30 miśkach, średnio po 9, 270 ataków.
Krytyków 50. Tj 19% na krytyka.
Krytyków, które nie były potrzebne 11. Tj 22%.

edit:
Próba 5 - liczyłem dokładnie.

Na 41 miśkach, średnio po 9, 369 ataków.
Krytyków 65. Tj 18% na krytyka.
Krytyków, które nie były potrzebne 13. Tj 20%.

edit:
Próba 6 - liczyłem dokładnie.

Na 46 miśkach, średnio po 9, 414 ataków.
Krytyków 65. Tj 16% na krytyka.
Krytyków, które nie były potrzebne 12. Tj 19%.

Autor:  kerklis [ 22 Lut 2013, o 14:32 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

masz zaciecie :)

Oczywiscie to ze miska masz na 2 hity i wlasciwie kazdy krytyk moze zabic moba teoretycznie powinien zawyzac ilosc krytykow konczacych wypaczajac nieco wynik, ale jako ze ja zwykle klepie mobki ktore musza troche wiecej przyjac hitow a i tak mob fiknie akurat od zbednego krytyka jest bardzo czeste, co zreszta potwierdza sie z obserwacji innych graczy.
Przy laniu miskow jest jakas powtarzalnosc, ja ich nie klepie, obserwacje sa z normalnego lazenia wszedzie i nigdzie, przy takim graniu bez odpowiednich narzedzi systemowych jest raczej awykonalne wyliczenie ilosci hitow, ilosci krytykow i krytykow zbednych,
ale skoro na Twojej malej probie wyszlo ze az 1/3 krytykow byla hitami konczacymi wiec moze cos w tym jest.

Autor:  Nephis [ 3 Mar 2013, o 17:50 ]
Temat postu:  Re: [BUG] Trafienie (uderzenie) krytyczne - dmg [?]

Podbiję trochę temat, ale zaobserwowałem to samo już dawno temu, tak jakby specjalnie była ustawiona większa szansa trafienia krytycznego, gdy mob już ma mało hp i padłby od zwykłego hita. Myślę, że to jest jakoś celowo zrobione, żeby nie było, że za mało krytyków leci, a przez ten sposób mamy dużo więcej krytyków, które nie mają totalnie żadnego wpływu na przebieg walki, bo są zbędne.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/