Strona 1 z 2 |
[ 17 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2 Następna |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Celnośc
Autor | Wiadomość |
---|---|
Jedną nogą w Haligardzie
|
Nigdzie nie ma takiego tematu bądź słabo szukam na forum ale czy jest jakiś wzór na celność uderzeń fizycznych i uniki na uderzenia i Czy wiedza pomoże coś atakowi fizycznemu?
_________________ Zabijakamat-107lvl-S2 ON Turniej+75 1 vs 1- 1Miejsce |
22 Sty 2011, o 16:57 |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
Rejestracja: 18 Paź 2010, o 19:15 Posty: 20 Miejscowość: Radom Podziękowano: 1 raz Otrzymanych podziękowań: 0 raz |
o celności jest napisane w umiejętnościach a uniki to już nie wiem
_________________ Aktualnie gram rycerzem Targerus 27lv server nr 1 |
22 Sty 2011, o 16:58 |
|
Jedną nogą w Haligardzie
|
A wiesz ze w wzorze masz pokazany wzór na obrażenia a współczynnik trafień jest całkiem inny
_________________ Zabijakamat-107lvl-S2 ON Turniej+75 1 vs 1- 1Miejsce |
22 Sty 2011, o 17:05 |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
Rejestracja: 31 Paź 2010, o 21:49 Posty: 11 Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 0 raz |
chyba o to Tobie chodzi
Cytuj: Od czego zależy powodzenie ataku? Powodzenie ataku zależy od atakującego oraz od obrońcy. Atakujący: Wzór: (30 + stats) * PA * (modAtak) * modU PA - ilości przeznaczonych PA na atak przez atakującego. stats - Zręczność w przypadku ataków fizycznych i dystansowych, Wiedza w przypadku uroków i magicznych ataków dystansowych modU - modyfikator od umiejętności modAtak - efekty obniżające lub zwiększające parametry Obrońca: Wzór: (30 + stats) * PA * (modObrona) PA - ilości przeznaczonych PA na odpowiedni rodzaj obrony. . stats - Zręczność w przypadku ataków fizycznych, dystansowych oraz magicznych ataków dystansowych, Wiedza w przypadku uroków modObrona - efekty obniżające lub zwiększające parametry Następnie wartości są porównywane. Atak jest udany jeżeli atakujący osiągnął większy wynik. _________________ Eliza || Wiła Wyzwanie -- Najlepsza do 19 lvl na św 1 |
23 Sty 2011, o 01:17 |
|
Duma Forum!
|
A gdzie współczynnik losowości?
Musi być gdzieś uwzględniony, inaczej w 1 rundzie albo byśmy 5 razy pudłowali albo 5 razy trafiali, bo PA obronnych nie zmieniamy w trakcie rundy (zakładam 5 ataków tyle samo PA). _________________ Kreatywność, obiektywizm, optymizm = TESTER! The First 100 lvl on the Lands of Taern - at 114 the Career has been sacrificed. |
23 Sty 2011, o 01:21 |
|
Jedną nogą w Haligardzie
Rejestracja: 29 Gru 2010, o 20:29 Posty: 42 Miejscowość: za komodą jest moim domem Podziękowano: 0 raz Otrzymanych podziękowań: 1 raz |
Willy napisał(a): A gdzie współczynnik losowości? Musi być gdzieś uwzględniony, inaczej w 1 rundzie albo byśmy 5 razy pudłowali albo 5 razy trafiali, bo PA obronnych nie zmieniamy w trakcie rundy (zakładam 5 ataków tyle samo PA). Nie do końca. Otóż jak już wiesz szansę trafienia są wyrażone w procentach, więc jak masz 75% szansy na trafienie to 3 razy trafiasz, 1 raz pudłujesz. Jak masz 50% to 2 trafiasz, 2 pudłujesz, jak masz... nie chcę mi się tego dalej tłumaczyć. W każdym razie za losowość robią tu procenty. _________________ Challenge - bycie unikatową pod względem koloru i tytułu jednostką na forum - wykonane! Challenge - dostać awatar honorowego przyjaciela forum, który wykonał sam administrator - wykonane! Challenge - być Elitą Taern - wykonane! |
23 Sty 2011, o 12:16 |
|
Administrator
|
Szansa na trafienie = atak/(atak +obrona)
Wyrażona w procentach. np. 20/(20+80) = 20% na powodzenie |
23 Sty 2011, o 13:11 |
|
Duma Forum!
|
@Tidus
Otóż jak wiesz, czytamy posty w całości. Eliza napisał(a): Następnie wartości są porównywane. Atak jest udany jeżeli atakujący osiągnął większy wynik. Może nie znam się na algebrze, ale co ma porównaniu liczb do % szansy trafienia i statystyki ? Innymy słowy, aby było to klarowniej. Atak posiada jakąś liczbę ? (czy procent trafienia ?) wyliczany, z danych składników. Obrona także po przeliczeniu posiada współczynnik. Moje pytanie czy w/w watrości to szansy udanej obrony/ataku czy wartości porównywane ? Przykładowo: Jeżeli mamy po przeliczeniu, 80% szansy na trafienie to losuje Nam szanse trafienia a następnie, jeżeli trafiliśmy szczęśliwie na 80% to losuje czy pomimo ataku celnego przeciwnik się obronił ? Czy alternatywnie podczas wyniku ataku, przeliczany jest w jakiś sposób przez współczynnik obrony i wynik wyrażony w % pokazuje szanse trafienia ? @Drygu Aż nadto lapidarne, bynajmniej nie rozumiem wzoru skund co _________________ Kreatywność, obiektywizm, optymizm = TESTER! The First 100 lvl on the Lands of Taern - at 114 the Career has been sacrificed. |
23 Sty 2011, o 22:08 |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
|
Z tego co zrozumiałem:
Szansa na trafienie = atak/(atak +obrona) * 100% atak = (30 + stats) * PA * (modAtak) * modU obrona = (30 + stats) * PA * (modObrona) Czyli załóżmy łucznik ma odpalone wyostrzone zmysły na poziomie 2 ( czyli +30% szansa trafienia ) i strzela z precyzyjnego strzału na poziomie 1 (+10% do trafienia) ,posiada 100 zręczności i wkłada w ten atak 2 PA. A więc: atak = (30 + 100) * 2 * (1,3) * 1,1 = 371,8 Przed strzałem broni się barbarzyńca ,który ma 70 zręczności i 5 PA w obronie dystansowej. A więc: obrona = (30 + 70) * 5 * (1) = 500 Szansa na trafienie = 371,8/(371,8 +500) * 100% = 42,6 % Panie inżynierze |
26 Sty 2011, o 16:19 |
|
Administrator
|
Kamyk: dokładnie tak
|
26 Sty 2011, o 16:47 |
|
Strona 1 z 2 |
[ 17 posty(ów) ] | Idź do strony 1, 2 Następna |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 64 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |