![]() |
Strona 1 z 1 |
[ 10 posty(ów) ] |
Widok do druku | Poprzedni temat | Następny temat |
Levelowanie voguruna nie zwiększa modyfikatora obrażeń
Autor | Wiadomość |
---|---|
Taernijczyk z ekwipunkiem
![]() |
Serwer: każdy
Postać: każda Data i godzina zauważenia błędu: nieistotne Opis problemu: Gram druidem i mam obecnie vogurun na poz 3. Jak wiadomo modyfikator obrażeń magicznych (który jest zawarty m.in. w vogurunie) wpływa również na leczenie (o ile dobrze rozumiem - w 50%). Dzięki temu, że leczenie jest zawsze stałe dla danej ilości mocy/wiedzy łatwo zauważyć, kiedy nie występuje spodziewane zwiększenie leczenia. I tak było w moim przypadku. Wbiłem vogurun na 2poz i nic, pomyślałem, że może źle spojrzałem ale teraz sytuacja się powtórzyła więc zabrałem się za obliczenia. wg opisu umiejętności leczenie u druida obliczane jest wg wzoru (1.3*moc + 0.7*wiedza) * modyfikator zależny od poz umiejętności (1.4 w przypadku 7poz leczenia grupowego) Bez voguruna zazwyczaj obliczenia się pokrywały z rzeczywistością chociaż widzę obecnie drobną rozbieżność: dla 223mocy oraz 261wiedzy mamy: (223*1.3 + 261*0.7)*1.4 = 661.64 Przy czym w praktyce leczę po 655 (tu nie rozumiem dlaczego bo to pierwszy raz kiedy obliczenia nie pokrywają się z rzeczywistością - czyżby jakiś ukryty bug?) Teraz z założonym vogurunem: 233mocy, 261 wiedzy, modyfikator 12% (dla leczenia jak rozumiem 6%) (233*1,3 + 271*0,7) * 1,4 * 1,06 = 731.02 a leczę 724, co zgadza się dla przypadku voguruna niewyexpionego (10%, 5% dla leczenia) (233*1,3 + 271*0,7) * 1,4 * 1,05 = 724.12 Ewentualnie może to być bug związany nie tyle z vogurunem co z rozbieżnością w leczeniu podstawowym - bez modyfikatorów którą zauważyłem przy pierwszych obliczeniach. Mam nadzieję że pomogłem ![]() Pozdrawiam |
21 Lut 2016, o 04:06 |
![]() |
![]() |
|
Chodząca legenda ![]() Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01 Posty: 2181 Podziękowano: 262 razy Otrzymanych podziękowań: 697 razy Nick w grze: desacred ![]() |
Cześć.
W obliczeniach które przedstawiłeś jest błąd. Nie możesz dodatkowych procentów z modyfikatora mnożyć przez wartość leczenia w taki sposób jak Ty to przedstawiłeś. Podstaw swoje statystyki do wzoru: ((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)+((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)*mod% gdzie "mod" = modyfikator uzyskiwany z eq / efektów zmniejszony o 50% już zaokrąglony w dół. _________________ "Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy." "Nie znam się, to się wypowiem." "Znam się na wszystkim, na niczym dobrze." |
2 Mar 2016, o 19:05 |
![]() ![]() |
![]() |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
![]() |
Rąbnąłem się w opisie przy założeniu voguuruna aczkolwiek w obliczeniach jest już ok (napisałem że miałem 261 wiedzy po czym obliczałem dla 271 ale de facto miałem 271) Natomiast Twój wzór to dokładnie ten, który zastosowałem w pierwszym poście tylko rozpisany na 2 nawiasy - po podstawieniu pod niego danych uzyskuję dokładnie takie same wyniki niestety :/
((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)+((moc*1,3+wiedza*0,7)*140%)*mod% dla uproszczenia przyjmijmy podstawienie za pomarańczowy tekst: a = (moc*1,3 + wiedza*0,7) * 140% teraz mamy juz jak na dłoni: a + a*mod% = a(1 + mod%) za a podstawiamy to co wyzej za mod oczywiście 0,06 i mamy: ((moc*1,3 + wiedza*0,7) * 1,4) * (1 + 0,06) = (moc*1,3 + wiedza*0,7) * 1,4 * 1,06 => czyli wzór "wyjściowy" Ale to już szczegóły.W zasadzie mam nadzieję że to mój błąd, jednak póki co nadal obliczenia się nie zgadzają :/ |
2 Mar 2016, o 20:08 |
![]() |
![]() |
|
Chodząca legenda ![]() Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01 Posty: 2181 Podziękowano: 262 razy Otrzymanych podziękowań: 697 razy Nick w grze: desacred ![]() |
Jestem niemal pewien, że w zapisie nie było 1,4 * 1,06 tylko 1,4 * 0,6, stąd napisałem, że nie możesz tak wymnażać modyfikatora za leczenie.
Oba wzory są oczywiście poprawne, mój jest pełny, Twój skrócony. Jeśli chodzi o samą wagę modyfikatora przy leczeniu jest to 50% wartości nominalnej zaokrąglane w dół. Widziałem cześć kodu odpowiadającą za ten mechanizm więc tu błędu nie ma na pewno. Jak znajdę chwilę czasu sprawdzę jak to wygląda na s0 przy identycznych statystykach jak Twoje. _________________ "Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy." "Nie znam się, to się wypowiem." "Znam się na wszystkim, na niczym dobrze." |
3 Mar 2016, o 20:26 |
![]() ![]() |
![]() |
|
Walczący z drzewcami
Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04 Posty: 416 Podziękowano: 9 razy Otrzymanych podziękowań: 83 razy Nick w grze: NephaleMo ![]() |
A patrzyłeś w przypadku innych ataków? Oski, korzenie, itd? tam już działa poprawnie i problem tylko z leczeniem?
Voguruna jeszcze nie mam, ale miałem możliwość przetestowania dru w secie ze zdejmowaniem jego elementów, co wpływało na modyfikator i działa ok, z tym, że te procenty są stałe, nie ekspięce jak vog. _________________ Nephalem 104 (sh) i rośnie NephaleMo 101 (mo) XioncDawid 65 (dr) NephalemUk 50 (łuk) i rośnie |
4 Mar 2016, o 11:03 |
![]() |
![]() |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
![]() |
Dzięki desacred, liczę na Ciebie
![]() Co do osek/korzeni/uderzenia - nie testowałem. Żeby uzyskać jakieś wymierne wyniki przy przedziałach i to jeszcze różniące się tak nieznacznie (to jest przecież rząd 2%) zapewne musiałbym przeprowadzić test ~1000 uderzeń, a przynajmniej kilkuset... trochę za dużo jak dla mnie ![]() |
6 Mar 2016, o 07:58 |
![]() |
![]() |
|
Walczący z drzewcami
Rejestracja: 8 Sty 2015, o 22:04 Posty: 416 Podziękowano: 9 razy Otrzymanych podziękowań: 83 razy Nick w grze: NephaleMo ![]() |
Gadget napisał(a): Dzięki desacred, liczę na Ciebie ![]() Co do osek/korzeni/uderzenia - nie testowałem. Żeby uzyskać jakieś wymierne wyniki przy przedziałach i to jeszcze różniące się tak nieznacznie (to jest przecież rząd 2%) zapewne musiałbym przeprowadzić test ~1000 uderzeń, a przynajmniej kilkuset... trochę za dużo jak dla mnie ![]() + zapewne tak, ewentualnie bawić się w "świeży" vogurun i wyekspiony, a to szkoda kasy na 2 sztuki, zresztą możesz mieć ulepszony a to kolejny koszt i chyba tylko des na s0 może się realnie pobawić w tym względzie. Na secie mogłem osiągnąć różnicę 10, 5 i 2,5% no i oczywiście brak bonusu, choć też miałem nieznaczne różnice w wiedzy i mocy, wiec obliczenie nie mogą być ścisłe, a jedynie mogę potwierdzić, że jakąś różnicę dało się zaobserowować. Z niecierpliwością czekam na odpowiedz desa co tam mu wyjdzie na s0 _________________ Nephalem 104 (sh) i rośnie NephaleMo 101 (mo) XioncDawid 65 (dr) NephalemUk 50 (łuk) i rośnie |
6 Mar 2016, o 08:13 |
![]() |
![]() |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
![]() |
Bump, wiadomo coś w tej sprawie?
![]() |
10 Kwi 2016, o 23:01 |
![]() |
![]() |
|
Taernijczyk z ekwipunkiem
![]() |
Bump
|
28 Kwi 2016, o 22:08 |
![]() |
![]() |
|
Chodząca legenda ![]() Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01 Posty: 2181 Podziękowano: 262 razy Otrzymanych podziękowań: 697 razy Nick w grze: desacred ![]() |
Pamiętam, pamiętam. Wysłałem Ci PW.
_________________ "Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy." "Nie znam się, to się wypowiem." "Znam się na wszystkim, na niczym dobrze." |
2 Maj 2016, o 12:47 |
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Strona 1 z 1 |
[ 10 posty(ów) ] |
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum |