Forum - Taern.pl
https://play.taern.pl/

czyżby błędy implementacyjne?
https://play.taern.pl/viewtopic.php?f=210&t=3962
Strona 1 z 1

Autor:  Gadget [ 15 Mar 2011, o 14:48 ]
Temat postu:  czyżby błędy implementacyjne?

Witam, na wstępie zaznaczam że nie wszystko co tu napiszę może być błędami tylko zamierzonym działaniem, ale na wszelki wypadek zwracam na to uwagę. Oczywiście te uwagi nie mają charakteru ofensywnego, chcę tylko pomóc w usprawnieniu tej fajnej gierki ;-)

1) z tego co się orientuję ataki mobów na playerów mają być randomowe, jednak zazwyczaj wszystkie wybierają sobie na raz jedną ofiarę (owszem - tak może być) ale zastanawiam się czy nie powinno być że każdy losuje sobie oddzielnie. Domyslam się, że tak właśnie miało być po tym że czasem, ale bardzo rzadko zdarza się, że jedna grupka mobów wybierze sobie więcej niż jeden cel. Świadczy to o tym że do każdego losowania prawdopodobnie używacie nowej zmiennej losowej, by to naprawić proponuję uzyć jednej zmiennej kilka razy ;)

2) Jak się gra we dwóch, mobki jak na mój gust zdecydowanie częściej atakują osobę prowadzącą, może warto się zastanowić nad większym przedziałem losowania?

3) Kolejną rzeczą która mnie zastanawia to fakt, że prawdopodobieństwo zajścia/nie zajścia jakiegoś przypadku (np rzucenie uroku, szansa trafienia) rózni się od tego wyświetlanego, np urok potrafi w skrajnym przypadku 5x pod rząd nie wejść nawet jak pisze że szansa wynosi 100%.

oraz dwie takie sugestie:

1) Proponowałbym wprowadzić jednolity opis umiejętności: np niektóre postaci mają napisane że z każdym lvlem sznasa trafienia np wynosi +10%, natomiast inne mają podaną zbiorcze prawdopodobieństwo w postaci np. 110%. Mogę się mylić i to może nie być jedno i to samo ale w takim razie proponowałbym to gdzieś wytłumaczyć ;)

2) Knebel: jak ktoś coś przewini to wszystkim i na każdym chacie pojawia się kto i za co otrzymał knebel - co często przeszkadza i denerwuje, zazwyczaj nie interesuje mnie kto otrzymał karę jak expię sobie, i w tym momencie nie dość że wszędzie o tym trąbią to jeszcze zaczyna mi mrugać ikopnka chatu i myślę że ktoś do mnie napisał co jest mylące. Z czasem przez to olewam jak faktycznie znajomi piszą bo nie chce mi się po raz setny sprawdzać... ;) imo wystarczy że jak ktoś coś przeskrobie to tylko na ogólnym chacie tym z boku może się taka informacja pojawić, ale nie ma potrzeby przerzucać tej samej informacji w każde możliwe miejsce.

Pozdrawiam
Gadget, s3 :)

Autor:  Rekher [ 15 Mar 2011, o 15:07 ]
Temat postu:  Re: czyżby błędy implementacyjne?

Ad.3
Ktoś kiedyś mądrze napisał, że to są procenty "drygowskie", nie matematyczne^^ Ale rzeczywiście, losowanie procentowe powinno być poprawione.
Sugesta dot. opisu um. - jak najbardziej, przynajmniej estetyczniej będzie.
Sugestia nr. 2 - a o tych kneblach to pełno takich tematów jest, wiec pewno coś z tym zrobią.

Drygu - krecha, 5 kawa, redbull co 15 minut i w 3 dni zapierdzielania plan 5-letni zrealizujesz^^
Bo Ci spokoju prędko nie dadząXD

Autor:  drygu [ 15 Mar 2011, o 15:20 ]
Temat postu:  Re: czyżby błędy implementacyjne?

1. Nie mają być randomowe. Moby dobierają sobie przeciwnika według pewnego klucza. Niektóre atakują najsłabszego, niektóre tego z najmniejszą obroną na pasującą im strefę ataku, niektóre maga. Wszystko tutaj jest tak jak powinno być :)

2. Pozycja w drużynie nie ma znaczenia. To raczej przypadek. Pewnie twój prowadzący w drużynie ustawia np. mniejsze obrony. Kiedyś wszyscy byli przekonani, że 5 osobę w drużynie atakują zdecydowanie częściej. Ktoś robił testy i okazała się nie prawdziwa.

3. Uroki działają inaczej niż wszystko inne ponieważ mają 2 strefy obrony do przejścia. % wyświetlają się tylko dla pierwszej strefy: obrony liczonej wedłu wiedzy i pa. Po tym jak urok przejdzie tą strefę musi jeszcze pokonać odporność na uroki. Dlatego często nie wchodzą uroki, które mają 100% szany na powiedznie. Trzeba to dodać do /tip bo tłumaczę to chyba 2 raz na forum :) Modyfikowanie wyświetlnego % szansy trafienia też raczej nie ma sensu bo będzie to mylące.


Sugestie:
1. Nad tym już pracujemy.
2. To również niebawem będzie rozwiązane.

Ps. Temat sugeruje popełnienie błędów programistycznych, których w wymienionych przez ciebie przypadkach nie ma. Nie podoba mi się ten tytuł :mrgreen:

Dzięki za uwagi :)

Autor:  Kfys [ 15 Mar 2011, o 16:40 ]
Temat postu:  Re: czyżby błędy implementacyjne?

No prosze, a ja caly czas myslalem, ze moby losuja sobie cel :P
Tak swoja droga czy moby wybierajac sobie cel na podstawie obrony troszke nie cheatuja ? Bo skad one niby wiedza jaka ja mam usatwiona obrone? :D

Autor:  drygu [ 15 Mar 2011, o 17:35 ]
Temat postu:  Re: czyżby błędy implementacyjne?

Moby oszacowują obronę na podstawie ruchów wykonanych w poprzednich rundach. Nie korzystają z danych z aktualnej rundy.

Autor:  Gadget [ 15 Mar 2011, o 19:35 ]
Temat postu:  Re: czyżby błędy implementacyjne?

hehe niesłusznie założyłem, że następuje tu losowanie :) ale zaznaczyłem to w pierwszym zdaniu postu, w końcu kodu na oczy nie widziałem ;-) a temat nie sugeruje błędów programistycznych, tylko dopytuje się czy takowe mogły zajść (ale nie musiały!) :mrgreen: i dzięki za wyjaśnienie tych wątpliwości :) byłby system piwek - to miałbyś jedno, drygu :P

pozdrawiam

Autor:  virrar [ 15 Mar 2011, o 20:03 ]
Temat postu:  Re: czyżby błędy implementacyjne?

Przecież jest system piwek - kupujesz platynę a drygu idzie na piwko :P

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/