Rejestracja: 28 Cze 2013, o 15:13 Posty: 139 Miejscowość: Rzeszów Podziękowano:94 razy Otrzymanych podziękowań:134 razy
Nick w grze: Kaladin
Serwer: Tolnor
Zrób to sam! - wersja Voodoo
Cześć i czołem! Z racji tego, że Voodoo jest profesją nieoczywistą, postanowiłem zamieścić tutaj zbiór tego, czego nauczyły mnie lata gry zarówno tą profesją, jak i towarzysząc jej w drużynie. Spis treści: I. Czego spodziewać się grając Voodoo, a więc o mentalnym przygotowaniu słów kilka. II. Statystyki i umiejętności postaci. III. Co warto nosić, a czym nie zawracać sobie głowy - ekwipunek. IV. Gdzie expić, jak expić, i czy expić w ogóle - zdobywanie poziomów, a przy okazji pieniążków.
I. Krótki opis profesji : Gdy wybieramy jako naszą profesję VD, musimy być gotowi na to, że śledzimy walkę uważniej niż inne profesje, i musimy dokonywać szybkiej oceny sytuacji. Nasza gama umiejętności służy w głównej mierze do debuffowania, to jest osłabiania przeciwnika, i musimy wybrać : kogo osłabić, jakimi debuffami, kogo następnego, co zrobić, gdy nasze ataki chybiły. Tak więc podejmowanie decyzji odbywa się na całkiem innym poziomie, niż u innych profesji, jednak w miarę poznawania gry stanie się to czynnością iście automatyczną. Voodoo jest profesją zdolną radzić sobie ponadprzeciętnie dobrze samemu, jednak swój potencjał ujawnia dopiero w drużynie, dlatego warto pamiętać, że można lepiej i wydajniej spędzić czas w grze, niż siedząc cały czas na jednej instancji .
II.Statystyki i umiejętności postaci :
Spoiler:
Święta Trójca statystyk to dla czarnoksiężnika wiedza, życie oraz mana. Powinniśmy skupiać uwagę na nich, byśmy jak najefektywniej byli w stanie spełniać zadania swojej profesji, i by grało nam się jak najwygodniej. Sugerowane statystyki bazowe/całkowite oraz umiejętności na najpopularniejsze przedziały lvl'owe to według mnie : Lvl 20 : HP : 500/900 Mana : 200/550 Kondycja : 200/zależnie od resówek (pierścienie Arcanscape II ) Siła/Zręczność : 10/10 Moc : 35/ ile nam z eq przybędzie, będzie to 50-60 Wiedza : 36/zależnie od eq, około 100 Ukłucie lalki : 1 Szpila w oko : 4 Wyssanie duszy : 1 Hak w brzuch : 0 Zatrucie : 0 Uderzenia cienia : 3 W tym przedziale warto zainwestować w chociaż 1 pierścień "Arcanscape II" oraz hełm "Martumal" ; bardzo dobrym mieczem jest "Derengil", lecz do 28 poziomu możemy śmiało hasać z bronią sklepową ; do 18 poziomu, gdy poznamy Uderzenie Cienia, najlepiej niech będzie to łuk. Od 18 możemy zamienić na sklepowy sztylecik hp/wiedza oraz dać 1-4 punktów w siłę i założyć do niego płotek (tarczę).
Lvl 36 : HP : 650/1200 Mana : 250/700+ Kondycja : 200/200 (lub arcan) Siła : 11-14/11-14 - wyjaśnię niżej Zręczność : 10/10 Moc : 50/~100 Wiedza : ~65/~160 (zależnie od siły) Ukłucie lalki : 1 Szpila w oko : 7 Wyssanie duszy : 1 Hak w brzuch : 0 Zatrucie : 1 Uderzenie cienia : 4 Otępienie : 7 Aura cienia : 0 (na poziomie 40 można dać 1 punkt i rzucać wybrednym Magom Ognia na instancji Ducha Zamku ) Ukazanie śmierci : 1
Przede wszystkim bierzemy na celownik rękawice "Fraxy" - nasz pierwszy psychorar, o którym opowiem w dalszej części ; są one jednak must-have. Zamiast Geomorph Core polecam Tężec + sklepową tarczę ulepszoną w wiedzę - więcej punktów pancerza jak i statystyk. Warto również wymienić Martumal na Khalam - świetny kapelusz na nasz poziom, a także zainwestować w chociaż 1 pierścień "Fulgur II", da nam zastrzyk statystyk.
Lvl 50 : HP : 650/1.2-1.4k Mana : 250/900-1k Kondycja : 200/200 Siła : 11-14/11-14 Zręczność : 10/10 Moc : 62/~140 Wiedza : 105-109/~260 Dalej punkty w siłę? Si, według mnie nie opłaca się zakładać Smoczego Gnatu ; pozostanie przy Tężcu + tarczy da nam zarówno więcej potrzebnych statystyk, jak i pancerzy. Czemu akurat tyle mocy? Na poziomie 57 dochodzi Czacha - świetna maska - wymagająca jej 90 ; dodając od 50 poziomu wszystkie punkty w moc na 57 będziemy mieli jej idealnie pod Czachę . Ukłucie lalki : 1 Szpila w oko : 7 Wyssanie duszy : 1 Hak w brzuch : 0 Zatrucie : 1 Uderzenia cienia : 7 Otępienie : 7 Aura cienia : 1 Ukazanie śmierci : 4 I ciachamy ukaz do 7 poziomu w najbliższej przyszłości. Niektórzy argumentują, że strasznie późno - dla mnie ukaz na tym poziomie to skill przede wszystkim manożerny i w większości przypadków zbędny. Co do ekwipunku : Fulgur możemy wymienić na Navigon ; koniecznie Caratris jako naszyjnik resowowy. W najbliższej przyszłości możemy założyć Nurthil, lecz równie dobrym wyborem będzie sklepowa peleryna hp/wiedza lub mana/wiedza, zamiast Tirhelu natomiast polecam Wzorek. Pancerz komandorski to spory wydatek, jednak opłaca się bardziej niż Diabolo ze względu na rozkład statystyk
Lvl 65 HP : 700/1,6-1.7k Mana : 250/900-1k Kondycja : 200/200 Siła : Jak wcześniej Zręczność : 10/10 Moc : 90/~180 Wiedza : ~126/350 90 mocy wymagane jest na chociażby Sentrion Czy Vaekany z Modliszki. Taka ilość HP pozwoli nam spokojnie wystać na ww. Modli czy Fyodorze i GMO, których farma to opłacalny zarobek na tym poziomie. Poważnym problemem jest ilość many, gdy założy się Caratris i Fraxy na rzeczy Ostolbinu/Vaekanów ; można to rozwiązać poświęcając trochę wiedzy i ulepszając je w manę, w końcu co to za debuffer, który po 3 rundach wypompuje się do 0, a bossy pokroju v1 i dalej ciężko jest wyssać. Ukłucie lalki : 1 Szpila w oko : 7 Wyssanie duszy : 4 Hak w brzuch : 0 Zatrucie : 1 Uderzenie cienia : 7 Otępienie : 7 Aura cienia : 3 Ukazanie śmierci : 7 Następnie rozwijałbym Wyssanie na 5, po czym leciał w Aurę ; większa ilość ssanej many i celność pomogą nam wyrabiać na wyższych instancjach. Co do EQ : musowo Sentrion (sporo wiedzy) i Vaekany na zmianę do Fraxów. Zbieramy na porządny! Urntsul 3-4* (można 5, ale ludzie wołają kolosalne ceny), który posłuży nam hen daleko.
Lvl 75 HP : 700/1.9-2k Mana : 250/1k+ Kondycja : 200/200 Siła : 50/50 (Smuga) Zręczność : 10/10 Moc : 90/~200 Wiedza : 136/390+ Sytuacja się nieco zmienia : musimy wydać 40pkt siły, żeby założyć Smugę. HP podbijamy do 2k, żeby w resach być w stanie ustać 1 hit Czujki na inście v2, której farmę szczerze polecam. Ukłucie lalki : 1 Szpila w oko : 7 Wyssanie duszy : 5 Hak w brzuch : 0 Zatrucie : 1 Uderzenie cienia : 7 Otępienie : 7 Aura cienia : 6 Ukazanie śmierci : 7 W najbliższym czasie ciachamy Aurę na 7, następnie polecam Zatrucie na 3/5 (większy czas trwania i łatwość wbijania, gdy nie wejdzie z Uderzenia). Potem sami możecie zdecydować, co będzie dla waszego Voodoo priorytetowe Eq zaś : Tak jak Urntsul, Smuga również musi być porządna, bo będzie to nasza endgame'owa tarcza, którą będziemy nosili zawsze i wszędzie, minimum 3* z dobrymi statami, ale jeśli potrafimy zarobić na tym poziomie, to celujemy 4-5*. Oszczędzić możemy nieco na Sigilu, wystarczą 2-3* i jest on bardzo tani. Możemy się też wykosztować na Thorimmy, ale nie są one jakoś szczególnie potrzebne.
III. Opis ekwipunku :
Spoiler:
Super/Opcjonalnie/Niezalecane
Derengil - dobre statystyki, jednak szybko wyrastamy do Tężca ; jeśli nam nie szkoda hajsu, śmiało kupujemy. Maiarot i Sturprang - po prostu nie, są słabe i basta. Arcanscape II - na obecny poziom bardzo fajna resówka, polecam przynajmniej jedną. Martumal - podobnie jak z Derengilem, jednak daje on też przyjemny res na urok, więc warto. Potem zamiana na Khalam. Czengsvesy - zaraz mamy Lysmary, według mnie lepiej poczekać i zaoszczędzić. Basileus - pochopnie uważane za świetne ; ilość resa znikoma, statystyki średnie, użyteczność tylko na Duchu Lodu. Można pominąć. Fraxy - Świetny dla nas modyfikator trafień magicznych nadrabia znikomą ilość statystyk. Zakładamy je na bossy i tam też expimy najszybciej jak możemy ; polecam ulepszyć w manę w etapie 65 + . Tężec i Khalam - miłe statystyki, a Khalam również res na uroki ; do Tężca możemy założyć tarczę sklepową dla boostu pancerzy i statystyk. Geomorph Core - laska dwuręczna, więc zabiera możliwość tarczy ; lepiej i taniej pozostać przy Tężcu. Markahn - naszyjnik świetny, mamy jednak Ostolbin, i to w nim będziemy się nosić. Ostolbin - bardzo fajny i w przystępnej cenie naszyjnik, w którym pochodzimy bardzo długo. Brassary II - przyjemne rękawiczki z dodatkowym resem, który nam na duszkach/v1 pupę uratuje ; nosimy na zmianę do Fraxów. Uguns II - puste statystyki, szkoda zachodu. Fulgur II - sporo dobrych stat, res na zimno, bierzemy. Radius Electricum - słabo rozdane statystyki (pod mo/druida), znajdziemy lepszy i tańszy pas w sklepie. Lysmary - przyjemne statystyki, sporo pancerzy, bierzemy i nosimy jeszcze długo. Obroża Władcy i Koriatula - nieprzydatne, szkoda pieniędzy. Caratris - naszyjnik resowy, zapewni przeżywalność tam, gdzie HP zawodzi. Musimy go mieć. Smoczny Gnat - przez rozkład statystyk lepiej nam chodzić w Tężcu i tarczy. Valazan - możemy nosić rozładowany zamiast Ostolbinu, jeśli dorwiemy jakąś fajną sztukę powyżej 30 statystyk. Pancerz komandorski - dla Voodoo zbrojka w sam raz, cudo, jednak nieprzeciętnie droga. Polecam gorąco, jednak można zadowolić się sklepówką HP/wiedza. Navigon - sporo statystyk, jednak niewiele lepszy od Fulgura, który dodatkowo daje nam resa. Jak nas stać, to kupujemy. Balast - nazwa mówi sama za siebie ; puste HP, niepotrzebny wydatek. Nurthil - słabe rozdanie statystyk, nie ratuje go nawet res na ogień ; lepiej wybrać sklepówkę HP/wiedza lub mana/wiedza. Tirhel/Wzorek - Wzorek daje nam 7 statystyk więcej kosztem mniejszych pancerzy i braku resów, jest też droższy niż Tirhel. Każdy wybierze to, co jest dlań priorytetem. Czacha - świetny hełm na ten poziom, ubieramy i nosimy aż do 75 poziomu. Diabolo - słabo rozdane dla nas staty (bardziej dla mo/druida), szczególnie boli odejmowanie wiedzy ; lepiej dla nas będzie nosić Komandorski lub sklepówkę hp/wiedza lub mana/wiedza. Sentrion - duży zastrzyk wiedzy, bierzemy. Vaekany - lepsze Brassary II, które wreszcie możemy wymienić, bierzemy. Urntsul - super mieczyk z Modliszki, który posłuży nam długo i długo, jest jednak dosyć drogi : warto kupić taki dający więcej hp/wiedzy lub many/wiedzy niż innych statystyk, polecam 3-4*, ale można się wykosztować na 5. Smuga - świetna tarcza, pod którą na 75 robimy reset. Warto zainwestować w przynajmniej 3* posiadającą 50 statystyk, ale warto zainwestować i kupić lepszą, bo obecnie jest to item endgame'owy. Sigil - lepszy odpowiednik Czachy z resem na energię, ze względu na cenę warto kupić 3-4*, później zmienimy na Htagan, więc szkoda przepłacać. Laski z Ivravula - dla VD słabe i niepotrzebne, dodatkowo psują połączenie Urntsul + Smuga. Thorimmy - bardzo dobre buty, które możemy nosić na zmianę z Aquenirami. Nie są obowiązkiem, bo można się zadowolić sklepowymi wiedza/hp, jednak gorąco polecam. Vogurun - kiedyś tam go kupimy, jednak nie wcześniej niż przedmioty z Beirn, bo w dmg się póki co nie bawimy. Griv - puste staty, szkoda grosza. Nadzieja Pokoleń - świetna zbroja na zmianę z Vorleahem, naprawdę warto kupić 4-5*. Zemsta Ivravula - puste statystyki kosztem niskich resów. Istav - psuje ustawienie Urntsul + Smuga. Dracorporis - super pelerynka na zmianę noszona z Tsunami II. Tsunami II mod. magiczny - peleryna, którą docenimy szczególnie na losowych pod lodem ; bierzemy ze względu na psycho właściwości. Aqueniry - ogromny zastrzyk statystyk, podwójny atak, tylko to zużycie...Polecam wyexpić do 5-6 lub nosić rozładowane ; w obu przypadkach świetne. Exuvium i Pazury - odpowiedniki Sentrionu i Vaekanów, bierzemy. Skiilfy - nowy, lepszy Wzorek ; również bierzemy. Mauremys - obowiązkowo chociaż jeden, pomoże nam z uciążliwym modem Aquenir. Htagan - dużo statystyk i res na uroki, tylko brać. Vorleah - mod iście ratujący pupę, który chciałby każdy, a sama zbroja daje sporo statystyk ; must have!
Coś o resach : Ene/uro + hp/wiedza - niezastąpione na Czujkach ele. i ostatniej formie v2/v1 oraz Fyodorze, musimy mieć chociaż jeden 48/48, jednak jak z każdym resem dążymy do 50/50 z Beirn.
Ogień/uro + hp/wiedza - na Czujki ogn., w PvP z Magami Ognia, na Ducha zamku... długo by wymieniać, przynajmniej 1 para konieczna.
Zimno/uro + hp/wiedza - na Ducha Zimna, gorzałkę/losowe, Valdaroga, Beirn. Również przynajmniej jedna, solidna para +48/+48.
IV. Exp i zarobek :
Spoiler:
Od poziomu 1 do 26 możemy dojść wykonując praktycznie same questy z Epizodu I. Poboczne misje, na które warto zwrócić uwagę, to : Krwawe Zaloty (sporo expa i wywary HP) ; Pajęcze sprawy - szybki, przyjemny, dobra nagroda ; Stary Pająk - wprowadzi nas w historię Krzyżaka ; Prośba Deona - sporo expa, lepsze to niż exp na zamku ; Przeszłość Wiedźmy - historia Hoberl jest ciekawa, tak jak i nagroda za wykonanie ; Taern ciągle płonie - spora nagroda, no i przysłużymy się Ojczyźnie . Poziomy 26-28 musimy przeboleć i expić w zamku na Upadłych, zleci nam dosyć szybko. Polecam jednak wybrać się i farmić Krzyżaka we 2 - wpadnie exp, wpadną rarki, będą pieniążki na zakup ekwipunku . Od 28 do prawie 40 zalecimy na Epizodzie II, ale przydatne są też questy od Darko oraz NPC z Alarilu i Lasu oraz Wioski Koldów. Od poziomu 40 najlepsze expowiska to instacje Ducha Zamku oraz v1 ; polecam tę pierwszą, jako że jest tam również możliwość dużego zarobku. Posiedzimy tu do 65, jeśli nie dłużej. Gdy nabiliśmy 65 poziom, możemy śmiało przenieść się na bicie Lempo w drużynie, jeśli eq nie należy do naszych zmartwień. Możemy tam expić dopiero od 65, gdyż przejście ograniczone jest bramką poziomową. Gdy jednak mamy problem z groszem, pokuśmy się o farmienie instancji Geomorpha, gdzie dodatkowo wyexpimy Fraxy oraz peta. Możemy ciągle latać v1 i Duchy Zamku, aż do poziomu 75. Mamy nasz cudowny 75 poziom, ubieramy Smugę, czujemy wzrost - możemy wybierać się na instancję v2 oraz, jeśli Gildia/ktoś uprzejmy nas zabierze, pod lód na losowe bosski. Śmiało możemy też latać Ivravula z petem ; sytuacja analogiczna do Geo, wyexpimy zarówno peta, jak i psycho.
To jeszcze króciutko o zwierzakach : Dla profesji Voodoo przyda się albo coś bijącego głównie fizycznie, albo coś leczącego. Polecam więc Ogara na 30 poziom, Motyla na poziom 50, a jeśli bawimy się wyżej, to Tłuka. Na 75 poziomie z Motyla i Ogara możemy zrobić watahę, co gorąco polecam, bo ułatwi na farmienie dosłownie wszystkiego, i da podstawy pod przyszłą watahę.
Słów końcowych kilka Mam nadzieję, że poradnik okaże się dużą pomocą dla graczy pierwszy raz mający styczność z profesją Voodoo, gdyż to głównie do nich jest on adresowany, ale też dla wszystkich innych, którzy chcą tą profesją grać. Niektóre rzeczy mogą być kontrowersyjne, lecz wzorowałem się w całości na swoim własnym VD oraz łudu koleżanki (której serdecznie dziękuję za robienie mi konkurencji i poganianie we wczesnych etapach gry) z Gildii, i wszystko sprawdzało się nawet lepiej niż znakomicie . Jeśli coś się nie zgadza, macie jakieś pytania bądź podpowiedzi - zapraszam do komentowania pod temat lub pisania na Tolnor do postaci Kaladin. Życzę powodzenia w ścieżce Voodoo, i niech wam dropi!
_________________ For what shall it profit a man, if he shall gain the whole world, and lose his own soul?
Ostatnio edytowany przez Black 21 Lis 2019, o 20:45, edytowano w sumie 4 razy
11 Lis 2019, o 19:26
Podziękowali: 2 Erythea (11 Lis 2019, o 19:31), Luinfal (11 Lis 2019, o 20:59)
Onion
Walczący z drzewcami
Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19 Posty: 371 Podziękowano:96 razy Otrzymanych podziękowań:205 razy
Re: Zrób to sam! - wersja Voodoo
Strasznie dużo niespójności i przekazywania informacji nic nie tłumacząc. Nie oceniam porad, tylko jakość przekazu.
Cytuj:
śledzimy walkę uważniej niż inne profesje - niczym druid
Zakładając, że jest to poradnik do nowych graczy to takie porównanie, albo nic im nie mówi, albo jest mylące, bo jednak druid z vd nie mają zbyt wiele wspólnego w sposobie gry.
Podawanie statystyk bazowych i punktów z eq... To dla mnie zawsze jest pomylenie, bo balansowanie między nimi polega na doborze ekwipunku i ulepszeń.
Polecasz siłę na płotek, który jest na 1-5 lvl, ale dopiero na 36 poziomie. Czemu na 20 poziomie masz tylko 10 siły?
Cytuj:
Oszczędzić możemy nieco na Sigilu, wystarczą 2-3* i jest on bardzo tani.
Skoro jest bardzo tani, to po co oszczędzać kupując gorsze *?
Podajesz wiele informacji wyciągnięte z wiedzy na temat gry, ale nie piszesz dlaczego. Lempo od 65 poziomu, okej racja, ale czyta to nowy gracz i nie wie, że chodzi o exp w grupie oraz się zastanawia czemu nie może na 64, przecież to praktycznie to samo.
Porady nie najgorsze, ale jakość wykonania nie do przyjęcia.
_________________ "Standing alone with no direction How did I fall so far behind? Why am I searching for perfection? Knowing it's something I won't find" "No Road Left" Linkin Park
Rejestracja: 28 Cze 2013, o 15:13 Posty: 139 Miejscowość: Rzeszów Podziękowano:94 razy Otrzymanych podziękowań:134 razy
Nick w grze: Kaladin
Serwer: Tolnor
Re: Zrób to sam! - wersja Voodoo
Cytuj:
Podawanie statystyk bazowych i punktów z eq... To dla mnie zawsze jest pomylenie, bo balansowanie między nimi polega na doborze ekwipunku i ulepszeń.
Według mnie nowi gracze mają problem z powodu braku porównania - nie wiedzą, czy dobrze rozdają statystyki, w co pakować na najbliższych poziomach, ile hp a ile many. Spotykam się notorycznie z takimi sytuacjami, gdzie na priv ludzie pytają się ile powinni mieć wiedzy na tym i na tym lvl'u, czy tyle hp im wystarczy na tej i na tej instancji, więc wyszczególnienie tych statystyk ma dać im coś, do czego będą mogli się odwołać i porównać.
Cytuj:
Cytuj:
Oszczędzić możemy nieco na Sigilu, wystarczą 2-3* i jest on bardzo tani.
Skoro jest bardzo tani, to po co oszczędzać kupując gorsze *?
Ponieważ "później zmienimy na Htagan, więc szkoda przepłacać", co również jest tam napisane.
Co do reszty, szczególnie płotka wcześniej, masz rację - zapomniałem uwzględnić grę z łukiem dopóki nie poznamy Uderzenia Cienia. Dziękuję za pokazanie błędów, zastosuję i poprawię.
_________________ For what shall it profit a man, if he shall gain the whole world, and lose his own soul?
11 Lis 2019, o 21:43
Onion
Walczący z drzewcami
Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19 Posty: 371 Podziękowano:96 razy Otrzymanych podziękowań:205 razy
Re: Zrób to sam! - wersja Voodoo
Ze statystykami chodzi o to, że wystarczy, że podasz same bazowe lub docelowe, bo ustawić zarówno bazówke jak i docelowe tak jak we wzorcu jest niemożliwe.
_________________ "Standing alone with no direction How did I fall so far behind? Why am I searching for perfection? Knowing it's something I won't find" "No Road Left" Linkin Park
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Kto jest na forum
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum