Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
 tajemnica zręczności 
Autor Wiadomość
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 18 Kwi 2011, o 20:27
Posty: 43
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post tajemnica zręczności
Witam,
na wstępie przepraszam jeśli w złym dziale, jednak ten wydawał się najbardziej odpowiedni.
Problem który zauważyłem dotyczy zręczności.
Jak wiadomo, punkty zręczności podnoszą szansę obrony i ataku, dodatkowo trochę zwiększają obrażenia.
Od dłuższego czasu zwiększając sobie liczbę punków zręczności przez wbicie kolejnego levela, czy ulepszenie sprzętu, porównywałem skuteczność ataków na Rizurul-u.
Swoje obserwacje zacząłem kiedy mierzony na 2 PA miał 81% szansy trafienia, natomiast potężne uderzenie również na 2 PA miało 82%.
Oczywiście bez żadnych uroków obniżających moje ataki.
Stopniowo zwiększając punkty zręczności, dało się zauważyć wzrost w procentach szansy trafienia. Jednak od jakiegoś czasu skuteczność zatrzymała się na 86% przy mierzonym, oraz przy 87% przy potężnym uderzeniu, oczywiście również na 2 PA, oraz bez żadnych uroków obniżających moje ataki. Od tego czasu powięszyłem zręczność o kilkanaście punktów, jednak w dalszym ciągu nic w skuteczności ataków nie uległo zmianie.
Zaintrygowany powyższym, zmieniłem noszone 2 Karlder-y, na Arcanscape.
Zręczność spadła mi o 20 pkt. Sprawdzając ataki na Rizurul-u, potwierdziło moje wcześniejsze obserwacje, mierzony wraz z potężnym uderzeniem i ich skuteczność została zmniejszona zaledwie o 1%.
W związku z powyższym chciałem zapytać, czy to nie jest przypadkiem jakiś błąd ?
Rozumiem, że nie jest tak, że 1 pkt. zręczności równa się 1% skuteczniejszego ataku, jednak 20 pkt. zręczności i tylko 1 % to chyba jakiś błąd ?
Ewentualnie może jest tak, że zręczność jest tylko do jakiegoś pułapu, potem nieważne ile się ją zwiększy i tak nie przyniesie to efektu ?
Przeszukałem forum i jedyne co znalazłem, to zasady funkcjonowania uroków, jednak nic na temat zręczności.
Możliwe, że nie jestem zbyt dobrym forumowiczem i nie potrafiłem znaleść, dlatego będę wielce zobowiązany w pomocy w w/w przypadku, czy to błąd, czy zasada ?
Podobnie sprawa ma się do siły, czytałem, że zadawane obrażenia to 0.7 siły razy 0.3 zręczności plus broń, jednak skąd rozrzut w zadawanych obrażeniach ?
Stąd nawet ciężko sprawdzić czy zwiększenie siły dało jakiś efekt.
Bardzo będę wdzięczny za pomoc i jeszcze raz przepraszam jeśli zły dział :)
Pozdrawiam,
Bodyguard s3


17 Sie 2011, o 16:55
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Kwi 2011, o 02:54
Posty: 233
Miejscowość: Częstochowa
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: tajemnica zręczności
To zalezy ile dokladnie zrecznosci masz. Moglbym Ci powiedziec na zasadzie wiedzy bo akurat gram vd. W pewnym przedziale np. 50-100 widac roznice golym okiem w %. Lecz im wiecej zreki/wiedzy tym te przedzialy sie tak jakby wydluzaly np. przedzial 50-60 da Ci 1% pozniej 100-120 |1%| 130-160 |1%| <-- to co teraz napisalem nie jest regula tylko zupelnie przykladem i im wiecej masz tym jest to bardziej wydluzone i pedzial sie zwieksza. Ale oczywiscie musialbys jeszcze sprawdzic jak jest z przyjmowanymi przez Ciebie ciosami i zaleznoscia %-wa :)

jezeli chodzi o sile i jak powiedziales "rozrzut" bardziej dziala tutaj mechanika, ze nie zawsze uderzysz tyle samo... nie moglbys uderzac ciagle po np. 600 i tylko tyle... tutaj jest z pewnoscia zaleznosci uderzeniowa : minimalne średnie max. I po dluzszych seriach gdy bijesz da sie zobaczyc kiedy trafiles minimum swojej mozliwosci a kiedy max :)

nie wiem czy odp Cie zadowolila :)


17 Sie 2011, o 17:33
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 18 Kwi 2011, o 20:27
Posty: 43
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: tajemnica zręczności
ślicznie dziękuję za zainteresowanie problemem i odpowiedź.
Jeśli faktycznie jest tak, jak napisałeś, to jednak można tu mówić o pułapie.
Załóżmy, że osoba na 90 lev. musi zwiększyć o 100 pkt. zręczności po to, aby uderzać 1% skuteczniej. Wtedy praktycznie zręczność przestaje mieć znaczenie.
Po pierwsze, żeby zdobyć te 100 pkt. aby zwiększyć skuteczność o 1%, musi wklepać kolejne 25 leveli gdzie nie odczuje żadnej różnicy między kolejnymi awansami.
Po drugie, awansowanie z tak wysokiego 90 levelu na 115 to jak się domyślam kilka miesięcy gry bez żadnych bonusów z tytuły awansu.
Po trzecie, zamiast marnować pkt. ładując je w zręczność i czekająć wieczność na zwiększenie tylko o 1% skuteczności, lepiej przeznaczać na siłę, gdzie już po kilku lev będzie widać róznicę, lub w życie, gdzie również po kilku następnych levelach znacząco będzie widać poprawę.
Kwestia teraz tego, gdzie jest ten punkt od którego nie warto zwiększać zręczności ?


17 Sie 2011, o 18:43
Profil
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 4 Kwi 2011, o 23:13
Posty: 1301
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 502 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: tajemnica zręczności
Nie, to nie jest tak proste i oczywiste. Może i od pewnego pułapu bijąc orki musisz czekać wiele lvl, aby widzieć różnicę. Ale z kolei przerzucając się na silniejsze moby np. kolekcjonerów, to tutaj dalej kilka lvl może dać 1% skuteczności. Po prostu przy zbyt dużej różnicy pomiędzy graczem a przeciwnikiem jej stopniowe zwiększanie niewiele daje.

Testując na leśnym pająku, wilku oraz orku - zmiana zręczności o stałą, małą wartość zmieniało celność o 1%... Ciekawe. Dopiero przy zmianie ponad 80 zręki można zauważyć różnicę - 2% u pająków leśnych, 6% u misiów. 80 zręki to kilka procent celności? Chyba robię reset na siłę... :)


17 Sie 2011, o 20:42
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Kwi 2011, o 02:54
Posty: 233
Miejscowość: Częstochowa
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 17 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: tajemnica zręczności
Mozliwe, ze tutaj juz nie chodzi o % trafienia a o % unikniecia ataku przeciwnika i bardziej jest to juz ulozone pod pvp. Jezeli chodzi o pulap zrecznosci to zalezy czy chcesz byc tylko do pvm. Mozesz zatrzymac sie na 200 mozesz i na 150 lub miec i 130 zreki. Zalezy od Twojego upodobania :) bazowo mozesz sobie ustawic o ile grasz ryckiem przykladowo 100/100 sila/zreka i dalej wrzucac w sile liczac na to, ze rarki dadza zrecznosc :)

na swoim przykladzie moge Ci powiedziec tyle, ze ciesze sie z obecnej ilosci wiedzy jaka posiadam (ona dziala w sumie tak samo jak i zreka u Ciebie) i planuje dobic jeszcze wiecej chyba, ze zatrzymam sie na tym co mam i wbije moc ale nie wiem czy akurat w moim wypadku to bedzie konieczne :)

na pw mozesz mi napisac ile masz bazowego a ile z itemami statow i mozemy pogadac na ten temat :)


18 Sie 2011, o 03:16
Profil
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 18 Kwi 2011, o 20:27
Posty: 43
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 3 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: tajemnica zręczności
Dziękuję za odpowiedzi, moja siła to 96/231, oraz zręczność 87/183.
NIe wiem jak to jest ze zręcznością jeśli chodzi o mocniejszych przeciwników, czy tam faktycznie kilka pkt. danych w zręczność podnosi skuteczność ataków, nie sprawdzałem :) planuję w niedługim czasie zrobić reset, wtedy powoli będe dodawał pkt. i zobaczę jak to jest :)
Czy wiedza działa tak samo ja zręczność ?
Hmm.. chyba jednak nie, przynajmniej tak mi się wydaje. Zwiększając wiedzę masz dodatkowo zwiększone w % skuteczność uroków, ataków, obrony itp.
Natomiast zręczność nie daje większej skuteczności rzucenia przykładowo tarczy :(


18 Sie 2011, o 07:00
Profil
Walczący z drzewcami
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2011, o 06:55
Posty: 438
Miejscowość: Bdg
Podziękowano: 8 razy
Otrzymanych podziękowań: 14 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: tajemnica zręczności
To wszystko wynika z matematyki, poniżej wzory:

Atakujący:

Wzór: (30 + stats) * PA * (modAtak) * modU

PA - ilości przeznaczonych PA na atak przez atakującego.
stats - Zręczność w przypadku ataków fizycznych i dystansowych, Wiedza w przypadku uroków i magicznych ataków dystansowych
modU - modyfikator od umiejętności
modAtak - efekty obniżające lub zwiększające parametry

Obrońca:

Wzór: (30 + stats) * PA * (modObrona)

PA - ilości przeznaczonych PA na odpowiedni rodzaj obrony. .
stats - Zręczność w przypadku ataków fizycznych, dystansowych oraz magicznych ataków dystansowych, Wiedza w przypadku uroków
modObrona - efekty obniżające lub zwiększające parametry

Szansa na trafienie = atak/(atak +obrona)


Z powyższego wzoru wynika, że przy dużej różnicy zręczności miedzy graczem a mobem (atak vs obrona), twoje ataki wraz ze wzrostem twojej zręczności będą podobne. To widać pięknie przy mocno zdebuffowanych przeciwnikach , np ma 1 PA masz 92% szansy a na 2 PA 94% (a to jest tak jakbyś miał 2 razy więcej zręczności).
Przy porównywalnych zręcznościach odczujesz wzrost skuteczności ataków wraz ze wzrostem zręczności.

To samo tyczy się wiedzy :)

_________________
S2
ןןoɹ puɐ ʞɔoɹ

Nasze społeczeństwo samo się ogłupia!

1 vs 1 - do 74 - 2 miejsce
2 vs 2 - 51+ - 1 miejsce
5 vs 5 - 51+ - 1 miejsce
5 vs 5 - do 50 lvl - 1 miejsce
3 vs 3 - 3 miejsce, we dwóch :D


Brotherhood Of Death


18 Sie 2011, o 07:10
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron