Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

Błąd odpoczynku (v. 2.0)
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=210&t=2987
Strona 1 z 1

Autor:  Felix [ 12 Lut 2011, o 13:52 ]
Temat postu:  Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Może ten temat spotka się z jakimś odzewem :P

Jak już pisałem, gdy ktoś zaatakuje czerwoną czachę, gdy ta odpoczywa, to czacha posiada status hp/mana/konda taki sami, jak przed włączeniem odp. Testowane przy ichim z nieocenioną pomocą Mistta :D


1) Na tym ssie odpoczywam, ostatnie włączenie odp miało miejsce po przyjściu, więc zgodnie z tezą, podczas ataku powinienem nie mieć pełnego hp. A oto co w danej chwili widnieje na ekranie:
Image


2) Czyli mam pełne hp, więc mogę wyczekiwać ataków. W tej chwili, podczas tego odp, zaatakował mnie zły Mistt.
Image

I jak to się ma do stanu hp sprzed walki?

3) A oto co się dzieje po ucieczce. Czerwone pole, na ssie tego nie widać, ale ognisko ciągle płonie. Jak widać - pełne hp.
Image

Tą scenę sprawdziliśmy też pod innym kątem - jakbym podczas ataku nie miał pełnego hp (tego widocznego w grafice), to potem podczas chodzenia, stania na czerwonym itd, dopóki nie wyłączę tego fikcyjnego ogniska, hp się ciągle regeneruje.


4) Po powrocie na żółte i wyłączeniu oraz ponownym włączeniu odp (samo wyłączenie nic nie dało) wyświetla się poprawny (ale co tu już jest poprawne?) status hp:
Image

W przypadku, gdy miał miejsce drugi przypadek opisany w poprzednim punkcie, hp wraca do stanu sprzed włączenia odp, czyli tak samo jak tu.




Do tego spostrzeżenie Mistta - gdy ktoś z boku podgląda nasze hp, widzi stan sprzed odp.
No i dołożę do tego jeszcze, że nawet gdy oglądamy stan drużyny, to przez pierwszy ułamek sekundy widoczny jest także ten stan sprzed odp, dopiero potem grafika jest odpowiednio policzona.


Czyli HP się zapisuje przy wyłączaniu odp. A grafika robi coś innego, nie zwraca uwagi na zdarzenia.
Błąd występuje w 100% przypadków.

Mam nadzieję, że tym razem to gdzieś dotrze. Męczący błąd i nie dam spokoju, dopóki się to nie zmieni :P

Autor:  EsAmo [ 12 Lut 2011, o 15:36 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

To proste. Odkliknięcie odpoczynku wysyła do serwera czas zakończenia odpoczynku, serwer zaś na podstawie policzonego czasu odpoczynku dodaje odpowiednio hp/mana/kond. Gdy ktoś cię zaatakuje nie odklikujesz odpoczynku i tu pojawia się problem. Grafika odpoczynku jest tylko grafiką.

Rozwiązanie: jeśli atakowany odpoczywał, przed rozpoczęciem walki serwer musi otrzymać czas zakończenia odpoczynku i obliczyć nowy stan atakowanego.

Ewentualnie jest to jakaś kara z powodu Czachowania. Problemy ujęte w końcówce posta wyjaśniłem w pierwszym akapicie. ;)

Autor:  Felix [ 12 Lut 2011, o 15:55 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Czyli rzecz prosta do naprawienia? Więc można prosić? :D

Autor:  EsAmo [ 12 Lut 2011, o 16:17 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Dotyczy to tylko Czach, czy błąd jest globalny?
Zróbcie odwrotną sytuację, lub staraj się zwracać na to uwagę w przyszłych atakach na odpoczywającego.

Autor:  Felix [ 12 Lut 2011, o 16:28 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Ja jestem czerwoną czachą i to mnie atakują gdy odpoczywam - siłą rzeczy, innych ludzi się nie da.
Ja z odpoczynku nikogo zaatakować nie mogę, bo gra nie pozwala.
Tak samo odpoczywającego, bo nie ma czachy ;)

Autor:  Mystheria [ 12 Lut 2011, o 18:58 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Rozwiazaniem tego bedzie chyba tylko to by serwer na bierzaco dodawal hp/mane/kondycje w czasie trwania odpoczynku ale pojawia sie problem nadmiaru obliczen i tym podobnych dziadostw (ale nie znam sie wiec nie jestem pewna). Mozna to albo naprawic albo uniemozliwic atakowania odpoczywajacych czaszek (ale to beda wykorzystywac gracze) albo ujac ze jest to dodatkowa kara za posiadanie czaszki.

Autor:  Felix [ 12 Lut 2011, o 19:02 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Nie wystarczy dać zapisu przy sygnale ataku? Jak przeciwnik klika, to traktować to tak jakbym wyłączył odp i wyszedł na czerwone.

Autor:  Mystheria [ 12 Lut 2011, o 19:09 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Taki proste a nie wpadlam na to :P dobrze myslisz Felix niech opcja ataku automatycznie wylancza odpoczynek i bedzie git (oczywiscie niech wylancza tylko wtedy kiedy atak jest mozliwy bo innaczej bedziemy mieli nowa metode denerwowania graczy :P)

Autor:  EsAmo [ 12 Lut 2011, o 19:39 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Toż to pisałem już o takim rozwiązaniu. :)

Autor:  Mystheria [ 12 Lut 2011, o 19:41 ]
Temat postu:  Re: Błąd odpoczynku (v. 2.0)

Aj mea culpa nie przegapilam tego posta :P juz sie nie odzywam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/